//

Persoonlijke hotspot zonder mobiele data

Persoonlijke hotspot zonder mobiele data discussie in iPhone algemeen forum; ( verdwijnt na registratie ) Op mijn android smartphone gebruikte ik regelmatig de hotspot functie om verschillende laptops met elkaar te verbinden en zo multiplayer games te spelen en bestanden ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > iPhone > iPhone algemeen
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen
  #1  
Oud 02-08-17, 21:48
Rgiebald Rgiebald is offline
• iOS 10.3.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Aug 2017
Berichten: 1
Standaard Persoonlijke hotspot zonder mobiele data

Op mijn android smartphone gebruikte ik regelmatig de hotspot functie om verschillende laptops met elkaar te verbinden en zo multiplayer games te spelen en bestanden over te zetten. Hierbij zette ik mijn mobiele data uit zodat de laptops niet automatisch gaan updaten en mijn mobiele data op maken (voor het gamen hebben we geen internet verbinding nodig).
Nu heb ik een iPhone 5s gekocht waarmee ik hetzelfde probeer te doen alleen kan ik de persoonlijke hotspot niet aanzetten zolang mijn mobiele data uit staat. Als ik mijn mobiele data aan zet werkt het wel alleen wil ik de computers dus geen internetverbinding geven. Het werkt ook met een oude prepaid simkaart zodat ik geen extra kosten kan krijgen maar dit is verre van praktisch omdat ik dan tijdelijk niet bereikbaar ben en telkens mijn simkaart moet verwisselen.
Dit lijkt mij zo eenvoudig omdat het op smartphones van 8 jaar geleden ook kon. Weet iemand nog een andere mogelijkheid? Of mag dit gewoon niet van Apple?

---------- Bericht automatisch samengevoegd op 2 August 2017 om 22:39 ----------

Ik ben bang dat ik het antwoord al weet. De app Pdanet schijnt dit te kunnen. Het nadeel is dat er een jailbreak voor nodig is, wat ik liever vermijd. Ik vind helaas geen vergelijkbare apps die geen jailbreak nodig hebben en vermoed dat er ook geen andere oplossing voor is.

Mogelijke oplossingen:

-Jailbreaken
-Simkaart blijven verwisselen tot je simkaart lezer kapot is
-Een draagbare Wi-Fi-router kopen
-Goedkope android telefoon kopen

Ik hoop dat iemand mijn ongelijk kan bewijzen. Zo niet toch maar een van de andere oplossingen.

Laatst gewijzigd door Rgiebald; 02-08-17 om 21:48. Reden: Een paar missende letters
Advertentie
Advertentie Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)

  #2  
Oud 03-08-17, 09:44
Werner1963 Werner1963 is offline
• iOS 15.4.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jan 2011
Berichten: 1.713
Standaard

Kun je via de app van je provider je internet niet even uitzetten ?
Of de APN gegevens even veranderen ?

Ik probeerde een iPhone 4 met verlopen simkaart.
Persoonlijke hotspot kan ik aanzetten.
Helaas zie ik de iPhone 4 niet in het Wi-Fi lijstje op de iPhone 6s verschijnen
Reageren

Labels
hotspot, persoonlijke hotspot, tether, tethering



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 
Discussietools
Weergave

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Nederland: Persoonlijke hotspot apn?? lekkahloss Overige providers België 0 01-10-13 10:47
Mobiele data inschakelen lukt niet zonder heropstart iPhone NSpruyt iPhone algemeen 1 25-06-13 00:10
Persoonlijke Hotspot 3gs dannyro iPhone algemeen 0 12-10-12 18:01
Windows: Itunes match gebruiken zonder mobiele data EssieB1972 iTunes 4 01-06-12 01:20
persoonlijke hotspot ronaldbonte iPhone algemeen 1 02-04-12 16:23

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 16:49.