iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   iPhone algemeen (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f32/iphone-algemeen/)
-   -   iPhone gestolen, wat nu? (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f32/iphone-algemeen/20790-iphone-gestolen.html)

I Xyzyx I 11-05-11 13:03

Zijn er meer telefoons gestolen of alleen je iPhone?

HB88 11-05-11 13:06

Alleen mijn iPhone

I Xyzyx I 11-05-11 13:11

Wel toevallig dat dan de deur een keer open blijft staan en gelijk jouw nieuwe iPhone weg is...

Jammer dat je dat find my iPhone er niet op hebt, zou me niets verbazen als het de persoon was die de deur open liet staan of dat hij er wat mee te maken heeft.. De dief moet sowieso geweten hebben waar je iPhone lag... als het iemand was die gewoon daar naar binnen is geslopen dan had hij wel meer telefoons/geld/waardevolle spullen meegenomen..

HB88 11-05-11 13:23

Inderdaad.
Maar het ligt iets ingewikkelder.
Ten tijde van onze training vond een wedstrijd plaats van het 3e elftal van onze club.
De kleedkamerdeur is na deze wedstrijd opengedraaid omdat een speler van de tegenstander zijn tas nog had liggen in de kleedkamer waar wij na hen inzaten (als enige van zijn team, de rest had de tassen meegenomen naar het veld). Waarschijnlijk heeft de trainer (of een speler) van het 3e de deur voor deze persoon geopend zonder te kijken of de kleedkamer in gebruik was en is er vervolgens bij weggelopen. Daarna heeft de deur dus zo'n drie kwartier opengestaan, totdat wij klaar waren met trainen. Waarschijnlijk is alleen mijn iPhone gestolen, omdat ik meerdere keren gebeld ben op het moment dat de kleedkamer open stond. De dief is dus waarschijnlijk afgegaan op het geluid.
snap je??

bedankt voor je reacties, maar heb je voor mij ook nog nuttige informatie waarmee mijn vragen beantwoordt worden?

mvg

I Xyzyx I 11-05-11 13:35

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door HB88 (Bericht 672652)
Inderdaad.
Maar het ligt iets ingewikkelder.
Ten tijde van onze training vond een wedstrijd plaats van het 3e elftal van onze club.
De kleedkamerdeur is na deze wedstrijd opengedraaid omdat een speler van de tegenstander zijn tas nog had liggen in de kleedkamer waar wij na hen inzaten (als enige van zijn team, de rest had de tassen meegenomen naar het veld). Waarschijnlijk heeft de trainer (of een speler) van het 3e de deur voor deze persoon geopend zonder te kijken of de kleedkamer in gebruik was en is er vervolgens bij weggelopen. Daarna heeft de deur dus zo'n drie kwartier opengestaan, totdat wij klaar waren met trainen. Waarschijnlijk is alleen mijn iPhone gestolen, omdat ik meerdere keren gebeld ben op het moment dat de kleedkamer open stond. De dief is dus waarschijnlijk afgegaan op het geluid.
snap je??

bedankt voor je reacties, maar heb je voor mij ook nog nuttige informatie waarmee mijn vragen beantwoordt worden?

mvg

Zelfs dan is het raar dat er niet meerdere spullen meegenomen zijn of doorzocht zijn.. Maar goed..

Tja wat je kan doen.. kijken bij je eigen verzekering of je hiervoor verzekerd bent. Denk het niet, telefoons vallen volgens mij niet eens bij de standaard diefstal verzekering als het uit je eigen huis met braaksporen gejat wordt.

Heb je geen tussenpersoon van je verzekering? Meestal kunnen die je wel alles uitleggen hoe het precies zit.. Tips van mensen die geen 'expert' zijn heb je vaak niets aan en zelfs tips van de politie willen soms nog wel eens reden zijn dat je niets vergoed krijgt.

Ff je verzekerings agent bellen dus.. die weten je wel te vertellen of het uberhaupt verzekerd is, bij wie het dan verhaald moet worden en hoe het dan in zijn werk gaat..

Ik vrees alleen dat ze zich zullen beroepen op het bordje met eigen risico er op en je dus moet hopen dat je er zelf voor verzekerd bent.. diefstal zonder braak ligt heel moeilijk.

Hobao 11-05-11 14:36

Je trainer of de persoon die de deur open liet aansprakelijk stellen. Een bordje van wij zijn niet aansprakelijk blablabla zegt niets zolang men er niet alles aan gedaan heeft om te voorkomen dat jou spullen gejat werden. Normaliter is dat doormiddel van een slot. Dit slot was er nu niet op dus een externe fout.

jeffrey187 22-05-11 21:23

iPhone 4 gestolen?
 
Hoi iedereen

Ik kan een iPhone 4 kopen van iemand maar hoe kan ik nagaan als deze gestolen is of niet?

apotheosis 22-05-11 21:26

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door jeffrey187 (Bericht 676081)
Hoi iedereen

Ik kan een iPhone 4 kopen van iemand maar hoe kan ik nagaan als deze gestolen is of niet?

En of het een echte is? ;)

Ken je geene maat die een iphone 4 heeft? Neem deze dan mee en laat deze er eens naar kijken en meespelen en dan weet je het meteen.

Aan itunes laten hangen is een mogelijkheid, deze moet meteen tevoorschijn komen, als dat al niet gebeurd............
Soms op de achterkant kan je het ook zien, hangt echt van toestel tot toestel af als het over namaak gaat.

Hoeveel vraagt deze voor z'n iphone 4 en is het een 16 of 32GB?

Deze is toch simlockvrij?

steelfighter 22-05-11 22:21

www.telefooncheck.nu

en als blijkt dat die telefoon gestolen is geef het dan aan bij de politie ;)

Kevin 23-05-11 00:16

Ik ga er vanuit dat 'Geen zoekresultaten' positief is?


Bovendien heb ik niet meteen vertrouwen in dergelijke websites waar je imei enz. moet ingeven. Voor je het weet slaan ze je imei op en maken ze er misbruik van!

flashingst 24-05-11 12:09

Als je de iPhone een beetje kent, heb je al vrij snel door als je een replica te pakken hebt... Het is bijna altijd van goedkoper materiaal en een replica reageert nog niet eens voor de helft zo goed als een originele iPhone.. Je kan beter iemand mee laten gaan die er verstand van heeft ofzo. En inderdaad aan iTunes hangen is meestal het bewijs of het een neppe is of niet!

wettessc 05-06-11 18:58

Hallo, dit is mijn eerste bericht op dit forum. Toch even een opmerking. Als je Iphone wordt gestolen is het goed om het IMEI nummer (serienummer) te weten. Dit kan je terugvinden op de doos of door *#06# in te geven. Op de display verschijnt dan je serienummer. Dus dit nummer preventief opschrijven. Aan de hand van dit IMEI-nummer kan de politie je GSM traceren. Maw...de politie kan aan de hand van telefonieonderzoek zien welke SIM kaart (GSM nummer) eraan verbonden is en zodoende de houder van dit nummer aanspreken, zelfs als het een prepaid nummer is. Dan kan nog altijd gekeken worden naar wie dit nummer belt, en door wie het opgebeld wordt. In België, gerechtelijk arr. Dendermonde wordt zo 90% van alle gestolen GSM's teruggevonden.

Groeten
Stefan

I Xyzyx I 05-06-11 19:07

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door wettessc (Bericht 679864)
Hallo, dit is mijn eerste bericht op dit forum. Toch even een opmerking. Als je Iphone wordt gestolen is het goed om het IMEI nummer (serienummer) te weten. Dit kan je terugvinden op de doos of door *#06# in te geven. Op de display verschijnt dan je serienummer. Dus dit nummer preventief opschrijven. Aan de hand van dit IMEI-nummer kan de politie je GSM traceren. Maw...de politie kan aan de hand van telefonieonderzoek zien welke SIM kaart (GSM nummer) eraan verbonden is en zodoende de houder van dit nummer aanspreken, zelfs als het een prepaid nummer is. Dan kan nog altijd gekeken worden naar wie dit nummer belt, en door wie het opgebeld wordt. In België, gerechtelijk arr. Dendermonde wordt zo 90% van alle gestolen GSM's teruggevonden.

Groeten
Stefan

Helaas heeft de politie in Nederland andere prioriteiten en zijn ze daarnaast nog behoorlijk incompetent. Ik heb die 2 debielen die mijn 'zaak' (meisje had vals aangifte gedaan omdat ze spullen niet terug wilde geven dus zegt ze maar dat ik haar bedreigd heb ofzo.. :O) behandelen nog steeds niet duidelijk kunnen maken wat het verschil is tussen een 32 gig micro sd en een sim kaartje..

Maar goed, voor de Belgen kan dit inderdaad handig zijn.. Ik zou ieder geval niet eens de moeite nemen om aangifte te doen, je hoort er toch niets meer van.

rickyda10 27-06-11 21:08

find my iphone?

iGeorge 08-07-11 12:58

Waar is hij gestolen? Misschien wat voor de reisverzekering?

indodragon 11-07-11 13:51

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door cypher21 (Bericht 196058)
a.d.h.b. IMEI kunnen ze de telefoon zo traceren. Deze gegevens zijn echter alleen bij de providers bekend, en kunnen met een gerechtelijk bevel opgevraagd worden door justitie. Aangezien dit een tijdrovend (en duur) geintje is, doen ze dit nagenoeg zelden.

hoe bedoel je, alleen bekent bij providers? IMEI nr. staat gewoon in je mobiel, dus...
wat mij verteld werd door de politie:
heeft u het IMEI NR.? kunt u bewijzen dat ie van u is (aankoop bon). zoja, dan zullen wij (politie dus) zo snel mogelijk in actie komen.

indodragon 12-08-11 01:57

als je slim bent haal je met je iphone (bij iPhone 4 gratis) Mobile Me. voor de beginners: maak
of gebruik je apple account mobileme.com. pak/leen een iphone. ga naar "instellingen", naar "mail (etc.)", "voeg account toe", "MobileMe" en vul je apple id in. installeer nu de "Zoek mijn iPhone" app op de iphone. vul daar je apple id in.

nu ben je klaar en kun je elk apparaat vinden die ooit is aangesloten aan het account. zo kun je je gegevens wissen op afstand. hem uit en aan zetten op afstand. en een sms sturen die op de scherm van de iphone komt te staan. zo kun je sturen "deze iphone is zoek, kan u a.u.b. bellen naar ......".
erg handig dus.

bossa 01-09-11 17:22

Net terug van vakantie en helaas ben ik mijn iphone daar kwijtgeraakt tijdens het stappen. Ik zit bij T-Mobile en ik heb nog 1 jaar te gaan op mijn abo. Aangezien de iphone 5 deze maand al gaat uitkomen zit ik te overwegen of ik mijn abo gewoon early renew en dan de iphone 5 gewoon neem. Maar aan de andere kant wil ik ook wel van T-Mobile af en daaraan zit ik te denken om misschien maar gewoon een losse 2e hands iphone 4 te kopen. Iemand nog andere tips??? Ik wil eigenlijk wel graag de 5 alleen heb ik geen zin om er zoveel te betalen en ook nog langer vast te zitten aan T-Mobile.

HenkHansworst 02-09-11 11:16

Naar de politie gaan?!

4JC 12-09-11 12:14

Ik heb ook een probleem, ik ben geweldadig overvallen in Parijs en hierbij hebben ze mijn Iphone 4 afgenomen en geld ik wou hem nog stuk slaan zodat ze hem zouden laten maar het hoesje zat er om heen. Ben naar de politie gegaan enz. Direct in het hotel mijn sim laten blokkeren (gelukkig is er wel een codeslot op) Mobile me geeft niets door. Maar als je hem aansluit op een onbekende computer voor de iPone vraagt itunes toch je apple ID. Kan apple hem niet totaal onbruikbaar maken omdat hij als gestolen staat (en ontploft of meltdown lol) Gelukkig hebben ze mijn portefeuille niet mee en laten liggen was ander nog zo'n gedoe geweest.

groetjes


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 07:55.