//

GPRS EDGE en 3G

GPRS EDGE en 3G discussie in iPhone algemeen forum; ( verdwijnt na registratie ) Ik kan buiten de WIFI omgeving geen contact maken met Internet, Email safari, maps, e.a. Wie kan mij helpen, ik heb bij kpn geïnformeerd en ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > iPhone > iPhone algemeen
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen
  #1  
Oud 06-09-08, 11:52
seaart seaart is offline
• iOS 5.0.1
• 5.0.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Sep 2008
Locatie: Surhuisterveen
Berichten: 5
Standaard GPRS EDGE en 3G

Ik kan buiten de Wi-Fi omgeving geen contact maken met Internet, Email safari, maps, e.a. Wie kan mij helpen, ik heb bij kpn geïnformeerd en alles is wat hun betreft oké.
Advertentie
Advertentie Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)

  #2  
Oud 12-09-08, 19:06
Myown Myown is offline
• iOS 1.1.4
• Besturingssysteem: MacOS X
 
Geregistreerd: Aug 2008
Berichten: 2
Standaard

Misschien moet je nog even: instellingen/algemeen/netwerk/edge en dan bij APN: internet invoeren.
  #3  
Oud 12-09-08, 20:49
seaart seaart is offline
• iOS 5.0.1
• 5.0.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Sep 2008
Locatie: Surhuisterveen
Berichten: 5
Standaard GPRS EDGE en 3G

Dank voor de reactie.
Ik ben heel nieuw op dit forum dus ben er nog niet zo goed in thuis hoe het allemaal moet. Terug naar internet : Ik heb weer met KPN gebeld en heb met een echt mens gesproken. Het blijkt dat ik een U SIM kaart moet hebben, mijn oude SIM kaart zou niet meer geschikt zijn. In middels de nieuwe geplaatst en direct ook het programmaatje APN geïnstalleerd en nu werkt alles. Vreemd trouwens dat dit soort info niet bij het toestel wordt meegeleverd.
Nu alleen nog uitvinden hoe ik na een firmware update het toestel weer kan unlocken.
  #4  
Oud 12-09-08, 20:52
Myown Myown is offline
• iOS 1.1.4
• Besturingssysteem: MacOS X
 
Geregistreerd: Aug 2008
Berichten: 2
Standaard

Dat kun je hier zo op het forum vinden. Gebruik de zoekfunctie zou ik zeggen.Ik ben zelf trouwens ook een neewbie. Succes verder.
  #5  
Oud 09-10-08, 02:33
rich040371 rich040371 is offline
• iOS 2.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Oct 2008
Berichten: 2
Standaard

Ik denk dat dat dan uiteindelijk ook mijn probleem is. Heel de avond form afzoeken en net de term u-sim gezien. Dat daar niet meer mensen last van hebben. sim is uit maart 2007. Hoop dat dat het is. Stop ik een sim kaart van telfort (ook netwerk van kpn) in mijn iphone krijg ik wel 3g icoon te zien. Dat moet het dus wel zijn. Laat morgen wel even weten nog....
  #6  
Oud 09-10-08, 09:20
Mwfadebeer Mwfadebeer is offline
• iOS 6.0
• 5.0
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Aug 2008
Locatie: Wereldbol
Berichten: 623
Standaard

je kunt bij KPN je sim omruilen.
  #7  
Oud 09-10-08, 11:43
seaart seaart is offline
• iOS 5.0.1
• 5.0.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Sep 2008
Locatie: Surhuisterveen
Berichten: 5
Standaard internet verbinding iphone 3G

Ik heb zoals ik heb geschreven de nieuwe U sim erin en hij deed het inderdaad ca. 2 weken prima maar inmiddels heb ik alweer geen aansluiting met internet, hij is er spontaan mee gestopt. Het lijkt er nu toch op dat het in de firmware van het toestel zit alhoewel ik het zolangzamerhand ook niet meer weet waar ik het moet zoeken. In mijn Wi-Fi omgeving functioneert hij uitstekend maar daarbuiten is het mis. Misschien helpt een update naar 2.1 maar dat durf ik eigenlijk niet te doen want het is mogelijk dat het toestel blokkeert. ( Nb het is mi. wel een legaal toestel want ik heb hem gekocht bij 2call )
  #8  
Oud 09-10-08, 11:48
Mwfadebeer Mwfadebeer is offline
• iOS 6.0
• 5.0
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Aug 2008
Locatie: Wereldbol
Berichten: 623
Standaard

dit heeft weinig met firmware van doen. Je kunt rustig over naar 2.1. Zie elders in het forum hoe dat werkt.
Wellicht kun je specifieker aangeven wat er niet gebeurt. Krijg je bijvoorbeeld foutmeldingen? Zijn er andere apps die niet werken etc.etc.
  #9  
Oud 09-10-08, 11:53
seaart seaart is offline
• iOS 5.0.1
• 5.0.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Sep 2008
Locatie: Surhuisterveen
Berichten: 5
Standaard

Hallo, nee ik krijg geen fout meldingen, alles werkt in principe goed alleen is het toestel er spontaan weer mee gestopt, precies zo als de eerste keer voor het aanbrengen de nieuwe SIM kaart.
Ik heb ook APN opnieuw geïnstalleerd maar dit helpt nu ook niet meer.
  #10  
Oud 09-10-08, 18:34
rich040371 rich040371 is offline
• iOS 2.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Oct 2008
Berichten: 2
Standaard

bij mij is het gelukt. Was idd de usim. The phonehouse heeft me perfect geholpen. Dank jullie al, zonder dit forum was ik er nooit uitgekomen.
  #11  
Oud 09-10-08, 21:16
seaart seaart is offline
• iOS 5.0.1
• 5.0.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Sep 2008
Locatie: Surhuisterveen
Berichten: 5
Standaard

Is er misschien iemand die ook de iphone 3G bij 2call heeft gekocht, en deze inmiddels heeft voorzien van een update naar 2.1 ? Vlgs 2call moet je de update uitvoeren via itunes zonder de sim kaart in het toestel en na de update eerst de AT&T kaart plaatsen, en daarna de KPN kaart met turbo sim weer plaatsen. Na deze handelingen zou het toestel weer moeten werken. Ik durf het eigenlijk niet te doen want ik ben bang dat hij op simlock gaat.
Reageren



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 
Discussietools
Weergave

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Gprs/edge Kwiq Odido (T-Mobile) 3 30-11-09 11:17
Fring via EDGE/GPRS Bomans Jailbreak apps en thema's 3 07-08-08 21:34
Gprs/edge yannickwaem iPhone algemeen 10 23-04-08 17:53
GPRS/EDGE Proximus apoZ Proximus 2 19-03-08 08:06
GPRS/EDGE Emiin' Archief 10 10-02-08 22:00

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 07:59.