//

Blue Tooth audio staat enorm te hikken

Blue Tooth audio staat enorm te hikken discussie in iPhone algemeen forum; ( verdwijnt na registratie ) Ik heb de nieuwe iPhone 6S Plus 'gekregen' en het valt mij op dat de Blue Tooth audio vaak enorm staat te hikken en dus ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > iPhone > iPhone algemeen
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen
  #1  
Oud 19-10-15, 19:25
ronvm ronvm is offline
• iOS 9.0.2
• 9.0.2
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jan 2013
Locatie: Zwaag
Berichten: 11
Standaard Blue Tooth audio staat enorm te hikken

Ik heb de nieuwe iPhone 6S Plus 'gekregen' en het valt mij op dat de Blue Tooth audio vaak enorm staat te hikken en dus niet luisterbaar is. Ik gebruik DS Audio om van m'n NAS (Synology) te streamen maar ook de ingebouwde Music Player (waar de muziek op de iPhone zelf staat) staat op dezelfde wijze te hikken en is het dus niet luisterbaar.

Op m'n iPhone 5S is er totaal geen probleem en ook met m'n iPad Air 2 met dezelfde IOS versie erop werkt het perfect. Weet iemand of dit inherent is aan de iPhone 6S? En nog mooier...is er iets aan te doen?

Groet
Ron
Advertentie
Advertentie Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)

  #2  
Oud 19-10-15, 19:44
iPhoneAlot iPhoneAlot is offline
• iOS 12.0
• 12.0
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Aug 2010
Locatie: Noord-Limburg
Berichten: 1.281
Standaard

Ik heb vastgesteld dat de Bluetooth verbindingskwaliteit hoorbaar is verbeterd en dus anders zal zijn dan voorheen. Wellicht moet Synology nog een update uitbrengen?
  #3  
Oud 19-10-15, 19:47
ronvm ronvm is offline
• iOS 9.0.2
• 9.0.2
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jan 2013
Locatie: Zwaag
Berichten: 11
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door iPhoneAlot Bekijk bericht
Ik heb vastgesteld dat de Bluetooth verbindingskwaliteit hoorbaar is verbeterd en dus anders zal zijn dan voorheen. Wellicht moet Synology nog een update uitbrengen?
Dat is niet de reden want op m'n iPad 2 Air draait het wel goed (die heeft ook BlueTooth 4.2) en op m'n iPhone 6S Plus werkt ook wanneer ik van de lokale Music app afspeel de boel niet goed. En inderdaad de geluidskwaliteit is stukken beter.
  #4  
Oud 19-10-15, 20:07
iPhoneAlot iPhoneAlot is offline
• iOS 12.0
• 12.0
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Aug 2010
Locatie: Noord-Limburg
Berichten: 1.281
Standaard

Ik heb mijn 6s+ twee keer opnieuw moeten installeren omdat sommige nummers domweg niet startten (voortgangsbalk loopt, geen geluid). Dat is geen 'hikken', maar wel een probleem.
Los daarvan, ben ik gestopt met streamen vanaf mijn DS214+ omdat de geluidskwaliteit me tegenvalt.
  #5  
Oud 19-10-15, 20:27
ronvm ronvm is offline
• iOS 9.0.2
• 9.0.2
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jan 2013
Locatie: Zwaag
Berichten: 11
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door iPhoneAlot Bekijk bericht
Ik heb mijn 6s+ twee keer opnieuw moeten installeren omdat sommige nummers domweg niet startten (voortgangsbalk loopt, geen geluid). Dat is geen 'hikken', maar wel een probleem.
Los daarvan, ben ik gestopt met streamen vanaf mijn DS214+ omdat de geluidskwaliteit me tegenvalt.
Maar dat is dus een communicatieprobleem tussen de NAS en de iPhone. Wanneer ik via de interne speakers van de iPhone m'n muziek afdraai gaat het wel goed en ook wanneer ik m'n iPad gebruik hiervoor via BlueTooth. De iPad Air 2 beschikt over dezelfde BlueTooth 4.2 versie.
Bovendien ben ik zeer te spreken over de geluidskwaliteit van m'n NAS (Synology 412+). Nogmaals ik heb het ook wanneer ik via de Apple app "music" het geluid via BlueTooth transporteer.

Nb. Via Airplay werkt het wel allemaal goed.
  #6  
Oud 20-10-15, 02:08
rsnhakan rsnhakan is offline
• iOS 17.0.3
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Oct 2010
Berichten: 496
Standaard

Sinds wanneer heb jij die Air 2?

Apple heeft een paar weken terug de bluetooth aangepast van 4.0 naar 4.2 voor oa de Air 2. Dus de modellen van een paar maanden terug zouden nog bluetooth 4.0 moeten hebben.
  #7  
Oud 20-10-15, 08:03
ronvm ronvm is offline
• iOS 9.0.2
• 9.0.2
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jan 2013
Locatie: Zwaag
Berichten: 11
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door rsnhakan Bekijk bericht
Sinds wanneer heb jij die Air 2?

Apple heeft een paar weken terug de bluetooth aangepast van 4.0 naar 4.2 voor oa de Air 2. Dus de modellen van een paar maanden terug zouden nog bluetooth 4.0 moeten hebben.
Alvast bedankt voor je reactie: Ik heb de iPad Air 2 sinds een paar maanden, dus dat zou goed kunnen kloppen. Vannacht heeft het de hele nacht weer goed gedraaid vanaf m'n iPhone 6S+, ik begrijp daar dan dus niks van.
Maar als ik het goed begrijp zouden we dus alle BlueTooth ontvangers moeten vervangen omdat deze niet aan de 4.2 standaard kunnen voldoen? Ik mag toch hopen van niet.
Reageren



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 
Discussietools
Weergave

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Blue tooth naar audio Scotman iPad accessoires en onderdelen 0 03-10-12 15:05
blue tooth cortroost iPhone algemeen 0 07-09-11 18:46
blue tooth Dion60 Archief 2 08-10-08 16:32
Blue Tooth probleem..... toet007 Archief 3 30-08-08 12:16
Blue Tooth yingie iPhone accessoires en onderdelen 0 24-07-08 23:36

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 01:40.