//

iPhone 3G/3GS gevoelig voor haarscheurtjes in behuizing

iPhone 3G/3GS gevoelig voor haarscheurtjes in behuizing discussie in iPhone algemeen forum; ( verdwijnt na registratie ) Ik zag vanmiddag een witte iPhone die de eigenaar al vanaf de lancering had. Hij zat echt helemaal onder de haarscheuren, maar geen èèn haarscheur ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > iPhone > iPhone algemeen
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Berichten van vandaag

Bekijk resultaten enquête: Ga je de iPhone omruilen?

Ja. 273 32,35%
Nee. 141 16,71%
Ik heb geen scheurtjes. 430 50,95%
Aantal stemmers: 844. Je mag niet stemmen in deze enquête

Reageren

 

Discussietools Weergave
  #501  
Oud 19-04-09, 13:54
Destiny's schermafbeelding
Destiny Destiny is offline
iPhone(club) Guru
• iOS 5.1.1
• 5.1.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Oct 2007
Locatie: Waalwijk
Berichten: 5.001
Standaard

Ik zag vanmiddag een witte iPhone die de eigenaar al vanaf de lancering had. Hij zat echt helemaal onder de haarscheuren, maar geen èèn haarscheur was een echte barst geworden.
__________________
twitter.com/marcosnels || gallery.me.com/marcosnels || marcosnels.nl
Gesponsorde links
Advertentie
Advertentie

  #502  
Oud 19-04-09, 16:03
alvani's schermafbeelding
alvani alvani is offline
• iOS 11.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: OS X
 
Geregistreerd: Aug 2008
Berichten: 280
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lebas ocir Bekijk bericht
Yep, FW 2.2.1 stond op mijn nieuwe toestel. Was natuurlijk wel te verwachten he

Grz
Nou, dat hoeft natuurlijk niet zo logisch te zijn. Het had ook zo kunnen zijn dat ze nog een voorraad oudere toestellen hadden gehad die eerst op moet.
Anyway, bedankt voor je snelle antwoord en hopen dat je nieuwe iPhone "haarscheurloos" blijft.
  #503  
Oud 19-04-09, 16:41
Suuz Suuz is offline
• iOS 2.2.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Feb 2009
Berichten: 6
Standaard

Ik heb mijn Iphone 3g 16 gig white sinds 17 Februari. Hij is dus pas net 2 maanden oud. Ik hoorde van de uitzending van kassa en ben mijn iphone direct eens onder de loep gaan nemen! Bij elke knop zitten kleine haarscheurtjes en bij de oordop ingang zijn ze het grootst! Ik schrok hier best wel van. Ben erg voorzichtig met mijn Iphone en vind het behoorlijk zonde!

Een aantal dagen later zat er ineens een "barst" aan de achterkant in het midden. Super zonde! Ik heb meteen een mail gestuurd naar kassa omdat zij dit iedereen adviseerde. Een aantal dagen later stond er een bericht op mijn voicemail van t-mobile dat ik contact met hen moet opnemen en zij de gsm willen opsturen. Nu is echter het geval dat mijn Iphone een paar dagen geleden gevallen is!! (een vriend liet hem uit zijn handen glippen!!)

Zouden zit dit als oorzaak kunnen zien van de scheurtjes? Ik kan natuurlijk niet aantonen dat dit pas is gebeurt nadat de scheurtjes te zien waren. Mijn toestel is wel verzekerd.

Ben benieuwd wat jullie denken, en ik ga in ieder geval wel even contact opnemen met T-mobile.
  #504  
Oud 19-04-09, 20:16
jelle86 jelle86 is offline
• iOS 5.1.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Nov 2008
Locatie: Enschede
Berichten: 47
Standaard

Inmiddels heeft mijn derde witte iPhone óók scheurtjes in de behuizing. Moet ik deze verdomme ook weer opsturen, wéér een week geen telefoon en op naar de vierde..
  #505  
Oud 19-04-09, 23:14
BasiX BasiX is offline
• iOS 8.3
• 8.3
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Mar 2008
Berichten: 52
Standaard

Kan ik eigenlijk met mijn T-Mobile simkaart van internet gebruik blijven maken op een andere mobiel, zolang mijn iPhone weg is? Of zitten hier extra kosten aan verbonden?
  #506  
Oud 20-04-09, 06:52
alvani's schermafbeelding
alvani alvani is offline
• iOS 11.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: OS X
 
Geregistreerd: Aug 2008
Berichten: 280
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door BasiX Bekijk bericht
Kan ik eigenlijk met mijn T-Mobile simkaart van internet gebruik blijven maken op een andere mobiel, zolang mijn iPhone weg is? Of zitten hier extra kosten aan verbonden?
Natuurlijk kan dat. Je (internet) abonnement is niet gebonden aan één telefoon.
  #507  
Oud 20-04-09, 18:22
satfreak1969's schermafbeelding
satfreak1969 satfreak1969 is offline
• iOS 4.0.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Sep 2008
Locatie: Gorinchem
Berichten: 20
Stuur een bericht via MSN naar satfreak1969
Standaard

Ik heb in september een Iphone 3G 16Gb gekocht en ben er altijd super zuinig op. Hij zit altijd in een lederen hoesje aan mijn broekriem. Nu ben ik ook tot de ontdekking gekomen dat er scheurtjes in beginnen te komen,....en dat voor zo'n duur toestel. Dus vandaag even naar T-mobile shop geweest. "Ja meneer is garantie U krijgt een nieuwe" Op zich zelf netjes maar terecht als een product niet goed is. Maar je bent wel je toestel een paar weken kwijt,...en daar baal ik flink van. Dus ik ga Apple maar eens emailen. Nog meer mensen soortgelijke problemen ??
__________________
Grtz Satfreak ( Iphone 3G 16Gb )
  #508  
Oud 20-04-09, 18:32
Tilbury Tilbury is offline
• iOS 2.2.1
• Besturingssysteem: MacOS X
 
Geregistreerd: Feb 2009
Berichten: 45
Standaard

En welk mail-adres ga je dan gebruiken?
  #509  
Oud 20-04-09, 19:13
RHCPeter RHCPeter is offline
• iOS 3.1.3
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jun 2008
Berichten: 269
Standaard

Ik ben hem nog geen week kwijt maar mis hem nu al :S Damn wat duurt dat wachten lang en wat is een HTC S730 bagger :S
  #510  
Oud 20-04-09, 19:15
Tilbury Tilbury is offline
• iOS 2.2.1
• Besturingssysteem: MacOS X
 
Geregistreerd: Feb 2009
Berichten: 45
Standaard

Ik vervloek ook dagelijks mijn Nokia N73. Goh wat zijn we verwend!
  #511  
Oud 20-04-09, 20:22
dekrei dekrei is offline
• iOS 4.2.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Feb 2009
Locatie: venlo
Berichten: 7
Standaard

Hallo Tilbury,

Er staat een email adres op de site van t-mobile die moet je gebruiken voor de klachten, maar ik kan je wel vertellen dat die naar 20 kalenderdagen pas afgehandeld moet zijn volgens t-mobile
Heb er ook uren mee aan de telefoon gehangen
Kijk maar eens naar mijn verhaal dat ik al eerder gepost heb

Groeten Dekrei
  #512  
Oud 20-04-09, 21:33
Tilbury Tilbury is offline
• iOS 2.2.1
• Besturingssysteem: MacOS X
 
Geregistreerd: Feb 2009
Berichten: 45
Standaard

Je schreef dat je Apple ging mailen.
  #513  
Oud 21-04-09, 12:58
Alexl's schermafbeelding
Alexl Alexl is offline
• iOS 7.1.2
• 7.1.2
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jul 2008
Locatie: Amsterdam
Berichten: 37
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door z-nyx Bekijk bericht
Alexl , laat ons/mij even weten of die onderdelen van de EcaseSchop goed zijn ( passend en origineel of goed van kwaliteit )als je wilt

tankxxx
Heeft even geduurd maar hier is mijn update....

Ik heb de case ontvangen en ben vol goede hoop samen met een vriend van me aan de operatie begonnen hij is net ff een leveltje hoger techneut dan ik, de beschrijving van Ecaseshop zegt bij stap3, ""jank the logic board out the case" alleen vergeten ze hier de ongeveer 35 schroefjes die los moeten, de knopjes, kabels enzo voorts, enzo voorts.
Na een 2 1/2 durend klusje zat mijn iPhone weer in een jasje maar om nou te spreken van een mooi eind resultaat NEE, tussen het scheur en de case zat ongeveer een milimeter speling, sloot niet mooi aan en de Home knop werkte niet meer (redelijk essentieel bij de iPhone).

Uiteindelijk besloten direct contact op te nemen met Solid Vision en eerlijk is eerlijk deze mensen zijn heel reeel en valt goed mee te praten (over T-labiel maar te zwijgen) maar ja nu was mijn Witte iPhone metalic blauw.

Operatie herstel is toen van start gegaan en we hebben de iPhone in zn originele witte jasje gepropt, nu met gevolg dat het toestel helemaal niets meer deed, naar SolidVision gestuurd en ja hoe helpwillend ze ook zijn dit kregen ze niet rond.

Ik vind het niet zo'n heel groot probleem om de kosten van 280 te betalen, ze hebben gelijk en frustatie doet een hoop met een mens (wijze les zal ik maar zeggen) ik krijg een nieuwe iPhone... en kan een paar dingen meegeven uit mijn ervaring (kosteloos natuurlijk)

- Les1. Wacht NIET als je een (haar) scheurtje ontdekt, gelijk aan de bel
trekken
- Les2. Laat je door T-mobile NIET afschepen wat ze ook zeggen,
vraag, verzoek, desnoods EIS een reparatie (die ze niet doen, je krijgt
een nieuwe)
- Les3. Koop GEEN case bij Ecaseshop (ik vorder mijn geld gewoon terug
bij PayPal)
- Les4. Ga NIET zelf sleutelen... ook al ben je nog zo handig als je niet
zeker van jezelf bent begin er niet aan het is een Chinees puzzeltje...
- Les5. Als je al of the above heb gedaan zeur er niet over en betaal de
kosten je krijgt er een nieuw toestel voor.

Owja last but not least VAN T-MOBILE HEB IK NOOIT MEER IETS VERNOMEN!!!
  #514  
Oud 21-04-09, 18:26
Tilbury Tilbury is offline
• iOS 2.2.1
• Besturingssysteem: MacOS X
 
Geregistreerd: Feb 2009
Berichten: 45
Standaard Hij is binnen

Zojuist afgeleverd aan de deur: een glimmend witte iPhone!!!
  #515  
Oud 21-04-09, 22:57
RHCPeter RHCPeter is offline
• iOS 3.1.3
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jun 2008
Berichten: 269
Standaard

Ik wil ook weer kunnen spelen :'(
  #516  
Oud 21-04-09, 23:20
Suuz Suuz is offline
• iOS 2.2.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Feb 2009
Berichten: 6
Standaard

Naar aanleiding van mijn eerdere reactie hier heb ik contact opgenomen met T-mobile. Zij hebben me een envelop opgestuurd waar in de Iphone en kopie garantiebewijs in moet doen en op moet sturen. Dit alles ga ik morgen even in orde maken. Aan de ene kant denk ik, zo snel mogelijk weg dat ding hoe sneller ik een nieuwe of gerepareerde heb. Maar aan de andere kant wil ik mijn Iphone helemaal niet opsturen :-( ga m zo missen!!

Kan je trouwens een leentoestel krijgen van T-mobile en hoe lang gaat dit opsturen enz duren? Ik vroeg ook aan de medewerker wat er gebeurt als de envelop zoek raakt of iets dergelijks. Hij vertelde mij toen dat T-mobile hier volledig aansprakelijk voor is.

Oh ja als je een nieuwe Iphone krijgt, krijg je dan ook een nieuw garantiebewijs? Mij lijkt dit vrij logisch maar hier ontstaat thuis discussie over.

Ben benieuwd, morgen dus toch maar ff opsturen :S
  #517  
Oud 22-04-09, 13:51
Tilbury Tilbury is offline
• iOS 2.2.1
• Besturingssysteem: MacOS X
 
Geregistreerd: Feb 2009
Berichten: 45
Thumbs up

Nee hoor je garantie termijn blijft gelijk. Je oude serienummer wordt vervangen door het nieuwe. Kan je controleren op de site van Apple.

Tevens een update: mijn telefoon is weer terug naar T-mobile. Dat is dus minder dan 24 uur na ontvangst. Reden is vrij eenvoudig: hij kan niet bellen en gesprekken die worden ontvangen verbreken na 3 seconde.

Ondanks dat het meer is als een GSM is bellen toch ook wel een handige optie vond ik! Nu was het een dure iPod. Goede nieuws is dat ik dankzij zeer goede hulp in de winkel niet weer 2 weken hoef te wachten. Morgen of zaterdag komt de nieuwe alweer binnen!

Dat niet kunnen bellen toch maar eens uitgezocht op het forum ed.

Zou het kunnen dat het komt omdat ik geen iPhone-abbo heb maar een gewoon T-mobile abbo met web 'n walk? Lijkt me niet toch?

Laatst gewijzigd door iMario; 19-10-09 om 13:21. Reden: Gebruik voortaan de Edit/MQuote-knop.
  #518  
Oud 22-04-09, 19:58
RHCPeter RHCPeter is offline
• iOS 3.1.3
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jun 2008
Berichten: 269
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tilbury Bekijk bericht
Dat niet kunnen bellen toch maar eens uitgezocht op het forum ed.

Zou het kunnen dat het komt omdat ik geen iPhone-abbo heb maar een gewoon T-mobile abbo met web 'n walk? Lijkt me niet toch?
Dat zou idd niks uit mogen maken
  #519  
Oud 23-04-09, 00:56
Jaapvdb Jaapvdb is offline
• iOS 4.2.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Aug 2008
Berichten: 63
Standaard

Ik wil hier ook even mijn verhaal mededelen.

Een week of 6 geleden ben ik met mijn iPhone zwart 8GB (gekocht in juli 2008) terug gegaan naar de T-mobile shop te Hengelo
omdat er bij de dockconnector een klein scheurtje zat (Toch nog klein en niet voelbaar) bij de T-Mobile shop hadden ze hier nog nooit eerder iets over gehoord
en het viel volgens hun niet onder de garantie, omdat ze meenden dat het val of stoot schade was.
Een week of 3 later merk ik ook dat het scheurtje bij de dockconnector verder scheurt. In die zelfde week geeft mijn iPhone ineens de melding "Herstel vereist via Itunes" Na meerdere malen dit geprobeerd te hebben zit er niets anders op dan hem bij T-Mobile in te leveren, ook daar krijgen ze hem niet meer aan de praat en moet het toestel opgestuurd worden.
Ik vermeld er ook bij dat ik al eerder ben geweest ivm het scheurtje (wat toen niemand iets zei) en dat dit probleem ook bij Kassa aan de orde is gekomen en dat er op internet aardig wat klachten rondgaan hierover. Dit is nu twee weken geleden.
Vandaag krijg ik dan eindelijk bericht van T-Mobile, u iPhone kan niet gerepareerd worden omdat het toestel niet meer intact is (ivm de scheur), dit volgens hen een gevolg van val - stoot of druk schade is.

Nu T-mobile gebeld, die zeiden het is wel bekend en valt onder garantie, daarna solid vision gebeld en dit hele verhaal gedaan. Daar is de status nu verwijderd en wordt de iPhone opnieuw onderzocht met als case titel "Referentie Kassa", dus maar afwachten wat dat gaat opbrengen.
  #520  
Oud 23-04-09, 01:42
nicotet nicotet is offline
• iOS 5.1.1
• 5.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Mar 2009
Berichten: 25
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jaapvdb Bekijk bericht
Ik wil hier ook even mijn verhaal mededelen.

Een week of 6 geleden ben ik met mijn iPhone zwart 8GB (gekocht in juli 2008) terug gegaan naar de T-mobile shop te Hengelo
omdat er bij de dockconnector een klein scheurtje zat (Toch nog klein en niet voelbaar) bij de T-Mobile shop hadden ze hier nog nooit eerder iets over gehoord
en het viel volgens hun niet onder de garantie, omdat ze meenden dat het val of stoot schade was.
Een week of 3 later merk ik ook dat het scheurtje bij de dockconnector verder scheurt. In die zelfde week geeft mijn iPhone ineens de melding "Herstel vereist via Itunes" Na meerdere malen dit geprobeerd te hebben zit er niets anders op dan hem bij T-Mobile in te leveren, ook daar krijgen ze hem niet meer aan de praat en moet het toestel opgestuurd worden.
Ik vermeld er ook bij dat ik al eerder ben geweest ivm het scheurtje (wat toen niemand iets zei) en dat dit probleem ook bij Kassa aan de orde is gekomen en dat er op internet aardig wat klachten rondgaan hierover. Dit is nu twee weken geleden.
Vandaag krijg ik dan eindelijk bericht van T-Mobile, u iPhone kan niet gerepareerd worden omdat het toestel niet meer intact is (ivm de scheur), dit volgens hen een gevolg van val - stoot of druk schade is.

Nu T-mobile gebeld, die zeiden het is wel bekend en valt onder garantie, daarna solid vision gebeld en dit hele verhaal gedaan. Daar is de status nu verwijderd en wordt de iPhone opnieuw onderzocht met als case titel "Referentie Kassa", dus maar afwachten wat dat gaat opbrengen.
Gewoon je poot stijf houden. Het probleem is bekend, en mals je een nieuwe krijgt zoals ik, en na een week weer een haarscheurtje ontdekt gelijk weer bellen. Word er gek van. Maar tot dus ver is de service van T mobile en Apple echt goed geweest. Je moet je alleen je niet af laten schepen.

Gr,

T3T
Reageren

Labels
behuizing, haarscheurtjes, iphone scheur, scheur



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Witte Iphone 3gs haarscheurtjes en verkleuring? moosterhof iPhone algemeen 1 18-10-09 20:35

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 13:36.