iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   iPhone algemeen (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f32/iphone-algemeen/)
-   -   Ervaring Pro-assist (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f32/iphone-algemeen/26105-ervaring-pro-assist.html)

bartha 13-10-10 23:35

@henkie123 stuur je imei even in een PB dan kan ik morgen kijken of ik iets van info voor je kan vinden bij Apple.

henkie123 13-10-10 23:37

hoe weet ik mn imei en hoe stuur ik een privebericht:P?

jonko 13-10-10 23:38

Ik bel nu iedere dag maar iedere dag is de manager in gesprek:confused:
En ze zeggen dat ik moet mailen naar claimservice, dat heb ik vrijdag gedaan en nu nog geen antwoord en zo heb ik vaker gemaild en geen antwoord gekregen.
Zo tikken de weken wel voorbij!

bartha 13-10-10 23:39

IMEI staat op je bon/doos en reparatie formulier en prive bericht moet je op me naam klikken:) even zoeken dus!:)

henkie123 13-10-10 23:40

ja ik ben nu ook bezig met een boze mail
maar goed dat zal ook wel weer niet helpen..

zed_no1 14-10-10 09:42

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door henkie123 (Bericht 584848)
ik ben mijn iphone 3GS als sinds 1 augustus kwijt,
als ik bel weten ze niks en niemand kan helpen
iemand tips? ik wil eigenlijk wel een iphone 4
10 week ik belachelijk lang lijkt me..

mja ik wacht al vanaf 18 augustus en dan lees ik berichten van gasten die net een maand wachten..

Agaron 14-10-10 10:15

Gister maar weer eens gebeld met pro assist, wanneer ik een nieuwe iPhone kan verwachten. De dame verteld me dat het nog ongeveer 8 weken kan duren! :eek:

Heb haar dus ook medegedeeld dat ik hier niet mee akkoord ga, ben mijn iPhone al vanaf 17 augustus kwijt en ga niet nog 8 weken wachten, dat zou betekenen dat ik er pas een in december krijg. Heb haar een bericht laten sturen naar Francis van het webcare team, zij heeft mijn dossier in behandeling en gaat me terug bellen hierover. Ik zit al lang genoeg zonder iPhone! :mad:

@zed_no1

Dat klopt, snap het helen FIFO systeem van Pro-Assist niet, andere hebben binnen enkele weken een nieuw toestel in doos, terwijl andere klanten al maanden zitten te wachten op een nieuw toestel.

jonko 14-10-10 11:26

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Agaron (Bericht 584986)
Gister maar weer eens gebeld met pro assist, wanneer ik een nieuwe iPhone kan verwachten. De dame verteld me dat het nog ongeveer 8 weken kan duren! :eek:

Heb haar dus ook medegedeeld dat ik hier niet mee akkoord ga, ben mijn iPhone al vanaf 17 augustus kwijt en ga niet nog 8 weken wachten, dat zou betekenen dat ik er pas een in december krijg. Heb haar een bericht laten sturen naar Francis van het webcare team, zij heeft mijn dossier in behandeling en gaat me terug bellen hierover. Ik zit al lang genoeg zonder iPhone! :mad:

@zed_no1

Dat klopt, snap het helen FIFO systeem van Pro-Assist niet, andere hebben binnen enkele weken een nieuw toestel in doos, terwijl andere klanten al maanden zitten te wachten op een nieuw toestel.



Het loopt allemaal voor geen ene flikker daar ik wacht ook al vanaf 11 augustus en bellen en mailen geven ze je gewoon geen antwoord.

zed_no1 14-10-10 11:27

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door jonko (Bericht 585038)
Het loopt allemaal voor geen ene flikker daar ik wacht ook al vanaf 11 augustus en bellen en mailen geven ze je gewoon geen antwoord.

Klopt dat is wel het ergste.. je hebt geen idee wanneer iemand wakker wordt.. en met je dossier aan de slag gaat.. (schijnbaar gaat het dan snel..)

NCKKÓ 14-10-10 13:37

Ik heb net gebeld naar Pro-Assist, mn iPhone is nu precies 3 weken weg & ik kreeg te horen van de telefoniste dat ik een afspraak kon maken.
Dus gelijk een afspraak gemaakt voor zaterdagmiddag! :)
Volgens mij hebben ze me 3G gewoon kunnen maken want ik heb niks gehoord over een nieuw toestel.
Ik kan niet wachten tot ik m weer kan gebruiken. :P

sebasvdv 14-10-10 13:38

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Tan_n86 (Bericht 583385)
Dag Dani, heel apart dat jij je telefoon dan nog niet terug hebt. Jou telefoon valt namelijk nog binnen garantie (waar we het uitvoerig over hebben gehad hiervoor) dus pro assist hoeft niets te doen! Ze hoeven alleen maar je telefoon op te sturen en ze krijgen dan meteen van de leverancier (apple) een 3gs terug voor jou.

Dit is gebeurd bij vele mensen op dit forum met verschillende problemen, even een voorbeeld babz86 had cosmetische schade (2 weken gewacht, nieuwe 3gs 16 gig) en ik had blijkbaar last van oxidatie ik kreeg gecommuniceerd dat het unitboard was vervangen, maar kreeg gewoon een hele nieuwe 3gs 16gig.

@ Sebas: Je krijgt gewoon een nieuwe hoor let maar op:p Ze communiceren dat ze telefoontjes repareren, maar je krijgt bijna in alle gevallen een hele nieuwe of 1 die zo goed als nieuw is. En gezien je verhaal zit jij ook nog binnen die jaar 'garantie' dus je krijgt net als ik gewoon een 3gs terug.

Nou ik ben benieuwd dan, ik heb namelijk net nog even met proassist gebeld wanneer ze deze middag ongeveer langs zouden komen. Ook heb ik daarna nog even gevraagd of ik nou een nieuw toestel krijg of mijn gerepareerde toestel. Toen zei ze dat er echt stond dat hij is gerepareerd, stond iets van 'dubbele reparatie'. Denk dus dat die van mij gewoon echt gerepareerd kon worden. Hopelijk werkt hij dan nog een beetje, en niet dat ie na een paar dagen alweer niks meer doet.. Verder had ik ook last van haarscheuren en krassen, dus ik hoop maar dat mijn toestel er wel gewoon weer als nieuw uitziet..

We zullen het zien, tussen kwart over 2 en kwart over 3 schijnen ze langs te komen.

toqa 14-10-10 13:56

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door NCKKÓ (Bericht 585064)
Ik heb net gebeld naar Pro-Assist, mn iPhone is nu precies 3 weken weg & ik kreeg te horen van de telefoniste dat ik een afspraak kon maken.
Dus gelijk een afspraak gemaakt voor zaterdagmiddag! :)
Volgens mij hebben ze me 3G gewoon kunnen maken want ik heb niks gehoord over een nieuw toestel.
Ik kan niet wachten tot ik m weer kan gebruiken. :P

Heb je geluk. Ben al wachtende vanaf 22 juli op me 3G. Maar ik krijg een ander toestel, 3GS of 4 wisten ze me gister te vertellen

Braambes 14-10-10 14:29

Ik heb op 27-09 2 iPhone's ingeleverd.

Een 3G met een barst, en een defecte connector.
en een 3Gs met waterschade. (van mijn vriendin)

Vandaag gebeld naar de status, het toestel met waterschade is gerepareerd, en de 3G is vervangen door Apple, aldus de telefoniste.

Aankomende maandag komen ze de telefoons na exact 3 weken weer brengen.
Dus, ben benieuwd!

joostlenders 14-10-10 15:45

Gisteren ook maar weer eens gebeld met PA. Mevrouw was aardig en hielp me uitstekend. Ze vertelde dat mijn iPhone stuk was en dat er een nieuwe inbestelling was. Het is alweer 3,5 week geleden dat ik mijn iPhone had ingeleverd.
Ze kon me niets vertellen over wanneer ik mijn iPhone kon verwachten, maar ik zou tzt gebeld worden.
Wat ze me wel kon vertellen was dat er vandaag (donderdag 14-10) een nieuwe lading iPhone binnen kwam, een stuk of 2000 vertelde ze.
Dus als ik jullie was zou ik morgen nog 'n keer bellen en misschien helpen ze je dan wat sneller, ik ga het iig nog 'n keer proberen.

NCKKÓ 14-10-10 16:16

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door toqa (Bericht 585083)
Heb je geluk. Ben al wachtende vanaf 22 juli op me 3G. Maar ik krijg een ander toestel, 3GS of 4 wisten ze me gister te vertellen

T*ring, dat is wel heel erg lang! :(
Maar wel mooi dat je iig een 3GS of 4 terug krijgt. Ik hoop een 4 voor je, want dat verdien je wel na zo'n lange tijd!

apster 14-10-10 16:28

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door toqa (Bericht 585083)
Heb je geluk. Ben al wachtende vanaf 22 juli op me 3G. Maar ik krijg een ander toestel, 3GS of 4 wisten ze me gister te vertellen

Ik wacht ook sinds die tijd... maar nog niks gehoord.

sebasvdv 14-10-10 17:27

Nu wordt het helemaal mooi.. Net kwam die koerier langs van proassist, werd me medegedeeld dat het toestel inderdaad was gerepareerd. Maar toen ik het toestel onder ogen kreeg, zag ik dat er nog steeds haarscheurtjes in zaten (had ik al een tijdje), maar ook de schade veroorzaakt doordat mijn iPhone in de wasmachine zat: scheurtjes en krasjes.

Daar hebben ze dus helemaal niets mee gedaan. Fout bleek te liggen in het feit dat op het reparatieformulier alleen was gezet dat er 'waterschade' was. Vervolgens kijkt zo'n reparatiebedrijf dus niet verder dan hun neus lang is? Nu moet het toestel dus weer teruggestuurd worden en heb ik nog steeds niet mijn iPhone. Inmiddels wel een boze mail gestuurd naar webcare, dat ik dit geen manier van zaken doen vind.

joostlenders 14-10-10 17:34

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door sebasvdv (Bericht 585239)
Nu wordt het helemaal mooi.. Net kwam die koerier langs van proassist, werd me medegedeeld dat het toestel inderdaad was gerepareerd. Maar toen ik het toestel onder ogen kreeg, zag ik dat er nog steeds haarscheurtjes in zaten (had ik al een tijdje), maar ook de schade veroorzaakt doordat mijn iPhone in de wasmachine zat: scheurtjes en krasjes.

Daar hebben ze dus helemaal niets mee gedaan. Fout bleek te liggen in het feit dat op het reparatieformulier alleen was gezet dat er 'waterschade' was. Vervolgens kijkt zo'n reparatiebedrijf dus niet verder dan hun neus lang is? Nu moet het toestel dus weer teruggestuurd worden en heb ik nog steeds niet mijn iPhone. Inmiddels wel een boze mail gestuurd naar webcare, dat ik dit geen manier van zaken doen vind.

Dit slaat inderdaad helemaal nergens op. Dikke kans dat je hem nu weer 'n flinke tijd kwijt bent.

[Offtopic: we zijn de 1000 posts over dit onderwerp al gepasseerd, ik weet niet of dit nu 'n goed of slecht teken is richting PA]

Tan_n86 14-10-10 18:12

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door sebasvdv (Bericht 585239)
Nu wordt het helemaal mooi.. Net kwam die koerier langs van proassist, werd me medegedeeld dat het toestel inderdaad was gerepareerd. Maar toen ik het toestel onder ogen kreeg, zag ik dat er nog steeds haarscheurtjes in zaten (had ik al een tijdje), maar ook de schade veroorzaakt doordat mijn iPhone in de wasmachine zat: scheurtjes en krasjes.

Daar hebben ze dus helemaal niets mee gedaan. Fout bleek te liggen in het feit dat op het reparatieformulier alleen was gezet dat er 'waterschade' was. Vervolgens kijkt zo'n reparatiebedrijf dus niet verder dan hun neus lang is? Nu moet het toestel dus weer teruggestuurd worden en heb ik nog steeds niet mijn iPhone. Inmiddels wel een boze mail gestuurd naar webcare, dat ik dit geen manier van zaken doen vind.

Dag Sebas,

Jezus mina hebben ze bij jou dus echt het unitboard vervangen?Dit vind ik echt ongelovelijk, snap niet waarom ze dan niet even de omhulsen vervangen als die toch helemaal uitelkaar ligt:S

Pff ik kan me echt voorstellen hoe kwaad je nu bent..ik zou echt helemaal flippen..in dit geval is PA gewoon een stuk verdriet:(

bartha 14-10-10 18:23

Als Pro-assist je toestel krijgt gaan ze eerst kijken of ze het ergens kunnen laten repareren buiten Apple om, dit is vaak goedkoper. Als die die reparateur er niet uitkomt / geen onderdelen heeft of als het nog onder een gewone Apple garantie valt wordt het toetel pas doorgestuurd voor screening naar bijv. Solid Vision. Als je de achterkant van je iPhone wordt vervangen bij Pro-assist en niet bij Apple zal het nooit een Apple achterkant zijn maar een imitatie.... Gaat het om een normaal garantie geval meld dit dan gewoon bij een Apple service center zoal Solid Vision dan krijg je wel de Apple service en een originele achterkant:)

Het toestel van sebasvdv is dus gerepareerd en heeft dus (waarschijnlijk) geen refurbished / nieuw toestel gekregen van Apple. Hadden ze dit wel gedaan dan had Pro-assist 179,- euro moeten betalen aan Apple. Nu hebben ze (wat ik uit het verhaal begrijp) de binnenkant schoongemaakt en meestal de accu vervangen en zijn ze voor nog geen 50,- euro klaar en is er GEEN verzekering meer op je toestel bij Apple, maar alleen nog bij Pro-assist.

Mijn tip is dan ook: Denk goed na over een verzekering!! Meestal heb je voor minder dan 190euro een nieuw (refurbished) toestel van Apple bij inlevering van het oude toestel met vocht/stoot/val schade en loopt je 2jaar (bij een NL iPhone, T-mobile, KPN, HI, Telfort, Vodafone)garantie gewoon door!


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 10:52.