//

foto's op mijn iphone5 messed up, wat nu?

foto's op mijn iphone5 messed up, wat nu? discussie in iPhone algemeen forum; ( verdwijnt na registratie ) ik heb een beetje een lastige vraag, ook al in het Engels gezocht voor een oplossing, tot nu toe niets gevonden. Een week geleden wilde ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > iPhone > iPhone algemeen
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen
  #1  
Oud 23-04-17, 11:20
Rogue84 Rogue84 is offline
• iOS 13.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Dec 2016
Berichten: 13
Standaard foto's op mijn iphone5 messed up, wat nu?

ik heb een beetje een lastige vraag, ook al in het Engels gezocht voor een oplossing, tot nu toe niets gevonden.

Een week geleden wilde ik foto's van mijn iphone5 naar mijn pc kopieren. Ik doe dat via windows 7 en kan dan via verkenner de mappen foto's van mijn iphone bekijken en copy-pasten. De mappen waren gesorteerd op nummer. (img_0000 - img_0099 staan dan in 100APPLE en 0099 -0199 in 101APPLE enz). De meeste waren al op mijn pc alleen de laatste 300 oid nog niet (110APPLE en 111APPLE).
Bij de laatste map heb ik echter per ongeluk cut - paste ipv copy paste gedaan. No problem, dacht ik, ik heb ze nu op mijn pc en plaats ze gewoon terug. Via verkenner kon dat niet. (paste is geen optie).
Dus via Itunes geprobeerd. Bleek dat ik alleen kon syncen. Ik heb meer foto's op mijn pc staan dan op mijn iphone, logischerwijs. Dus telefoonfoto's-map van mijn pc syncen met mijn iphone was geen optie. Ik wilde eigenlijk alleen die laatste weer terugplaatsen...

Lang verhaal kort, ik heb alle foto's van mijn iphone gedownload en een aparte map daarvan aangemaakt. Aan die aparte map heb ik de foto's toegevoegd die ik per ongeluk van mijn telefoon verwijderd had. Dit heb ik gesynced met mijn telefoon.

Resultaat: de per ongeluk verwijderde foto's kwamen niet op mijn filmrol terecht. Sowieso waren ze niet onder de tab 'albums' te vinden. Wel onder de tab 'foto's' allemaal door elkaar, onderaan. Ze hadden dus allemaal de datumtag van de dag van de sync. De foto's waren niet verwijderbaar of bewerkbaar. Ik wilde ze terug op mijn filmrol, maar de enige manier leek te zijn door ze te dupliceren, stuk voor stuk. Nu staan ze echter wel dubbel op mijn telefoon, maar ik kan alleen de gedupliceerde verwijderen, de andere kunnen niet verwijderd worden.

Tijdens de sync zijn al mijn videos dubbel in mijn videomap gekomen (maar niet op mijn filmrol). De ene helft is te verwijderen, maar de andere helft niet. Als ik de videos verwijder die ik kan verwijderen, verdwijnen ze ook uit mijn filmrol.

Ik heb de sync nog een keer uitgevoerd en hield de foto's dit keer precies zoals ze op mijn telefoon verschijnen als ik die open in verkenner: gesorteerd in de mappen 100APPLE, 101APPLE etc. Dit gaf helaas hetzelfde ****ed up resultaat.

Ik dacht dat de nieuwste update gisteren zou helpen, maar het is nog erger geworden. Nu staan er onder albums alle foto's nog een keer, in de mappen:
100APPLE 101APPLE etc. Ik kan deze duplicaties en mappen niet verwijderen. Wat een mess! Heeft iemand tips? Ik denk er over om alles te verwijderen en ze er opnieuw op te zetten, maar heeft dat zin?
Advertentie
Advertentie Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)

  #2  
Oud 23-04-17, 11:35
Guest-20180925190238
Gast
• iOS
 
Berichten: n/a
Standaard

Voor de goede orde:

1) Een iTunes synchronisatie synchroniseert een aangepaste kopij van de foto's naar de iPhone. De kopij is aangepast aan de resolutie van het toestel. Die kopijen kan je, door voor de hand liggende redenen, niet aanpassen. De gesyncte plaatjes komen daarom ook niet in de Filmrol.

2) Een Mac/PC heeft op de directories /Media/100APPLE/ (en volgende) alleen r/o rechten en geen r/w rechten.

Je zou PhotoSync kunnen gebruiken om alle plaatjes weer in de Fimrol te dumpen:

https://photosync-app.com

Laatst gewijzigd door Guest-20180925190238; 23-04-17 om 11:59. Reden: Schreifvauten
  #3  
Oud 23-04-17, 15:52
Rogue84 Rogue84 is offline
• iOS 13.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Dec 2016
Berichten: 13
Standaard

dus iedere keer als je synct, worden er andere versies van de originele foto's teruggeplaatst? Wat gek. Waarom zou iemand dan überhaupt nog syncen? Ik neem aan dat iedereen zijn foto's wil kunnen blijven aanpassen / verwijderen.

Het verklaart niet waarom ik nu allemaal duplicaten op mijn telefoon heb en allemaal verschillende albums die ik voor de update nog niet had.. Mijn telefoon staat nu twee keer zo vol. Dat kan toch nooit de bedoeling zijn van syncen?

In de eerste plaats wilde ik niet eens syncen, ik wilde 'gewoon' foto's op mijn telefoon terugzetten. Maar kleine simpele dingen lijken onmogelijk bij Apple. Ik kom wederom tot de onomstotelijke conclusie dat Apple software verschrikkelijk gebruiksonvriendelijk is, zeker nu lijkt dat 2,99 betalen voor een app de enige oplossing voor het normaal te laten fungeren van mijn foto-albums. Zucht.

Niemand anders heeft een oplossing hiervoor? Of hetzelfde probleem?
  #4  
Oud 23-04-17, 16:13
Guest-20180925190238
Gast
• iOS
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rogue84 Bekijk bericht
...zeker nu lijkt dat 2,99 betalen voor een app de enige oplossing voor het normaal te laten fungeren van mijn foto-albums. Zucht.
Ik wil wel even met mijn hoed op het forum rondgaan om jou een financiële catastrofe te besparen. Succes verder.
  #5  
Oud 23-04-17, 17:34
Rogue84 Rogue84 is offline
• iOS 13.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Dec 2016
Berichten: 13
Standaard

Anyway. Ik zou gewoon graag willen weten, aangezien er blijkbaar geen oplossing is voor de random volgorde waarop vele van mijn foto's na de sync zijn opgeslagen, of er in elk geval een manier is om alle dubbele foto's en video's te verwijderen. Van elke foto en elke video is nu een kopie gemaakt. (Vraag me niet waarom) De kopie is niet te verwijderen. Als ik de andere verwijder, verdwijnt hij van mijn filmrol. Wie heeft een idee. Want dit is niet leuk meer. Dit is een bestaand probleem by the way, als ik zoek op dit onderwerp in het Engels blijken er velen met dit probleem te zitten. Ik hoopte gewoon dat iemand hier iets wist.
Reageren

Labels
foto's synchroniseren, foto's terugzetten, iphone5, messed up



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 
Discussietools
Weergave

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
foto's overzetten van iphone5 naar windows7 anaid11 iPhone algemeen 5 18-06-14 23:44
Mijn iPhone5 wil niet verbinden met (proximus mtv) 3G netwerk wel met Wi-Fi catteeuw iPhone algemeen 5 15-06-14 19:32
Foto's uit filmrol verwijderen iphone5 smars iPhone algemeen 0 17-09-13 11:07
Itunes ziet mijn iphone5 niet meer Papa100 iTunes 7 09-04-13 22:16
mijn nieuwe iphone5 Janbaas4401 iPhone algemeen 1 29-11-12 15:42

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 14:44.