//

iPhone XR repareren

iPhone XR repareren discussie in iPhone algemeen forum; ( verdwijnt na registratie ) Hallo, Mijn iPhone XR loopt de laatste maanden redelijk snel leeg als ik hem gebruik. een paar maanden is mijn hoesje ook stuk gegaan en ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > iPhone > iPhone algemeen
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Berichten van vandaag

Reageren

 

Discussietools Weergave
  #1  
Oud 25-09-21, 20:46
3tekens 3tekens is offline
• iOS 14.6
• 7.0.4
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jul 2013
Berichten: 38
Standaard iPhone XR repareren

Hallo,


Mijn iPhone XR loopt de laatste maanden redelijk snel leeg als ik hem gebruik.
een paar maanden is mijn hoesje ook stuk gegaan en is mijn iPhone vaker gevallen.
Nu heb ik een kleine barst in het scherm en een grote aan de achterkant, maar dat stoort mij niet zo.
Dus ik zat te denken om dat batterij te laten vervangen en dan een nieuw hoesje te kopen.



Ik was vandaag in een winkel gaan informeren of ze de batterij kunnen vervangen zonder dat het scherm meer stuk gaat, ze zeiden dat het scherm waarschijnlijk meer zal barsten als ze de iPhone open maken.


Als ik alles zou laten repareren zal het mij rond de 300 euro gaan kosten, best prijzig..
Nu twijfel ik een beetje om alles te laten repareren of om het zolang mogelijk proberen uit te houden met deze iPhone en dan een nieuwe kopen..
De nieuwe iPhones ondersteunen sowieso 5G iets wat deze niet heeft.. en ik heb deze bijna 3 jaar, en dat begint langzaam aan toch redelijk oud te worden voor een smartphone.
Maar aan de andere kant is dit wel de beste iPhone die ik ooit heb gehad..


Dus, repareren of een nieuwe kopen?
Advertentie
Advertentie Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)

  #2  
Oud 25-09-21, 22:36
Mariche Mariche is offline
• iOS 17.1
• iPadOS 17.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Sep 2017
Berichten: 214
Standaard

Ik vraag me af of je wel bij een Apple Store, een Genius Bar of een Amac bent geweest om te vragen voor reparatie.
Niet beter te weten, doet Apple (qua batterij vervanging) niets als een Iphone een barst aan voor- en achterkant heeft.
Achterkant is sowieso al niet te repareren.

Reparatie door derden laten uitvoeren.... die hebben niet de originele onderdelen. Die heeft Apple alleen.
De kans dat één en ander daarna niet goed meer werkt, is ook groot.
En dan hoef je niet meer bij Apple aan te kloppen.

Als het mijn telefoon was, kocht ik een nieuwe.
  #3  
Oud 27-09-21, 18:41
trimix's schermafbeelding
trimix trimix is offline
• iOS 14.1
• iPadOS 13.2
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Oct 2007
Locatie: Veghel
Berichten: 1.389
Standaard

achterkant is wel te repareren word ook gewoon aangeboden op ebay bv
dat doen ze met een laser en zetten er dan daarna een nieuwe achterkant op .
Kijk eens bv op ifixit daar geven ze ook tips om gescheurde schermen te verwijderen
Je zult dus waarschijnlijk ook aan een nieuw scherm moeten.
scherm moet eruit om de batterij te vervangen
dat apple daar niet aan begint is logisch aangezien het scherm waarschijnlijk verder scheurt met verwijderen van het scherm
En orginele apple onderdelen bestaan niet ! Apple maakt niks zelf . Schermen komen bv van sharp en batterijen van een batterij fabrikant .

---------- Bericht automatisch samengevoegd op 27-09-21 om 18:42 ----------

En voor 250 /300 heb je al een gebruikte xr zelfs heb je daar al een xs voor een gebruikte
  #4  
Oud 03-10-21, 15:07
JanG JanG is offline
• iOS 14.6
• 9.3.5
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Sep 2010
Locatie: Omgeving Breda
Berichten: 145
Standaard

Laten we het dan anders zeggen: de fabrikanten die onderdelen voor Apple maken (schermen, batterijen, enz.) leveren deze onderdelen alleen direct aan Apple zelf.

Losse onderdelen met dezelfde kwaliteit (functie, pasvorm, duurzaamheid, enz.) zijn dus niet aftermarket te koop. Dat heeft Apple (juridisch) wel bedongen. Dezelfde fabrikanten maken wel schermen en batterijen voor de aftermarket, maar ze mogen nooit gelijk zijn in kwaliteit. Waarom kun je op veel plekken waar zogenaamde “originele” Apple onderdelen worden verkocht nog kiezen tussen origineel, origineel A-kwaliteit of origineel A+-kwaliteit? Origineel is toch gewoon origineel?

Iedere aanbieder die Apple iPhone onderdelen aanbiedt met termen als “origineel Apple” spreekt niet de waarheid. Het is allemaal “gelijk aan” of “passend voor”.

Maar waarom laat je bij een telefoonwinkel je scherm en accu niet vervangen? Dat kan nooit € 300 kosten. Dat is meer de prijs bij Apple zelf qua kosten.

Als de barst aan de achterkant je niet stoort heb je voor € 300 weer een prima toestel en daar koop je geen nieuwe voor. 5G wat een nieuw toestel wel heeft is eigenlijk maar 4G+ en bovendien niet eens overal in Nederland. 4G volstaat prima hoor.

Ben je een beetje handig dan doe je het zelf. Denk maar zo: kapot is je telefoon dan toch al, dus het kan alleen maar meevallen. Er staan genoeg video’s op YouTube hoe je onderdelen moet vervangen.
  #5  
Oud 04-10-21, 19:52
trimix's schermafbeelding
trimix trimix is offline
• iOS 14.1
• iPadOS 13.2
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Oct 2007
Locatie: Veghel
Berichten: 1.389
Standaard

Het klopt niet wat je hier schrijft beste jan
Maar dat mag je natuurlijk zelf weten .
Zou mooi zijn als bv sharp alleen maar onderdelen aan Apple zelf zou mogen leveren
Dat verkopers er niet bij mogen zeten dat het origineel apple is dat is een andere zaak .
Het zelfde gebeurt ook bij auto onderdelen . Daar heb je ook diversen fabrikanten en automerken monteren die er dan op . Je kunt bv geen orginele bmw accu kopen


Maar als jij graag 5 x te veel betaald voor een reparatie in de store moet je dat natuurlijk helemaal zelf weten .
  #6  
Oud 04-10-21, 21:31
JanG JanG is offline
• iOS 14.6
• 9.3.5
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Sep 2010
Locatie: Omgeving Breda
Berichten: 145
Standaard

Ik ben volledig op de hoogte van hoe het in de autowereld werkt: als Bosch een sensor maakt voor een BMW, mogen ze die sensor niet met BMW logo onder hun eigen naam en verpakking ook aftermarket verkopen. Koop je een Bosch sensor, dan staat er nooit op “origineel BMW”. Ze mogen alleen aangeven “passend voor” of “gelijk aan”.

De fabrikanten die schermen maken voor Apple kunnen onmogelijk zoveel produceren dat zij ook alle aftermarket schermen hebben gemaakt. Daar zitten dus ook andere merken tussen die niet voor Apple zelf produceren. Zij hebben dus niet e juiste kennis en techniek in huis om een gelijkwaardig scherm te maken. Deze zijn dan ook minder goed passen, van een mindere kwaliteit materiaal, minder duurzaam, enz..
  #7  
Oud 05-10-21, 17:57
trimix's schermafbeelding
trimix trimix is offline
• iOS 14.1
• iPadOS 13.2
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Oct 2007
Locatie: Veghel
Berichten: 1.389
Standaard

ik zeg ook niet dat bv alle after-market schermen van sharp afkomen .
En inderdaad en is een hoop namaak en troep te koop
Maar als je weet waar je ze kunt kopen zijn het de zelfde schermen die apple gebruikt in zijn iphone s idem voor batterij of what ever onderdeel omdat apple zelf bijna niks zelf produceert .
maar nogmaals als jij of iemand graag 5 x te veel betaald voor een reparatie vind ik dat totaal geen probleem natuurlijk
Iedereen weet toch ook wel dat een iphone puur in onderdelen maar 1/5 kost van de nieuw prijs .
En dat apple het steeds moeilijker maakt om zelf te repareren of door derden is puur een geld kwestie offcourse !
En als de garantie toch verlopen is zie ik het probleem totaal niet .
  #8  
Oud 05-10-21, 20:58
JanG JanG is offline
• iOS 14.6
• 9.3.5
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Sep 2010
Locatie: Omgeving Breda
Berichten: 145
Standaard

Producten kosten altijd een veelvoud van de waarde van onderdelen die er in zitten. Dat is bij Apple net zo.

Er moet ook ontwikkeld, geproduceerd, geassembleerd en getransporteerd worden. En er moet door de fabrikant op verdiend worden.
  #9  
Oud 06-10-21, 15:45
trimix's schermafbeelding
trimix trimix is offline
• iOS 14.1
• iPadOS 13.2
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Oct 2007
Locatie: Veghel
Berichten: 1.389
Standaard

ik zal even een voorbeeld geven uit de praktijk.
Vriend van me heeft een bmw 750 expansievat was lek
( orgineel bmw ) dus met bmw logo erop 325 ex en nog een nieuwe sensor erin 70 ex dus dik 400 ex btw
Immitatie expansievat word in zelfde fabriek gemaakt in Polen alleen zonder bmw logo
80 ex compleet met sensor .
Dus ... tel uit je winst .
Zijn dus identieke expansievaten komen uit de zelfde fabriek . Alleen staat er geen bmw logo op ....
  #10  
Oud 06-10-21, 22:06
JanG JanG is offline
• iOS 14.6
• 9.3.5
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Sep 2010
Locatie: Omgeving Breda
Berichten: 145
Standaard

Maar nu de vragen:

1: Hoe weet je dat beide expansievaten uit dezelfde fabriek komen?
2: Indien het zo is: wie zegt de beide expansievaten uit dezelfde productielijn komen en dus exact gelijk zijn qua kwaliteit, pasvorm, enz.?
3: Hoe weet je dat de sensor gelijkwaardig en van dezelfde kwaliteit is?

Ik weet van 1 onderdeel bij een specifieke motor (verstelbaar nokkenastandwiel) dat het exact dezelfde is bij BMW en Peugeot (motor is ook samen ontwikkeld).

Bij BMW kost het tandwiel 3 of 4 x zo veel als bij Peugeot. De door de fabriek ingegraveerde codes die op beide onderdelen (gekocht bij BMW en Peugeot) staan zijn bij BMW weggekrast / weggelaserd en BMW heeft er een eigen code onder gegraveerd. Dat is een dure code…
Reageren



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Iphone 6s plus zelf repareren cyberchase iPhone algemeen 5 22-08-16 13:42
iPhone 3GS zelf repareren Ver$uZ Motorsport iPhone algemeen 0 11-10-12 18:37
Iphone laten repareren in USA? Lindala iPhone algemeen 2 08-03-10 21:35
Even de Iphone repareren... Niet dus!!! fasteddy Unlock [archief] 14 24-04-08 16:09
repareren iphone adrie1 iPhone algemeen 4 21-01-08 13:56

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 04:33.