//

Pushmelding probleem

Pushmelding probleem discussie in iPhone algemeen forum; ( verdwijnt na registratie ) Beste lezers, Sinds 2 dagen heb ik een hinderlijk probleem met mijn iPhone 11. Ik ontvang grotendeels geen pushmeldingen meer vanuit apps, terwijl ik dit ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > iPhone > iPhone algemeen
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Berichten van vandaag

Reageren

 

Discussietools Weergave
  #1  
Oud 20-02-23, 14:33
Flamingo01 Flamingo01 is offline
• iOS 16.2
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Feb 2023
Berichten: 2
Question Pushmelding probleem

Beste lezers,

Sinds 2 dagen heb ik een hinderlijk probleem met mijn iPhone 11. Ik ontvang grotendeels geen pushmeldingen meer vanuit apps, terwijl ik dit wel heb toegestaan in de instellingen. Ik zie pas dat ik nieuwe berichten (whatsapp, mail, instagram, strava, pinnen) heb als ik de app open. De mensen die mij appen zien ook dat hun berichten op een enkel vinkje blijven staan tot ik de app open.

Het gekke is alleen dat dit niet 100% fout gaat. Ik ontvang veelal berichten op whatsapp en af en toe krijg ik toch een pushmelding. Vaak veel later dan dat het bericht is verstuurd en als ik de app open zie ik dat ik meer berichten heb ontvangen. Doordat ze er soms wel doorheen komen lijkt het me niet aan de instellingen of de hardware liggen. Het lijkt alsof er soms ineens een poort wordt open gezet en berichten doorgezet worden.

Ik heb momenteel whatsapp web open en daar komen berichten wel direct binnen. Ik heb dit probleem op 2 verschillende Wi-Fi netwerken en het mobiele netwerk. Smsen en bellen werkt wel goed.

Ik heb de volgende acties al ondernomen:
- Instellingen controleren
- Telefoon herstarten
- Hard reset van de telefoon
- iOS updaten (nu draait 16.3.1)
- Na contact met de apple helpdesk nogmaals alle instellingen nagelopen.
- Op advies van apple helpdesk vandaag een reservekopie gemaakt, de iphone teruggezet naar de fabrieksinstellingen. Nu is de reservekopie nog aan het terugzetten, maar dit is vooral heel veel whatsapp data. Dat is nu de enige app die nog niet beschikbaar is. Ik heb al wat testjes gedaan met facebook en mail, maar ik krijg nog steeds geen pushmeldingen.

Heeft iemand een idee wat dit kan zijn en vooral hoe ik het kan oplossen?

Laatst gewijzigd door Flamingo01; 20-02-23 om 15:56.
Advertentie
Advertentie Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)

  #2  
Oud 21-02-23, 20:42
iCulture's schermafbeelding
iCulture iCulture is offline
Administrator
• iOS 17.1
• iPadOS 17.1
• Besturingssysteem: macOS
 
Geregistreerd: Sep 2007
Locatie: Amsterdam
Berichten: 24.251
Standaard

Als Apple er al uitgebreid naar gekeken heeft, is het meeste denk ik wel onderzocht. Heb je het probleem zowel via Wi-Fi als over het mobiele netwerk (5G)? Heb je iets van een VPN of adblocker draaien wat mogelijk in de weg kan zitten? Iets binnen je netwerk (PiHole) wat het eventueel tegen kan houden? Dat zouden nog mogelijke routes kunnen zijn.
__________________
- Mijn naam is Jean-Paul, mijn forumnaam is iCulture
  #3  
Oud 22-02-23, 15:49
Flamingo01 Flamingo01 is offline
• iOS 16.2
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Feb 2023
Berichten: 2
Standaard

Op meerdere netwerken inderdaad. Op hetzelfde netwerk vrijdagavond en zaterdagnacht nog berichten ontvangen, vanaf zaterdagmorgen kwam er weinig meer door. Af en toe nog wel, dat maakte het verwarrend.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door iCulture Bekijk bericht
Als Apple er al uitgebreid naar gekeken heeft, is het meeste denk ik wel onderzocht. Heb je het probleem zowel via Wi-Fi als over het mobiele netwerk (5G)? Heb je iets van een VPN of adblocker draaien wat mogelijk in de weg kan zitten? Iets binnen je netwerk (PiHole) wat het eventueel tegen kan houden? Dat zouden nog mogelijke routes kunnen zijn.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Flamingo01 Bekijk bericht
Ik heb momenteel whatsapp web open en daar komen berichten wel direct binnen. Ik heb dit probleem op 2 verschillende Wi-Fi netwerken en het mobiele netwerk. Smsen en bellen werkt wel goed.
Reageren



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
iPhone trilt maar geen pushmelding JanG iPhone algemeen 0 17-04-22 19:04
iPhone 4S Wi-Fi probleem + iCloud reservekopie probleem. mrgabi iPhone algemeen 3 05-12-12 10:02
Facebook app geeft geen pushmelding Rubske iPhone Apps 5 12-04-12 14:57
iTunes Wi-Fi music store probleem en sms app probleem bart2jes Wi-Fi 0 24-06-09 22:11

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 00:49.