//

iPhone gevonden; retour eigenaar of zelf gebruiken ?

iPhone gevonden; retour eigenaar of zelf gebruiken ? discussie in iPhone algemeen forum; ( verdwijnt na registratie ) Ik heb van de zomer een iPhone 4 of 5 gevonden (zonder simkaart). Ziet er vrij nieuw uit en onbeschadigd. Heb hem aan mijn Mac ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > iPhone > iPhone algemeen
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen
  #1  
Oud 17-11-15, 13:22
Margreet56's schermafbeelding
Margreet56 Margreet56 is offline
• iOS 9.1
• 9.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jan 2014
Berichten: 18
Standaard iPhone gevonden; retour eigenaar of zelf gebruiken ?

Ik heb van de zomer een iPhone 4 of 5 gevonden (zonder simkaart). Ziet er vrij nieuw uit en onbeschadigd. Heb hem aan mijn Mac gehangen en hij is dus heel. Moest wel ff de (hele kleine) simkaart van mijn zoon erin stoppen, zelf heb ik een grotere simkaart maar de iPhone komt niet verder dan dat ik de Apple ID moet invullen en dat kan ik dus niet want hij is niet van mij.

Is er een manier om de iPhone
- terug te bezorgen bij de eigenaar of
- hoe kan ik hem anders zelf gaan gebruiken.

Ben benieuwd naar de antwoorden.
Advertentie
Advertentie Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)

  #2  
Oud 17-11-15, 13:33
Guest-20180925190238
Gast
• iOS
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Margreet56 Bekijk bericht
- hoe kan ik hem anders zelf gaan gebruiken.
Er staat blijkbaar een iCloud Activation Lock op het toestel. Die beveiliging is niet te omzeilen. Alleen Apple kan die beveiliging verwijderen (en dat gaan die niet doen voor een gevonden toestel).
  #3  
Oud 17-11-15, 13:50
Margreet56's schermafbeelding
Margreet56 Margreet56 is offline
• iOS 9.1
• 9.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jan 2014
Berichten: 18
Standaard

Zou betekenen dat het toestel naar de vuilnis kan ? Zou toch kapitaalvernietiging zijn . .
  #4  
Oud 17-11-15, 13:53
Guest-20180925190238
Gast
• iOS
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Margreet56 Bekijk bericht
Zou betekenen dat het toestel naar de vuilnis kan ?
Of terug naar de rechtmatige eigenaar. Hoe dan ook, die iCloud Activation Lock kan je niet verwijderen. Succes verder.
  #5  
Oud 17-11-15, 13:54
iPhoneAlot iPhoneAlot is offline
• iOS 12.0
• 12.0
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Aug 2010
Locatie: Noord-Limburg
Berichten: 1.281
Standaard

Met de gegevens achterop het toestel kan Apple wellicht zelf de rechtmatige eigenaar opsporen en melden (na 4 maanden!) dat het toestel is gevonden.
__________________
Privacy? Ik heb niets te verbergen, maar dat gaat niemand wat aan!
  #6  
Oud 17-11-15, 14:06
Margreet56's schermafbeelding
Margreet56 Margreet56 is offline
• iOS 9.1
• 9.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jan 2014
Berichten: 18
Standaard

Ik krijg een gevoel of jullie mij voor een of andere dief aanzien . . . maar goed. Bedankt voor de reacties !
  #7  
Oud 17-11-15, 14:34
XIII's schermafbeelding
XIII XIII is offline
iPhone(club) Guru
• iOS 16.1
• iPadOS 16.1
• Besturingssysteem: macOS
 
Geregistreerd: Jul 2009
Berichten: 10.082
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Margreet56 Bekijk bericht
Ik krijg een gevoel of jullie mij voor een of andere dief aanzien . . . maar goed. Bedankt voor de reacties !
Misschien omdat je pas na 1 jaar eigenaar wordt van een gevonden voorwerp?

https://www.politie.nl/themas/gevond...oorwerpen.html
__________________
We are one, but we are not the same... Talk to each other!
  #8  
Oud 17-11-15, 14:58
Guest-20170917003111
Gast
• iOS
 
Berichten: n/a
Standaard

Beetje een open deur (hoop ik): Misschien een idee om 'm alsnog naar de politie te brengen? Niet alleen is dat imho nog steeds de gangbare benadering bij gevonden voorwerpen, en hebben zij meestal wel manieren om te proberen de eigenaar te vinden.

Maar als een kennelijk vrij nieuwe, niet echt goedkope, telefoon vergrendeld en zonder simkaart 'te vondeling wordt gelegd' (je laat niet heel veel los over waar & hoe je 'm gevonden hebt dus noem ik 't maar ff zo, niet insinuerend bedoeld) vraag ìk me iig af of hij niet bewust gedumpt is omdat de eerdere bezitter en/of eigenaar er om één of andere, niet per sé frisse, reden vanaf wou...

Om maar één suggestie te doen: het kan een door een ander gestolen telefoon zijn waar de dief vanaf wou omdat hij er door het lock ook niets mee kon. Als die bij jou wordt aangetroffen is het niet langer je grootste zorg waar wij op dit forum je al dan niet voor aanzien
  #9  
Oud 17-11-15, 15:36
Margreet56's schermafbeelding
Margreet56 Margreet56 is offline
• iOS 9.1
• 9.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jan 2014
Berichten: 18
Standaard

Ik hoef het niet uit te leggen maar doe het toch. Mijn zoon heeft tijdens het bezoeken van een festival in Amsterdam deze foon gevonden. Aangezien ik de zgn. "nerd" in de familie ben heeft hij het toestel naar mij gebracht zodat ik zou kunnen achterhalen van wie die was. . . . En ik heb hem dus weggelegd voor als ik een keer tijd zou hebben . . . Nu dus !!
Inmiddels heb ik wel genoeg info om verder te gaan zoeken. Allemaal bedankt.
  #10  
Oud 17-11-15, 21:55
jpwg001's schermafbeelding
jpwg001 jpwg001 is offline
• iOS 16.6
• iPadOS 16.6
• Besturingssysteem: macOS
 
Geregistreerd: Jun 2011
Locatie: Eindhoven
Berichten: 955
Standaard

Je kunt ook de telefoonprovider bellen die op de simkaart staat. Die kunnen aan de hand van het simkaartnummer ook achterhalen wie de eigenaar is. Misschien kun je de maatschappij jouw nummer geven, zodat hun klant contact met jou kan zoeken.

EDIT: lees net dat er geen simkaart in zat.
  #11  
Oud 17-11-15, 22:04
Otje82 Otje82 is offline
• iOS 10.0.1
• 9.3.2
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Oct 2011
Berichten: 590
Standaard

Je vind een iPhone op een festival zonder simkaart in het toestel? Dat klinkt wel raar.
  #12  
Oud 18-11-15, 09:36
MCNO's schermafbeelding
MCNO MCNO is offline
• iOS 11.4
• 11.4
• Besturingssysteem: OS X
 
Geregistreerd: Feb 2008
Locatie: Veluwe
Berichten: 1.211
Standaard

En laat 'm een half jaar onbeheerd in een la?

Wat zou je zelf prettig vinden als je je telefoon zou verliezen, dat de vinder 'm een half jaar in een la laat liggen?

Wat ge niet wilt dat u geschied.... Juist nu.
  #13  
Oud 18-11-15, 12:30
suzuki2002 suzuki2002 is offline
• iOS 8.1.2
• 6.1.2
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Mar 2012
Locatie: Gelderland
Berichten: 1.359
Standaard

Herstel de iphone. Maak verbinding met je Wi-Fi , laat hem aanstaan . De eigenaar zal dan vanzelf een keer voor je deur staan als hij nog op zoek is naar ddeze iphone .
  #14  
Oud 18-11-15, 17:51
Order66 Order66 is offline
• iOS 9.1
• 9.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Aug 2014
Berichten: 26
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door suzuki2002 Bekijk bericht
Herstel de iphone. Maak verbinding met je Wi-Fi , laat hem aanstaan . De eigenaar zal dan vanzelf een keer voor je deur staan als hij nog op zoek is naar ddeze iphone .
Dat vind ik geen aanrader. Die eigenaar kan je als "dief" aanzien, en niet erg vriendelijk reageren.
  #15  
Oud 24-11-15, 14:30
dicbro dicbro is offline
• iOS 9.1
• 9.0
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jul 2009
Berichten: 141
Standaard

Als je toch zelf je iPhone verliest, hoop je toch ook dat een eerlijke vinder hem bij de politie afgeeft. Zelf gebruiken zou ik hier echt niet als optie zien.
Wellicht als je hem officieel hebt aangegeven en inderdaad na een jaar rechtmatige eigenaar kan worden, maar nu niet.
Reageren



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 
Discussietools
Weergave

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Ipad gevonden: eigenaar traceren motiel iPad algemeen 7 07-07-15 11:04
Iphone gevonden (frankrijk, eigenaar onvindbaar) Willem90 iPhone algemeen 5 06-03-11 22:34
iPhone 2g gevonden in West Friesland (eigenaar gevonden) Simple Archief 24 29-06-10 10:02
iTunes cadeaubon zelf gebruiken, werkt dit? devosf iPhone Apps 10 19-06-10 18:26
sorry heb hafl antwoord gevonden maar verder kon ik het zelf niet vinde GreatfunnyDirk Archief 1 27-11-08 23:15

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 14:22.