//

Opslagruimte niet vrijer na verwijderen dictafoonbestanden?

Opslagruimte niet vrijer na verwijderen dictafoonbestanden? discussie in iPhone algemeen forum; ( verdwijnt na registratie ) Hey, Op mijn iPhone 7 heb ik dictafoonbestanden staan. Als ik daarvan bestanden (toch wel voor enkele GB) verwijder (óók uit ‘recent verwijderde items’!), krijg ...

Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > iPhone > iPhone algemeen
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Berichten van vandaag

Reageren

Discussietools Weergave
Oud 13-07-22, 12:42
iKm iKm is offline
• iOS

Standaard Opslagruimte niet vrijer na verwijderen dictafoonbestanden?

Hey,

Op mijn iPhone 7 heb ik dictafoonbestanden staan.
Als ik daarvan bestanden (toch wel voor enkele GB) verwijder (óók uit ‘recent verwijderde items’!), krijg ik toch geen extra opslagruimte vrij �� (de opslagruimte van de iPhone zelf!)

Als ik foto’s ofzo verwijder, dan krijg ik wel meer vrije opslagruimte ��

Zijn er nog met die ervaring, en wat kan ik dan wel doen?

Ik had al gedacht om te update naar iOS 14.8.1 (heeft nu 14.7) zodat die opslagruimte eens ‘ververst’.
Maar vind niet hoe dat kan? (Bij Mac kan je wel updaten naar een oudere versie dan de laatste.)
(Ik wil niet naar versie 15. En ook niet herinstalleren ��)
Of zijn er andere mogelijkheden?

Groetjes iKm

Laatst gewijzigd door iKm; 13-07-22 om 12:53.
Advertentie
Advertentie Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)

Oud 13-07-22, 16:40
Mariche Mariche is offline
• iOS 17.1
• iPadOS 17.1
• Besturingssysteem: Windows

Standaard

Updaten naar 14.8.1 kan al een hele tijd niet meer.
De enige optie is 15.5 (en binnenkort 15.6).

Blijft dus de vraag hoe je ruimte vrij maakt.
Misschien heef iemand nog een idee.
Oud 14-07-22, 12:33
faire4u faire4u is offline
• iOS 16.4
• iPadOS 15.0
• Besturingssysteem: Windows

Standaard

Dit zou je eens kunnen doen:

Er is een handige truc om iPhone geheugen vrij te maken zonder data of apps te verwijderen. Om dit te bewerkstelligen, ga je naar de iTunes Store. Klik onderin op ‘Films’ en kies een willekeurige film met een hogere bestandsgrootte dan het vrije geheugen op je iPhone. In ons geval kiezen we voor de film Closer, die met zijn grootte van 4,34GB natuurlijk nooit past op een iPhone 6S met slechts 845MB aan vrije opslagruimte.

Wat volgt als je op ‘Koop’ of ‘Huur’ drukt, is een melding dat de film niet gedownload kan worden. Als je vervolgens op ‘Instellingen’ drukt en naar ‘Opslag en iCloud-gebruik’ gaat, zul je zien dat de vrije opslag is toegenomen. Je hoeft voor deze truc niet daadwerkelijk een film aan te schaffen.
Reageren

Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Video: iMovie video downloaden werkt niet, opslagruimte zit niet vol Stadsbus Muziek, foto & video 0 02-01-20 22:24
Opslagruimte vol maar niet met apps - maar waarmee dan wel? hoe kom ik daar achter? Evelien1969 iPad algemeen 10 03-09-17 13:02
Opslagruimte vol etrwijl dat niet kan eus18 iPad algemeen 3 10-06-17 09:13
Foto: Geen opslagruimte vrij na verwijderen van video Johanamsterdam Muziek, foto & video 1 16-05-17 09:11

Regels voor berichten