//

Iphone 3Gs zo snel mogelijk "opgebruiken"

Iphone 3Gs zo snel mogelijk "opgebruiken" discussie in iPhone algemeen forum; ( verdwijnt na registratie ) Ik heb al bijna 3 jaar een iPhone 3Gs 32GB nieuwe bootrom, en met Engelse simlock erop. (Dus ik gebruik jailbreak om het simlock vrij ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > iPhone > iPhone algemeen
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen
  #1  
Oud 12-01-13, 01:23
Wishaal Wishaal is offline
• iOS 5.0.1
• 6.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jun 2010
Berichten: 30
Standaard Iphone 3Gs zo snel mogelijk "opgebruiken"

Ik heb al bijna 3 jaar een iPhone 3Gs 32GB nieuwe bootrom, en met Engelse simlock erop. (Dus ik gebruik jailbreak om het simlock vrij te maken)

Ondertussen gaat de batterij helemaal niet lang meer mee. Als m'n telefoon 100% opgeladen is, en ik ga vervolgens slapen, dan staat de batterij de volgende ochtend nog maar op 30%. En altijd voor het slapen gaan zet ik ook nog m'n Wi-Fi en 3G verbinding uit.

Ook is de telefoon niet bepaald snel, zeg maar gerust dat alles langzaam werkt.
Zelfs hele simpele apps lopen niet meer vloeiend.

Van mijn vader zou ik een nieuwe telefoon krijgen, maar die wilt hij pas voor me regelen zodra m'n 3Gs "opgebruikt" is

Dus ik zou graag wat tips willen hebben hoe ik m'n 3Gs zo snel mogelijk "op kan gebruiken" (als m'n 3Gs niet al opgebruikt is)

(Naar mijn mening heb ik m'n 3Gs al opgebruikt, maar dat is blijkbaar niet genoeg)
Advertentie
Advertentie Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)

  #2  
Oud 12-01-13, 02:00
Rhan's schermafbeelding
Rhan Rhan is offline
• iOS 9.2.1
• 8.4
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jan 2012
Berichten: 91
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Wishaal Bekijk bericht
Ik heb al bijna 3 jaar een iPhone 3Gs 32GB nieuwe bootrom, en met Engelse simlock erop. (Dus ik gebruik jailbreak om het simlock vrij te maken)

Ondertussen gaat de batterij helemaal niet lang meer mee. Als m'n telefoon 100% opgeladen is, en ik ga vervolgens slapen, dan staat de batterij de volgende ochtend nog maar op 30%. En altijd voor het slapen gaan zet ik ook nog m'n Wi-Fi en 3G verbinding uit.

Ook is de telefoon niet bepaald snel, zeg maar gerust dat alles langzaam werkt.
Zelfs hele simpele apps lopen niet meer vloeiend.

Van mijn vader zou ik een nieuwe telefoon krijgen, maar die wilt hij pas voor me regelen zodra m'n 3Gs "opgebruikt" is

Dus ik zou graag wat tips willen hebben hoe ik m'n 3Gs zo snel mogelijk "op kan gebruiken" (als m'n 3Gs niet al opgebruikt is)

(Naar mijn mening heb ik m'n 3Gs al opgebruikt, maar dat is blijkbaar niet genoeg)
Je kunt de jailbreak eraf gooien en zeggen dat de telefoon geen simkaarten meer leest.
  #3  
Oud 12-01-13, 08:24
ballegooier's schermafbeelding
ballegooier ballegooier is offline
• iOS 15.1
• iPadOS 14.8
• Besturingssysteem: OS X
 
Geregistreerd: Aug 2008
Locatie: Amsterdam
Berichten: 3.775
Standaard

Wil je de gouden tip? Gooi 'm van de trap.

Wat een flauwe vraag zeg. Ik hoop dat je vader niet mee leest, want ik zou je een verwende... Nou ja laat maar

Kun je niet beter afspreken dat je de 3Gs voor een mooi prijsje verkoopt, en dat geld aan je vader geeft om bij te leggen voor een nieuwe iPhone?
  #4  
Oud 12-01-13, 10:47
christiaanzwll christiaanzwll is offline
• iOS 6.1
• 5.1.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jul 2012
Berichten: 53
Standaard

Daar zat ik ook aan te denken....verkopen......of werken voor je centen, dan zie je wat je moet doen om een Iphone te kunnen kopen.....Te jong? Zwart werken kan overal. Heb je 'm ook nog eens sneller bij elkaar.
  #5  
Oud 12-01-13, 12:04
Rav3n Rav3n is offline
• iOS 7.0.6
• 7.0.6
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jan 2010
Berichten: 585
Standaard

Ben het met m´n beide voorgangers eens.
Ook zelf investeren.


Daarnaast "is een iphone op" als relevante programma's niet meer werken op dat specifieke type, zoals bv een 3G waar whatsapp niet meer op werkt.
Maar ja, ook dat is betrekkelijk. Iemand die geen gebruik maakt van Whatsapp kan er nog veel plezier van hebben.

Meest voorkomende oorzaak van de traagheid en stroomgebruik van een 3Gs zijn de programma's die op de achtergrond meedraaien na het "ogenschijnlijk" sluiten:
Als je de homeknop 2x snel achter elkaar induwt, dan zie de programma's die op de achtergrond meedraaien.
Door je vinger op 1 van de ikoontjes te houden, beginnen ze te waggelen en heb je de mogelijkheid te verwijderen door op het rode bolletje te tikken. Doe dat bij ze allemaal. (Doe ik dagelijks)
Aangezien je toestel is gejailbreakt om hem simlockvrij te maken, zou je ook gebruik kunnen maken van SB-settings en de add-on RemoveBG (remove background). Is te downloaden via Cydia. Dan zijn al die achtergrond progjes in 2 tikjes weg.
  #6  
Oud 12-01-13, 17:39
Wishaal Wishaal is offline
• iOS 5.0.1
• 6.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jun 2010
Berichten: 30
Standaard

ja, als ik niet beter wist zou ik iemand anders in mijn schoenen ook verwende (&^&#%&) noemen.
Ik was zelf al van plan om een andere telefoon te gaan kopen (met mijn eigen geld) Maar m'n vader hield me tegen en bood aan om een andere telefoon voor me te kopen als de 3Gs het begeeft. (Ik moest z'n aanbod aannemen of ik nou wou of niet)

Wat de achtergrondprogrammas betreft, ik sluit inderdaad alle achtergrond programmas af. Maar me telefoon blijft gewoon traag.

Wat verkopen betreft... Ik denk niet dat m'n 3Gs nog iets waard is.
Er zit een kleine barst linksboven (niet op het scherm waar je van wilt aflezen gelukkig). En m'n volume knop ben ik al een jaar kwijt. Ik heb nu een stukje plastic met plakband geplakt zodat ik alsnog volume knoppen heb (soort van).
Dus, ik denk niet dat m'n 3Gs nog enige waarde heeft, maar als jullie er anders over denken hoor ik het graag.
  #7  
Oud 12-01-13, 17:42
ballegooier's schermafbeelding
ballegooier ballegooier is offline
• iOS 15.1
• iPadOS 14.8
• Besturingssysteem: OS X
 
Geregistreerd: Aug 2008
Locatie: Amsterdam
Berichten: 3.775
Standaard

Dat klinkt inderdaad niet als een iPhone waar heel zuinig mee omgegaan is..... en dus niet veel meer waard is.

Vreemde vader, die je verplicht om een andere iPhone voor jou te kopen, maar dat vervolgens nog niet wil totdat de iPhone opgebruikt is, terwijl het toestel allang aan vellen hangt als ik jouw omschrijving zo lees....?

Wazig verhaal
  #8  
Oud 12-01-13, 17:47
Wishaal Wishaal is offline
• iOS 5.0.1
• 6.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jun 2010
Berichten: 30
Standaard

zo klinkt het inderdaad niet, maar ik ben er wel altijd heel voorzichtig mee geweest. Ik heb er nooit mee gelopen zonder beschermhoesje, en ik heb ook altijd screenprotector gebruikt. De achterkant heeft daarom ook nog geen enkele kras.
De lock button was er ook een keer afgevallen, maar ik heb de knop gevonden, en ik heb het zelf kunnen maken.
Verder is de ergste val die m'n telefoon gemaakt heeft eentje van 1 meter hoog (als het niet minder was)

Wat m'n vader betreft, hij wilt niet dat ik m'n geld "verspil" aan een telefoon.

(in Februari heb ik mijn 3Gs al 3 jaar, en nog steeds geen enkel krasje op de achterkant, dat lijkt me best wel zuinig)

Laatst gewijzigd door Wishaal; 12-01-13 om 17:49. Reden: aanvulling
  #9  
Oud 12-01-13, 17:47
Con Con is offline
• iOS 5.0.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Apr 2010
Locatie: Naast jou
Berichten: 150
Standaard

Plaats je iPhone op marktplaats voor 100 euro en uiteindelijk zal je hem wel voor een euro of 60 of meer kunnen verkopen, althans.. als je dat wilt. Zet de mankementen, het geheugen en de jailbraik er wel bij! De laatste twee kunnen/zullen namelijk in je voordeel werken.
  #10  
Oud 12-01-13, 23:22
suzuki2002 suzuki2002 is offline
• iOS 8.1.2
• 6.1.2
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Mar 2012
Locatie: Gelderland
Berichten: 1.359
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Wishaal Bekijk bericht
zo klinkt het inderdaad niet, maar ik ben er wel altijd heel voorzichtig mee geweest. Ik heb er nooit mee gelopen zonder beschermhoesje, en ik heb ook altijd screenprotector gebruikt. De achterkant heeft daarom ook nog geen enkele kras.
De lock button was er ook een keer afgevallen, maar ik heb de knop gevonden, en ik heb het zelf kunnen maken.
Verder is de ergste val die m'n telefoon gemaakt heeft eentje van 1 meter hoog (als het niet minder was)

Wat m'n vader betreft, hij wilt niet dat ik m'n geld "verspil" aan een telefoon.

(in Februari heb ik mijn 3Gs al 3 jaar, en nog steeds geen enkel krasje op de achterkant, dat lijkt me best wel zuinig)


Geen enkele kras op achterzijde is onmogenlijk , en zeker als ik zo de geschiedenis lees van jou iphone
  #11  
Oud 12-01-13, 23:30
NicolaasR NicolaasR is offline
• iOS 7.1.2
• 7.0.3
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Apr 2011
Locatie: Deventer
Berichten: 115
Standaard

Waarom herstel je de iphone niet een eens een keertje. Effe alles nieuw erop dan zou die wel eens wat sneller moeten gaan werken.
  #12  
Oud 13-01-13, 00:11
Wishaal Wishaal is offline
• iOS 5.0.1
• 6.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jun 2010
Berichten: 30
Standaard

De iPhone is vorige week nog hersteld. Dus dat is ook geen optie. En het enige wat ik gedownload heb erop is whatsapp en sbsettings.

En het is echt waar dat er geen enkele kras op de achterkant zit, ik heb niet zo een goedkope siliconen hoesje die voor allemaal krassen zorgt.

(Volgens mij dwalen we een beetje af van het onderwerp)
  #13  
Oud 13-01-13, 00:13
NicolaasR NicolaasR is offline
• iOS 7.1.2
• 7.0.3
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Apr 2011
Locatie: Deventer
Berichten: 115
Standaard

Nee we dwalen niet af maar proberen je tijd met je 3GS nog te veraangenamen. Maar "on topic" dan maar stoot je glas melk om tijdens je boterhammetje morgen met je telefoon er naast. Dan is de telefoon zo "opgebruikt"
  #14  
Oud 13-01-13, 00:49
soCool's schermafbeelding
soCool soCool is offline
• iOS 8.0
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Mar 2008
Locatie: Flevoland
Berichten: 520
Standaard

Ik heb tot de iPhone5 (6e gen) een iPhone 3G (2e gen) gebruikt. Voor bellen en basis functies prima. Maar in vergelijking met de iPhone5 zeer traag. Een iPhone 3GS (3e gen) is sneller. De vraag alleen is, is de telefoon snel genoeg voor wat jij wil. Qua vormgeving kan ik je de iPhone5 aanraden. Meer beeld en dunner.
__________________
Are you ready for this!
  #15  
Oud 13-01-13, 11:06
suzuki2002 suzuki2002 is offline
• iOS 8.1.2
• 6.1.2
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Mar 2012
Locatie: Gelderland
Berichten: 1.359
Standaard

Ik gebruik zelf ook nog een 3gs. Oldschool mobiel. . Heb hier geen enkel probleem mee.

Alles draait prima wat ik er op heb staan , heb nog de 5.1.1 ios eropstaan.

Mooie cover eromheen. En zo af en toe een nieuw glaasje monteren. Werkt als nieuw. Ziet er bijna uit als nieuw.

De 3gs gaat nog prima mee
  #16  
Oud 13-01-13, 18:07
ergoboy ergoboy is offline
• iOS 8.0.2
• 8.0.2
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Aug 2011
Locatie: Lier (belgie)
Berichten: 295
Stuur een bericht via MSN naar ergoboy
Standaard

Zelf ik heb een 3gs met simlock erop (spanje)gebruik deze nog op 5.1.1 en gebruik deze voor men werk en dus voor simpele dingen..sms sen bellen,muziek onderweg op de fiets .. Omdat ik men andere dingen met de iphone4 (vast nummer en de iphone5 (privé)en de ipad..3gs is al drie jaar en ...maanden oud en kan naar mijn mening waar ik hem voor gebruik nog jaar(en) mee.. Mooie sleeve en screenprotector houden hem prima.en niet laten vallen natuurlijk
  #17  
Oud 13-01-13, 18:46
vuurvreter vuurvreter is offline
• iOS 10.0.2
• 8.2
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Nov 2009
Locatie: Gelderland Midden
Berichten: 1.232
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door NicolaasR Bekijk bericht
Nee we dwalen niet af maar proberen je tijd met je 3GS nog te veraangenamen. Maar "on topic" dan maar stoot je glas melk om tijdens je boterhammetje morgen met je telefoon er naast. Dan is de telefoon zo "opgebruikt"
Dan wel eerst de speen van de fles eraf halen
__________________
Ik laat me niet opjagen, ik ben aan het werk, niet op de vlucht.
www.vuurvreter.eu/ <- volg hier de laatste landelijke brandweer meldingen.
Reageren



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 
Discussietools
Weergave

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
iPhone 3gs "geen service"/"zoeken.." zozamis Unlock 10 21-12-11 21:48
Windows: "oude" iPhone syncen met "nieuwe" iTunes: appdata behouden? SpiritMuse iTunes 5 27-06-11 22:00
iphone "no service" bij "enable 3G" optie arnevt iPhone algemeen 4 13-09-10 20:03
Probleem met "Navigon Europe" "Live Traffic" na update naar 1.4 iPhony Archief 0 18-12-09 20:28
1 en 0 en ipv "on" ,"off" of "aan", "uit" SuperDutch iPhone algemeen 11 07-01-08 15:13

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 15:57.