iPhone 12 screenshot volledige pagina discussie in iPhone algemeen forum; ( verdwijnt na registratie ) Ik zag bij toeval voorbij komen hoe je met een iPhone een "scrollende schermafbeelding" kan maken. Oftewel een schermafbeelding van een hele pagina en niet ...
|
Registreer | FAQ | Ledenlijst | Kalender | Berichten van vandaag | Zoeken |
|
|||
|
|||
iPhone 12 screenshot volledige pagina
Ik zag bij toeval voorbij komen hoe je met een iPhone een "scrollende schermafbeelding" kan maken. Oftewel een schermafbeelding van een hele pagina en niet alleen van het scherm.
De uitleg is simpel: schermafbeelding maken (sluimerknop + volume omhoog) en links onder in het scherm op de voorvertoning klikken. Daarna krijg je de bewerkingsopties te zien voor de betreffende schermafbeelding, met boven in beeld 2 keuzes: scherm of pagina. Vreemd genoeg heb ik deze optie waarbij ik kan kiezen niet in mijn scherm staan. Mijn iPhone 12 draait op iOS 15.0.1. Hoe kan dit? |
|
|
Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)
|
|
|||
|
|||
Ik heb dit net even geprobeerd (nog nooit gezien, dus dank je voor de tip). bij mij werkt het prima (ook ios15.0.1)
schreenshot maken, op de voorvertoning klikken. dan staat er bovenin het scher, een balkje met " Scherm" en " Paginavullend". Als ik dan paginavullend klik, dan kan ik de hele pagina als pdf opslaan. |
|
|||
|
|||
Raar. Net even geprobeerd hier op dit forum en daar werkt het wel bij mij.
Als ik bijvoorbeeld een krantenartikel lees van het AD werkt het niet. |
|
|||
|
|||
Net even 3 artikelen op de AD site geprobeerd op de telefoon en alle drie (inclusief een premium artikel) werkt het paginavullend zonder enig probleem.
|
|
|||
|
|||
Raar. Net op het AD dit willekeurige artikel geprobeerd: https://www.ad.nl/buitenland/mega-st...llen~a92e7f63/
Ik kan van dit artikel geen volledige pagina schermafdruk maken. De optie tussen scherm of pagina ontbreekt simpelweg. Laatst gewijzigd door JanG; 05-10-21 om 01:11. |
|
|||
|
|||
Dat was heeeeel toevallig ook het artikel wat ik al geprobeerd had. Nu nogmaals geprobeerd en ik kan op deze pagina/dit artikel gewoon zonder problemen een pagina vullende pdf screenshot maken.
|
|
|||
|
|||
Hier een screenshot van de screenshot
Zoals je kan zien ontbreekt bij mij de optie van scherm of pagina bij een screenshot van het bovengenoemde voorbeeldartikel, terwijl je aan de tekst van het artikel al kan zien dat het doorloopt buiten beeld en er dus een paginascreenshot mogelijk zou moeten zijn. |
|
|||
|
|||
Tja, ik kan er niets meer can maken dan dat ik op dezelfde pagode de optie wel heb.
Ook met (zo te zien) batterij besparing modus aan zoals in je screenprint. Misschien dat iemand anders nog eens kan proberen. |
|
||||
|
||||
Je kunt een paginavullende screenshot enkel maken vanuit je browser en niet vanuit apps ;-)
|
|||
|
|||
Dat is de verklaring inderdaad. Zou handig zijn als het ook in apps zou werken. Bedankt voor je tip!
|
Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten) |
|
Soortgelijke discussies |
||||
Discussie | Auteur | Forum | Reacties | Laatste bericht |
iPhone Screenshot Topic | Eduard | Jailbreak apps en thema's | 4536 | 30-03-20 20:04 |
screenshot ios 10 - Iphone 6S | JOKEVW | iPhone algemeen | 16 | 15-10-16 16:27 |
Pagina omslaan van UIPageViewController uitschakelen voor laatste pagina | Werner291 | Ontwikkelen voor iOS | 0 | 06-04-13 14:58 |
|
|