//

Overzetten ITunes met IPnone, IPad

Overzetten ITunes met IPnone, IPad discussie in iPhone algemeen forum; ( verdwijnt na registratie ) Ik heb een nieuwe computer aangeschaft: W10/64 (was W7/32). Ik wil nu graag mijn ITunes overzetten naar deze computer, zodat alles (incl zelf gemaakte cd's) ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > iPhone > iPhone algemeen
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen
  #1  
Oud 21-09-15, 18:54
wblink's schermafbeelding
wblink wblink is offline
• iOS 9.3.2
• 9.3.2
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jun 2010
Locatie: Gendt
Berichten: 250
Standaard Overzetten ITunes met IPnone, IPad

Ik heb een nieuwe computer aangeschaft: W10/64 (was W7/32).
Ik wil nu graag mijn ITunes overzetten naar deze computer, zodat alles (incl zelf gemaakte cd's) gesynchroniseerd worden.
Uiteraard horen de apps daar ook bij.

Heeft iemand een suggestie?
__________________
Willem.
Advertentie
Advertentie Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)

  #2  
Oud 21-09-15, 18:55
XIII's schermafbeelding
XIII XIII is offline
iPhone(club) Guru
• iOS 16.1
• iPadOS 16.1
• Besturingssysteem: macOS
 
Geregistreerd: Jul 2009
Berichten: 10.082
Standaard

Ja, Apple:

https://support.apple.com/en-us/HT204318
__________________
We are one, but we are not the same... Talk to each other!
  #3  
Oud 21-09-15, 19:52
wblink's schermafbeelding
wblink wblink is offline
• iOS 9.3.2
• 9.3.2
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jun 2010
Locatie: Gendt
Berichten: 250
Standaard ITunes

Klopt.

Voor ITunes aankopen. NIET voor zelf geïmporteerde CD's en alle app's .
  #4  
Oud 21-09-15, 20:35
Blazez Blazez is offline
• iOS 15.0.1
• 12.4.8
• Besturingssysteem: macOS
 
Geregistreerd: May 2011
Berichten: 1.376
Standaard

Mocht niets lukken, geen probleem. De metadata van je albums is als het goed is in orde. Dus de folders bewaren, iTunes op je nieuwe pc installeren (64 bit versie nu dan) en met windows verkenner de folders naar itunes slepen.
Dat is gebaseerd op metadata. dus dat komt dan direct in irde.
Zorg wel dat je even de optie "kopieer data naar de library" aan hebt staan.
Deze manier heb ik pas nog bij iemand moeten gebruiken na een crash van zijn laptop.

edit, de apps zou ik me niet druk over maken, dat vult zichzelf wel weer met het maken van backups. Het enige probleem ligt bij apps die niet meer in de store staan. Daarvan kan je zoals op de manier hierboven het .IPA bestand zo importeren in iTunes.
Dus bewaar de .IPA bestanden en je bent veilig.
  #5  
Oud 22-09-15, 17:16
wblink's schermafbeelding
wblink wblink is offline
• iOS 9.3.2
• 9.3.2
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jun 2010
Locatie: Gendt
Berichten: 250
Standaard

Dank voor je uitleg.
Kun je me ook wijsmaken WELKE mappen ik moet kopiëren?

Ik heb een eerdere poging gedaan vlgs aanwijzingen van de apple web site, maar het resultaat wat dat ik geen apps (updates) en geen eigen geïmporteerde CD's meer kon synchroniseren.
  #6  
Oud 22-09-15, 20:30
Blazez Blazez is offline
• iOS 15.0.1
• 12.4.8
• Besturingssysteem: macOS
 
Geregistreerd: May 2011
Berichten: 1.376
Standaard

Jazeker,
Ik heb mijn iTunes library expres op een andere schijf staan. Deze plek kan je terug vinden in itunes. Bij mij
F:\Data\iTunes
Hieronder vind je al je data.
Onder "\Mobile Applications" vind je JOUW .ipa bestanden. Ik heb altijd begrepen dat deze die hier staan zo geregistreerd staan dat je aan jouw account gelocked zijn. Als je dus een app geinstalleerd hebt, en hij staat hier (na een backup bijvoorbeeld) kan je ze hiervandaan weer terughalen. Handig bij een app die uit de app store weg is, maar die je nog wel hebt staan. (goed bewaren).
onder \Music staan je albums
Als je cd's ingelezen hebt, en deze zijn gekopieerd naar je library (of je hebt mp3 bestanden toegevoegd, en je hebt aan staan dat ze naar je library gekopieerd moeten worden), worden ze hier opgeslagen.

En zo heb je nog een paar folders met (home)video's, boeken en audioboeken etc. Net naar gelang je deze data hebt, staan de bestanden hierin.
Als je de ruimte hebt, moet je deze folder in ieder geval veilig stellen. Ik heb hiermee recentelijk bij iemand de boel weer nieuw kunnen opbouwen.
  #7  
Oud 27-09-15, 18:06
wblink's schermafbeelding
wblink wblink is offline
• iOS 9.3.2
• 9.3.2
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jun 2010
Locatie: Gendt
Berichten: 250
Standaard

Ik wil het toch even terugkoppelen.
Het heeft me DAGEN gekost om ITUNES weer werkend te krijgen. Waar de problemen liggen weet ik nu nog niet, maar belangrijker is (denk ik) mijn oplossing:

Na vele malen vruchteloos proberen eea via een (nieuwe) dir op een andere schijf te doen (dagelijks bijhouden ITUNES, dus ook dagelijks kopieren van 50 mb naar een externe drive en dat weer importeren op de andere comp (zonder het gewenste resultaat) heb ik het anders gedaan. Zowel "oude ITUNES" als nieuwe "ITUNES" de default dir te laten gebruiken (C:\users\enz) is het gelukt. Ik weet niet wat er in de weg zat (overgang W7/32 -> W10/64?), maar nu dus gelukt: ZUCHT.......
Bedankt in ieder geval.
  #8  
Oud 28-09-15, 09:52
Blazez Blazez is offline
• iOS 15.0.1
• 12.4.8
• Besturingssysteem: macOS
 
Geregistreerd: May 2011
Berichten: 1.376
Standaard

Zo, dat is inderdaad wel puzzelen geweest. Fijn dat je het toch weer werkend hebt gekregen.
Reageren



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 
Discussietools
Weergave

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Gegevens iPad overzetten op andermans itunes marianthatsme iPad algemeen 14 11-11-13 00:12
problemen met het overzetten van films naar ipad 1 en ipad 3 theniels iPad algemeen 4 10-03-13 19:21
Windows: kan niet alle boeken/videos overzetten van itunes naar ipad Sandwedge iTunes 0 08-03-13 23:00
1080p MP4 vanuit iTunes overzetten op de nieuwste iPad lukt niet. iphoonnoob iTunes 2 14-04-12 22:23
problemen met apps overzetten naar Itunes jeroenjte Archief 1 07-10-08 22:56

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 00:48.