Slechte verstaanbaarheid 5S

Slechte verstaanbaarheid 5S discussie in iPhone algemeen forum; ( verdwijnt na registratie ) Al vanaf het begin kamp ik met het probleem dat ik voor de ontvanger van een telefoongesprek soms slecht verstaanbaar ben. Het betreft een iPhone ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > iPhone > iPhone algemeen
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen
  #1  
Oud 3 February 2015, 15:58
» iPhone 6s 64GB (Space Grijs) [FW: 10.0.1]  [Jailbreak: Nee]
» iPad Air 2 Wi-Fi 64GB (Spacegrijs) [FW: 10.0.1]  [Jailbreak: Nee]
» Windows
 
Geregistreerd: 4 November 2012
Berichten: 70
Standaard Slechte verstaanbaarheid 5S

Al vanaf het begin kamp ik met het probleem dat ik voor de ontvanger van een telefoongesprek soms slecht verstaanbaar ben.
Het betreft een iPhone 5S.

Met of zonder hoesje, het maakt geen verschil. De lokatie is ook niet van invloed.
Iets draaien van de telefoon maakt mij nagenoeg onverstaanbaar.
Het aan- of uitzetten van de optie "geluidsonderdrukking" maakt geen verschil.
Ik moet het toestel nu zo houden dat de microfoon recht en dicht voor mijn mond zit.
Met mijn vorige 4S nooit dit probleem gehad.

Kan het:
of een antenne probleem zijn?
of een microfoon probleem zijn?

Graag jullie suggesties.
Advertentie
Advertentie Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)

  #2  
Oud 3 February 2015, 18:04
» iPhone 6s Plus 128GB (Zilver) [FW: 9.3.1]  [Jailbreak: Nee]
» Ik heb geen iPad  
» Windows
 
Geregistreerd: 11 January 2010
Locatie: Limburg
Berichten: 760
Standaard

Geluidsopname met bv memo recorder of bij het filmen is dat wel ok?
Een nieuwe microfoon is niet zo duur zou je ook kunnen vervangen.
  #3  
Oud 7 February 2015, 00:25
» iPhone 6s 64GB (Space Grijs) [FW: 10.0.1]  [Jailbreak: Nee]
» iPad Air 2 Wi-Fi 64GB (Spacegrijs) [FW: 10.0.1]  [Jailbreak: Nee]
» Windows
 
Geregistreerd: 4 November 2012
Berichten: 70
Standaard

Inmiddels telefonisch contact gehad met Apple.
Medewerker heeft euvel van slechte verstaanbaarheid bij iets wegdraaien van iPhone ook vastgesteld.
Naar zijn zeggen kon Apple niets voor me betekenen omdat toestel 1 jaar en 3 maanden oud was. Tenzij tegen standaard reparatiekosten.
Ook een tweede poging heeft niets opgeleverd: "Apple levert 1 jaar garantie". Daarna is het zaak contact op te nemen met zaak waar Iphone gekocht was.
Deze gebeld (GSMeasy): doen zaken met Dynafix... Recenties van deze reparateur zijn bar slecht.

Iemand andere ervaringen met Aplle bij defect na 1 jaar?

Laatst gewijzigd door gijsph; 7 February 2015 om 16:37.
  #4  
Oud 7 February 2015, 09:45
» iPhone 8 256GB (Spacegrijs) [FW: 11.2]  [Jailbreak: Nee]
» iPad Pro 9,7 Wi-Fi + 4G 256GB (Goud) [FW: 11.2]  [Jailbreak: Nee]
» Anders
 
Geregistreerd: 1 July 2010
Locatie: /private/etc/
Berichten: 25.468
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door gijsph Bekijk bericht
Naar zijn zeggen kon Apple niets voor me betekenen omdat toestel 1 jaar en 3 maanden oud was. Tenzij tegen standaard reparatiekosten.
Dat is heel spijtig aangezien je dit probleem n jaar geleden, op 19 februari 2014, al had:

http://forum.iculture.nl/f28/iphone/...tml#post950349

Heb je geen tijd gehad om iets vroeger met Apple te spreken? Toen het toestel nog onder fabrieksgarantie viel?
  #5  
Oud 7 February 2015, 14:32
» iPhone 6s 64GB (Space Grijs) [FW: 10.0.1]  [Jailbreak: Nee]
» iPad Air 2 Wi-Fi 64GB (Spacegrijs) [FW: 10.0.1]  [Jailbreak: Nee]
» Windows
 
Geregistreerd: 4 November 2012
Berichten: 70
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door timosha Bekijk bericht
Dat is heel spijtig aangezien je dit probleem n jaar geleden, op 19 februari 2014, al had:

http://forum.iculture.nl/f28/iphone/...tml#post950349

Heb je geen tijd gehad om iets vroeger met Apple te spreken? Toen het toestel nog onder fabrieksgarantie viel?



Beste Timosha:

Voorheen gebruikte in voornamelijk telefoon van mijn werk.
Nu ik over enige ga stoppen met werken, gebruik ik mijn prive Iphone meer.
Buitengewoon hinderlijk dat ik soms hoor dat ik haast onverstaanbaar was en dat ik halve gesprek over moet doen.
Maar je hebt gelijk: hoewel ik erg weinig van mijn prive iPhone gebruik heb gemaakt, had ik het begin 2014 bij Aplle moeten melden.

Maar toch: het bevreemd me dat Apple zich blijkbaar aan de 2 jaars garantie kan onttrekken.

Laatst gewijzigd door gijsph; 7 February 2015 om 16:36.
  #6  
Oud 7 February 2015, 14:58
XIII's schermafbeelding
iPhone(club) Guru
» iPhone X 256GB (Spacegrijs) [FW: 11.2]  [Jailbreak: Nee]
» iPad Pro 10,5 Wi-Fi + 4G 256GB (Spacegrijs) [FW: 11.2]  [Jailbreak: Nee]
» Windows
 
Geregistreerd: 2 July 2009
Berichten: 9.949
Standaard

Off-topic: Het is "Apple"; niet "Aplle".

On-topic: Voor garantie moet je bij de verkoper zijn; dat ene jaar van Apple is iets extra's.

https://www.consuwijzer.nl/thema/garantie
__________________
We are one, but we are not the same... Talk to each other!
Reageren


Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 
Discussietools
Weergave

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
verstaanbaarheid 5S bing69 iPhone algemeen 17 21 March 2014 10:08
iPhone 4 iOS 7.1 gesprek verstaanbaarheid valencio iPhone algemeen 0 20 March 2014 13:30
iPhone: Slechte ontvangst yoeri Jailbreak 9 22 October 2008 13:48

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 01:55.