//

Een paar vraagjes over mn net nieuwe iPhone

Een paar vraagjes over mn net nieuwe iPhone discussie in iPhone algemeen forum; ( verdwijnt na registratie ) Hey hey, Ik ben erg blij met mn iPhone, maar ben nog wel op zoek naar een paar zaken die het allemaal nóg mooier zouden ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > iPhone > iPhone algemeen
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen
  #1  
Oud 29-11-08, 19:53
~boi ~boi is offline
• iOS 4.3.2
• 4.3.3
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Nov 2008
Locatie: A'dam
Berichten: 68
Standaard Een paar vraagjes over mn net nieuwe iPhone

Hey hey,

Ik ben erg blij met mn iPhone, maar ben nog wel op zoek naar een paar zaken die het allemaal nóg mooier zouden maken.

- RSS reader die met mn mail synced: ik gebruik de ingebouwde RSS reader van mail, maar, itt mn mail kan ik geen RSS zien op mijn iPhone, mis ik iets?

- Fast app switching: is het echt nodig om steeds terug te gaan naar het home menu, of is er ook een manier om bijv. direct van mail naar safari te gaan?

- Als ik een mail krijg op mn Mac met een datum erin, kan ik die gelijk aan mn kalender toevoegen, kan dit ook op de iPhone?

- ik gebruik Xs4all voor mn Mail. Nu schijnt het dat ze ook Push-mail (of IMAP IDLE) ondersteunen, hoe kan ik dat instellen?

- Bestaat er een gratis VNC programma voor de iPhone zodat ik vanaf mn iPhone het scherm van mn Mac kan zien?

- Als ik podcast bekijk in mn iPhone, dan staan ze niet op de volgorde van de meest recente, maar op populariteit.. is dit aan te passen?

goed, nou, uhm, sorry voor de grote hoeveelheid vragen maar in ieder geval bedankt aan een ieder die me met een paar antwoorden kan helpen!

gr
Keb D.

Laatst gewijzigd door ~boi; 29-11-08 om 20:02.
Advertentie
Advertentie Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)

  #2  
Oud 29-11-08, 21:01
Bomans's schermafbeelding
Bomans Bomans is offline
• iOS 11.1
• 10.2
• Besturingssysteem: OS X
 
Geregistreerd: Feb 2008
Locatie: België
Berichten: 7.361
Standaard

verplaatst naar ervaringen.
  #3  
Oud 29-11-08, 21:52
ppl ppl is offline
• iOS 5.0
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Aug 2008
Berichten: 307
Standaard

Vraag 1 t/m 3: nee, (nog) niet mogelijk. Mail op de Mac is uitgebreider dan op de iPhone. RSS kun je wel met andere apps zoals Free RSS doen. Data detectors op de Mac mogen inderdaad ook wel eens op de iPhone komen, dat zullen mensen die meetings in hun agenda willen zetten waarschijnlijk ook erg waarderen. Fast app switching in de vorm van een vorige knop o.i.d. is ook wel handig ja maar dat zit er niet op. Je zult steeds weer naar je home screen moeten. Sinds versie 2.2 is het trouwens wel iets makkelijker: druk op je home knop vanuit welke homescreen dan ook en je komt altijd weer bij nummer 1 terug.

Vraag 4: ik heb eigenlijk geen idee in hoeverre Mail op de iPhone dat IDLE command ondersteunt. Ik heb het vermoeden dat de fetch optie dat IDLE command gebruikt naast de bekende push functionaliteit van Exchange Active Sync. Zul je even verder uit moeten zoeken of er moet hier iemand zijn die je er wat meer over kan vertellen.

Vraag 5: zoeken op VNC in de app store levert je de nodige software op. Erg handig is het niet om op een klein scherm zoals van de iPhone een computer te besturen. Houdt ook rekening met dingen als port forwarding op je router/firewall thuis mocht je op je computer willen wanneer je niet thuis bent.

Vraag 6: geen idee, ik heb geen podcasts op mijn iPhone (iemand anders een idee?).
  #4  
Oud 29-11-08, 22:03
Shorty007 Shorty007 is offline
• iOS 16.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jun 2008
Berichten: 1.828
Standaard

podcasts kan je bovenaan aanpassen op categorie geloof ik....
top 10 staat er en dan nog categorién
  #5  
Oud 30-11-08, 13:42
~boi ~boi is offline
• iOS 4.3.2
• 4.3.3
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Nov 2008
Locatie: A'dam
Berichten: 68
Standaard

bedankt voor de antwoorden zover!
Met die podcast opmerking bedoelde ik dat als ik elke dag een nieuwe 'Met het Oog op Morgen' wil downloaden. ik steeds door het rijtje moet zoeken welke de nieuwste is. ik begrijp niet dat ze niet gewoon de laatste uitzending bovenaan zetten...

Verder is podcast op mn iPhone een beetje van z'n RSS verleden ontdaan... Ik moet elke keer zelf kijken of er een nieuwe versie is, terwijl toch het idee van podcasts was dat ze gelijk bij beschikbaarheid naar je computer worden geladen...
of mis ik iets?
  #6  
Oud 02-12-08, 18:31
ninobeukeveld's schermafbeelding
ninobeukeveld ninobeukeveld is offline
• iOS 6.0 beta
• 6.0 beta
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Aug 2008
Locatie: Oudkarspel (N-H)
Berichten: 282
Standaard

in iTunes op je computer kan je op abboneer klikken en als er een nieuwe beschikbaar is download hij hem meteen.
  #7  
Oud 03-12-08, 20:13
midego's schermafbeelding
midego midego is offline
• iOS 5.0
• 5.0.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Oct 2008
Berichten: 185
Standaard

Beetje jammer dat je zelf niet zoekt, vind het dan ook niet de moeite waard jouw te antwoorden
  #8  
Oud 03-12-08, 20:26
gjhartog's schermafbeelding
gjhartog gjhartog is offline
• iOS 3.1.2
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jul 2008
Locatie: Purmerend
Berichten: 89
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door midego Bekijk bericht
Beetje jammer dat je zelf niet zoekt, vind het dan ook niet de moeite waard jouw te antwoorden
En wat doe je nu dan..?

Over RSS gesproken, wellicht een tip, maar als je Outlook 2007 gebruikt in combinatie met een exchange server, dan worden ook de RSS feeds in je profiel op de server opgeslagen. Sync je vervolgens je Exchange account met je iPhone, dan komen al die RSS feeds keurig op je iPhone in je mailbox. Hoef je ook niet meer een apart programma te hebben
__________________
- Apple iMac 20" - Apple TV 160Gb - iPhone 3GS - MacBook Pro -
  #9  
Oud 06-12-08, 23:03
ppl ppl is offline
• iOS 5.0
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Aug 2008
Berichten: 307
Standaard

Ietsjes beter lezen voortaan want jouw tip werkt niet. Er wordt gebruik gemaakt van Mail op MacOS X. Outlook werkt niet op MacOS X (Entourage wel en dat is feitelijk gewoon Outlook met een aantal changes). Het idee wat jij nu noemt is exact gelijk aan wat men hier met Mail probeert. Ook in Mail kun je nieuwe entries van je rss feeds in het postvak verkrijgen mits je dat in de preferences aanzet. Aan te raden is het niet omdat je nu email en rss door elkaar hebt staan wat het nogal onoverzichtelijk maakt. Of het ook daadwerkelijk spul in je postvak in zet denk ik niet, het zal daar ongetwijfeld wel een eigen postvak in voor gebruiken (Mail heeft een global postvak in waaronder alle postvak in van diverse accounts hangen, dus je kunt alles in 1 map en per account bekijken; wat mooier dan een Thunderbird of een Outlook).

Ik heb hier als oplossing gekozen voor 2 verschillende rss readers: op de Mac gebruik ik Vienna (beter dan de rss in Mail, het kan meer) en Free RSS op de iPhone (gratis en werkt primal, meer functionaliteit heb je ook niet nodig).
  #10  
Oud 06-12-08, 23:32
joke_name joke_name is offline
• iOS 11.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Dec 2007
Berichten: 74
Standaard

Ik gebruik heb zelf ook xs4all imap op mijn iphone.

Je hebt verschillende opties:

1. je stelt alleen je telefoon in als imap en je computer als pop3 account.
op het moment dat je nieuw mail binnen haalt op je iphone zie je meteen alle nieuwe mailtjes. Op het moment dat je dan het op je computer binnenhaalt verdwijnen deze ook van je telefoon omdat je ze dan lokaal opslaat op je computer.
2. Je stelt alles in op imap.
Hierdoor blijft alles op de server van xs4all staan dus kan je altijd bij je recente mail.
Je kan dan zowel bij je iphone bij veel mail(maximaal 200) als via je computer (alles) of via webmail.xs4all.nl (alles)

Je stelt imap zo in op je iphone:
instellingen-mail-accounts-alle gegevens invoeren
naam: .....
adres: .....@xs4all.nl
beschrijving: (prive mail)

server inkomende post:
hostnaam; Imap.xs4all.nl
gebruikersnaam: je gebruikersnaam bij xs4all
wachtwoord: je wachtwoord bij xs4all

Server uitgaande post:
smtp.xs4all.nl

dan ga je door naar geavanceerd:
gebruik ssl= aan
identiteitscontrole: wachtwoord
serverpoort: 993

O, ja je kan maximaal 200 berichten laten zien op de iphone.

Ik gebruik zelf de laatste optie. Op het moment dat ik mijn mailbox in volgelopen laat ik hem lokaal leeglopen op mijn computer doormiddel van een pop3 actie.


Hoop dat het een beetje help.

Veel succes er mee.
  #11  
Oud 10-12-08, 18:41
~boi ~boi is offline
• iOS 4.3.2
• 4.3.3
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Nov 2008
Locatie: A'dam
Berichten: 68
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ninobeukeveld Bekijk bericht
in iTunes op je computer kan je op abboneer klikken en als er een nieuwe beschikbaar is download hij hem meteen.
Ja, dat doe ik nu inderdaad, maar het leek me mooi als deze functie ook werkt op mn iPhone...

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door midego Bekijk bericht
Beetje jammer dat je zelf niet zoekt, vind het dan ook niet de moeite waard jouw te antwoorden
Ja, als je zo begint, dan kunnen we het hele forum wel dicht-gooien... Ik denk dat je op alles wel een antwoord kan vinden als je lang genoeg zoekt, maar soms is het handiger om het gewoon te vragen; ergo de functie van een forum!


De rest bedankt voor de wel serieuze antwoorden, mijn iPhone word alsmaar beter en leuker!
  #12  
Oud 11-12-08, 20:13
bako bako is offline
• iOS 4.2.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jun 2008
Locatie: IJmuiden
Berichten: 1.094
Stuur een bericht via MSN naar bako
Standaard

voor vnc kan je jaduu teleport downloaden op je iphone en dan moet je teleport downloaden op je mac
(heb ik ook)
dan moet je bij systeemvoorkeuren naar delen dan moet je schermdeling aanvinken
en dan computer instellingen en dan kan je je wachtwoord instellen
  #13  
Oud 12-12-08, 11:02
~boi ~boi is offline
• iOS 4.3.2
• 4.3.3
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Nov 2008
Locatie: A'dam
Berichten: 68
Standaard

Cool!
Thnx
Reageren

Labels
2.2, iphone3g, newbie



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 
Discussietools
Weergave

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Even een paar vraagjes over Iphone 3G Ip0d Overige providers Nederland 15 19-03-11 13:30
Een paar korte vraagjes Destiny Chat en geruchten 14 26-08-09 14:45
Een paar vraagjes.. Pleurat Archief 3 23-08-08 21:06
Net nieuwe iphone paar vragen. sander1986 Archief 2 03-06-08 13:26
Een paar iPhone vraagjes Ceaty Archief 1 04-12-07 14:07

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 14:11.