//

Batterij vervangingsprogramma Apple

Batterij vervangingsprogramma Apple discussie in iPhone algemeen forum; ( verdwijnt na registratie ) Ik probeer al 3 weken om gebruik te maken van het aanbod van apple om voor 29 euro de batterij van mijn iphone se te ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > iPhone > iPhone algemeen
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen
  #1  
Oud 12-11-18, 14:58
Jos Hack Jos Hack is offline
• iOS 12.1
• 12.1
• Besturingssysteem: macOS
 
Geregistreerd: Nov 2018
Berichten: 6
Standaard Batterij vervangingsprogramma Apple

Ik probeer al 3 weken om gebruik te maken van het aanbod van apple om voor 29 euro de batterij van mijn iphone se te vervangen.
Ik woon in Belgie in de buurt van Hasselt, en heb dus eerst geprobeerd hem via een reseller te vervangen, die vragen echter allemaal een hoger bedrag en bovendien ben ik de telefoon dan voor 1 tot 2 weken kwijt.
Niet echt handig, dus probeer ik een afspraak te maken met de officiele apple store in Brussel, maar hoe vaak ik ook check op de planner of bel met apple er is nooit een tijdstip beschikbaar om een afspraak te maken.
Je kunt maar tot een week verder een afspraak maken, er moet dus een moment zijn dat de volgende dag beschikbaar komt om af te spreken, maar op welk tijdstip ik ook probeer ( ook s’nachts ) die volgende dag is ook altijd weer vol.
5 uur op en neer rijden naar Amsterdam, Haarlem of Den Haag vind ik dan ook weer overdreven, waarbij het trouwens ook alleen in Amsterdam al 3 weken mogelijk is om alleen op maandag op 1 tijdstip een afspraak te maken en verder niets.
Zijn er andere mensen die dezelfde ervaring hebben of die nog een tip hebben hoe ik een afspraak geregeld kan krijgen?
Advertentie
Advertentie Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)

  #2  
Oud 12-11-18, 16:02
MCNO's schermafbeelding
MCNO MCNO is offline
• iOS 11.4
• 11.4
• Besturingssysteem: OS X
 
Geregistreerd: Feb 2008
Locatie: Veluwe
Berichten: 1.211
Standaard

Zijn er geen officiële Premium Apple Serviceproviders in België?
Die mogen hetzelfde als Apple stores.

In NL raad ik Cardservices aan, die werd mij geadviseerd door Apple zelf!
Batterij binnen een uur vervangen, na telefonisch overleg over geschikte tijd.

https://support.apple.com/nl-nl/aasp-program
Je kan Apple bellen en hierom vragen ;-)
__________________
“Thinking is the hardest work there is, which is probably the reason why so few engage in it.” — Henry Ford
  #3  
Oud 12-11-18, 19:35
Jos Hack Jos Hack is offline
• iOS 12.1
• 12.1
• Besturingssysteem: macOS
 
Geregistreerd: Nov 2018
Berichten: 6
Standaard

Tuurlijk zijn er officiële Premium Apple Serviceproviders in België, ik ben ook bij Nederlandse en Duitse geweest maar ze vragen allemaal 10 tot 20 euro meer en doen er minimaal 7 dagen maar vaak veel langer over om dit klusje van 15 minuten te klaren.
Ik denk niet dat veel mensen hun telefoon 10 dagen willen missen alleen voor het vervangen van de batterij.

Bedankt voor de tip wat betreft de firma Cardservices, die vragen maar 29 euro dus dat is mooi, maar ook daar moet je 7 tot 10 dagen je telefoon missen.
Ik snap dat niet goed, als bedrijf kun je toch redelijk inschatten wanneer iemand ongeveer aan de beurt zal zijn, dus als je dan 1 of 2 dagen van te voren je telefoon gaat afleveren heb ik daar nog enig begrip voor maar 10 dagen?
  #4  
Oud 12-11-18, 21:14
MCNO's schermafbeelding
MCNO MCNO is offline
• iOS 11.4
• 11.4
• Besturingssysteem: OS X
 
Geregistreerd: Feb 2008
Locatie: Veluwe
Berichten: 1.211
Standaard

Je kan daar gewoon op je telefoon wachten, tenminste dat is de familie ervaring.
Mits je een afspraak hebt gemaakt.
  #5  
Oud 12-11-18, 21:27
coenox coenox is offline
• iOS 11.4
• 11.4
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Dec 2007
Berichten: 96
Standaard

Ik ben vorige week voor een nieuwe accu bij Cardservices in Utrecht geweest. Online aanmelden, afspraak. En toen ‘s ochtend brengen en ‘s avonds halen. Maar ik denk dat ook wel te regelen is dat je er op kan wachten.
  #6  
Oud 12-11-18, 21:32
Jos Hack Jos Hack is offline
• iOS 12.1
• 12.1
• Besturingssysteem: macOS
 
Geregistreerd: Nov 2018
Berichten: 6
Standaard

Voor een batterij vervanging niet, lees maar op hun site.

En op goed geluk gaan is met 2 uur rijden heen en twee uur terug niet echt handig, maar ik waardeer het zeer dat jullie meedenken om het op te lossen.
  #7  
Oud 12-11-18, 21:40
coenox coenox is offline
• iOS 11.4
• 11.4
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Dec 2007
Berichten: 96
Standaard

Ik heb het ook gezien op de site. Maar ik denk dat als je van ver komt, dat best is te regelen door even te bellen. Ik vind ze erg vriendelijk. Maar uiteindelijk, als je twee uur moet rijden kun beter iets meer betalen voor iets wat in de buurt zit.
  #8  
Oud 12-11-18, 21:52
Jos Hack Jos Hack is offline
• iOS 12.1
• 12.1
• Besturingssysteem: macOS
 
Geregistreerd: Nov 2018
Berichten: 6
Standaard

Het gaat mij niet om die tien euro, maar om de drempels die er worden opgeworpen om van het aanbod gebruik te kunnen maken.
Ik krijg het gevoel dat dit bewust word gedaan zodat er zo min mogelijk mensen gebruik van zullen maken.
Mijn post heb ik geplaatst om te kijken of andere mensen dezelfde ervaring hebben en mijn gevoel delen of om vast te stellen dat er toch mogelijkheden zijn en dat het allemaal wel meevalt.

Laatst gewijzigd door Jos Hack; 13-11-18 om 02:00.
  #9  
Oud 13-11-18, 08:42
MCNO's schermafbeelding
MCNO MCNO is offline
• iOS 11.4
• 11.4
• Besturingssysteem: OS X
 
Geregistreerd: Feb 2008
Locatie: Veluwe
Berichten: 1.211
Standaard

Wij hebben gebeld, Jos...

Super vriendelijke lui, dus wie niet waagt.
Anders bel je Zwolle, zoveel tijd scheel dat niet.

Je complot theorie is m.i. onjuist, ik denk dat het juist drukker wordt door mensen die zo laat mogelijk in de garantie periode de wissel doen.

Nogmaals, familie van me heeft er al een aantal gedaan in september en die waren ieder na een uur klaar en voor EUR 29
  #10  
Oud 13-11-18, 11:30
mgent mgent is offline
• iOS 12.1
• 12.1
• Besturingssysteem: OS X
 
Geregistreerd: Oct 2012
Locatie: Merelbeke
Berichten: 8
Standaard

Bij Switch, ze vragen 39.95, maar indien je afspraak maakt is die op een uur terug voorhanden met nieuwe batterij. Verleden week gedaan.
  #11  
Oud 13-11-18, 13:03
Jos Hack Jos Hack is offline
• iOS 12.1
• 12.1
• Besturingssysteem: macOS
 
Geregistreerd: Nov 2018
Berichten: 6
Standaard

Ben zaterdag bij switch Hasselt geweest, minimaal 10 dagen was het oordeel
  #12  
Oud 13-11-18, 13:26
mgent mgent is offline
• iOS 12.1
• 12.1
• Besturingssysteem: OS X
 
Geregistreerd: Oct 2012
Locatie: Merelbeke
Berichten: 8
Standaard

Het heeft inderdaad een paar dagen geduurd eer ik een gaatje vond in hun online agenda. Maar eens afspraak vaststaat duurt de herstelling 45 minuten. Tenzij je natuurlijk een winkel hebt waar ze niet herstellen.

Je maakt een afspraak:
Via de publieke agenda van apple.be kan je een afspraak maken in één van onze service centra. Gelieve deze stappen te volgen:
Surf naar deze pagina
iPhone > Batterij, voeding en opladen
Batterijvervanging > Inleveren voor reparatie
Inloggen via AppleID > Postcode + Aanbieder > Selecteer de service centra met beschikbaarheid
Selecteer de gepaste dag en uur > uw afspraak is bevestigd
De hersteltijd is ongeveer 45 min. Kom zeker op tijd voor jouw afspraak. Ben je te laat, dan sluiten we je afspraak en kan de batterijvervanging niet doorgaan.
  #13  
Oud 14-11-18, 12:41
Jos Hack Jos Hack is offline
• iOS 12.1
• 12.1
• Besturingssysteem: macOS
 
Geregistreerd: Nov 2018
Berichten: 6
Standaard

De hulp op dit forum stel ik zeer op prijs, echter de genoemde firma's Cardservices en Switch blijven na nogmaals contact te hebben gehad volhouden dat de batterijvervanging minimaal 1 week duurt en waarschijnlijk langer.
Vandaag heb ik een afspraak weten te regelen via de support app van apple en door dus een erkend servicepunt van apple.
Ik heb daarvoor 45 minuten heen en nog eens 45 minuten terug gereden naar het Waalse gedeelte van Belgie.
De aanwezige medewerker was zeer vriendelijk kon de batterij vervangen terwijl ik er op wachtte maar dat zou dan 60 euro kosten.
En toen kwam het, zonder dat er naar vroeg begon hij uit te leggen waarom die prijs hoger lag dan de door apple beloofde 29 euro en dat het alleen voor 29 euro mogelijk was in Brussel maar dat het onmogelijk is daar een afspraak te maken zoals ik zelf al 3 weken elk moment van de dag ervaar.
Hij vertelde me dat apple er alles aan deed om het mensen zo moeilijk mogelijk te maken om van het aanbod gebruik te maken.
En nogmaals ik heb alleen geluisterd naar wat hij te vertellen had.
Ik heb ondanks tips en heel veel eigen inspanning 3 weken lang nog steeds geen batterijvervanging zonder mijn telefoon heel lang te moeten missen of meer te moeten betalen dan het gedane aanbod.
Mijn eerste gevoel was dus juist volgens de medewerker van het servicecenter, tijd voor de volgende stap.
  #14  
Oud 14-11-18, 14:40
coenox coenox is offline
• iOS 11.4
• 11.4
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Dec 2007
Berichten: 96
Standaard

Ieder ervaring is anders. De mijne was juist heel positief. Ik had me online aangemeld bij Cardservices Utrecht, maar de mail niet goed gelezen. Daarin stond 'brengen tussen 9:00 en 17:00 uur', maar pas nadat ik was benaderd voor een afspraak. Ik stond dus bij de balie met mijn iPhone zonder dat er al een afspraak stond. Kreeg ook te horen dat het dan 10 dagen zou duren. Maar de baliemedewerker ging - zonder dat ik hoefde te protesteren - even overleggen. En kwam toen terug met de medeling dat het toch wel zou lukken. Om 15:00 's middags kreeg ik een mail dat mijn telefoon weer klaar lag. Na het voldoen van een bedrag van 29 euro kreeg ik die keurig weer mee. N=1, maar ik heb dus niet de ervaring dat het me moeilijk gemaakt wordt.
  #15  
Oud 15-11-18, 19:32
defisit defisit is offline
• iOS 12.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Oct 2007
Berichten: 75
Standaard

Ik heb voor twee iPhones dit intussen geregeld via de support pagina van Apple. De telefoon wordt opgehaald en weer thuis afgeleverd. Perfecte service en supersnel. Woensdag opgehaald, vrijdag terug in huis.
  #16  
Oud 16-11-18, 00:47
pennydehaan pennydehaan is offline
• iOS 11.3
• 11.4
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jan 2012
Berichten: 140
Standaard

Ik heb op de Apple website gekeken naar een officieel repair centre voor de batterij. Er was er een in Den Bosch, “comserve” een telefonische afspraak gemaakt. Op de dag zelf erheen in 1,5 uur 3 iPhones laten voorzien van een nieuwe batterij, officiële papieren voor garantiebehoud, en 3x 29 € betaald.
Prima!! En dit terwijl er echt ook een kras op het scherm zat enz.
  #17  
Oud 18-11-18, 07:25
ballegooier's schermafbeelding
ballegooier ballegooier is offline
• iOS 15.1
• iPadOS 14.8
• Besturingssysteem: OS X
 
Geregistreerd: Aug 2008
Locatie: Amsterdam
Berichten: 3.775
Standaard

Het lukte mij ook steeds niet een afspraak te krijgen bij een Apple service punt in de buurt. Dichtstbijzijnde voor mij is de Apple Store op het Leidseplein Ansterdam.

Telkens kreeg ik de melding dat er geen afspraken beschikbaar waren. Op andere punten met soms een half uur tot een uur rijden, wel. Voor het Hirsch gebouw / Apple store Leidseplein 'kunt u morgen opnieuw proberen'. Probeerde ik een dag later - zelfde probleem.

Ik kwam erachter dat in de ochtend telkens geen opties werden gegeven. Ik ging het meerdere keren per dag proberen en ik merkte dat het - gek genoeg - in de avond wél lukte om een afspraak in te plannen! Telkens maar een handjevol opties precies één week vooruit... Nadat ik nog eens 3 dagen moest proberen en wachten totdat er opties voorbij kwamen waarop ik zelf ook echt kon, was het me gelukt.

Ik niet op de reparatie wachten, ik was de telefoon precies 24 uur kwijt (volgende dag ophalen)
  #18  
Oud 04-01-19, 14:59
jevamo jevamo is offline
• iOS 16.4
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jan 2012
Berichten: 220
Standaard

Gisteren heb ik de batterij laten vervangen voor mijn iphone X. Laatste week van december was ik langs gegaan na het maken van een afspraak aan de genius bar in amsterdam. Nu bleek op dat moment de speakers niet meer op voorraad te zijn, dus had een werkorder reservering mee gekregen.
Kreeg gister een bericht dat de spullen binnen waren, dus kon langs komen zonder afspraak. Gevraagd of rond 20:00 nog kon ivm sluiting 21:00. Was geen probleem, kon inleveren en meenemen. Echter eenmaal ter plekke rond die tijd: wel inleveren maar de dag erna pas ophalen. Hele uitleg gekregen hoe en waarom en ik snap best dat er meerdere reparaties liggen. Want anders had ik wel in het weekend langs gekomen.

Uiteindelijk had de man in kwestie het voortouw zelf maar genomen en de reparatie zelf uitgevoerd. En netjes om 21:00 toestel weer mee kunnen nemen.
Reageren



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 
Discussietools
Weergave

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Probleem met batterij: wat is de Apple-procedure? Nostalgique iPhone algemeen 5 23-09-16 03:54
Apple TV2 afstandbediening batterij sentinaal Apple TV - 2e generatie en 3e generatie 2 24-02-12 23:36
Apple batterij oplader J-G iPad algemeen 5 02-12-10 02:06

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 19:37.