//

Waterschade

Waterschade discussie in iPhone algemeen forum; ( verdwijnt na registratie ) Bedankt Wesley, ik weet alleen niet of het zo slim is om bepaalde stofjes in de iPhone te spuiten. Valt de garantie dan niet weg? ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > iPhone > iPhone algemeen
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen

Reageren

 

Discussietools Weergave
  #21  
Oud 02-07-09, 14:13
Painore Painore is offline
• iOS 3.1.2
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: May 2009
Berichten: 27
Standaard

Bedankt Wesley, ik weet alleen niet of het zo slim is om bepaalde stofjes in de iPhone te spuiten. Valt de garantie dan niet weg?

Nog een vraagje; als ik de iPhone openmaak, is de garantie zeker ook weg?

Bij voorbaad dank!
Gesponsorde links
Advertentie
Advertentie

  #22  
Oud 02-07-09, 14:14
erikz erikz is offline
• iOS 12.0
• 12.0
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jun 2009
Berichten: 32
Standaard

Ik zou de gene die jouw het water in hebt geduwd even naar zijn/haar aansprakelijkheidsverzekering laten bellen als die gene dit heeft.
De verzekering kan dan vertellen hoe het verder loopt...
  #23  
Oud 02-07-09, 14:30
wesleyvosters wesleyvosters is offline
• iOS 4.3.3
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Oct 2008
Berichten: 60
Standaard

Als je je iPhone open maakt vervalt je garantie zoiezo. Maar je kan wel proberen met gewoon lucht uit een compressor met een lucht pistool heeft bij een maat van me geholpen maar in dat geval was het alleen vuil. Het valt te proberen anders zou ik net als Erikz zegt via de verzekering doen. Gr.
  #24  
Oud 02-07-09, 14:34
evmw evmw is offline
iPhone(club) Guru
• iOS 4.0
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Sep 2008
Locatie: Woerden
Berichten: 1.792
Standaard

ISN is inderdaad dicht, deze niet
Apple iPhone 3G reparatie - overzicht reparaties - Spark Electronics
  #25  
Oud 02-07-09, 14:39
erikz erikz is offline
• iOS 12.0
• 12.0
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jun 2009
Berichten: 32
Standaard

Wanneer je die door een 3e bedrijf laat repareren kan de verzekering dit niet goedkeuren en moet je het zelf betalen..... Volg daarom het advies van de verzekeraar daar betaal je al genoeg aan premies....
  #26  
Oud 02-07-09, 14:47
evmw evmw is offline
iPhone(club) Guru
• iOS 4.0
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Sep 2008
Locatie: Woerden
Berichten: 1.792
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door erikz Bekijk bericht
Wanneer je die door een 3e bedrijf laat repareren kan de verzekering dit niet goedkeuren en moet je het zelf betalen..... Volg daarom het advies van de verzekeraar daar betaal je al genoeg aan premies....
Dan vraag ik me werkelijk waar af bij welke verzekering je zit. Naar mijn weten accepteert een verzekering gewoon een factuur van een reparatiebedrijf.
  #27  
Oud 02-07-09, 14:51
erikz erikz is offline
• iOS 12.0
• 12.0
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jun 2009
Berichten: 32
Standaard

Ik zei ook kan niet goedkeuren. Daarom verzekeraar of assurantiekantoor raadplegen en niet zomaar vanuit gaan dat het zo vergoed wordt.
  #28  
Oud 02-07-09, 14:54
Painore Painore is offline
• iOS 3.1.2
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: May 2009
Berichten: 27
Standaard

Hartelijk bedankt allemaal!

Ik heb inmiddels een mailtje ontvangen van Apple iPhone 3G reparatie - overzicht reparaties - Spark Electronics. Dit bedrijf geeft aan mijn iPhone te kunnen repareren voor 44 euro. Het lijkt mij echter tog het beste om het door Apple/T-Mobile te laten doen, aangezien anders mijn garantie vervalt?
  #29  
Oud 02-07-09, 15:02
evmw evmw is offline
iPhone(club) Guru
• iOS 4.0
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Sep 2008
Locatie: Woerden
Berichten: 1.792
Standaard

Misschien dat het via T-Mobile/Apple slimmer is, maar bedenk wel dat met waterschade je garantie toch al is verlopen.
  #30  
Oud 02-07-09, 15:04
erikz erikz is offline
• iOS 12.0
• 12.0
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jun 2009
Berichten: 32
Standaard

als de verzekering zo ie zo uitkeert zal ik het door apple laten doen ik zou ze ook even bellen voor een prijs indicatie... is wel veel duurder maar je hoeft het niet zelf te betalen
zo niet dan zou ik het risico nemen voor dat andere bedrijf. Wat EVMW zegt garantie is mischien toch verlopen door dat alles nat is geweest..

Laatst gewijzigd door erikz; 02-07-09 om 15:15.
  #31  
Oud 04-07-09, 15:07
timmeh22 timmeh22 is offline
• iOS 2.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Dec 2008
Berichten: 5
Standaard Iphone waterschade

Hee

Ongeveer 4 dagen geleden heb ik gezwommen met mijn Iphone in me zwembroek. na 5 min kwam ik erachter dat hij in me zwembroek zat. Ik heb hem eruit gehaald en op het land gelegd. Tot mijn verbazing stond hij nog aan, jammer genoeg reageerde hij nergens op!
Na 10min viel hij uit en leek hij zo goed als stuk! Maar niets is minder waar!
Vanmorgen, (3dagen later) sprong hij opeens aan en alles doet het weer op 1 ding na, de power button -.- .
Ik heb hem nog een paar keer droog geföhnd maar niks werkt. De power button is een vrij essentieel knopje voor een Jailbreak.
Heeft iemand misschien een idee hoe ik die knop kan maken? Of eventueel laten repareren?

Ik hoor graag van jullie,
Tim
  #32  
Oud 04-07-09, 15:57
xBram xBram is offline
• iOS 4.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Aug 2008
Berichten: 55
Standaard

Laat hem nog een paar dagen drogen en niet aan/uit/aan/uit zetten.
  #33  
Oud 04-07-09, 16:29
evmw evmw is offline
iPhone(club) Guru
• iOS 4.0
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Sep 2008
Locatie: Woerden
Berichten: 1.792
Standaard

Die knopjes zijn voorgoed beschadigd, moet vervangen worden. Er zit gegarandeerd trouwens nog ergens anders vochtschade, wat je zo snel mogelijk moet laten behandelen. Dat gaat anders voor problemen zorgen komende tijd (ondanks dat alles wellicht het nu goed doet).
  #34  
Oud 05-07-09, 21:28
joeyp joeyp is offline
• iOS 2.2
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jul 2009
Berichten: 1
Standaard Waterschade

hallo,
ik ben laats met mijn iphone 2g gaan zwemmen kwam er meteen achter dat die nog in mijn zwembroek zat..
dus heb hem meteen in de zon gelegd maar nu 4 dagen later doet die nog niks , resetten dfu modes niks doet die alleen als ik hem in de oplader duw komt het apple logo te staan maar die blijft er staan heel lang
I-tunes reageert ook niet op de iphone
wie kan me helpen??
Gr joey
  #35  
Oud 08-07-09, 10:19
NAHU's schermafbeelding
NAHU NAHU is offline
• iOS 3.0
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jul 2009
Berichten: 9
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door joeyp Bekijk bericht
hallo,
ik ben laats met mijn iphone 2g gaan zwemmen kwam er meteen achter dat die nog in mijn zwembroek zat..
dus heb hem meteen in de zon gelegd maar nu 4 dagen later doet die nog niks , resetten dfu modes niks doet die alleen als ik hem in de oplader duw komt het apple logo te staan maar die blijft er staan heel lang
I-tunes reageert ook niet op de iphone
wie kan me helpen??
Gr joey

Dat is heel vervelend en dat doet best pijn volgens mij . Een kennis van me heeft zowel de 2G als de 3G al eens in bad laten vallen. De 2G heeft hij een tijd laten drogen op verwarming. Na een tijdje deed hij het weer.
  #36  
Oud 08-07-09, 12:48
Simple Simple is offline
• iOS 14.2
• iPadOS 14.2
• Besturingssysteem: OS X
 
Geregistreerd: Dec 2007
Berichten: 45
Standaard

Helaas geen opbeurend bericht voor je:
Ben na de tt overvallen door een regenbui en foon zat nog in mijn jaszak en die was niet waterdicht.
Bij mij ging de telefoon wel in herstelmodus, maar kreeg steeds onbekende fout in iTunes.
Uiteindelijk maar opgestuurd naar een reparatie firma en dit was hun ontdekking:
- vervangen Logic Board
- vervangen communication board
- vervangen dockconnector en interne bekabeling.

Kosten afgerond € 265,- Gelukkig wordt dit betaald door de verzekering.
De mijne heb ik gestuurd naar Spark Electronics, die doen eerst een gratis offerte en tot 31 julie geen verzendkosten.
Dus je kan hem altijd opsturen en wordt het te duur, of verzekering wil niet betalen kost het je niets.

Succes,

Simon
  #37  
Oud 24-08-09, 19:17
GeneralA GeneralA is offline
• iOS 6.0
• 6.0
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jun 2008
Berichten: 29
Standaard Waterschade 3GS

Gisteren helaas zo dom geweest om m'n Iphone te vergeten die in me zwembroek zat. Vervolgens even snel een duik genomen (zeewater :/) om wat zand van me af te spoelen. Was slechts enkele seconden in het water maar het kwaad was al geschied. Telefoon was uit.

Thuis direct uit elkaar geschroefd en water weggedept. (valt toch niet binnen garantie) Toen laten drogen op kast van computer.

Vanochtend direct bij T-mobile langsgegaan. Die kunnen me dus totaal niet helpen. De medewerker begon over lost & stolen. Dat kon pas over een maand (moet ik dan tussendoor met een blikje bellen ofzo?) en dan zou ik vier jaar aan het contract vastzitten en bovendien niet eens een iphone terugkrijgen maar een of andere brakke telefoon. Daar heb ik dus maar vriendelijk voor bedankt. Wat een service zeg. Komt nog eens bovenop dat ik voortdurend naar buiten moet om thuis te kunnen bellen. En dat midden in de randstad.

Nouja toen als laatste hoop maar langs een winkeltje met tweedehands en nieuwe toestellen om snel iets vervangends te hebben. Daar was die man nog wel zo aardig om me te vertellen dat ze nog wat kunnen proberen met een sonisch bad ofzo. Kost me niets als het niet helpt dus dat heb ik dan ook maar gedaan.

In ieder geval om bij mijn vraag uit te komen. Wat zijn mijn opties als blijkt dat de telefoon damaged beyond repair is? Ik blijf natuurlijk vastzitten aan dat I-abbo, welke zonder Iphone gewoon pure oplichterij is.
  #38  
Oud 24-08-09, 19:23
WDS001's schermafbeelding
WDS001 WDS001 is offline
iPhone(club) Guru
• iOS 9.0.2
• 9.0.2
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jun 2008
Locatie: New York, NY
Berichten: 5.493
Standaard

Je kan een nieuwe gaan kopen (bijvoorbeeld in België), maar dat is natuurlijk wel niet goedkoop..
  #39  
Oud 24-08-09, 20:40
Timmeh_'s schermafbeelding
Timmeh_ Timmeh_ is offline
iPhone(club) Guru
• iOS 5.0 Beta
• 5.0 Beta
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Sep 2008
Locatie: Amsterdam
Berichten: 2.892
Stuur een bericht via MSN naar Timmeh_
Arrow

// Diverse discussies samengevoegd.
__________________
iPhone 2G UK iOS 3.1.3 Jailbreak by RedSn0w /  iPhone 4 32GB iOS 4.2.1 Jailbreak by RedSn0w
MacBook Pro 15,4" OSX 10.6.6 /  iMac 20" OSX 10.6.6 /  iPad 3G 32GB iOS 4.2.1
Stuur me geen privé-berichten met vragen, ik negeer ze. Gebruik liever de zoekfunctie en de Wiki (Begrippen|Handleidingen)
  #40  
Oud 12-09-09, 19:51
jenominom jenominom is offline
• iOS 2.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Sep 2009
Berichten: 1
Standaard

Ik heb hetzelfde probleem. Telefoon heeft nooit water gezien het scherm kreeg plotseling strepen en werd wit. T-mobile heeft de telefoon opgestuurd en ik kon hem 4 weken later ophalen voor 50 euro met het bericht waterschade. Is het bij jou ondertussen opgelost?
Reageren

Labels
iphone 3g, speaker, verzekering, waterschade



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 
Discussietools
Weergave

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Waterschade? eniesee iPhone algemeen 2 29-08-10 10:10
Waterschade: achterkant vervangen eek-87 iPhone algemeen 4 25-08-10 22:25
waterschade laten repareren. atzeko iPhone algemeen 3 17-06-10 20:31
iPhone 3G waterschade dannyhtek iPhone algemeen 3 16-06-10 16:48

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 21:01.