//

Heb ik nog Apple garantie?

Heb ik nog Apple garantie? discussie in iPhone algemeen forum; ( verdwijnt na registratie ) Ik heb een iphone 6 naar BelCompany gebracht en zij hebben deze laten repareren door Dynafix (had een toestel verzekering gelukkig) , Dynafix heeft er ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > iPhone > iPhone algemeen
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Berichten van vandaag

Reageren

 

Discussietools Weergave
  #1  
Oud 04-06-15, 00:59
faire4u faire4u is offline
• iOS 16.4
• iPadOS 15.0
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jan 2010
Locatie: Limburg
Berichten: 833
Standaard Heb ik nog Apple garantie?

Ik heb een iphone 6 naar BelCompany gebracht en zij hebben deze laten repareren door Dynafix (had een toestel verzekering gelukkig) , Dynafix heeft er een nieuw scherm op gezet maar nu 6 weken later ben ik niet tevreden aangezien het glas aan de zijkant los komt van het frame en er een witte waas te zien is aan de linkerkant van het lcd. Kan ik omdat ik niet tevreden ben met de reparatie die door Dynafix is uitgevoerd op mijn iphone deze nu bij Apple ter reparatie aanbieden of is de Apple garantie nu komen te vervallen omdat die ooit val schade heeft gehad?

Laatst gewijzigd door faire4u; 04-06-15 om 11:43. Reden: aanvulling tekst
Advertentie
Advertentie Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)

  #2  
Oud 04-06-15, 12:43
Blazez Blazez is offline
• iOS 15.0.1
• 12.4.8
• Besturingssysteem: macOS
 
Geregistreerd: May 2011
Berichten: 1.376
Standaard

Mijn vermoeden is dat apple zal zeggen dat de garantie (door de reparatie) bij dynafix ligt.
Hoe lang geleden heb je het toestel gekocht?
  #3  
Oud 04-06-15, 14:46
Werner1963 Werner1963 is offline
• iOS 18.0.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jan 2011
Berichten: 1.717
Standaard

Neem eerst contact op met je verzekering want die heb je als eerste aangesproken ?

Om welke reden is het scherm vervangen geweest ?
  #4  
Oud 04-06-15, 14:52
faire4u faire4u is offline
• iOS 16.4
• iPadOS 15.0
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jan 2010
Locatie: Limburg
Berichten: 833
Standaard

Toestel is van december en het scherm is vervangen vanwege valschade. Dynafix heeft in mijn ogen pruts werk geleverd, glas is los van het frame en lcd vertoont witte waas alsof daar geen lijm tussen zit.
  #5  
Oud 04-06-15, 14:54
Werner1963 Werner1963 is offline
• iOS 18.0.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jan 2011
Berichten: 1.717
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door faire4u Bekijk bericht
Toestel is van december en het scherm is vervangen vanwege valschade. Dynafix heeft in mijn ogen pruts werk geleverd, glas is los van het frame en lcd vertoont witte waas alsof daar geen lijm tussen zit.
Als je dit via je verzekering hebt laten doen, neem dan opnieuw contact op met je verzekering
  #6  
Oud 04-06-15, 18:58
faire4u faire4u is offline
• iOS 16.4
• iPadOS 15.0
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jan 2010
Locatie: Limburg
Berichten: 833
Standaard

Klopt het dat Dynafix niet in opdracht van Apple repareerd, maw dat wanneer Dynafix hem open heeft gehad dat je garantie vervalt, heb gelezen dat dynafix geen officiële Apple onderdelen gebruiken bij hun reparaties. Iemand die dat kan bevestigen of ontkrachten?
  #7  
Oud 04-06-15, 19:15
RWK's schermafbeelding
RWK RWK is offline
• iOS 1.0.0
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Linux
 
Geregistreerd: Dec 2009
Locatie: root
Berichten: 1.322
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door faire4u Bekijk bericht
Klopt het dat Dynafix niet in opdracht van Apple repareerd, maw dat wanneer Dynafix hem open heeft gehad dat je garantie vervalt, heb gelezen dat dynafix geen officiële Apple onderdelen gebruiken bij hun reparaties. Iemand die dat kan bevestigen of ontkrachten?
Dit kan kloppen. Ik zie Dynafix niet op de Apple site als Authorized Service Provider. Je kan dus niet bij Apple aankloppen om de reparatie die Dynafix voor je heeft uitgevoerd, te herstellen. Je zou ook contact kunnen opnemen met de klantenservice van Apple zelf als je het nog steeds niet kan geloven, maar zij zullen jou weer doorverwijzen naar Dynafix

Ik raad je voor de volgende keer ook af om een extra toestel verzekering erbij te nemen als je voorzien bent van een inboedelverzekering. Eigenlijk is een extra toestel verzekering niet nodig. Je ziet nu wat je ervoor terug krijgt. Beter een AppleCare+ pakket.
__________________
  #8  
Oud 04-06-15, 22:57
Freeltd Freeltd is offline
• iOS 17.3
• iPadOS 17.3
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Feb 2012
Locatie: Kortenberg
Berichten: 531
Standaard

Dacht dat dynafix wel ooit officiële hersteller was, maar kan mis zijn. Maar google staat vol van deze dubieuze hersteller en een aantal merken zijn daardoor weggegaan bij hen.
  #9  
Oud 05-06-15, 12:40
Blazez Blazez is offline
• iOS 15.0.1
• 12.4.8
• Besturingssysteem: macOS
 
Geregistreerd: May 2011
Berichten: 1.376
Standaard

Volgens de regeltjes zal je ze denk ik ook nog wel de gelegenheid geven om de fout te herstellen. Je hebt garantie op een reparatie en voordat je ergens anders gaan shoppen, zal je waarschijnlijk toch bij dynafix terecht moeten (hoe rottig het ook is, maar zo zijn de regeltjes).
Apple zal je qua reparatie gewoon wegsturen (rottig voor jou, maar terecht in mijn ogen gezien de (waarschijnlijk onvakkundige) reparatie door een ander).
Als je bij apple terecht komt kom je in het beste geval denk ik op een vervanging met bijbetaling uit. (in het beste geval)
  #10  
Oud 05-06-15, 17:31
peerenbooms peerenbooms is offline
• iOS 14.5
• iPadOS 14.5
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Apr 2014
Locatie: Almelo
Berichten: 578
Standaard

Niet iedere inboedel verzekering dekt schade aan smartphones, laptops ed.
  #11  
Oud 05-06-15, 18:14
faire4u faire4u is offline
• iOS 16.4
• iPadOS 15.0
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jan 2010
Locatie: Limburg
Berichten: 833
Standaard

Het ging om een gsm verzekering op de iPhone, is inmiddels opgezegd, had beter Apple care kunnen nemen in het begin. Wijze les voor in de toekomst. Ik denk dat ik weer terug ga naar Dynafix heb tenslotte toch 3 maanden garantie op ń reparatie.

Volgens mij heeft in dit geval Vodafone een fout gemaakt door het toestel niet bij een officiële Apple repair shop ter reparatie aan te bieden waardoor ik nu geen Apple garantie meer heb.
  #12  
Oud 28-06-15, 23:24
faire4u faire4u is offline
• iOS 16.4
• iPadOS 15.0
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jan 2010
Locatie: Limburg
Berichten: 833
Standaard

Ben gisteren bij de Apple store in Amsterdam geweest ze hebben het scherm kosteloos vervangen ondanks het geen originele was wat dynafix had geplaatst. Ze hebben wel een kopie gemaakt van de mail die ik met dynafix heb gehad waarbij Dynafix heeft gemeld uitsluiten originele Apple onderdelen te monteren. Apple heeft meerdere klachten ontvangen van klanten die niet tevreden waren over Dynafix. Apple neemt nog contact op met deze firma, ik heb gelukkig weer een nieuw en vooral origineel scherm en er is mij gezegd dat de garantie weer van toepassing is op mijn toestel. Anders had ik €90,80 excl btw moeten betalen, goede service van Apple.
  #13  
Oud 28-06-15, 23:32
Blazez Blazez is offline
• iOS 15.0.1
• 12.4.8
• Besturingssysteem: macOS
 
Geregistreerd: May 2011
Berichten: 1.376
Standaard

Wouw! gaaf man. Leuk dat je ook nog even terug meld. Wat goed gegaan.
  #14  
Oud 29-06-15, 00:31
RWK's schermafbeelding
RWK RWK is offline
• iOS 1.0.0
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Linux
 
Geregistreerd: Dec 2009
Locatie: root
Berichten: 1.322
Standaard

Top om dit te horen! Veel plezier ermee
  #15  
Oud 29-06-15, 13:16
iPhoneAlot iPhoneAlot is offline
• iOS 12.0
• 12.0
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Aug 2010
Locatie: Noord-Limburg
Berichten: 1.281
Standaard

Prima service! Gelukkig opgelost.
  #16  
Oud 29-06-15, 13:22
eddiemen eddiemen is offline
• iOS 12.1.4
• 12.1.4
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jan 2009
Locatie: In een huis.
Berichten: 207
Standaard

Gelijk een reden om Dynafix links te laten liggen...
  #17  
Oud 30-06-15, 09:26
Starscreamer's schermafbeelding
Starscreamer Starscreamer is offline
• iOS 14.0
• 8.1.3
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Apr 2009
Locatie: Eibergen
Berichten: 421
Standaard

Mijn vriendin had ook ooit eens gloednieuwe toestel die direct kapot was.
We moesten hem van de provider ook opsturen na Dynafix.
Dit weigerde ik en belde Apple op, die gaf aan om nooit een Apple product in de garantie periode na Dynafix of provider te brengen! Het beste was om contact op te nemen met Apple.
Ben blij dat ik dat toen gedaan heb

Gelukkig is het bij jou allemaal goedgekomen
__________________
iPhone 3 R.I.P., iPhone 4,iPad 4, iPhone 5, iPhone 5S, iPhone 6S, iPhone6S Plus, iPhone 7 Plus, iPhone 11 Pro
  #18  
Oud 01-07-15, 13:30
faire4u faire4u is offline
• iOS 16.4
• iPadOS 15.0
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jan 2010
Locatie: Limburg
Berichten: 833
Standaard

Zo leren we hier nog wat. 😏
Reageren



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Heb ik nog garantie? pepijndut iPhone algemeen 13 13-04-13 09:33
iPhone: na Jailbreak nog apple garantie??? gerrits38 Jailbreak 2 02-06-12 21:37
heb ik nog garantie? sulaimany iPhone algemeen 8 28-11-11 19:34
Barst in mijn scherm... Heb ik nog garantie? oentje13 iPhone algemeen 4 12-08-09 13:12

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 14:10.