//

Kompas vast (na terugzetten reservekopie)

Kompas vast (na terugzetten reservekopie) discussie in iPhone algemeen forum; ( verdwijnt na registratie ) Deze week zijn hier thuis 2 iPhones van eigenaar verwisseld. Dus druk in de weer geweest met reservekopieën terugzetten etc. op de 'nieuwe' toestellen. Wat ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > iPhone > iPhone algemeen
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen
  #1  
Oud 22-03-15, 08:26
ballegooier's schermafbeelding
ballegooier ballegooier is offline
• iOS 15.1
• iPadOS 14.8
• Besturingssysteem: OS X
 
Geregistreerd: Aug 2008
Locatie: Amsterdam
Berichten: 3.775
Standaard Kompas vast (na terugzetten reservekopie)

Deze week zijn hier thuis 2 iPhones van eigenaar verwisseld. Dus druk in de weer geweest met reservekopieën terugzetten etc. op de 'nieuwe' toestellen.

Wat me daarbij opviel, was dat ná het terugplaatsen van de reservekopie het kompas 'vast' staat. De allereerste keer na opstarten vraagt deze om te kalibreren, maar het rode puntje blijft gewoon vast staan. Dit probleem herkende ik meteen van een tijdje geleden, toen ik na update van mijn iPhone 5s een reservekopie terugzette, en het kompas daarna ook vast zat.

De gedachte die ik toen had, was dat er een fout in de reservekopie zou moeten zitten. Heb m'n iPhone vervolgens als geheel nieuw toestel ingesteld.

Nu dook dit fenomeen wederom op, telkens nadat ik een reservekopie terugzette.

Wat ik nu min of meer per ongeluk heb ontdekt, is dat dit komt doordat in instellingen 'gebruik het geografische noorden' was ingesteld.

Want hoe kreeg ik het kompas weer los en werkend? De instelling 'gebruik geografisch noorden' uit te vinken, dan de kompas app geforceerd af te sluiten. Opnieuw de kompas app starten, en hij doet het weer. Eventueel kan je daarna weer de instelling 'gebruik geografisch noorden' aanvinken.

Dit kwam voor op achtereenvolgens: een reservekopie van iOS 7.1.2 iPhone 4s naar iOS 8.0 iPhone 5s (paar maanden geleden)

Een reservekopie van iOS 7.1.2 iPhone 4s terug gezet op iOS 8.2 iPhone 5.
Reservekopie van iOS 7.1.2 iPhone 4 naar iOS 7.1.2 iPhone 4s.
(Beide deze week)

In alle gevallen betrof het een middels in dfu hersteld & bijgewerkt toestel, waarop een reservekopie zonder jailbreak is terug gezet. Behalve de iPhone 4s, daarop is alleen 'wis alle inhoud en instellingen' aan vooraf gegaan (zodoende die op iOS 7.1.2 blijft)

EDIT: hier iemand die dit probleem (al in 2011) tegenkwam: na het terugzetten van een reservekopie locked het kompas: https://discussions.apple.com/thread/3095080?tstart=0

Laatst gewijzigd door ballegooier; 22-03-15 om 09:03.
Advertentie
Advertentie Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)

  #2  
Oud 22-03-15, 11:32
Guest-20180925190238
Gast
• iOS
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ballegooier Bekijk bericht
EDIT: hier iemand die dit probleem (al in 2011) tegenkwam: na het terugzetten van een reservekopie locked het kompas
Dan wordt het langzaam tijd om een bug report in te dienen.
  #3  
Oud 22-03-15, 18:40
ballegooier's schermafbeelding
ballegooier ballegooier is offline
• iOS 15.1
• iPadOS 14.8
• Besturingssysteem: OS X
 
Geregistreerd: Aug 2008
Locatie: Amsterdam
Berichten: 3.775
Standaard

Als jij deze handschoen op wil pakken, @timosha? Ik ben geen developer dus ik geraak niet ver op https://bugreport.apple.com
  #4  
Oud 22-03-15, 18:45
Guest-20180925190238
Gast
• iOS
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ballegooier Bekijk bericht
Ik ben geen developer dus ik geraak niet ver op https://bugreport.apple.com
Op de Apple Feedback pagina kan je wel terecht:

https://www.apple.com/feedback/iphone.html

Ik moet dat eerst reproduceren en documenteren alvorens een bug report in te dienen op de Apple Bug Reporter.
  #5  
Oud 22-03-15, 19:56
ballegooier's schermafbeelding
ballegooier ballegooier is offline
• iOS 15.1
• iPadOS 14.8
• Besturingssysteem: OS X
 
Geregistreerd: Aug 2008
Locatie: Amsterdam
Berichten: 3.775
Standaard

Dank voor de link! Heb het daar gedumpt. Viel niet mee, want op een gegeven moment had ik het max aantal tekens bereikt

Laatst gewijzigd door ballegooier; 22-03-15 om 20:09.
Reageren



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 
Discussietools
Weergave

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
4S staat vast in herstel area08.rst iPhone algemeen 30 30-09-13 20:17
vast in herstel mentalmayhem iPhone algemeen 2 23-07-12 13:35
Loopt vast na herstel joost_ iPhone algemeen 2 26-12-11 20:51
iPhone: Vast in herstel modes canaQ Jailbreak 13 26-05-11 16:20
kompas loopt vast keesm014 iPhone algemeen 0 08-08-09 23:36

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 01:40.