//

Hulp voor jarenlange android gebruiker bij overstap naar Apple Iphone en Watch

Hulp voor jarenlange android gebruiker bij overstap naar Apple Iphone en Watch discussie in iPhone algemeen forum; ( verdwijnt na registratie ) Hallo Lezers, Dit forum heb ik als android fanboy jarenlang gemeden maar ik merk dat ik me steeds meer ga ergeren aan de Android en ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > iPhone > iPhone algemeen
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen
  #1  
Oud 24-03-19, 16:39
Newbieiphoneuser Newbieiphoneuser is offline
• iOS 12.2
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Mar 2019
Berichten: 4
Standaard Hulp voor jarenlange android gebruiker bij overstap naar Apple Iphone en Watch

Hallo Lezers,

Dit forum heb ik als android fanboy jarenlang gemeden maar ik merk dat ik me steeds meer ga ergeren aan de Android en Google features. Met name Het moeizame instellen en verstopte instellingen spelen hierbij parten.


Zo dit was mijn biecht m.b.t. Android en nu verder.


Ik wil graag de overstap maken naar de IPhone en meteen maar een Apple watch. Nu heb ik een paar vragen en wie zou deze beter kunnen beantwoorden dan de Apple gebruikers die door jarenlang gebruik gepokt en gemazeld zijn in dit systeem.

1 Ik gebruik outlook.com(voormalig Hotmail) en wil dit blijven gebruiken om te synchroniseren met andere agenda's. Op android gebruik ik hier de 0utlook App voor, kan ik dit ook op de IPhone of kan dit zelfs zonder app?

2 Ik haal mijn telefoonnummers en contacten uit Outlook(Hotmail) en sync deze. Kan dit met de IPhone of moet ik de Icloud door voor gebruiken?

3 Ik heb in android steeds problemen met het syncen van gegevens uit Outlook/Hotmail waarbij ook Whatsapp regelmatig zijn nummers en contacten kwijt is. Mijn vraag is nu, als je bij Ios buiten de gebaande paden gaat, dus gebruik maakt van Hotmail met bijbehorende cloud en geen gebruik maakt van Apple contacten en cloud, krijg je dan ook deze problemen die ik nu bij android ondervind?

Ik hoop dat jullie mijn newbie vragen kunnen willen beantwoorden.

Peter

Bijna vergeten. Is het handig om meteen een watch erbij te bestellen? Of kan ik beter eerst aan het systeem wennen en later eens verder kijken naar een watch?
Advertentie
Advertentie Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)

  #2  
Oud 25-03-19, 12:00
jpwg001's schermafbeelding
jpwg001 jpwg001 is offline
• iOS 16.6
• iPadOS 16.6
• Besturingssysteem: macOS
 
Geregistreerd: Jun 2011
Locatie: Eindhoven
Berichten: 955
Standaard

1. Je kunt de outlookapp heel goed gebruiken met een iPhone. Ik gebruik de native mailapp voor mijn privémail en de outlookapp voor mijn werkmail. Gaat perfect.

2. Volgens mij kun je profielen instellen om contactgegevens te synchen. Maar als je outlook als standaard profiel neemt, zullen alle contacten verwijderd worden wanneer je je outlookaccount verwijdert. Je outlookmail kun je ook als mailaccount instellen binnen de native mailapp.

3. Heb ik nog nooit ervaren. Ik moet zeggen dat ik wel alle contactgegevens aanmaak in de native contacten app.

Er is geen enkel bezwaar tegen het direct aanschaffen van een Apple Watch. Ik vind het een heel fijn apparaat. Je kunt er in het begin zo veel mee doen als je wilt, of juist zo weinig. Ik bedoel: als je er alleen als horloge mee om kunt gaan, kan dat prima. Je leert vanzelf de apps gebruiken om je fitheid te monitoren, om extra apps te gebruiken (voetbaluitslagen bijvoorbeeld, nieuws van iCulture, etc.).

Heel veel succes met de overstap. Er is een overstaptool van Android naar iOS. Gebruik die.
__________________
Het goede gedeelte van mijn hersenen werkt slecht. Het slechte gedeelte van mijn hersenen werkt goed.
  #3  
Oud 24-04-19, 01:27
Newbieiphoneuser Newbieiphoneuser is offline
• iOS 12.2
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Mar 2019
Berichten: 4
Standaard

jpwg001 heel erg bedankt voor je goede info en hulp. Ik ben momenteel de eigenaar van een IPhone, Apple watch en Airpods.
Tot nu toe nog alleen maar positieve ervaringen. Het is alleen nog wel een beetje wennen. Ik ben nu bezig om uit te zoeken hoe ik mijn eigen muziek op mijn IPhone en daarna op mijn watch krijg, zodat ik lekker kan sporten zonder teveel bij me. Maar daar kom ik vanzelf achter.

Peter
Reageren

Labels
iphone, newbie, watch



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 
Discussietools
Weergave

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Vast na update, hulp voor nieuwe gebruiker Dijk038 iPhone algemeen 0 24-07-11 21:09

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 11:37.