iPhone 3GS zit vast in DFU modus. discussie in iPhone algemeen forum; ( verdwijnt na registratie ) Hallo iedereen, Ik heb gisteren een iPhone 3GS gekregen van een vriend met de vraag deze weer werkend te krijgen. Ik heb pas sinds kort ...
|
Registreer | FAQ | Ledenlijst | Kalender | Berichten van vandaag | Zoeken |
|
|||
|
|||
iPhone 3GS zit vast in DFU modus.
Hallo iedereen,
Ik heb gisteren een iPhone 3GS gekregen van een vriend met de vraag deze weer werkend te krijgen. Ik heb pas sinds kort een iPhone (een goedkope 4 die ik enkel gebruik als iPod) en heb dus niet zoveel ervaring met iTunes maar ik heb hem gezegd dat ik mijn best zal doen. De iPhone zit vast in DFU modus, als ik hem probeer te restoren met iTunes krijg ik verschillende foutcodes, deze gaan van error 1600/1601/1602 naar error 47 naar error 37 naar error 6, hier is dus echt geen pijl op te trekken. Wat ik al geprobeerd heb: Andere PC. Andere USB poorten. Andere 30 pin kabels (allen origineel) De antivirus en firewall software tijdelijk uitzetten (dit was volgens Apple de oplossing voor 1 van de foutcodes die ik tegen gekomen ben) iTunes herinstalleren. Alle Apple software herinstalleren. Ik heb momenteel geen enkel idee meer wat de oplossing zou kunnen zijn. Mocht iemand een idee hebben dan hoor ik het graag. Alvast bedankt. Laatst gewijzigd door lars1216; 06-11-14 om 19:00. |
|
|
Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)
|
|
|||
|
|||
Bump. Iemand een idee?
|
|
|||
|
|||
Die fouten kunnen met de nieuwere versies van iTunes ook wijzen op een verknoeid hosts bestand. Kijk dat eerst na. Je kan ook proberen om de iPhone met TinyUmbrella uit recovery mode te halen.
|
|
||||
|
||||
welke firmware probeer je erop te zetten ?
6.1.3 of 4 is volgens mij de laatste voor de 3GS |
|
|||
|
|||
|
|
|||
|
|||
De nieuwste versie probeer ik erop te zetten (volgens mij 6.1.6 inderdaad maar weet het niet zeker heb het toestel momenteel niet in de buurt) de iPhone met tiny umbrella uit de recovery mode halen is niet geslaagd, dat had ik al geprobeerd. Het verknoeide host bestand zal ik nog eens proberen, wat moet hierin gewijzigd worden?
|
|
|||
|
|||
Citaat:
Code:
ipconfig /flushdns |
|
|||
|
|||
Er stond inderdaad een gs.apple verwijzing in de hosts file. Deze heb ik verwijderd en de PC opnieuw opgestart waarna ik weer heb geprobeerd de iPhone te herstellen. Dit heeft geresulteerd in error 37. Is dus niet de oplossing helaas.
|
|
|||
|
|||
|
|
|||
|
|||
Citaat:
De apple site zegt dit over error 37: Check that your security software and settings aren't preventing your device from communicating with the Apple update server. (heb ik geprobeerd, zoals ik al zei in de TS, door mijn AV en firewall uit te zetten als ik de telefoon probeer te restoren, dit hielp niet) Then try to restore your iOS device two more times while connected with a cable, computer, and network you know are good. (dit kan ik natuurlijk niet controleren omdat ik het toestel met een probleem heb gekregen, wel weet ik dat met dezelfde kabel, pc, netwerk, etc, mijn iPhone 4 wel gewoon werkt en gerestored kan worden) Confirm that your security software and settings are allowing communication between your device and update servers. (heb ik geprobeerd, zoals ik al zei in de TS, door mijn AV en firewall uit te zetten als ik de telefoon probeer te restoren, dit hielp niet) If you still see the error message when you update or restore, contact Apple support. (dit kan ik nog proberen, maar ik verwacht niet dat Apple nog wil helpen met problemen met een 3GS uit 2009 ) |
|
|||
|
|||
Bump, iemand nog enig idee of kan ik hem wel total loss verklaren? Zou toch jammer zijn dat het toestel weggegooid moet worden wegens een software fout.
|
|
|||
|
|||
Misschien een stomme vraag maar als je je iPhone wilt herstellen doe je je iPhone in recovery of herstel modus? Heb je al geprobeert om met snowbreeze een custom firmware erop te zetten of met Redsnow je IOS erop zetten ipv itunes?
|
|
|||
|
|||
Zoals gezegd zit de iPhone vast in dfu modus ik kan hem dus in geen enkele andere modus krijgen. Met redsn0w ook al geprobeerd, ook niet gelukt.
|
|
|||
|
|||
Snowbreeze? Al geprobeerd custom firmware erop te zetten? Is het misschien een 3 G ipv GS? Anders heb ik wel een logicboard voor je.
|
|
|||
|
|||
Snowbreeze ook al, bij het maken van een custom firmware krijg ik de error dat de firmware niet herkend word. ITunes herkent hem als 3GS dus het lijkt mij dat het dan ook een 3GS is.
|
|
|||
|
|||
Als je custom (of pre-signed) firmware wil installeren zal je iTunes 11.0 of ouder moeten gebruiken. Vanaf iTunes 11.1 wordt er random SHSH generation gebruikt.
|
|
|||
|
|||
Aha. Dat wist ik niet! Dat ga ik binnenkort eens proberen.
|
|
|||
|
|||
Ik heb bovenstaande met een oudere iTunes geprobeerd, weer niet gelukt. Heeft iemand nog enig idee of kan ik hem als total loss beschouwen?
|
|
||||
|
||||
Heb je het al eens geprobeerd met een andere computer? Een Mac bijvoorbeeld…
|
|||
|
|||
Ik ken niemand met een Mac helaas. Een andere Windows PC heb ik al geprobeerd.
|
Labels |
dfu modus, error, foutcode, iphone 3gs, itunes |
Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten) |
|
Soortgelijke discussies |
||||
Discussie | Auteur | Forum | Reacties | Laatste bericht |
iPhone 3gs vast herstel modus | 5youXpuppet5 | iPhone algemeen | 8 | 06-12-13 21:31 |
Mijn iPad zit vast in DFU mode :( | Cannx | iPad algemeen | 2 | 07-10-13 16:29 |
fouten met de iPhone 3gs die vast zit in DFU met een kapotte lock knop op iOS 6 | amorf12 | iPhone algemeen | 0 | 20-12-12 20:33 |
Zit vast in DFU mode | xanderz94 | iPhone algemeen | 3 | 11-08-11 16:43 |
iPod touch: Zit helemaal vast in DFU mode | Romyyy___ | Jailbreak | 4 | 19-12-10 09:40 |
|
|