//

Iphone Hacked? [ph0n3r.h4ckrs - Oplossing door sjowol op pag.2!]

Iphone Hacked? [ph0n3r.h4ckrs - Oplossing door sjowol op pag.2!] discussie in iPhone algemeen forum; ( verdwijnt na registratie ) Aanvullende zou ik als "advies" ook willen geven; check ALLES wat er in je mail, SMS en Notes e.d. staat aan wachtwoorden, pincodes, etc. etc. ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > iPhone > iPhone algemeen
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Berichten van vandaag

Reageren

 

Discussietools Weergave
  #121  
Oud 02-12-08, 22:55
InternetRebel's schermafbeelding
InternetRebel InternetRebel is offline
• iOS 4.2.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Sep 2008
Locatie: Zwolle
Berichten: 378
Standaard

Aanvullende zou ik als "advies" ook willen geven; check ALLES wat er in je mail, SMS en Notes e.d. staat aan wachtwoorden, pincodes, etc. etc. etc. En pas alles aan!!!

Berg werk misschien voor sommigen, maar stel dat je de toegangscode voor je online banking hebt laten SMS-en of iets dergelijks. Wie zegt dat deze hacker niet meteen alle SMS, mail en andere SQLite databases van de iPhones geript heeft!

@Raggamannn: Ik praat niets goed, maar hackers KUNNEN ook een positieve bijdrage leveren met dit soort "stunts". Doordat ze er zijn, zijn fabrikanten van soft- en hardware zich er goed van bewust dat ze de boel goed moeten beveiligen.
__________________
...
Gesponsorde links
Advertentie
Advertentie

  #122  
Oud 02-12-08, 22:55
maxx001 maxx001 is offline
• iOS 2.2
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Dec 2008
Berichten: 4
Standaard

Ik heb vandaag de plaatjes gekopieerd via ssh naar mijn computer. Het waren bij mij 2 bestanden nl.

LockBackground.jpg en
ph0n3.h4ck3r@gmail.com.jpg

Ik weet niet of het toegestaan is deze bestanden hier te posten, als dit het geval is wil ik dit uiteraard best doen.

Maxx
  #123  
Oud 02-12-08, 22:56
fabie1's schermafbeelding
fabie1 fabie1 is offline
• iOS 4.0.1
• 5.0 Beta
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jan 2008
Locatie: Almere
Berichten: 117
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door marcopeele Bekijk bericht
@fabian,

excuses aanvaard, het originele plaatje staat nu op de voopagina van ipc
Dit is niet het originele plaatje, die is alleen een screenshot, het officiele PNG, JPG, GIF of wat dan ook bestandje is nodig. Dit is dus alleen te krijgen door het via ssh te downloaden van de iPhone. Anders staat de EFIX info er niet in.
  #124  
Oud 02-12-08, 22:56
iScorpio's schermafbeelding
iScorpio iScorpio is offline
iPhone(club) Guru
• iOS 14.0
• iPadOS 14.0
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Mar 2008
Locatie: Veluwe
Berichten: 11.220
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door maxx001 Bekijk bericht
Ik heb vandaag de plaatjes gekopieerd via ssh naar mijn computer. Het waren bij mij 2 bestanden nl.

LockBackground.jpg en
ph0n3.h4ck3r@gmail.com.jpg

Ik weet niet of het toegestaan is deze bestanden hier te posten, als dit het geval is wil ik dit uiteraard best doen.

Maxx
De afbeeldingen mag je hier best plaatsen.
__________________

PB's met vragen worden niet beantwoord, post deze op het forum!
  #125  
Oud 02-12-08, 22:59
maxx001 maxx001 is offline
• iOS 2.2
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Dec 2008
Berichten: 4
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door scorpiosoft Bekijk bericht
De afbeeldingen mag je hier best plaatsen.
Bij deze voeg ik ze hierbij toe. In de rar file zitten beide bestandjes ook nog eens.
Bijgevoegde afbeelding(e)
Bestandstype: jpg ph0n3.h4ck3r@gmail.com.jpg‎ (38,6 KB, 47x gelezen)
Bestandstype: jpg LockBackground.jpg‎ (39,0 KB, 45x gelezen)
Bijgevoegde bestanden
Bestandstype: rar ph0n3.h4ck3r@gmail.com.rar‎ (75,0 KB, 14x gelezen)
  #126  
Oud 02-12-08, 23:00
iCulture's schermafbeelding
iCulture iCulture is offline
Administrator
• iOS 17.1
• iPadOS 17.1
• Besturingssysteem: macOS
 
Geregistreerd: Sep 2007
Locatie: Amsterdam
Berichten: 24.251
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door maxx001 Bekijk bericht
Ik heb vandaag de plaatjes gekopieerd via ssh naar mijn computer. Het waren bij mij 2 bestanden nl.

LockBackground.jpg en
ph0n3.h4ck3r@gmail.com.jpg

Ik weet niet of het toegestaan is deze bestanden hier te posten, als dit het geval is wil ik dit uiteraard best doen.

Maxx

EDIT
Niet meer nodig dankzij het RAR-bestand.

  #127  
Oud 02-12-08, 23:00
ppl ppl is offline
• iOS 5.0
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Aug 2008
Berichten: 307
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ArB Bekijk bericht
Zijn post daar was het volgende:
Citaat:

ph0n3.h4ck3r
zei op 2 december 2008 om 16:41
Zoals eerder geschreven gaan de bevindingen eerst naar Apple. We willen wel de kans geven deze exploit te dichten voordat iedereen er mee aan de haal kan gaan. Wat we al wel duidelijk willen stellen is hetgeen Undertaxxx al aangeeft. Verander ALTIJD het standaard root password van de iPhone, of je nu SSH gebruikt of niet. De gevonden exploit werkt namelijk alleen wanneer het root password bekend is. Heb je dit aangepast dan is het een “knappe jongen” die nog binnen komt in een UNIX based stukje hardware.
De reden dat dit bericht niet in het betreffende forum-topic wordt geplaatst is dat ik niet door de captcha-check kom bij de registratie.
Van “computervredebreuk” is overigens geen sprake. Er is geen informatie “ontvreemd” noch kwijt gemaakt.
Waarbij ik dus gelijk denk aan een jailbroken toestel omdat je anders totaal niet "in het systeem" kan komen.
Ah kijk aan, die reactie bevestig al compleet wat CallmeMrP al eerder in dit topic heeft uitgelegd. Er is werkelijk helemaal niets merkwaardigs aan de hand. Simpelweg een simpele portscan op een ip-range van T-Mobile waarbij er daarna is ingelogd op alle adressen waarbij een open ssh poort is gevonden. In sommige gevallen is het inloggen gelukt, in sommige niet. Waar het gelukt is, is kennelijk een achtergrond vervangen. Dat is geen exploit en al helemaal geen bug. Niet van een jailbreak en al helemaal niet van Apple. Het is puur een gebruikersfout doordat wachtwoorden niet zijn gewijzigd.

Een nmap op een originele iPhone 3G geeft overigens niets terug. Wanneer je applicaties als Air Sharing aan zet zul je uiteraard wat open poorten zien en bij iets als een jailbreak met ssh natuurlijk ook.

Buiten dat is er sowieso sprake van computervredebreuk omdat men zich toegang heeft verschaft door een beveiliging te doorbreken door gebruik te maken van een "valse" sleutel (het standaard root ww) en er ook nog eens iets op het apparaat is gewijzigd (overschreven). Computervredebreuk is een misdrijf waar sowieso al 1 jaar gevangenisstraf aan vast zit en wat kan uitgroeien tot 4 jaar gevangenisstraf. Daarnaast is het draaien van een portscan op een netwerk die niet van jezelf is (je bent niet de eigenaar) en je hebt hiervoor geen toestemming (T-Mobile zal dit niet toestaan) ook strafbaar. Dat zijn dus al 2 strafbare feiten. In dit geval is er ook nog een aanpassing geweest op de iPhone wat dus ook strafbaar is (jaartje cel). Zitten we al aan 3 strafbare feiten
  #128  
Oud 02-12-08, 23:08
SuperDutch's schermafbeelding
SuperDutch SuperDutch is offline
• iOS 5.0
• 4.3.5
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Oct 2007
Berichten: 335
Standaard

Maar hoe zijn die smsjes dan te verklaren?
  #129  
Oud 02-12-08, 23:25
iScorpio's schermafbeelding
iScorpio iScorpio is offline
iPhone(club) Guru
• iOS 14.0
• iPadOS 14.0
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Mar 2008
Locatie: Veluwe
Berichten: 11.220
Standaard

Raw data van de afbeelding "ph0n3.h4ck3r@gmail.com.jpg":

<?xpacket begin="" id="W5M0MpCehiHzreSzNTczkc9d"?>
<x:xmpmeta xmlns:x="adobe:ns:meta/" x:xmptk="Adobe XMP Core 4.2.2-c063 53.352624, 2008/07/30-18:12:18 ">
<rdf:RDF xmlns:rdf="http://www.w3.org/1999/02/22-rdf-syntax-ns#">
<rdf: Description rdf:about=""
xmlns:xmp="http://ns.adobe.com/xap/1.0/">
<xmp:CreatorTool>Adobe Photoshop CS4 Windows</xmp:CreatorTool>
<xmp:CreateDate>2008-12-02T05:27:52+01:00</xmp:CreateDate>
<xmp:ModifyDate>2008-12-02T05:27:52+01:00</xmp:ModifyDate>
<xmp:MetadataDate>2008-12-02T05:27:52+01:00</xmp:MetadataDate>
</rdf: Description>
<rdf: Description rdf:about=""
xmlnsc="http://purl.org/dc/elements/1.1/">
<dc:format>image/jpeg</dc:format>
</rdf: Description>
<rdf: Description rdf:about=""
xmlns: photoshop="http://ns.adobe.com/photoshop/1.0/">
<photoshop:ColorMode>3</photoshop:ColorMode>
</rdf: Description>
</rdf:RDF>
</x:xmpmeta>
  #130  
Oud 02-12-08, 23:27
ppl ppl is offline
• iOS 5.0
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Aug 2008
Berichten: 307
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door SuperDutch Bekijk bericht
Maar hoe zijn die smsjes dan te verklaren?
Vanaf de commandline zijn die vast wel te versturen.
  #131  
Oud 02-12-08, 23:34
InternetRebel's schermafbeelding
InternetRebel InternetRebel is offline
• iOS 4.2.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Sep 2008
Locatie: Zwolle
Berichten: 378
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door scorpiosoft Bekijk bericht
<xmp:CreatorTool>Adobe Photoshop CS4 Windows</xmp:CreatorTool>
In elk geval een Windows gebruiker dus. Jammer, dat laat nog steeds zo'n 95% van de computergebruikers over? Was het Mac geweest dan konden er al een berg "verdachten" worden afgestreept.

[edit]

Dringt nu ook pas tot me door dat het gebruikte icoontje een "super smiley" van MSN is, was dus eigenlijk al duidelijk dat dit uit de Windows-tak van iPhone gebruikers moest komen. Maar ja, ooit wel eens iets goeds van Windows gekomen eigenlijk? ;-)

Laatst gewijzigd door InternetRebel; 02-12-08 om 23:48.
  #132  
Oud 02-12-08, 23:39
jonathan's schermafbeelding
jonathan jonathan is offline
• iOS 7.0.2
• 7.0.2
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Sep 2007
Berichten: 251
Standaard

Dit klinkt best wel ernstig...
Wel dom van T-Mobile trouwens dat ze alle iPhones in één IP-range hebben zitten. Nou ja, hun schuld is het niet, maar toch ;-)
  #133  
Oud 03-12-08, 01:13
CallmeMrP CallmeMrP is offline
• iOS 2.2
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Dec 2008
Berichten: 8
Standaard

Beide .jpg bestanden zijn gemaakt met Adobe Photoshop CS4 door ene 'XXXXX'. Je zou vermoeden dat deze scriptkiddie lid is van iPhoneclub.nl, anders zou je toch niet naar deze website verwijzen in je 'hack'. En.. is dat is even toevallig: <verwijderd door iPhoneclub.nl>
Als iemand van iPhoneclub zo vriendelijk zou willen zijn het IP-adres van de frontpage reactie van ph0n3.h4ck4r@gmail.com zou willen cross-checken, zou ik graag het resultaat daarvan vernemen. Dat zou ik dan mee kunnen nemen bij mijn aangifte bij de politie morgen.

Laatst gewijzigd door iCulture; 03-12-08 om 01:17. Reden: - Anoniem gemaakt
  #134  
Oud 03-12-08, 01:17
Buur's schermafbeelding
Buur Buur is offline
• iOS 8.4
• 8.4
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jul 2008
Locatie: /dev/null
Berichten: 664
Standaard

Die "hacker" heeft in ieder geval voor elkaar gekregen wat meerdere mensen met mij al veel langer roepen: SSH op de iPhone kan je beveiliging compromitteren. Dus ga er veilig mee om (op zijn minst wachtwoorden veranderen EN steeds uitzetten na gebruik).

Wat die "hacker" verder wil is ermee naar Apple stappen om deze "veiligheidslek" aan te pakken... En dan denk ik dat onze hacker helemaal niet zo'n slimme kerel is als dat hij zich wil doen voorkomen! Want daar bij Apple gaan ze hem vierkant uitlachen! Laten we even nadenken (iets wat die "hacker" blijkbaar niet gedaan heeft)... Dit is geen beveiligingslek van het iPhoneOS, dit heeft juist kunnen gebeuren doordat mensen een jailbreak uitgevoerd hebben en OpenSSH geinstalleerd hebben en dan ook nog eens niet veilig gebruiken! Apple zal dit alleen maar zien als bevestiging van hoe goed de keuze was om het iPhoneOS helemaal af te sluiten. Sorry dat ik het zeg, maar wat een loser...
Maar okee, hij heeft zijn boodschap naar buiten kunnen brengen en als enige voordeel zullen we het maar bekijken als een agressieve wijze van mensen wijzen op het verstandig gebruiken van OpenSSH na een jailbreak en dat ze hun standaardwachtwoordne moeten veranderen...
  #135  
Oud 03-12-08, 01:19
iCulture's schermafbeelding
iCulture iCulture is offline
Administrator
• iOS 17.1
• iPadOS 17.1
• Besturingssysteem: macOS
 
Geregistreerd: Sep 2007
Locatie: Amsterdam
Berichten: 24.251
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door CallmeMrP Bekijk bericht
Beide .jpg bestanden zijn gemaakt met Adobe Photoshop CS4 door ene 'XXXXX'. Je zou vermoeden dat deze scriptkiddie lid is van iPhoneclub.nl, anders zou je toch niet naar deze website verwijzen in je 'hack'. En.. is dat is even toevallig: <verwijderd door iPhoneclub.nl>
Als iemand van iPhoneclub zo vriendelijk zou willen zijn het IP-adres van de frontpage reactie van ph0n3.h4ck4r@gmail.com zou willen cross-checken, zou ik graag het resultaat daarvan vernemen. Dat zou ik dan mee kunnen nemen bij mijn aangifte bij de politie morgen.
Nogmaals: alle ip-adressen bij ons bekend zijn al 40x gecontroleerd, op alle mogelijke manieren. Laten we hier a.u.b. geen heksenjacht tegen volkomen onschuldige gebruikers beginnen die het ongeluk hebben toevallig ooit een gebruikersnaam te hebben gekozen die nu ineens hiermee in verband kan worden gebracht. Dit soort reacties worden verwijderd danwel bewerkt.
  #136  
Oud 03-12-08, 01:31
Fresh Fresh is offline
• iOS 12.1.1
• 12.1.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Oct 2007
Berichten: 1.732
Standaard

Hoe het is gebeurd is eigenlijk niet belangrijk. Zoals iPhoneclub al zegt in het artikel; gewoon aangifte doen. De Hacker heeft wel degelijk computervredebreuk gepleegd en is zodoende strafbaar. Alle getroffenen zijn toch in hun privacy geschaad. Het voelt alsof iemand letterlijk in je huis is geweest. Tenminste, zo voelde het wel toen onze site gehackt was.

Wat wel (in technisch opzicht) interessant zou zijn om te weten is of een jailbreak i.c.m. SSH inderdaad de boosdoener is. Volgens de hacker zelf niet...
  #137  
Oud 03-12-08, 01:31
CallmeMrP CallmeMrP is offline
• iOS 2.2
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Dec 2008
Berichten: 8
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door iPhoneclub.nl Bekijk bericht
Nogmaals: alle ip-adressen bij ons bekend zijn al 40x gecontroleerd, op alle mogelijke manieren. Laten we hier a.u.b. geen heksenjacht tegen volkomen onschuldige gebruikers beginnen die het ongeluk hebben toevallig ooit een gebruikersnaam te hebben gekozen die nu ineens hiermee in verband kan worden gebracht. Dit soort reacties worden verwijderd danwel bewerkt.
Prima. Jullie je verantwoordelijkheid en ik de mijne. Ik neem aan dat het geen probleem is als ik vermeld dat mensen die gehackt zijn het betreffende jpg bestand kunnen openen met wordpad en dat dan in de eerste regel naast 'adobe' de nickname te vinden is van de 'h4ck3r'? Dat er toevallig ook een gebruiker is met dezelfde nickname is iets wat er vervolgens mee in verband kan worden gebracht.
  #138  
Oud 03-12-08, 01:35
iCulture's schermafbeelding
iCulture iCulture is offline
Administrator
• iOS 17.1
• iPadOS 17.1
• Besturingssysteem: macOS
 
Geregistreerd: Sep 2007
Locatie: Amsterdam
Berichten: 24.251
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door CallmeMrP Bekijk bericht
Prima. Jullie je verantwoordelijkheid en ik de mijne. Ik neem aan dat het geen probleem is als ik vermeld dat mensen die gehackt zijn het betreffende jpg bestand kunnen openen met wordpad en dat dan in de eerste regel naast 'adobe' de nickname te vinden is van de 'h4ck3r'? Dat er toevallig ook een gebruiker is met dezelfde nickname is iets wat er vervolgens mee in verband kan worden gebracht.
Iedereen mag uiteraard zijn eigen onderzoek doen en zonder namen te noemen kun je inderdaad een hoop hints weggeven. Maar Mr Scriptkiddie is niet helemaal dom en heeft "netjes" gebruikgemaakt van (vermoedelijk) anonieme proxies. Zijn eerste blogreactie was van een ip-adres in de VS, het andere met een ip-adres in Thailand. Het lijkt me geen kwaad te kunnen dat nog openbaar te melden. Met die twee ip-adressen kom je echter geen enkele steek verder.
Ik wil desalniettemin pleiten om hier geen ordinaire heksenjacht van te maken. Alles wordt zorgvuldig bestudeerd en indien nodig zullen wij zeker gepaste juridische actie ondernemen.
  #139  
Oud 03-12-08, 01:37
Buur's schermafbeelding
Buur Buur is offline
• iOS 8.4
• 8.4
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jul 2008
Locatie: /dev/null
Berichten: 664
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door jonathan Bekijk bericht
Dit klinkt best wel ernstig...
Wel dom van T-Mobile trouwens dat ze alle iPhones in één IP-range hebben zitten. Nou ja, hun schuld is het niet, maar toch ;-)
Waar haal je dat vandaan? Ik denk dat je een denkfout maakt. Anders graag onderbouwen. Natuurlijk heeft T-Mobile zijn eigen IP-range. Maar om te zeggen dat daar alleen iPhones op zitten, is erg kort door de bocht. Iedere verbonden 3G-foon zal binnen die reeks vallen. Zo werkt het nu eenmaal, net als bij internetproviders.

/edit:
Ik was al bang dat er naar T-Mobile en Apple gewezen zou gaan worden, als mogelijke medeveroorzaker van dit leed. Laat ik nogmaals heel duidelijk zijn: Apple heeft niet voor niks een "jail" aangebracht en lacht zich hier dus krom om ("zie nou wel dat we gelijk hadden om de iPhone gebruikers te beschermen tegen zichzelf!") en T-Mobile kunnen we alleen maar blij mee zijn dat die geen poortfilters aangebracht hebben om dit te voorkomen... Dan is het eind zoek! Het begint met een block op poort 22 en wat wordt de volgende? Neuhhhhh!!! Afblijven en laat het netwerk open! De enige juiste veroorzakers van dit leed zijn onwetende gebruikers, die zichzelf niet goed ingedekt hebben tegen dit soort indringing. Jammer voor hun, maar er zitten nu eenmaal risico's aan onwetend je iPhone (of welke andere computer dan ook!) openzetten naar de wereld met zoiets als SSH onveilig ingesteld. Die waarschuwing is al vaker afgegeven, maar hopelijk gaan mensen nu eerst eens nadenken, voordat ze zoiets doen.

/edit2:
Ik ben wel degelijk een voorstander van een "open" iPhone. Maar zomaar iets installeren of aanpassen en dan niet kijken naar o.a. de veiligheid, tsja, dat is gewoon dom. Dan kun je beter je iPhone niet jailbreaken, als je je eigen verantwoordelijkheid dan niet neemt. Laat dan de verantwoordelijkheid voor je beveiliging van je eigen gegevens en iPhone maar bij Apple alsjeblieft!

Laatst gewijzigd door Buur; 03-12-08 om 01:56.
  #140  
Oud 03-12-08, 02:43
CallmeMrP CallmeMrP is offline
• iOS 2.2
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Dec 2008
Berichten: 8
Standaard

Even een korte reply op Buur: hoewel ik het met je eens bent dat het probleem niet bij Apple (nu al te streng) of T-Mobile (gelukkig niet streng) ligt, ben ik het niet met je eens dat mensen die een iPhone hebben die kwetsbaar is/was niet zouden nadenken voordat ze iets doen.

Zoals ook gelukkig in het frontpage artikel is opgenomen en ik al eerder heb gepost, zet SBSettings SSH automatisch aan na een reboot, ook als je in BossPrefs in hebt gesteld dat SSH automatisch uit zou moeten sta na een reboot. Zo ging ik er zelf vanuit dat ik geen risico liep, omdat SSH altijd uit stond, behalve als ik het nodig had en dan alleen binnen mijn eigen locale netwerk dat ik zelf goed beschermd heb naar buiten toe. De standaard wachtwoorden heb ik dus ook niet hoeven veranderen en omdat dit ook narigheid zou kunnen veroorzaken met apps/backups/jailbreak/toekomstige unlock/etc heb ik dat dan ook niet gedaan. Zo kan je toch voor een onaangename verrassing komen te staan als blijkt dat SBSettings de SSH service aan heeft gezet terwijl ik verbonden was met T-Mobile 3G!
Reageren



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
iPhone 3G & Nike+ !!! (pag. 2 comment #40) blaugrana iPhone Apps 76 24-01-10 15:17

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 08:18.