Apple online vs store (NL VS DL) discussie in iPhone algemeen forum; ( verdwijnt na registratie ) Als ik een iPhone bestel via Apple.nl kan ik dan in het tweede jaar terug naar een fysieke Apple winkel in Duitsland? Of moet ik ...
|
Registreer | FAQ | Ledenlijst | Kalender | Berichten van vandaag | Zoeken |
#1
|
|||
|
|||
Apple online vs store (NL VS DL)
Als ik een iPhone bestel via Apple.nl kan ik dan in het tweede jaar terug naar een fysieke Apple winkel in Duitsland? Of moet ik dan naar een Nederlandse winkel voor de garantie?
|
|
|
Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)
|
#2
|
|||
|
|||
In de Europese Richtlijn Koop en Garantie is een wettelijke termijn van twee jaar opgenomen. Dit is een garantietermijn die als minimum is voorgeschreven aan de lidstaten van de EU. Elke lidstaat mag daar andere regels voor maken. Zolang deze regels maar voordeliger zijn voor de consument
Ja, dus.
__________________
Privacy? Ik heb niets te verbergen, maar dat gaat niemand wat aan! |
#3
|
|||
|
|||
Maar in het tweede jaar moet je volgens die regels naar de verkopende partij om recht te hebben op de garantie. Dus als je hem bij de amac hebt gekocht moet je naar de amac. Maar mijn vraag is dus of de Duitse Apple winkels ook de verkopende partij zijn als je hem via de Nederlandse site hebt besteld.
|
#4
|
|||
|
|||
Alle Apple-vestigingen zijn eigendom van Apple Corp. Als particulier kun je overal in Europa aanspraak maken op de minimum twee jaar garantie als het toestel bij een vestiging van hen is gekocht. Let wel als je Btw hebt teruggevraagd, geldt dat niet.
|
Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten) |
|
Soortgelijke discussies |
||||
Discussie | Auteur | Forum | Reacties | Laatste bericht |
iPhone 5 kopen via Apple online store én retail store? | Tjade3 | Koopinformatie Nederland | 2 | 26-09-12 23:04 |
|
|