iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   iPhone algemeen (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f32/iphone-algemeen/)
-   -   Ervaring Pro-assist (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f32/iphone-algemeen/26105-ervaring-pro-assist.html)

nummereenpeter 22-03-11 22:40

hmm, mijn zusjes telefoon was kapot. 6 weken wachten, om te horen te krijgen dat ze een nieuwe nodig heeft...

janssen141 25-03-11 16:19

Heb mijn iPhone 3GS nu 3 weken geleden op laten halen. Was gevallen en deed het niet meer. Al 3x gebeld elke keer ander verhaal over waar mijn toestel is en wanneer ik hem terug krijg. Niemand weet iets bij ProAssist of doen in ieder geval alsof ze van niets weten. Zeer slechte service, het enige wat ze goed doen is snel ophalen en je een oud leentoestel geven....

T.Noort 26-03-11 14:36

Beste Forum-bezoekers,

@janssen141, laten we wel even realistisch blijven en als er gezegd wordt dat het minimaal 4 weken duurt, dan moet je gewoon even rustig afwachten. Ik begrijp dat sommige mensen enorm afhankelijk van hun Iphone zijn, maar je kunt het ook weer zien als een uitdaging. En helaas maken teveel mensen misbruik van de verzekering en daarom worden de mensen die echt mankementen hebben aan hun Iphone, waardoor hij onbruikbaar is, benadeeld.

Ik zelf wacht nu ook al vanaf dinsdag 15 februari en nog steeds niets gehoord, dat is nu 5,5 week geleden. Zijn er mensen die ook rond mijn tijd hun Iphone hebben laten ophalen en nog niets gehoord hebben? Ik vertik het namelijk om ze te bellen, blijkbaar uit alle bovenstaande reacties word je daar toch niet wijzer uit en krijg je alleen maar meer frustraties.

Hier nog even informatie over mijn Iphone + mankement: Ik heb een Iphone 3G 16GB en de volgende dingen waren stuk: gebroken voorkant, gescheurde + losse achterkant, loszittende jack-aansluiting, kapotte mute-knop, niet werkende GPS chip. De reden waarom ik hem op liet halen was dat de voorkant gebroken was op de dag daarvoor, de andere mankementen kon ik nog wel mee leven en al helemaal op het moment dat er een wachttijd was van bijna 2 a 3 maanden.

Succes iedereen!

Itsmitch 27-03-11 18:02

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door T.Noort (Bericht 655724)
Beste Forum-bezoekers,

@janssen141, laten we wel even realistisch blijven en als er gezegd wordt dat het minimaal 4 weken duurt, dan moet je gewoon even rustig afwachten. Ik begrijp dat sommige mensen enorm afhankelijk van hun Iphone zijn, maar je kunt het ook weer zien als een uitdaging. En helaas maken teveel mensen misbruik van de verzekering en daarom worden de mensen die echt mankementen hebben aan hun Iphone, waardoor hij onbruikbaar is, benadeeld.

Ik zelf wacht nu ook al vanaf dinsdag 15 februari en nog steeds niets gehoord, dat is nu 5,5 week geleden. Zijn er mensen die ook rond mijn tijd hun Iphone hebben laten ophalen en nog niets gehoord hebben? Ik vertik het namelijk om ze te bellen, blijkbaar uit alle bovenstaande reacties word je daar toch niet wijzer uit en krijg je alleen maar meer frustraties.

Hier nog even informatie over mijn Iphone + mankement: Ik heb een Iphone 3G 16GB en de volgende dingen waren stuk: gebroken voorkant, gescheurde + losse achterkant, loszittende jack-aansluiting, kapotte mute-knop, niet werkende GPS chip. De reden waarom ik hem op liet halen was dat de voorkant gebroken was op de dag daarvoor, de andere mankementen kon ik nog wel mee leven en al helemaal op het moment dat er een wachttijd was van bijna 2 a 3 maanden.

Succes iedereen!

Ik wacht ongeveer nu al 8 weken, de laatste weken telkens hetzelfde liedje.
De iphone is in bestelling en ze bellen mij als die binnen is.

Het duurde 5,5 weken bij mij om te constateren dat die defect is en ik een vervangend model nodig heb :)

cubesten 29-03-11 15:14

Die van mij ligt ondertussen ook al weer een weekje of 2 bij solid vision, te wachten op reparatie of op de constatering dat 'ie niet meer gemaakt kan worden. Hoe moeilijk kan dat zijn...

tismeweerwat 30-03-11 23:22

pro assist
 
Ik wil hierbij een klacht indienen, ik ben het ronduit zat !!!!
Ik wil ook iedereen waarschuwen om nooit met Pro Assist in zee te gaan....
Normaal gesproken dien ik nooit snel klachten in, maar nu (helaas) dus wel.

Mijn dochter heeft sinds 27 september 2010 een Black Berry met abonnement afgesloten bij T Mobile.
Ze heeft mij moeten overtuigen, voordat ik haar toestemming gaf een telefoontoestel met abonnement zou geven.
Mijn dochter vertelde me dat ze de kosten beheersbaar zou houden, omdat ze veel zou gaan ‘pingen’.
Maar goed, ik ging overstag. Dochter superblij met haar telefoon.

Begin februari 2011 viel ineens haar mobiel uit, alle telefoonnummers en ‘ping contacten’ waren opeens weg. Alles werd opeens gereset.
Een software probleem. Met het feit dat het glas van haar cameralens kapot was, meldde ik deze klacht bij Pro Assist.
Er werd een leentoestel gebracht (een Nokia), overigens geen vergelijkbaar toestel zoals in het contract staat en waar we voor getekend en betaald hadden !!!!
We kregen dus een ouderwets toestel zonder internet aansluiting.

Ik heb bijna wekelijks gebeld, de reparatie zou maximaal 4 weken gaan duren werd mij telefonisch vermeld.
Vorige week kreeg ik (na 5 weken wachten) telefonisch te horen van Pro Assist (check jullie informatie systeem maar onder referentienummer 17715257) dat we een ander toestel zouden krijgen (met een nieuw IMEI nummer). Dus een NIEUW toestel !!!!!!!!!!

Vandaag werd het toestel geleverd (na ruim 6 weken !!!!)
Het toestel wat geleverd was, was het OUDE toestel, dus niet de nieuwe die ons telefonisch beloofd was.
En wederom is het softwareprobleem niet opgelost, we zijn helemaal weer totaal terug bij af. En waarom moeten we in hemelsnaam 6 weken wachten, als we toch een nieuw toestel zouden krijgen :mad:

De abonnementskosten zijn ondertussen ook al flink opgelopen.
Het kost me naast de ongemakken, ook nog eens extra geld !!!!

Kortom, Pro Assist : kom jullie belofte na en stuur a.u.b. een nieuw toestel op.

Vandaag heb ik telefonisch een aardige mevrouw van Pro Assist gesproken, ze zou het met haar leiding gevenden opnemen. Dit klopte niet, omdat ze zelf in het computer systeem zag dat er een nieuw toestel geleverd zou worden. En nu krijgen we het oude kapotte toestel, wat nog steeds defect is.... :mad:

Ook heb ik vandaag de bedrijfsleider gesproken van de T Mobile winkel in Doetinchem.
Hij zou ook een email gaan sturen naar Pro Assist, omdat de service ronduit schandalig is !
Er werd ons mondeling een nieuw toestel toegezegd, die belofte werd niet nagekomen.
Het leentoestel was niet een ‘vergelijkbaar toestel’ en zit ik nu met een extra hoge telefoonrekening deze maand !
En het heeft 6 weken geduurd....

Ik hoop echt dat er nu eens iemand luistert bij Pro Assist en de beloftes nakomt die ons telefonisch gedaan zijn….

Dus, een ieder die dit leest en overweegt een leuke toestelletje aan te gaan schaffen, met een verzekering bij Pro Assist adviseerd ik : zoek een andere verzekerings maatschappij !!!! Want ik zal nooit meer (opnieuw) in deze Pro Assist val trappen.

Jampie 31-03-11 08:38

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door tismeweerwat (Bericht 657848)
Ik wil hierbij een klacht indienen, ik ben het ronduit zat !!!!
Ik wil ook iedereen waarschuwen om nooit met Pro Assist in zee te gaan....
Normaal gesproken dien ik nooit snel klachten in, maar nu (helaas) dus wel.

Mijn dochter heeft sinds 27 september 2010 een Black Berry met abonnement afgesloten bij T Mobile.
Ze heeft mij moeten overtuigen, voordat ik haar toestemming gaf een telefoontoestel met abonnement zou geven.
Mijn dochter vertelde me dat ze de kosten beheersbaar zou houden, omdat ze veel zou gaan ‘pingen’.
Maar goed, ik ging overstag. Dochter superblij met haar telefoon.

Begin februari 2011 viel ineens haar mobiel uit, alle telefoonnummers en ‘ping contacten’ waren opeens weg. Alles werd opeens gereset.
Een software probleem. Met het feit dat het glas van haar cameralens kapot was, meldde ik deze klacht bij Pro Assist.
Er werd een leentoestel gebracht (een Nokia), overigens geen vergelijkbaar toestel zoals in het contract staat en waar we voor getekend en betaald hadden !!!!
We kregen dus een ouderwets toestel zonder internet aansluiting.

Ik heb bijna wekelijks gebeld, de reparatie zou maximaal 4 weken gaan duren werd mij telefonisch vermeld.
Vorige week kreeg ik (na 5 weken wachten) telefonisch te horen van Pro Assist (check jullie informatie systeem maar onder referentienummer 17715257) dat we een ander toestel zouden krijgen (met een nieuw IMEI nummer). Dus een NIEUW toestel !!!!!!!!!!

Vandaag werd het toestel geleverd (na ruim 6 weken !!!!)
Het toestel wat geleverd was, was het OUDE toestel, dus niet de nieuwe die ons telefonisch beloofd was.
En wederom is het softwareprobleem niet opgelost, we zijn helemaal weer totaal terug bij af. En waarom moeten we in hemelsnaam 6 weken wachten, als we toch een nieuw toestel zouden krijgen :mad:

De abonnementskosten zijn ondertussen ook al flink opgelopen.
Het kost me naast de ongemakken, ook nog eens extra geld !!!!

Kortom, Pro Assist : kom jullie belofte na en stuur a.u.b. een nieuw toestel op.

Vandaag heb ik telefonisch een aardige mevrouw van Pro Assist gesproken, ze zou het met haar leiding gevenden opnemen. Dit klopte niet, omdat ze zelf in het computer systeem zag dat er een nieuw toestel geleverd zou worden. En nu krijgen we het oude kapotte toestel, wat nog steeds defect is.... :mad:

Ook heb ik vandaag de bedrijfsleider gesproken van de T Mobile winkel in Doetinchem.
Hij zou ook een email gaan sturen naar Pro Assist, omdat de service ronduit schandalig is !
Er werd ons mondeling een nieuw toestel toegezegd, die belofte werd niet nagekomen.
Het leentoestel was niet een ‘vergelijkbaar toestel’ en zit ik nu met een extra hoge telefoonrekening deze maand !
En het heeft 6 weken geduurd....

Ik hoop echt dat er nu eens iemand luistert bij Pro Assist en de beloftes nakomt die ons telefonisch gedaan zijn….

Dus, een ieder die dit leest en overweegt een leuke toestelletje aan te gaan schaffen, met een verzekering bij Pro Assist adviseerd ik : zoek een andere verzekerings maatschappij !!!! Want ik zal nooit meer (opnieuw) in deze Pro Assist val trappen.

Natuurlijk is dit niet prettig en erg irritant allemaal weer van ProAssist, maar ook zelf ben je niet echt slim geweest in dit geval.
Je had beter de t-mobile winkel in kunnen lopen en daar je toestel inleveren. Je hebt nl gewoon recht op minimaal 1 jaar garantie. Als je dit gedaan had had je binnen een week waarschijnlijk een nieuw toestel in de bus gehad. Mijn dochter had hetzelfde met haar blackberry na 6 maanden maar kreeg dus binnen een week een splinternieuw toestel.

cubesten 31-03-11 16:49

Zodra je je verzekerd bij pro-assist ben je daaraan overgeleverd en doen ze in de winkel niets meer voor je... Tenzij je dit verborgen weet te houden.

Jampie 31-03-11 18:07

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door cubesten (Bericht 658085)
Zodra je je verzekerd bij pro-assist ben je daaraan overgeleverd en doen ze in de winkel niets meer voor je... Tenzij je dit verborgen weet te houden.

Sorry dat ik het zeg maar das compleet onzin in dit geval. Iedereen heeft recht op fabrieksgarantie als zoals in dit geval het toestel het begeeft zonder eigen inbreng. Of je nou een verzekering hebt of niet. Je zelf nooit af laten schepen in zo'n geval dat de verzekering dat maar moet afhandelen! Je hebt er recht op simpelweg.

cubesten 02-04-11 23:27

Dat is waar, maar de winkelmedewerkers hebben de instructie je te verwijzen naar PA. Het 'voordeel' hiervan is dat je telefoon opgehaald wordt en je een leentoestel krijgt. Daar betaal je ook voor. Het nadeel is dat je hem waarschijnlijk langer kwijt bent. Overigens is het via de garantie laten vervangen van je telefoon bij PA ook kostenloos. (los van je verzekeringsabonnement)

Jampie 03-04-11 01:06

Heb je helemaal gelijk in, had het wat anders kunnen brengen. Want wat ik bedoel is dat ik hier vaak lees dat mensen 2-3 maanden of langer wachten. Ik leverde mijn 3GS in bij de t-mobile shop (dan maar een week met eigen oude mobiel, vervangtoestellen zijn vaak ook crap als ik dat lees )
En binnen een week had ik een nieuwe in de bus liggen. Mensen laten zich vaak te snel afschepen bij een winkel, dat was eigenlijk mijn punt. Zeker in dit geval, het betreft een blackberry niet eens een iPhone met lange levertijden ( voor vervanging van je kapote iPhone ) dus mensen zouden wat eerder moeten zeggen "leuk die verzekering, maar ik sta erop dat jullie hem innemen" en dan zijn ze dat verplicht. Zou voor sommige aardig wat tijd besparen.

cubesten 04-04-11 12:26

Ik heb zojuist mijn exemplaar terug gekregen, had hem laten vallen en het glas was gebarsten. Tot mijn verbazing hebben ze er bij solid vision ook een nieuw lcd ingezet, want ik heb nu een rand van 4 pixels zwart om het scherm heen. Alsof het lcdscherm kleiner is dan origineel. Heel storend.

Service van PA was deze keer wel ok, alleen de statusmeldingen kloppen van geen kant.

T.Noort 05-04-11 10:26

Vandaag na precies 7 weken heb ik een nieuwe Iphone terug gekregen, geen refurbished Iphone. Het heeft toch 3 weken langer geduurd dan verwacht, maar dat zal ik voor lief nemen. Er zijn ergere dingen in het leven waar een mens zich druk over kan maken.

Succes andere Forum bezoekers met het wachten op jullie reparatie!

Itsmitch 08-04-11 00:27

Oke guys, nu heb ik echt advies van jullie nodig ..

Aanstaande Dinsdag is het al 11 weken geleden dat ik mijn Iphone 3GS 16Gb aan de pro assist koerier heb meegegeven.

Ik krijg nu ongeveer 6 weken lang te horen dat het toestel in bestelling is .. ik vind dit erg lang duren om eerlijk te zijn. Mijn toestel was Orgineel Simlock vrij ..

Mijn vragen dus eigenlijk:

1. Omdat die orgineel (hardware) simlock vrij is, hij veel moeilijker te bestellen is?
2. Wanneer kan ik actie ondernemen? en welke stappen kan ik zetten..?

Ik wacht nu 11 weken, wel *** maar oke sommige wachten langer .. ik ben alleen bang dat ik nog 4 weken moet wachten (dan in totaal 15 weken) kan ik dan vergoeding eisen? want kommop ik kan wel janken dat het tot nu toe 11 weken moet duren om te constateren dat een toestel defect is en er een nieuwe besteld moet worden.

Wat zouden jullie doen? please help

Thanks in advanced

denman80 08-04-11 15:04

Dit is echt zwaar .....!

Die van mij valt bijna uit elkaar maar wil hem gewoonweg niet opsturen omdat ik het zwaar belachelijk vind dat je hem zolang moet missen.

eigenlijk schandalig!!!!

keown 13-04-11 11:02

***** pro assist
 
Mijn ervaring met pro assist is ook allerminst positief. Ben nu alweer 10 weken aan het wachten. Heb het toestel 5x opnieuw op moeten sturen omdat ze daar of niet kunnen lezen of niet willen lezen. Ik had problemen met de Wi-Fi (daarvoor bracht ik de tel weg) maar iedere keer kreeg ik em terug en was er iets anders gemaakt dan de voornaamste reden waarvoor die is weggebracht. Ik snap niet dat dit allemaal zolang moet duren, maak of alles in 1x of kom gelijk tot de conclusie dat het een ander toestel moet worden, maar laat mensen niet onnodig lang wachten. Maar ben wel benieuwd welke stappen je kan ondernemen tegen deze mensen, aangezien ik nu een abonnement heb wat ik maar voor de helft kan gebruiken :(

Kortom ben niet echt enthousiast over deze maatschappij zucht..

denman80 13-04-11 11:11

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door keown (Bericht 663477)
Mijn ervaring met pro assist is ook allerminst positief. Ben nu alweer 10 weken aan het wachten. Heb het toestel 5x opnieuw op moeten sturen omdat ze daar of niet kunnen lezen of niet willen lezen. Ik had problemen met de Wi-Fi (daarvoor bracht ik de tel weg) maar iedere keer kreeg ik em terug en was er iets anders gemaakt dan de voornaamste reden waarvoor die is weggebracht. Ik snap niet dat dit allemaal zolang moet duren, maak of alles in 1x of kom gelijk tot de conclusie dat het een ander toestel moet worden, maar laat mensen niet onnodig lang wachten. Maar ben wel benieuwd welke stappen je kan ondernemen tegen deze mensen, aangezien ik nu een abonnement heb wat ik maar voor de helft kan gebruiken :(

Kortom ben niet echt enthousiast over deze maatschappij zucht..


ze willen niet lezen.....

Heb pas onlangs een mail gestuurd met het verhaal dat de mijn eigenlijk weg moet maar ik selchte vertrouwen in ze op vanwege de slechte recensies. ook gevraagd of er duidelijke afspraken te maken zijn.

Dit is het antwoord wat ik kreeg:

Geachte heer, mevrouw,
[FONT=calibri][SIZE=2][/SIZE][/FONT]
Wij hebben uw mail ontvangen met betrekking tot uw schadeclaim aan uw mobiele telefoon.
[FONT=calibri][SIZE=2][/SIZE][/FONT]
U kunt uw schadeclaim telefonisch bij ons indienen via telefoonnummer: 0344-636363,
wij zullen dan gelijk een afspraak met u kunnen maken om uw defecte
toestel op te komen halen, tevens kunnen wij direct een leentoestel bij u leveren.
[FONT=calibri][SIZE=2][/SIZE][/FONT]
Hopende u hiermee voldoende te hebben geinformeerd.

Dat vroeg ik dus niet!!!!!

keown 13-04-11 11:35

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door denman80 (Bericht 663483)
ze willen niet lezen.....

Heb pas onlangs een mail gestuurd met het verhaal dat de mijn eigenlijk weg moet maar ik selchte vertrouwen in ze op vanwege de slechte recensies. ook gevraagd of er duidelijke afspraken te maken zijn.

Dit is het antwoord wat ik kreeg:

Geachte heer, mevrouw,
[FONT=calibri][SIZE=2][/SIZE][/FONT]
Wij hebben uw mail ontvangen met betrekking tot uw schadeclaim aan uw mobiele telefoon.
[FONT=calibri][SIZE=2][/SIZE][/FONT]
U kunt uw schadeclaim telefonisch bij ons indienen via telefoonnummer: 0344-636363,
wij zullen dan gelijk een afspraak met u kunnen maken om uw defecte
toestel op te komen halen, tevens kunnen wij direct een leentoestel bij u leveren.
[FONT=calibri][SIZE=2][/SIZE][/FONT]
Hopende u hiermee voldoende te hebben geinformeerd.

Dat vroeg ik dus niet!!!!!

Ben benioeuwd wat ze dan bij jou maken:)

giljom 13-04-11 13:34

Ze hebben mijn iphone verleden woensdag opgehaald en morgen zouden ze een nieuwe leveren, tot zover ben ik zeer tevreden, maar wat gebeurd er met de voorwaarden, daar staat in dat er maar een tussenkomst is per jaar, en wat daar na, premie betalen en toch niet verzekers zijn , iemand ervaring

denman80 13-04-11 14:15

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door keown (Bericht 663501)
Ben benioeuwd wat ze dan bij jou maken:)


Bij mij zitten de scheuren in de achterkant van de 3GS en knopje geluid aan/uit werkt ook al niet meer. Dus ben zelf ook benieuwd.


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 12:27.