iDevice's en Wi-Fi verbinding.

iDevice's en Wi-Fi verbinding. discussie in iPhone algemeen forum; ( verdwijnt na registratie ) Beste mede-iBezitters. Al een paar weken heb ik een probleem met mijn iDevices. Verschillende opties heb ik geprobeerd, niks heeft nog tot een goede oplossing ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > iPhone > iPhone algemeen
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen
  #1  
Oud 13 February 2015, 18:43
» iPhone 5s 16GB (Goud) [FW: 7.0.5]  [Jailbreak: Nee]
» iPad 3 Wi-Fi 16GB (Wit) [FW: 7.0.5]  [Jailbreak: Nee]
» Windows
 
Geregistreerd: 21 August 2008
Locatie: Heemskerk
Berichten: 22
Stuur een bericht via MSN naar Raaabin
Standaard iDevice's en Wi-Fi verbinding.

Beste mede-iBezitters.

Al een paar weken heb ik een probleem met mijn iDevices.
Verschillende opties heb ik geprobeerd, niks heeft nog tot een goede oplossing gezorgd. Hieronder leg ik jullie uit wat mijn probleem is.

Ik heb thuis internet van Ziggo met een router voor draadloze verbinding. Overal in huis werkt dit perfect en heb ik hier weinig tot geen problemen mee. Echter op mijn iDevices, iPhone 5S en iPad 2 heb ik om de 3/4 dagen het probleem dat de draadloze verbinden zeer traag wordt tot zelfs helemaal niet meer werkt.

Wanneer ik bij instellingen naar Wi-Fi netwerk ga komt mijn adres wel tevoorschijn. Wanneer ik deze aanklik wordt mij gevraagd om het wachtwoord. Bij het goed intikken van het wachtwoord krijg ik de melding dat deze fout is. Het maakt niet uit hoe vaak je dit probeert, hij blijft deze melding geven.

Het vreemde is dat dit op zowel mijn iPhone 5s en iPad 2 gebeurt, andere tablets van bijvoorbeeld Samsung werken wel prima op draadloos. Ook de PC boven blijft gewoon verbonden met internet en vertoont geen lage snelheden.

Probleem is met een simpele 5 seconde de stekker uit de router te halen en weer in te pluggen verholpen. Echter kan ik niet geloven dat dit normaal is en zo zou moeten zijn.

Ik heb al diverse keren mijn iDevices leeg gegooid, ook zonder apps te downloaden en iCloud instellingen terug te zetten. Niks hiervan mag helpen. Heb contact gehad met Ziggo, hun kunnen mij hier niet mee helpen en geven de iDevices de schuld. Router al diverse keren een hard reset gegeven en alle instellingen opnieuw ingevoerd, ook dit hielp niet.

Zijn er meer mensen die dit probleem hebben? En is hier een oplossing voor?
Ik hoor dan graag van jullie!!

Alvast bedankt.
Advertentie
Advertentie Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)

  #2  
Oud 13 February 2015, 18:50
» iPhone SE 128GB (Goud) [FW: 11.0 beta]  [Jailbreak: Nee]
» iPad Pro 9,7 Wi-Fi + 4G 256GB (Goud) [FW: 11.0 beta]  [Jailbreak: Nee]
» Anders
 
Geregistreerd: 1 July 2010
Locatie: /private/etc/
Berichten: 25.089
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Raaabin Bekijk bericht
Heb contact gehad met Ziggo, hun kunnen mij hier niet mee helpen en geven de iDevices de schuld.
Zo kan men het ook zeggen. Sommige Ziggo uBee routers ondersteunen het Bonjour aka mDNS aka Multicast DNS protocol niet of niet zeer goed. Volgens Ziggo moet je dus maar geen Apple toestellen of printers gebruiken die Bonjour nodig hebben.
  #3  
Oud 13 February 2015, 20:16
» iPhone 5s 16GB (Goud) [FW: 7.0.5]  [Jailbreak: Nee]
» iPad 3 Wi-Fi 16GB (Wit) [FW: 7.0.5]  [Jailbreak: Nee]
» Windows
 
Geregistreerd: 21 August 2008
Locatie: Heemskerk
Berichten: 22
Stuur een bericht via MSN naar Raaabin
Standaard

Zal even lekker zijn...

Is dus niet op te lossen dit?
  #4  
Oud 13 February 2015, 20:23
» iPhone SE 128GB (Goud) [FW: 11.0 beta]  [Jailbreak: Nee]
» iPad Pro 9,7 Wi-Fi + 4G 256GB (Goud) [FW: 11.0 beta]  [Jailbreak: Nee]
» Anders
 
Geregistreerd: 1 July 2010
Locatie: /private/etc/
Berichten: 25.089
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Raaabin Bekijk bericht
Is dus niet op te lossen dit?
Gebruik de zoekfunctie van het forum met het zoekbegrip "ziggo ubee bonjour".
  #5  
Oud 17 February 2015, 18:16
» iPhone 6 Plus 16GB (Space Grijs) [FW: 10.0.2]  [Jailbreak: Nee]
» iPad 2 Wi-Fi 16GB (Zwart) [FW: 8.2]  [Jailbreak: Nee]
» Windows
 
Geregistreerd: 16 November 2009
Locatie: Gelderland Midden
Berichten: 1.233
Stuur een bericht via Skype™ naar vuurvreter Send a message via twitter to vuurvreter
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Raaabin Bekijk bericht
Zal even lekker zijn...

Is dus niet op te lossen dit?
Jawel, een nieuwe router aanschaffen, aansluiten op je huidige router, en je huidige router in "Bridge modus" zetten

En als je toch een nieuwe router aanschaft, neem dan een dualband router, kan je meteen gebruik maken van de snellere 5Ghz
verbinding.

Leesvoer: http://www.allesoverdraadloosinterne...lband-routers/
__________________
Ik laat me niet opjagen, ik ben aan het werk, niet op de vlucht.
www.vuurvreter.eu/ <- volg hier de laatste landelijke brandweer meldingen.
Reageren


Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 
Discussietools
Weergave

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
iCloud na verkopen iDevice Fifaspeler iCloud 0 12 March 2013 20:41
Idevice op afstand 'besturen' tjabba iPhone algemeen 0 19 November 2012 10:42
Nieuw in iDevice ontwikkeling Morse92 Ontwikkelen voor iOS 6 18 March 2011 23:56
3 iDevice's en 2 outlook's Overlord iTunes 4 14 February 2011 20:40
Remote Controlling iDevice to iDevice J4cks0n Ontwikkelen voor iOS 1 1 December 2010 23:01

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 10:12.