Vervangend toestel binnen een week defect en geen garantie

Vervangend toestel binnen een week defect en geen garantie discussie in iPhone algemeen forum; ( verdwijnt na registratie ) Vorige week woensdag van Iphone store een vervangende IPhone gekregen ivm garantie . Gisteren kon ik niet meer bellen en bij Vodafone een nieuwe Sim ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > iPhone > iPhone algemeen
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen

Reageren

 

Discussietools Weergave
  #1  
Oud 31 August 2016, 11:52
» iPhone 6s 64GB (Space Grijs) [FW: 9.3.4]  [Jailbreak: Nee]
» Ik heb geen iPad  
» Windows
 
Geregistreerd: 31 August 2016
Berichten: 4
Standaard Vervangend toestel binnen een week defect en geen garantie

Vorige week woensdag van Iphone store een vervangende IPhone gekregen ivm garantie. Gisteren kon ik niet meer bellen en bij Vodafone een nieuwe Sim gehaald. Schijnt het aan mijn vervangende telefoon van IPhone Store te liggen. Ik gisteren terug naar de IPhone Store en zij geven aan dat ik geen garantie heb op het vervangend toestel!!!! Te gek voor woorden lijkt me, toch?
Advertentie
Advertentie Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)

  #2  
Oud 31 August 2016, 11:54
» iPhone 8 256GB (Spacegrijs) [FW: 11.2]  [Jailbreak: Nee]
» iPad Pro 9,7 Wi-Fi + 4G 256GB (Goud) [FW: 11.2]  [Jailbreak: Nee]
» Anders
 
Geregistreerd: 1 July 2010
Locatie: /private/etc/
Berichten: 25.469
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door MarcB1979 Bekijk bericht
Ik gisteren terug naar de IPhone Store en zij geven aan dat ik geen garantie heb op het vervangend toestel!!!!
Naar welke "iPhone Store" ben je dan geweest?
__________________
"Es ist schwieriger, eine vorgefasste Meinung zu zertrmmern als ein Atom." (A. Einstein)
  #3  
Oud 31 August 2016, 11:57
» iPhone 6s 64GB (Space Grijs) [FW: 9.3.4]  [Jailbreak: Nee]
» Ik heb geen iPad  
» Windows
 
Geregistreerd: 31 August 2016
Berichten: 4
Standaard

Apple store Leidseplein.
  #4  
Oud 31 August 2016, 12:12
» iPhone 8 256GB (Spacegrijs) [FW: 11.2]  [Jailbreak: Nee]
» iPad Pro 9,7 Wi-Fi + 4G 256GB (Goud) [FW: 11.2]  [Jailbreak: Nee]
» Anders
 
Geregistreerd: 1 July 2010
Locatie: /private/etc/
Berichten: 25.469
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door MarcB1979 Bekijk bericht
Apple store Leidseplein.
Ah. OK! Ik heb geen ervaring met de Hollandse Apple Stores. Ik weet wel dat de Belgische, Franse en Duitse Apple Stores wel (beperkte) garantie geven op vervangende toestellen (nieuw/refurbished). Raar dat die garantieregels in Holland anders zijn.

Hoe dan ook: je zal dat probleem met de Apple Store moeten oplossen. Succes gewenst.
  #5  
Oud 31 August 2016, 12:51
» iPhone 6s Plus 128GB (Zilver) [FW: 9.3.1]  [Jailbreak: Nee]
» Ik heb geen iPad  
» Windows
 
Geregistreerd: 11 January 2010
Locatie: Limburg
Berichten: 760
Standaard

Tot wanneer zou de garantie lopen van het eerste toestel? het toestel wat je dus bij de Apple store heb geruild? Liep de garantie niet toevallig tot 29 augustus?
  #6  
Oud 31 August 2016, 13:07
» iPhone X 256GB (Spacegrijs) [FW: 11.2]  [Jailbreak: Nee]
» iPad Pro 10,5 Wi-Fi + 4G 256GB (Spacegrijs) [FW: 11.2]  [Jailbreak: Nee]
» Windows
 
Geregistreerd: 5 August 2010
Locatie: Noord-Limburg
Berichten: 1.245
Standaard

De Apple Store heeft aan zijn garantieverplichtingen voldaan met het refurbished toestel. Als inmiddels de garantieperiode van het oorspronkelijke toestel is verlopen, heb je als consument weinig rechten meer.
Dat gezegd hebbende, mag je als consument verwachten dat een toestel een 'redelijke levensduur' heeft; bij een iPhone 6s is een jaar geen redelijke levensduur. Ik verwacht dat je met wat juridisch advies een goede kans maakt.
  #7  
Oud 31 August 2016, 13:24
» iPhone 8 256GB (Spacegrijs) [FW: 11.2]  [Jailbreak: Nee]
» iPad Pro 9,7 Wi-Fi + 4G 256GB (Goud) [FW: 11.2]  [Jailbreak: Nee]
» Anders
 
Geregistreerd: 1 July 2010
Locatie: /private/etc/
Berichten: 25.469
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door faire4u Bekijk bericht
Liep de garantie niet toevallig tot 29 augustus?
Dat zou dan een iPhone 6s zijn gekocht op 29 augustus 2015.
  #8  
Oud 31 August 2016, 13:32
» iPhone 6s 64GB (Space Grijs) [FW: 9.3.4]  [Jailbreak: Nee]
» Ik heb geen iPad  
» Windows
 
Geregistreerd: 31 August 2016
Berichten: 4
Standaard

Mijn IPhone is van oktober 2014 en naar mijn idee hoor ik twee jaar garantie te hebben. Van de vervangende telefoon zit het display los als je er stevig op drukt. Nu beweert Apple dat dat komt doordat de telefoon is gevallen wat echt niet gebeurd is.
  #9  
Oud 31 August 2016, 14:02
» iPhone X 256GB (Spacegrijs) [FW: 11.2]  [Jailbreak: Nee]
» iPad Pro 10,5 Wi-Fi + 4G 256GB (Spacegrijs) [FW: 11.2]  [Jailbreak: Nee]
» Windows
 
Geregistreerd: 5 August 2010
Locatie: Noord-Limburg
Berichten: 1.245
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door MarcB1979 Bekijk bericht
Mijn IPhone is van oktober 2014 en naar mijn idee hoor ik twee jaar garantie te hebben. ... Nu beweert Apple dat dat komt doordat de telefoon is gevallen wat echt niet gebeurd is.
Quote ConsuWijzer:
\Veel consumenten denken dat zij standaard recht hebben op twee jaar 'garantie'. In de Europese Richtlijn Koop en Garantie is inderdaad een wettelijke termijn van twee jaar opgenomen. Dit is een garantietermijn die als minimum is voorgeschreven aan de lidstaten van de EU. Elke lidstaat mag daar andere regels voor maken. Zolang deze regels maar voordeliger zijn voor de consument.

Bij het omzetten van de Europese Richtlijn naar Nederlands recht is ervoor gekozen om deze twee jaar niet over te nemen. In de Nederlandse wet staat dat het product dat u koopt 'deugdelijk' moet zijn. Van veel producten mag u verwachten dat deze langer meegaan dan twee jaar. In veel gevallen kunt u de verkoper dus ook na twee jaar nog aanspreken volgens de Nederlandse wet.

U moet het product een bepaalde tijd zonder problemen kunnen gebruiken. Voldoet het product niet aan de verwachtingen die u ervan had mogen hebben? En hebt u het product normaal gebruikt? Dan kan er sprake zijn van een ondeugdelijk product.
/

Na zes maanden ligt de bewijslast van een defect bij de consument. Jij zult dus moeten bewijzen of zeer aannemelijk maken dat het toestel niet is gevallen.
  #10  
Oud 31 August 2016, 14:11
» iPhone 6s 64GB (Space Grijs) [FW: 9.3.4]  [Jailbreak: Nee]
» Ik heb geen iPad  
» Windows
 
Geregistreerd: 31 August 2016
Berichten: 4
Standaard

Maar dit geldt toch niet voor een telefoon die ik van hen krijg die binnen n week defect is?
  #11  
Oud 31 August 2016, 14:47
» iPhone X 256GB (Spacegrijs) [FW: 11.2]  [Jailbreak: Nee]
» iPad Pro 10,5 Wi-Fi + 4G 256GB (Spacegrijs) [FW: 11.2]  [Jailbreak: Nee]
» Windows
 
Geregistreerd: 5 August 2010
Locatie: Noord-Limburg
Berichten: 1.245
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door MarcB1979 Bekijk bericht
Maar dit geldt toch niet voor een telefoon die ik van hen krijg die binnen n week defect is?
Het lijkt er wel op. De Apple Store heeft aan de garantieverplichting voldaan met een refurbished toestel. Alle garantieaanspraken baseren op de eerste aankoop. Die zes maanden zijn dus al bijna 1,5 jaar voorbij. De bewijslast ligt bij jou.
  #12  
Oud 31 August 2016, 18:13
» iPhone 6s Plus 128GB (Zilver) [FW: 9.3.1]  [Jailbreak: Nee]
» Ik heb geen iPad  
» Windows
 
Geregistreerd: 11 January 2010
Locatie: Limburg
Berichten: 760
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door timosha Bekijk bericht
Dat zou dan een iPhone 6s zijn gekocht op 29 augustus 2015.
Toestel van TS wat hij heeft ingeruild zal zeker geen 6S zijn. ;-)
  #13  
Oud 31 August 2016, 19:02
» iPhone X 256GB (Spacegrijs) [FW: 11.2]  [Jailbreak: Nee]
» iPad Pro 10,5 Wi-Fi + 4G 256GB (Spacegrijs) [FW: 11.2]  [Jailbreak: Nee]
» Windows
 
Geregistreerd: 5 August 2010
Locatie: Noord-Limburg
Berichten: 1.245
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door faire4u Bekijk bericht
Toestel van TS wat hij heeft ingeruild zal zeker geen 6S zijn. ;-)
Zegt-ie toch, iPhone van oktober 2014...
  #14  
Oud 31 August 2016, 23:31
» iPhone 5 16GB (Zwart) [FW: 6.1]  [Jailbreak: Nee]
» Ik heb geen iPad  
» Windows
 
Geregistreerd: 2 February 2013
Berichten: 273
Standaard

Vroeger hadden vervangende exemplaren minimaal drie maanden garantie
  #15  
Oud 1 September 2016, 01:55
RWK's schermafbeelding
RWK RWK is offline
» iPhone NL 8GB [FW: 1.0.0]  [Jailbreak: Ja]
» Ik heb geen iPad  
» Linux
 
Geregistreerd: 24 December 2009
Locatie: root
Berichten: 1.322
Stuur een bericht via MSN naar RWK Stuur een bericht via Skype™ naar RWK Send a message via twitter to RWK
Standaard

Op vervangende toestellen heb je gewoon 90 dagen garantie, ongeacht of deze buiten de normale garantie periode vallen. Zou gewoon teruggaan en het duidelijk uitleggen. Je kan ook online met ze chatten via Apple Support.
__________________
  #16  
Oud 1 September 2016, 12:35
» iPhone X 256GB (Spacegrijs) [FW: 11.2]  [Jailbreak: Nee]
» iPad Pro 10,5 Wi-Fi + 4G 256GB (Spacegrijs) [FW: 11.2]  [Jailbreak: Nee]
» Windows
 
Geregistreerd: 5 August 2010
Locatie: Noord-Limburg
Berichten: 1.245
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door iSpy Bekijk bericht
Vroeger hadden vervangende exemplaren minimaal drie maanden garantie
De Apple Store zegt dat het defect in het vervangende toestel door vallen is ontstaan.
  #17  
Oud 3 September 2016, 16:46
» iPhone X 256GB (Spacegrijs) [FW: 11.2]  [Jailbreak: Nee]
» iPad Pro 10,5 Wi-Fi + 4G 256GB (Spacegrijs) [FW: 11.2]  [Jailbreak: Nee]
» Windows
 
Geregistreerd: 5 August 2010
Locatie: Noord-Limburg
Berichten: 1.245
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Irkootje Bekijk bericht
Wat ben ik blij met mijn HUAWEI
dat apple is ook maar een naampje
Tja knul, ik ben ook blij dat jij een WAWEI hebt en geen Apple. Deze 'zinvolle' bijdrage hadden we anders misschien wel moeten missen!
  #18  
Oud 3 September 2016, 17:04
» iPhone 8 256GB (Spacegrijs) [FW: 11.2]  [Jailbreak: Nee]
» iPad Pro 9,7 Wi-Fi + 4G 256GB (Goud) [FW: 11.2]  [Jailbreak: Nee]
» Anders
 
Geregistreerd: 1 July 2010
Locatie: /private/etc/
Berichten: 25.469
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Irkootje Bekijk bericht
Ik ben BLIJ dat ik niet bij jullie sekte hoor.
Ga nu maar buiten spelen met dat WEIHUA dingetje. Het is mooi weer.
  #19  
Oud 3 September 2016, 23:12
» iPhone 6s Plus 128GB (Zilver) [FW: 9.3.1]  [Jailbreak: Nee]
» Ik heb geen iPad  
» Windows
 
Geregistreerd: 11 January 2010
Locatie: Limburg
Berichten: 760
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Irkootje Bekijk bericht
. nu dus HUAWEI en NOOIT geen problemen.
.
Nooit geen = altijd.
  #20  
Oud 4 September 2016, 07:45
» iPhone X 256GB (Spacegrijs) [FW: 11.2]  [Jailbreak: Nee]
» iPad Pro 10,5 Wi-Fi + 4G 256GB (Spacegrijs) [FW: 11.2]  [Jailbreak: Nee]
» Windows
 
Geregistreerd: 5 August 2010
Locatie: Noord-Limburg
Berichten: 1.245
Standaard

Ach deze puber komt even belletje trekken en rent weer hard weg met z'n HUAWEI (spreek uit: WAWEI). Knulliebullie doet ook niet aan interpunctie en hoofdletters, die in iOS deels automatisch zouden worden gezet. Maar dat kan deze ukkepuk natuurlijk niet weten, met z'n eerste 'smart'phone (krantenwijk? vakken vullen?).
Reageren


Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 
Discussietools
Weergave

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Kostprijs nieuw/refurbished toestel als je geen garantie meer hebt beyls iPhone algemeen 2 20 April 2014 22:39
iPhone 4: Activatie en unlock vervangend toestel benjaminvandenberg Unlock 4 1 July 2012 23:22
Wie heeft nu WEL een Los toestel binnen? carneirodesign Archief 4 31 July 2008 15:06

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 18:52.