//

Nokia N96: Voorbij met de iPhone?

Nokia N96: Voorbij met de iPhone? discussie in iPhone algemeen forum; ( verdwijnt na registratie ) En het is toch hilarisch om te zien dat ze de iPhone kopieren? Ja, waarom zou je het wiel opnieuw uitvinden. Als ik een fabriek ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > iPhone > iPhone algemeen
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen

Reageren

 

Discussietools Weergave
  #21  
Oud 13-09-08, 03:46
Le0 Le0 is offline
• iOS 5.1
• 5.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Mar 2008
Berichten: 91
Standaard

En het is toch hilarisch om te zien dat ze de iPhone kopieren? Ja, waarom zou je het wiel opnieuw uitvinden.

Als ik een fabriek had in Chauwokokabungakoka Chi Cha, China, dan zou ik alles namaken wat jullie graag willen zien en achterover leunend in m'n stoel een beetje aan m'n ballen krabben en hard lachen.
Gesponsorde links
Advertentie
Advertentie

  #22  
Oud 15-09-08, 11:03
Flydt Flydt is offline
• iOS 4.3.2
• 4.3.2
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jul 2008
Locatie: Limburg
Berichten: 95
Stuur een bericht via MSN naar Flydt
Standaard

En gelijk heb je.
  #23  
Oud 15-09-08, 21:32
iMick's schermafbeelding
iMick iMick is offline
• iOS 10.0 beta
• 9.3.2
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jun 2008
Berichten: 303
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Le0 Bekijk bericht
En het is toch hilarisch om te zien dat ze de iPhone kopieren? Ja, waarom zou je het wiel opnieuw uitvinden.

Als ik een fabriek had in Chauwokokabungakoka Chi Cha, China, dan zou ik alles namaken wat jullie graag willen zien en achterover leunend in m'n stoel een beetje aan m'n ballen krabben en hard lachen.
Kan het iets minder ...

Over dat in china maken ooit gekeken waar de iPhone, Nokia en anderre
hardware het meest woord gemaakt
Je bent heus niet de eerste die denkt aan het produceren in een ontwikkelings land.
  #24  
Oud 24-09-08, 11:11
Jakiie's schermafbeelding
Jakiie Jakiie is offline
• iOS 6.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jul 2008
Locatie: Amsterdam-Bijlmer, Nederland
Berichten: 276
Stuur een bericht via Yahoo naar Jakiie
Standaard

Die Nokia N96 vind ik wel mooi hoor! Alhoewel ik hem niet wil inwisselen voor mijn iPhone.

Maar ik zeg zeker geen nee of lelijk tegen deze Nokia
__________________
Connected with: iPhone 5, 32GB (Zwart), Firmware: 6.1, T-Mobile i-150, Jailbroken.
  #25  
Oud 24-09-08, 12:47
"R"'s schermafbeelding
"R" "R" is offline
iPhone(club) Guru
• iOS 13.4.1
• 11.0 beta
• Besturingssysteem: macOS
 
Geregistreerd: Sep 2007
Locatie: Ermelo (Speuld)
Berichten: 705
Standaard

Ok, we zijn weer wat terug on topic, nooit weg

Heb bij KPN even staan spelen met de N96.
Het het toestel even naast een N95 gehouden, maar hij is toch echt iets dunner. De maten (bron: Nokia)

N95: 99 x 53 x 21 mm
N95 8GB: 99 x 53 x 21 mm
N96: 106 x 55 x 18 mm

Heb een stukje TV gekeken, moet zeggen dat het beeld keurig wordt weergegeven, ook ondertitels zijn goed te lezen.

Een iPhonekiller, hm, ik denk het zelf niet eerlijk gezegd. Zowel de iPhone als de N96 zullen elkaar slechts voor een deel overlappen als je kijkt naar de markt waarvoor zij zijn bestemd. Hoewel het aantal applicaties in de AppStore en Cydia dagelijks groeit, is er voor het platform waarop de N96 draait natuurlijk reeds een overdaad aan applicaties voorhanden.

De praktijk zal uit moeten wijzen of Nokia heeft geleerd van de problemen rond de eerste serie N95 toestellen. De menu-opbouw van de N96 verschilt op het eerste oog overigens niet heel erg veel van die van de N95 (meest recente firmware).
  #26  
Oud 24-09-08, 13:17
midon's schermafbeelding
midon midon is offline
• iOS 9.1
• 9.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Dec 2007
Berichten: 337
Stuur een bericht via MSN naar midon Stuur een bericht via Yahoo naar midon
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door MCNO Bekijk bericht
Heeft die N96 apple software aan board?

Ik heb mijn hele leven Nokia's gehad, maar na de 6310i waren alle toestellen bagger!

Ontvangst sucked, en na een paar maanden gebruik was er altijd wel wat.
EN ja, het lijken wel chinezen met dat kopiëren
Sluit ik me volledig bij aan.
  #27  
Oud 24-09-08, 15:12
Flydt Flydt is offline
• iOS 4.3.2
• 4.3.2
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jul 2008
Locatie: Limburg
Berichten: 95
Stuur een bericht via MSN naar Flydt
Standaard

Het abonnement bij een N96 is ook best aan de prijs, geloof dat ik vandaag bij Hi iets voorbij zag flitsen: €32,5 per maand voor 24 maanden.

En dan kost het toestel nog iets van €95,- ofzo.
  #28  
Oud 27-09-08, 10:51
Jakiie's schermafbeelding
Jakiie Jakiie is offline
• iOS 6.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jul 2008
Locatie: Amsterdam-Bijlmer, Nederland
Berichten: 276
Stuur een bericht via Yahoo naar Jakiie
Standaard

Valt inderdaad best mee hoor!

Ik heb vroeger eens een Nokia 3410 gehad, daarna overgestapt naar de Motorola ROKR E1 Omdat je die toen kon synchroniseren met iTunes. Maar 3 september toch een iPhone genomen hoor!
  #29  
Oud 30-09-08, 12:12
bassollie bassollie is offline
• iOS 4.3.3
• 4.3.3
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jul 2008
Locatie: Kampen
Berichten: 85
Standaard

Heb al sinds de invoering van mobieltjes alleen nokia's gehad en heb nu een iphone.
Moet zeggen dat een iphone toch veel mooier en fijner werkt!

Heb nog een N73 liggen dat ding is traag daar wordt je niet goed van ook na installeren van nieuwe software wat daar ook nogal eens moet gebeuren!
  #30  
Oud 30-09-08, 12:31
"R"'s schermafbeelding
"R" "R" is offline
iPhone(club) Guru
• iOS 13.4.1
• 11.0 beta
• Besturingssysteem: macOS
 
Geregistreerd: Sep 2007
Locatie: Ermelo (Speuld)
Berichten: 705
Standaard

Ik heb er nu een paar dagen eentje in gebruik en kan goed vergelijken met een iPhone. Voorlopige conclusie: je moet die toestellen helemaal niet willen vergelijken

Moet zeggen dat ik de N96 een mooi toestel vind, hij voelt alleen wel wat plastic-achtig aan, zeker in vergelijking met een iPhone, maar ook in vergelijking met de N95.

Ik ben benieuwd of Nokia iets geleerd heeft van de sliderproblemen die de N95 had, de slider voelt op zich goed aan, hoewel er met de slider open wel een heel klein beetje speling te constateren is. Dat is overigens seriematig, ik heb er inmiddels diverse in mijn handen gehad.

Als gezegd niet te vergelijken dus met een iPhone. Dat ga ik dus ook niet proberen.

TV kijken is wel grappig, de kwaliteit is top, waarbij ik aanteken dat ik nog niet buiten de randstad ben geweest. Zelfs rijdend op de snelweg blijft de ontvangst goed.

De software is af en toe een tikkie traag, er zullen zeker nog wel firmware-updates komen. Overigens is de software op meer dan hoofdlijnen gelijk aan die van de N95 laatste firmware voor zover ik nu kan zien.

Navigatie is top overigens. Duidelijke stemmen en een duidelijk display, gecombineerd met een snelle fix.

Out of the box in ieder geval veel functionaliteit, maar ja, het is een platform dat natuurlijk al wat langer bestaat.
  #31  
Oud 30-09-08, 15:21
Flydt Flydt is offline
• iOS 4.3.2
• 4.3.2
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jul 2008
Locatie: Limburg
Berichten: 95
Stuur een bericht via MSN naar Flydt
Standaard

Tenminste een redelijk objectieve mening van jou kant, R.
  #32  
Oud 01-12-08, 20:37
zeki zeki is offline
• iOS 2.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jul 2008
Locatie: Haarlem 023
Berichten: 11
Standaard

het is echt de lelijkste Iphone killer het is niet eens waard de naam "iPhone Killer" te noemen.hij is groot lelijk en bulky een vriend van mij heeft hem met een abbonement van kpn het ENIGE pluspunt is dat hij Tv ermee kan kijken de rest kan de iPhone beter.

Laatst gewijzigd door iScorpio; 01-12-08 om 20:41. Reden: Niet nodig om de tekst bold te maken
  #33  
Oud 01-12-08, 21:21
jeekes jeekes is offline
 
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Dec 2007
Locatie: België
Berichten: 522
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Flydt Bekijk bericht
Tenminste een redelijk objectieve mening van jou kant, R.
met je eens

het lijkt wel of iedere andere smartphone hier meteen wordt afgekraakt...
je kan toch tenminste even nadenken voor je je vooroordelen spuit?
mijn persoonlijke mening: qua interface (en design) is de iphone niet te kloppen, maar hij mist nog heel wat qua functionaliteit dan de concurrentie wel heeft
bv. video-opname (jailbreak reken ik even niet mee)
gps zonder internet - betere gps chip
betere camera
open bluetooth (geef toe...)

nuja... er zijn zeker argumenten te vinden
  #34  
Oud 02-12-08, 14:26
Erp Erp is offline
• iOS 2.2
• Besturingssysteem: MacOS X
 
Geregistreerd: Aug 2008
Berichten: 51
Standaard

Het Symbian OS is gewoon hopeloos verouderd. Ook bij de vandaag aangekondigde N97 zie ik dit als hekelpunt. Ze hadden gewoon dat hele OS moeten herschrijven en opnieuw van de grond op moeten bouwen. Nu heb je laag na laag van oude troep.

Wel blij dat Apple de iPhone uit heeft gebracht, anders zou Nokia tot 2020 die oude meuk met toetsenbordjes zijn blijven verkopen.
  #35  
Oud 02-12-08, 18:36
Paz Paz is offline
• iOS 8.3
• 8.3
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Nov 2007
Locatie: Utrecht
Berichten: 246
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Erp Bekijk bericht
Het Symbian OS is gewoon hopeloos verouderd. Ook bij de vandaag aangekondigde N97 zie ik dit als hekelpunt. Ze hadden gewoon dat hele OS moeten herschrijven en opnieuw van de grond op moeten bouwen. Nu heb je laag na laag van oude troep.

Wel blij dat Apple de iPhone uit heeft gebracht, anders zou Nokia tot 2020 die oude meuk met toetsenbordjes zijn blijven verkopen.
Toch was ik wel onder de indruk van de N97 (Tweakers.net)
  #36  
Oud 02-12-08, 23:07
Celf's schermafbeelding
Celf Celf is offline
• iOS 15.1.1
• iPadOS 15.1
• Besturingssysteem: OS X
 
Geregistreerd: Nov 2007
Berichten: 517
Standaard

Ik ben eigenlijk heel benieuwd WAT een OS "verouderd" maakt. Ik kan heel veel criteria bedenken op basis waarvan mijn iPhone ook heel...heel erg verouderd is....ik durf voor sommige zaken zelfs "hopeloos achterhaald" te gebruiken.
Ik heb jaren met het Symbian OS gewerkt en afgezien van het (toen nog) ontbreken van een touchscreen bediening viel het met die veroudering reuze mee. Het klopt dat de Apple verfijning ontbreekt, maar dat maakt het niet automatisch "verouderd".

Ik denk dat de N97 een heel erg leuk toestel wordt waardoor Apple in ieder geval de concurrentie weer serieus moet gaan nemen.
Reageren

Labels
kpn, n96, nokia



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 
Discussietools
Weergave

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Nokia N97: Nokia?s eerste topmodel met touchscreen iCulture iPhone algemeen 86 30-06-09 21:38

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 19:05.