//

iPhone en iPad zelfde Apple ID, berichten instellingen

iPhone en iPad zelfde Apple ID, berichten instellingen discussie in iPhone algemeen forum; ( verdwijnt na registratie ) Men dochter heeft dus zowel een iPad (met enkel WiFi) als een iPhone 6, en op beide staat dezelfde Apple ID ingesteld. Op welke wijze ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > iPhone > iPhone algemeen
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Berichten van vandaag

Reageren

 

Discussietools Weergave
  #1  
Oud 11-06-15, 23:57
Vic55 Vic55 is offline
• iOS 16.2
• 12.4.8
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jun 2014
Berichten: 411
Standaard iPhone en iPad zelfde Apple ID, berichten instellingen

Men dochter heeft dus zowel een iPad (met enkel Wi-Fi) als een iPhone 6, en op beide staat dezelfde Apple ID ingesteld. Op welke wijze dient men dan best op beide de berichten instellen zodat als er iemand naar haar e-mail adres een bericht stuurt dit enkel op haar iPad komt en als men naar haar mobiel nummer iets gestuurd wordt dat dit dan alleen op haar iPhone komt. En als zij iets vanop haar iPad verstuurd dat dit dan via haar emailadres verstuurd wordt en vanop haar iPhone dan als het ware door haar mobiel nummer verstuurd wordt. Of is dit niet mogelijk als op beiden het zelfde Apple ID ingesteld is?

Mvg, Vic
Advertentie
Advertentie Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)

  #2  
Oud 12-06-15, 10:16
Pleur's schermafbeelding
Pleur Pleur is offline
• iOS 10.3.1
• 10.3.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Sep 2012
Locatie: Het schone Zuiden met een zachte "G"
Berichten: 239
Standaard

Als ik het goed heb, is dat niet mogelijk. Op het moment dat beide toestellen ingelogd zijn op hetzelfde Apple ID bij Berichten > iMessage, zullen de berichten die binnenkomen overal op binnenkomen.
__________________
War, war never changes
  #3  
Oud 13-06-15, 12:09
Vic55 Vic55 is offline
• iOS 16.2
• 12.4.8
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jun 2014
Berichten: 411
Standaard

Ik heb ondertussen het wel al wat kunnen beter instellen, maar bieden blijven tegelijk alle berichten ontvangen. Dus denk ik dat het misschien beter zal worden om een afzonderlijke Apple ID (voor iMsg) voor beiden te gebruiken.

Mvg, Vic
  #4  
Oud 13-06-15, 12:38
Guest-20180925190238
Gast
• iOS
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vic55 Bekijk bericht
Dus denk ik dat het misschien beter zal worden om een afzonderlijke Apple ID (voor iMsg) voor beiden te gebruiken.
Dat gaat één grote iCloud chaos worden.
  #5  
Oud 15-06-15, 10:56
Blazez Blazez is offline
• iOS 15.0.1
• 12.4.8
• Besturingssysteem: macOS
 
Geregistreerd: May 2011
Berichten: 1.376
Standaard

Maar je kan toch per device instellen waarop je imessage wil ontvangen? dan stel je op de telefoon in dat je op het nummer wil ontvangen en op de ipad op mailadres (toch?).
Het gaat er dan meer om waar de verzendende partij naartoe verstuurd. Als die een imessage versturen naar je mailadres komt het op de ipad binnen en naar nummer komt op je telefoon binnen.
Mij lijkt het onhandig, maar volgens mij is het wel mogelijk.
  #6  
Oud 22-06-15, 11:09
Vic55 Vic55 is offline
• iOS 16.2
• 12.4.8
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jun 2014
Berichten: 411
Standaard

Ja sorry, even een weekje er op uit in het buitenland vandaar geen reactie.
Wat ik feitelijk zou wensen dat is, als iemand naar men dochter haar nr een bericht stuurt dit enkel op de iPhone komt en als iemand naar haar mailadres iets stuurt dat dit enkel op haar iPad komt. Dat krijg ik dus niet in orde, nu komen alle berichten, ongeacht of het nu naar haar nummer of mailadres is gestuurd op beiden toe.
Of is dit feitelijk niet mogelijk?
  #7  
Oud 22-06-15, 11:14
Blazez Blazez is offline
• iOS 15.0.1
• 12.4.8
• Besturingssysteem: macOS
 
Geregistreerd: May 2011
Berichten: 1.376
Standaard

Heb je gelezen/geprobeerd wat ik geschreven had?
In de settings op de ipad (messages-->send&recieve) mailadres alleen aanvingen en op de telefoon het telefoonnummer alleen aanvinken.
Dan zou dat het toch moeten doen?
  #8  
Oud 22-06-15, 11:18
Guest-20180925190238
Gast
• iOS
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Blazez Bekijk bericht
Dan zou dat het toch moeten doen?
Maar dan gaat iCloud toch nog alle berichten synchroniseren tussen alle toestellen die het specifieke iCloud Apple ID gebruiken. Bij mij is dat in ieder geval zo tussen een paar iPhones, iPads en Macs.
  #9  
Oud 22-06-15, 11:55
Vic55 Vic55 is offline
• iOS 16.2
• 12.4.8
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jun 2014
Berichten: 411
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Blazez Bekijk bericht
Heb je gelezen/geprobeerd wat ik geschreven had?
In de settings op de ipad (messages-->send&recieve) mailadres alleen aanvingen en op de telefoon het telefoonnummer alleen aanvinken.
Dan zou dat het toch moeten doen?
Nee sorry, nog niet geprobeerd. Daarmee bedoel je dus, via Instellingen - Berichten - Sturen en ontvangen - U bent bereikbaar voor iMsg via toch? Omdat de iPad een is met enkel Wi-Fi staat daar dus enkel het mailadres nu. En op de iphone zou ik dus dat e-mailadres moeten verwijderen (want uitvinken lijkt me niet mogelijk)? Kan ik dan desnoods, indien geweest dat mailadres ook weer terug toe voegen nadien?
  #10  
Oud 22-06-15, 13:24
Blazez Blazez is offline
• iOS 15.0.1
• 12.4.8
• Besturingssysteem: macOS
 
Geregistreerd: May 2011
Berichten: 1.376
Standaard

Of iCloud op de achtergrond toch de boel synct durf ik niet te zeggen.
Hier op de iPad even gekeken, maar je kan wel degelijk het vinkje uit en aanzetten voor de verschillende nummers/mailadressen die je wilt gebruiken.
(ik heb alles in het engels staan, vandaar mijn engelse namen).
Er staat bij "You can be reached by imessage at" en daaronder heb ik vier opties staan waarvan ik er 1 uitgevinkt heb staan.

Als ik jou was zou ik het eerst zo even proberen en kijken wat er gebeurd. Als wat timosha zegt klopt (en dat klopt meestal ) en icloud gaat toch synchroniseren, dan weet ik het ook even niet.
  #11  
Oud 22-06-15, 13:37
Vic55 Vic55 is offline
• iOS 16.2
• 12.4.8
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jun 2014
Berichten: 411
Standaard

Thx, ik ga het vanavond nog even op men gemak bekijken. Maar ik denk dat er idd wel iets is, iCloud of zo, die er toch voor zorgt dat het niet zo direct gaat lukken hoor. Ik heb namelijk zelf ook een iPad en heb voor men dochter een contact met enkel haar nr in (geen mail gegevens in dat contact ingevuld) en als ik naar dit contact een bericht stuur komt dit niet alleen op haar iPhone maar ook op haar iPad toe. Ondanks dat op haar iPad bij "You can be reached by imessage at" enkel haar mailadres vermeld staat. Vandaar, ondanks de opmerking van Timosha dat het op die manier een chaos wordt, dat ik denk dat dit enkel te omzeilen is door 2 verschillende Apple ID te gebruiken.
  #12  
Oud 22-06-15, 14:10
Guest-20180925190238
Gast
• iOS
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vic55 Bekijk bericht
Vandaar, ondanks de opmerking van Timosha dat het op die manier een chaos wordt, dat ik denk dat dit enkel te omzeilen is door 2 verschillende Apple ID te gebruiken.
Doe maar. Ik ken nog mensen die alleen maar gelukkig zijn met zo veel mogelijk entropie. Succes verder.
  #13  
Oud 23-06-15, 12:33
Vic55 Vic55 is offline
• iOS 16.2
• 12.4.8
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jun 2014
Berichten: 411
Standaard

Ieder zijn opinie natuurlijk, alsook ieder zijn mening of men op deze wijze bijdraagt tot wat u een entropie noemt. Maar als dit de enige wijze is waarop iets functioneert zoals men zelf zou wensen, dan zij dat dan maar zo voor mijn part hoor. Een account meer en minder zal wel geen probleem vormen voor de servers van Apple. En sorry als ik de chaos dan nog net iets groter maak dan dat ze al is hoor.

Alleszins bedankt voor de inbreng.
Reageren



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Ipad Mini met zelfde Apple ID lukt niet mail te verzenden met 1 van de 3 mailadressen Berol iPad algemeen 7 02-02-15 20:26
Zelfde Apple ID als andere iPhone tilburgse iPhone algemeen 1 14-10-13 14:12
Apple ID voor Ipad en Iphone zelfde of appart hansIphone3g iPad algemeen 5 21-10-12 10:57
Verschillende berichten van zelfde persoon Elsss11 iPhone algemeen 4 07-08-12 17:12

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 18:35.