//

Zou iPhone 5 het lang genoeg uithouden?

Zou iPhone 5 het lang genoeg uithouden? discussie in iPhone algemeen forum; ( verdwijnt na registratie ) Ik "moet" op dit moment mijn abonnement, waar ik in juni 2013 mijn iPhone 5 bij heb "gekregen" binnenkort verlengen/opzeggen. De maandprijs wordt anders een ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > iPhone > iPhone algemeen
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen
  #1  
Oud 23-04-15, 12:11
Beebs Beebs is offline
• iOS 5.0.1
• 5.0.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Feb 2012
Locatie: Maastricht
Berichten: 7
Standaard Zou iPhone 5 het lang genoeg uithouden?

Ik "moet" op dit moment mijn abonnement, waar ik in juni 2013 mijn iPhone 5 bij heb "gekregen" binnenkort verlengen/opzeggen. De maandprijs wordt anders een behoorlijk stuk duurder. Ik wil echter een 4 inch scherm houden (geen iPhone 6 dus).

Ik overweeg om het nog even met mijn iPhone 5 te blijven doen. Bij mijn huidige provider is de minimale contractduur voor een sim only een jaar, maar ik denk wel dat ik daar beter af (Eu en NL bellen, Visual Voicemail) ben dan bij de bekende Sim Only aanbieders (Ben, Simyo etc.).

Mijn eigenlijk vraag is, is het aannemelijk dat mijn iPhone 5 het nog een jaar (vanwege de sim only contractduur) uithoudt? Liefst zelfs nog een aantal maanden langer tot na een eventueel iPhone event in 2016 (zeg dus oktober 2016).

Met enige moeite houdt mijn iPhone 5 het nu 2 dagen uit op een batterijlading.
Advertentie
Advertentie Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)

  #2  
Oud 23-04-15, 13:04
Guest-20180925190238
Gast
• iOS
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Beebs Bekijk bericht
Mijn eigenlijk vraag is, is het aannemelijk dat mijn iPhone 5 het nog een jaar (vanwege de sim only contractduur) uithoudt?
Waarom niet? Ik heb hier nog een iPhone 2G, 3G, 3GS, 4, 4S en die houden het ook nog allemaal uit.
  #3  
Oud 23-04-15, 23:13
iSpy iSpy is offline
• iOS 6.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Feb 2013
Berichten: 294
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Beebs Bekijk bericht
Met enige moeite houdt mijn iPhone 5 het nu 2 dagen uit op een batterijlading.
Allereerst, als jouw iPhone het nu prima doet, zal een jaartje meer ook geen enkel probleem moeten zijn. Echter, machines (want dat is het, soort van) kunnen altijd kapot gaan. Gebruik de iPhone voorzichtig en laat hem niet vallen, dan komt alles goed.

Ten tweede. Ik heb een 5S van nog geen jaar oud. Gebruik hem intensief en laadt dus elke dag op. Twee dagen op een batterijlading is heel goed!

Ten derde. Je kunt altijd een iPhone 5S nemen indien gewenst. Deze kan je zowel nieuw als tweedehands kopen via dit forum, marktplaats en misschien nieuw bij je provider.
  #4  
Oud 24-04-15, 11:11
Blazez Blazez is offline
• iOS 15.0.1
• 12.4.8
• Besturingssysteem: macOS
 
Geregistreerd: May 2011
Berichten: 1.376
Standaard

Ik zat pas te kijken, maar mijn 4s draait nu al 3 jaar zonder problemen. De batterij houd het geen 2 dagen uit, maar een dag doorkomen is geen probleem. Daarnaast doet hij nog steeds wat hij moet doen, ook met 8.3 erop, dus hij blijft nog even.

Heb je trouwens wel gekeken naar de batterij terugroep actie? Misschien dat die voor jouw toestel ook geldt/gold?
(en je hebt je profiel op op iphone4 staan )
  #5  
Oud 24-04-15, 11:33
Bomans's schermafbeelding
Bomans Bomans is offline
• iOS 11.1
• 10.2
• Besturingssysteem: OS X
 
Geregistreerd: Feb 2008
Locatie: België
Berichten: 7.361
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Blazez Bekijk bericht
Heb je trouwens wel gekeken naar de batterij terugroep actie? Misschien dat die voor jouw toestel ook geldt/gold?
(en je hebt je profiel op op iphone4 staan )
Als hij 2 dagen met zijn batterij doet denk ik niet dat er wat mis is.
  #6  
Oud 24-04-15, 15:52
Beebs Beebs is offline
• iOS 5.0.1
• 5.0.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Feb 2012
Locatie: Maastricht
Berichten: 7
Standaard

Bedankt voor de reacties (tot nu toe). Ik begrijp dus dat er wel meer mensen 3 of 4 jaar met hun iPhone doen, zonder bijvoorbeeld een batterijupdate.

@iSpy ik heb naar een 5s gekeken, maar vindt het abonnement hiervoor nog vrij duur uitvallen (met 1,5 tot 2 GB data). Duurder dan mijn huidige. Dat vindt ik het voor een enigszins verouderde telefoon niet echt waard. Voordeligst leek abo bij T-mobile verlengen (omzetten eigenlijk) voor 24,95 per maand (met visual voicemail) en 573 eenmalig. In ongeveer alle andere gevallen ging ik 44 of meer per maand betalen.

@blazez bedankt voor de tip, maar had al ontdekt dat mijn toestel niet behoort tot de serienummers waar dit voor geldt
  #7  
Oud 24-04-15, 15:58
iSpy iSpy is offline
• iOS 6.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Feb 2013
Berichten: 294
Standaard

@Beebs: je kan ook op marktplaats gaan kijken. Dan behoud je je eigen abonnement of verleng je die icm sim only. Op marktplaats is een nieuwe iPhone 5S al wel voor rond de 400/450 te koop.

Niet om reclame voor mezelf te maken, maar zelf heb ik ook een 16gb 5S te koop. Als nieuw, jaar oud, met Apple care + en compleet met alles incl bon enz. Mag weg voor 380.

Zo zijn er wel zat opties, bij je provider enz. kom je vaak heel duur uit, ga je op marktplaats kijken en zoek je goed, dan kan je veel goedkoper uitkomen. Let wel op: als het te goed om waar te zijn klinkt, dan is dat vaak ook zo! Altijd zelf ophalen, testen enz.
Reageren



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 
Discussietools
Weergave

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Nieuwe iPhone 6 heeft slechte Wi-Fi waar het niet zou mogen.. Azamato iPhone algemeen 12 11-03-15 17:36
Als je je iphone zou inruilen voor welke zou je het dan doen? YvesT Chat en geruchten 92 09-01-12 19:38

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 23:47.