//

Update problemen.

Update problemen. discussie in iPhone algemeen forum; ( verdwijnt na registratie ) Hallo allemaal. Ik heb een probleem met het updaten van de firmware. Ik heb een intel Qore Q6600/Asus P5W DH Deluxe/4gb DDR2 waar Windows XP ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > iPhone > iPhone algemeen
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen
  #1  
Oud 21-11-08, 18:37
Cusem Cusem is offline
• iOS 2.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Oct 2008
Berichten: 8
Standaard Update problemen.

Hallo allemaal.

Ik heb een probleem met het updaten van de firmware.

Ik heb een intel Qore Q6600/Asus P5W DH Deluxe/4gb DDR2 waar Windows XP Pro SP2 x64 op draait.

2 maanden geleden iPhone gekocht. Toen begon het gezeur al, want blijkbaar ondersteund Apple iTunes niet op XP Pro SP2 x64. Na veel gedonder heb ik het aan de praat gekregen via deze guide:
yukichigai - Making the iPhone work in XP x64 - A guide for lovers

Alles werkte daarna naar behoren.

Vanochtend krijg ik melding dat d'r een iTunes update is (8.0.2) en ik kies d'r dan ook voor om die te installeren. Ik zie het balkje boven in iTunes z'n ding doen en d'r staat "Accessing iTunes Store" en een minuutje later weer het appeltje in de statusbalk bovenin iTunes.
De Apple-Software updater start opeens op en laat zien dat er een update voor Safari en nog een update (NIET iTunes) is. Die installeer ik en ik ga d'rvan uit dat iTunes geupdate is aangezien ik geen melding heb gekregen dat er iets mis gegaan is.

Hierna verschijnt "iPhone 2.2 software update available" ofzo en die laat ik ook installeren. iTunes doet z'n ding, hoor de USB disconnecten, maar bij reconnect krijg ik een "New Hardware Found" wizard. Er gebeurd verder niets, dus na een tijdje klik ik zelf maar op dat de boel automatisch geinstalleerd moet worden.

Lukt niet. Dan maar handmatig tussen de drivers scrollen en de enige die ik kan vinden is "Apple Recovery (iBoot) USB Driver" en selecteer die maar. Nog steeds wordt de iPhone 3G niet herkend.

Ik kreeg een errorcode van iTunes dat het updaten van de iPhone niet gelukt is. Die heb ik met m'n stomme kop niet opgeschreven, maar gelukkig nog wel even op Help gedrukt. Daar stond een afbeelding van wat mijn iPhone 3G nou alleen nog maar vertoond (een iTunes logo en een USB kabel met een pijltje naar het logo) en daar stond ook dat ik moest updaten naar iTunes 8.0.2.

Dit had ik volgens mij al gedaan, dus via Help -> About nog even gecheckt en daar stond dus nog iTunes 8.0.1.11 ipv. 8.0.2, dus via help nog maar eens "Check for Updates" gedaan en dan vind hij weer de 8.0.2 update. Updaten doet ie alleen niet.

Uiteindelijk heb ik geprobeerd de 8.0.2 x64 via de Apple site te bemachtigen, maar ook al browse ik d'r met IE8 x64 naartoe, hij download een installer die "iTunesSetup.exe" heet en niet iets met x64 erin. Deze "iTunesSetup.exe", dus maar geinstalleerd, maar nog steeds staat er in Help -> About 8.0.1.11.

Verder las ik nog ergens dat je de "Apple Mobile Device Service" moet stoppen en weer starten en dan iTunes opstarten en iPhone connecten. Ook geprobeerd, echter ook zonder succes.

Iemand enig idee wat ik moet doen?
Advertentie
Advertentie Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)

  #2  
Oud 21-11-08, 19:05
evmw evmw is offline
iPhone(club) Guru
• iOS 4.0
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Sep 2008
Locatie: Woerden
Berichten: 1.792
Standaard

Waarschijnlijk had je na de iTunes install je pc moeten herstarten.

Wat betreft de iPhone, het lijkt er op dat hij nu in recovery mode staat. Als iTunes eenmaal weer werkt, probeer hem even in DFU modes te krijgen en met iTunes te connecten. Dan de iPhone update uitvoeren, moet nu hoop ik wel goed gaan.

De link die je waarschijnlijk al had gevonden voor de iTunes download 64-bit:
http://support.apple.com/downloads/i...Windows_64_bit
  #3  
Oud 21-11-08, 19:39
Cusem Cusem is offline
• iOS 2.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Oct 2008
Berichten: 8
Standaard

evmw;

hartstikke bedankt voor je nuttige antwoord.

Ik heb eerst Apple Customer Care gebeld. Daar werd mij doodleuk verteld dat XP x64 niet ondersteund wordt door Apple en dat er nog geen 64-bits 8.0.2 voor Vista is vrijgegeven. Waarom een mainstream OS als XP x64 niet ondersteund wordt, was mij altijd al een raadsel, maar hierop krijg ik slechts als antwoord:"Dan raad ik u aan feedback via de site naar Apple te sturen".

Maar die je in je antwoord hebt had ik nog niet gevonden. Grappig dat ze me bij Apple net vertelden dat deze niet bestaat. Ik ben hem nu aan het downloaden en installeren.

Vervolgens vroeg de Apple Customer Care waarom ik zo graag wil updaten en hierop vertelde ik dat de iPhone niet meer herkend werd en gelijk ging het gesprek over in:"Iphone? T-Mobile bellen!" Dit wou ik niet aangezien ik dacht dat T-Mobile waarschijnlijk als antwoord heeft:"Stuur maar op voor reparatie", waarop mij vriendelijk werd medegedeeld dat mijn vraag iets met een iPhone te maken had en dat ik dan toch echt bij T-Mobile moest zijn".

Bij gebrek aan beter toch T-Mobile gebeld en daar werd mij verteld dat ik het toestel moest resetten. Toen ik hem vertelde dat ik niets met het toestel kan, was de oplossing inderdaad "stuur maar op, of breng em langs bij de winkel".

Blij dat de iPhoneClub customer care betere support teweeg brengt!

Nogmaals bedankt!
Ik ga het even proberen en laat de uitkomst nog wel weten.

Update:
Ok, ik heb de iTunes van de link van evmw's antwoord gedownload en geprobeerd te installeren. Desondanks het feit dat op de downloadpagina duidelijk als ondersteund staat "Windows XP" en de kop van de pagina nota bene Windows XP 64-bit is, krijg ik toch een melding dat de installer alleen voor Vista x64 is.

Vervolgens met de workaround geinstalleerd (setup bestand extracted en LaunchCondition van 600 naar 501 veranderd). PC opnieuw opgestart en inderdaad iTunes 8.0.2.2 succesvol geinstalleerd! Bedankt.

Verder is het me gelukt de telefoon in DFU te krijgen van de recovery mode. iTunes herkent de iPhone 3G inderdaad gelijk en geeft aan dat ik een restore en update moet doen.

Zodra ik op restore druk, zijn we echter weer terug bij af.

Er verschijnt een progress-windowtje in iTunes die iets zegt van "Preparing iPhone for restore" ofzo en gelijk krijg ik weer een New Hardware Wizard van Windows die aangeeft dat het gaat om een USB Device.
Als ik aangeef om deze nieuwe hardware automatisch te installeren krijg ik de melding "Cannot install hardware". Als ik handmatig naar een driver ga zoeken, vind ik alleen de Apple Recovery (iBoot) USB Driver, maar als ik die slecteer zie ik in iTunes niets veranderen. Na een paar minuten krijg ik in iTunes de melding "iPhone could not be restored. Unknown Error (1601)"

En ben ik weer terug bij af. iPhone in recovery mode.

Heeft iemand enig idee hoe ik d'rvoor zorg dat m'n computer de iPhone wel herkent tijdens het restore process?

Laatst gewijzigd door iScorpio; 21-11-08 om 20:54. Reden: samenvoegen
  #4  
Oud 22-11-08, 00:42
Cusem Cusem is offline
• iOS 2.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Oct 2008
Berichten: 8
Standaard

Het is opgelost!

Probleem zat em in het feit dat Windows XP x64 de iPhone niet in recovery mode herkent.

Ik heb iTunes op de laptop geinstalleerd en die herkent em zonder problemen. Geen "new hardware found" wizard meer. Ik heb de iPhone op de laptop herstelt en toen weer op de desktop gesynchroniseerd. Daar moet ik eerst de USB driver updaten van imaging device naar Apple iPhone (door x64), maar alles werkt weer prima!

Bedankt voor de hulp!
Reageren



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 
Discussietools
Weergave

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Problemen na update 4.3.2 Edgar24 Archief 4 17-04-11 22:37
Update 4.3 problemen MisterWJ iPhone algemeen 2 12-03-11 17:42
Help, update problemen! Chica83 iPhone algemeen 0 08-02-10 23:50
Problemen na update OS 3.1 XIII iPhone algemeen 184 08-10-09 18:22
iPhone 1e gen.: Update problemen Ciuciaro Unlock 3 22-07-09 21:10

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 01:30.