//

Apple online vs store (NL VS DL)

Apple online vs store (NL VS DL) discussie in iPhone algemeen forum; ( verdwijnt na registratie ) Als ik een iPhone bestel via Apple.nl kan ik dan in het tweede jaar terug naar een fysieke Apple winkel in Duitsland? Of moet ik ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > iPhone > iPhone algemeen
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Berichten van vandaag

Reageren

 

Discussietools Weergave
  #1  
Oud 22-09-18, 19:33
MiDe74 MiDe74 is offline
• iOS 12.0.1
• 9.3
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Apr 2011
Berichten: 108
Standaard Apple online vs store (NL VS DL)

Als ik een iPhone bestel via Apple.nl kan ik dan in het tweede jaar terug naar een fysieke Apple winkel in Duitsland? Of moet ik dan naar een Nederlandse winkel voor de garantie?
Advertentie
Advertentie Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)

  #2  
Oud 22-09-18, 21:22
iPhoneAlot iPhoneAlot is offline
• iOS 12.0
• 12.0
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Aug 2010
Locatie: Noord-Limburg
Berichten: 1.281
Standaard

In de Europese Richtlijn Koop en Garantie is een wettelijke termijn van twee jaar opgenomen. Dit is een garantietermijn die als minimum is voorgeschreven aan de lidstaten van de EU. Elke lidstaat mag daar andere regels voor maken. Zolang deze regels maar voordeliger zijn voor de consument
Ja, dus.
__________________
Privacy? Ik heb niets te verbergen, maar dat gaat niemand wat aan!
  #3  
Oud 22-09-18, 21:42
MiDe74 MiDe74 is offline
• iOS 12.0.1
• 9.3
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Apr 2011
Berichten: 108
Standaard

Maar in het tweede jaar moet je volgens die regels naar de verkopende partij om recht te hebben op de garantie. Dus als je hem bij de amac hebt gekocht moet je naar de amac. Maar mijn vraag is dus of de Duitse Apple winkels ook de verkopende partij zijn als je hem via de Nederlandse site hebt besteld.
  #4  
Oud 22-09-18, 23:12
iPhoneAlot iPhoneAlot is offline
• iOS 12.0
• 12.0
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Aug 2010
Locatie: Noord-Limburg
Berichten: 1.281
Standaard

Alle Apple-vestigingen zijn eigendom van Apple Corp. Als particulier kun je overal in Europa aanspraak maken op de minimum twee jaar garantie als het toestel bij een vestiging van hen is gekocht. Let wel als je Btw hebt teruggevraagd, geldt dat niet.
Reageren



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
iPhone 5 kopen via Apple online store én retail store? Tjade3 Koopinformatie Nederland 2 26-09-12 22:04

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 11:39.