//

Nieuwe iphone, reservekopie gebruiken, maar wel zo "schoon" mogelijk

Nieuwe iphone, reservekopie gebruiken, maar wel zo "schoon" mogelijk discussie in iPhone algemeen forum; ( verdwijnt na registratie ) Benieuwd of jullie goede tip hebben voor mijn "probleem" Morgen worden er 2 nieuwe iPhones 6 bezorgd. Bij het instellen wil ik mijn contacten, agenda, ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > iPhone > iPhone algemeen
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen
  #1  
Oud 27-01-15, 22:07
Drmark Drmark is offline
• iOS 6.1.2
• 6.1.3
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Dec 2008
Locatie: Amsterdam
Berichten: 16
Standaard Nieuwe iphone, reservekopie gebruiken, maar wel zo "schoon" mogelijk

Benieuwd of jullie goede tip hebben voor mijn "probleem"

Morgen worden er 2 nieuwe iPhones 6 bezorgd.

Bij het instellen wil ik mijn contacten, agenda, mail instellingen (met oa werk Exchange server) en foto's allemaal behouden.

Maar mijn muziek, bepaalde apps die ik eigenlijk nooit gebruik etc mogen eraf. Sommige apps wil ik ook weer behouden.

Maar ik wil de nieuwe iphone eigenlijk zo kaal/schoon mogelijk in gebruik nemen, behoudens het meenemen van bovenstaande vereisten.

Plan is om hem via de iTunes reservekopie terug te zetten.

Is het dan handigst om eerst op mijn oude iphone alle apps en muziek etc te verwijderen, dan reservekopie en dan herstel?
Of kan je ook een beperkte/selectie back up maken, en die vervolgens op de nieuwe iphone zetten?

Wellicht een non-probleem, maar heb het idee dat met de standaard reservekopie een hoop onnodige meuk meegekopieerd wordt...

Thanks!
Advertentie
Advertentie Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)

  #2  
Oud 27-01-15, 22:10
Guest-20180925190238
Gast
• iOS
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Drmark Bekijk bericht
Of kan je ook een beperkte/selectie back up maken, en die vervolgens op de nieuwe iphone zetten?
Dat kan niet. Het alles of niets. Tenzij je de moed hebt om in de iTunes backup te gaan prutsen met iBackupbot of zo iets.
  #3  
Oud 28-01-15, 14:15
Youri91 Youri91 is offline
 
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Anders
 
Geregistreerd: Jan 2015
Berichten: 20
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door timosha Bekijk bericht
Dat kan niet. Het alles of niets. Tenzij je de moed hebt om in de iTunes backup te gaan prutsen met iBackupbot of zo iets.
Dat 'prutsen' is makkelijker dan jij denkt. Ik heb dit vaker gedaan en als je er tijd in wilt steken is het zeker te doen.

Wanneer je echt alleen de gegevens wilt bewaren die jij opnoemt, dan adviseer ik je een reservekopie te maken via iTunes en vervolgens via iBackupbot ALLES uit deze reservekopie te verwijderen behalve de te behouden bestanden.

Deze mappen zijn redelijk makkelijk in de backup te vinden, zorg wel dat je eerst een backup van je reservekopie maakt! Vervolgens moet je je nieuwe iPhone gewoon installeren als een nieuwe iPhone en daarna met iBackupbot een partial restore uitvoeren, waarmee alleen de bestanden in de backup aanwezig worden teruggeplaatst op de nieuwe iPhone.
  #4  
Oud 28-01-15, 14:26
Guest-20180925190238
Gast
• iOS
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Youri91 Bekijk bericht
Dat 'prutsen' is makkelijker dan jij denkt. Ik heb dit vaker gedaan en als je er tijd in wilt steken is het zeker te doen.
Hoe weet jij wat ik denk? Enne, ik heb dat ook al vaak gedaan om bijvoorbeeld jailbreak restanten uit een backup te slopen. Dus, ik weet min of meer waar over ik praat.

Citaat:
...en vervolgens via iBackupbot ALLES uit deze reservekopie te verwijderen behalve de te behouden bestanden.
Als je met "bestanden" ook property lists bedoelt dan moet men inderdaad goed oppassen dat niet alles verprutst wordt. Het zijn meestal vernaggelde property lists (en gekoppelde launch daemons) die problemen veroorzaken.
  #5  
Oud 28-01-15, 15:21
belgiumiphone belgiumiphone is offline
• iOS 14.3
• iPadOS 14.3
• Besturingssysteem: OS X
 
Geregistreerd: Oct 2009
Locatie: België
Berichten: 748
Standaard

Ik vind dit een zeer interssant topic.

Bij elke update van mijn iPhone en zeker bij de aankoop van een nieuwe iPhone wil ik ook een "propere" versie van ios hebben. Een reservekopie van een gejailbreakte iPhone bevat jailbreak-restanten die je hierbij wilt vermijden. Maar als je jouw gegevens wilt terugzetten ben je wel aangewezen op deze reservekopie. Bij mij gaat het vooral om de contacten, agenda-items en notities. In mindere mate vind ik ook de sms-berichten en de safari favorieten belangrijk. De foto's back-up ik manueel wel.

Dus een handleiding om de reservekopie proper te maken zou wel handig zijn.

Voor de volledigheid: er is natuurlijk ook nog iCloud (ik bedoel de back-up van gegevens, niet de reservekopie in iCloud). Ik vind dit op zich wel praktisch, maar mijn grootste bezwaar is dat dit veel van jouw batterij vergt. Zeker als je iCloud op push zet. Daarom ook deze vraag: zijn er tips om iCloud te gebruiken met een zo laag mogelijk batterijverbruik?
  #6  
Oud 28-01-15, 17:28
Drmark Drmark is offline
• iOS 6.1.2
• 6.1.3
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Dec 2008
Locatie: Amsterdam
Berichten: 16
Standaard

Wat ik in mijn hoofd had;
Belangrijke dingen zoals agenda etc via iCloud.

Echter paar dingen zoals oude whatsapp bestanden en instellingen van mijn Exchange mail etc, wil ik liever laten staan.
Zon gedoe om weer opnieuw werkend te krijgen.

Soort spagaat dus....
  #7  
Oud 28-01-15, 18:01
Guest-20180925190238
Gast
• iOS
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Drmark Bekijk bericht
Belangrijke dingen zoals agenda etc via iCloud.
Die data wordt gesynchroniseerd met iCloud. Dat is dus geen enkel probleem.
  #8  
Oud 28-01-15, 21:49
belgiumiphone belgiumiphone is offline
• iOS 14.3
• iPadOS 14.3
• Besturingssysteem: OS X
 
Geregistreerd: Oct 2009
Locatie: België
Berichten: 748
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door timosha Bekijk bericht
Die data wordt gesynchroniseerd met iCloud. Dat is dus geen enkel probleem.
Wat ik lastig vind aan icloud is dat dit aan de batterij (en aan je databundel) vreet.
  #9  
Oud 28-01-15, 21:52
Guest-20180925190238
Gast
• iOS
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door belgiumiphone Bekijk bericht
Wat ik lastig vind aan icloud is dat dit aan de batterij (en aan je databundel) vreet.
Ik gebruik alle iCloud features: Mail, Agenda's, Contacten, Herinneringen, Notities, enz... en heel wat apps die via iCloud Drive syncen en heb daar geen last van.
Reageren



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 
Discussietools
Weergave

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Iphone 3Gs zo snel mogelijk "opgebruiken" Wishaal iPhone algemeen 16 13-01-13 18:46
Windows: "oude" iPhone syncen met "nieuwe" iTunes: appdata behouden? SpiritMuse iTunes 5 27-06-11 22:00
Mac OS X: iTunes blijft de melding geven: "herstel vanaf de reservekopie van iphone - datum" ErickJacobs iTunes 0 18-08-08 00:42
"50" nieuwe emails - maar in werkelijkheid geen nieuwe mail daniower Archief 2 01-02-08 15:21
1 en 0 en ipv "on" ,"off" of "aan", "uit" SuperDutch iPhone algemeen 11 07-01-08 15:13

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 18:34.