Mp3 kwaliteit voor op iPhone discussie in iPhone algemeen forum; ( verdwijnt na registratie ) Ik heb van iemand een deel mp3 files bekomen, en denk er aan om deze op men iPhone te gebruiken. Nu hebben deze Mp3 zoals ...
|
Registreer | FAQ | Ledenlijst | Kalender | Berichten van vandaag | Zoeken |
|
|||
|
|||
Mp3 kwaliteit voor op iPhone
Ik heb van iemand een deel mp3 files bekomen, en denk er aan om deze op men iPhone te gebruiken. Nu hebben deze Mp3 zoals ik kon vast stellen een audio kwaliteit van 128 of 160Kbps (ik ken er niet echt zo veel van en heb gewoon via de detail eigenschappen van de files in Windows verkenner gekeken, of duid deze vermelding niet echt veel aan, en is er een betere methode om dit te checken). Nu vraag ik me af of deze kwaliteit voldoende is om op een iPhone met gewone oortjes of eenvoudige headset te beluisteren?
Mvg, Vic |
|
|
Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)
|
|
|||
|
|||
|
|
|||
|
|||
Alles onder 256Kbps is erg geknepen en zal vervormingen laten horen aan de uiteinden van het spectrum; wellicht geschikt als muzikaal behang bij sporten of zoiets. Ga je ervoor zitten om echt te luisteren, dan is ook 256Kbps hoorbaar beperkt. Heb gelezen dat de meesten geen verschil meer horen boven 320Kbps.
|
|
||||
|
||||
320Kbps is max voor mp3 ;-)
Zelf codeer ik alles vbr en stort dat op mijn iPhone.Je kunt het ook via iTunes naar 128kbps terug encoderen, heb ik ook wel gedaan bij iDevices met 16GB, voor casual luisteren is dat prima.
|
|||
|
|||
Citaat:
Mvg, Vic |
Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten) |
|
Soortgelijke discussies |
||||
Discussie | Auteur | Forum | Reacties | Laatste bericht |
Beste prijs/kwaliteit verhouding voor unlocken | Bas van Hout | iPhone algemeen | 1 | 31-12-07 21:26 |
|
|