Rare sms-jes over gestolen iPhone 5s discussie in iPhone algemeen forum; ( verdwijnt na registratie ) Ongeveer een jaar geleden is de iPhone 5s van mijn vriendin gestolen uit haar jaszak. Direct "zoek mijn iPhone" geraadpleegd maar uiteraard was de iPhone ...
|
Registreer | FAQ | Ledenlijst | Kalender | Berichten van vandaag | Zoeken |
|
|||
|
|||
Rare sms-jes over gestolen iPhone 5s
Ongeveer een jaar geleden is de iPhone 5s van mijn vriendin gestolen uit haar jaszak. Direct "zoek mijn iPhone" geraadpleegd maar uiteraard was de iPhone al direct uitgeschakeld. Vervolgens de gestolen modus ingeschakeld zodat de nieuwe eigenaar niets met de iPhone zou kunnen. Aangifte gedaan en de politie kan er weinig mee. Verder heel vervelend allemaal, maar vrij snel besloten om gewoon een nieuwe te kopen.
Enkele maanden later krijg ik op mijn telefoon (dit nummer stond gelinkt aan de gestolen modus van de gestolen iPhone) verschillende keren rare sms-jes van een vreemd (zuid-Amerikaans) telefoonnummer, zie bijlagen. Uiteraard niets met de link gedaan en contact gezocht met de Apple helpdesk. Hier werd bevestigd dat de telefoon zich waarschijnlijk in zuid-Amerika bevindt, op deze manier probeerde men de inloggegevens te achterhalen om de telefoon te unlocken. Deze berichten kwamen allen binnen tussen juni en augustus. Aanvankelijk dacht ik dat men de moed had opgegeven om nog iets met de iPhone te kunnen tot ik vandaag wederom een smsje kreeg over deze gestolen iPhone. Nu staat er echter enkel "Apple" als afzender en kan ik nergens een nummer achterhalen, zie laatste bijlage. Uiteraard ga ik niet op mijn telefoon direct op die link drukken, maar het maakt me wel nieuwsgierig. Iemand hier ervaring met dit soort praktijken en/of weet er iemand of het laatste smsje verschilt van de eerdere? |
|
|
Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)
|
|
|||
|
|||
Citaat:
Op de link in dat laatste plaatje vul je beter geen gegevens in. Dat is een phishing site om aan de iCloud gegevens te geraken. Laatst gewijzigd door Guest-20180925190238; 06-12-14 om 15:32. Reden: Toevoeging |
|
||||
|
||||
Je kunt het misschien omdraaien nu; zet de huidige eigenaar onder druk om geld te betalen in ruil voor jij due iPhone verwijderd uit jouw iCloud
|
|
|||
|
|||
En in het ene sms'je gaat het om een 16gb en de andere om 32gb?
|
|
|||
|
|||
|
|
|||
|
|||
Ik heb het linkje even ingetypt maar je komt op de spaanse (denk ik) iCloud site terecht
|
|
|||
|
|||
|
|
|||
|
|||
het is inderdaad een aparte site als ik inlog op mijn Apple ID kom ik op een Soort kaartje terecht in venezuela
http://www.icloudus.tracingmyiphone....53rerer23434=8 |
|
|||
|
|||
|
|
|||
|
|||
ik ben wel zo slim geweest om eerst mijn code te veranderen en daarna weer terug te verander hoor haha
|
|
||||
|
||||
|
||||
|
||||
Ik dacht ook even WTF maar Sandervries8 is niet voor een gat te vangen
|
|
||||
|
||||
Op het eerste gezicht ziet het er goed nagemaakt uit, totdat je even verder kijkt..
|
|||
|
|||
ik vonde het er gelijk al niet vertrouwd uitzien
|
|
|||
|
|||
Inloggen met je gegevens? Je moet gewoon een random Apple id en wachtwoord invoeren, dan zal je ook "inloggen". Immers de personen willen je wachtwoord en slaan deze dus op als je inlogt, elke wachtwoord en Apple id is dus juist.
|
|
|||
|
|||
dat heb ik ook geprobeerd toen ik "maar wat intypte"
was het fout dit heb ik 3 keer gedaan en toen heb ik mijn w8 woord verrander en toen ingelogt |
|
|||
|
|||
misschien kan je hier Icloudus.com Whois Lookup - Who.is - Who.is iets mee. staat informatie op van wie de domain name Icloudus is, staan zelfs namen en adressen bij (in Nederland) weet wel niet of het echte adressen zijn.
|
|
|||
|
|||
Kreeg twee dagen later wéér een sms, dit keer van iCloud.com. Wellicht met de extra info van de link hierboven toch maar weer eens een belletje naar de politie.
Laatst gewijzigd door ormsambeek; 10-12-14 om 12:13. |
Labels |
gestolen iphone, rare smsjes, zoek mijn iphone |
Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten) |
|
Soortgelijke discussies |
||||
Discussie | Auteur | Forum | Reacties | Laatste bericht |
Windows: SMS'jes uit backup terugplaatsen op iphone | Captain Obvious | iTunes | 2 | 09-02-11 22:46 |
sms'jes van oude naar nieuwe IPhone | kaatvanderweide | Archief | 8 | 10-05-10 21:04 |
Problemen met sms'jes ontvangen van andere iPhone | davidrotterdam | iPhone algemeen | 1 | 12-11-09 12:20 |
|
|