//

Geef je iPhone 3G een kleurtje!

Geef je iPhone 3G een kleurtje! discussie in iPhone algemeen forum; ( verdwijnt na registratie ) Haha, ja daar zit ik dus mee, die kleur is nog niet selecteerbaar. Misschien voor de admins om bij de iPhone ook "andere, nl:" als ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > iPhone > iPhone algemeen
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen

Reageren

 

Discussietools Weergave
  #21  
Oud 26-01-09, 22:29
JohannesVinke JohannesVinke is offline
• iOS 2.2
• Besturingssysteem: MacOS X
 
Geregistreerd: May 2008
Locatie: Delft
Berichten: 9
Standaard

Haha, ja daar zit ik dus mee, die kleur is nog niet selecteerbaar. Misschien voor de admins om bij de iPhone ook "andere, nl:" als optie neer te zetten?

En ja, die van Croiman schrok ik wel ff van toen ik die 1e foto zag
Gesponsorde links
Advertentie
Advertentie

  #22  
Oud 27-01-09, 09:07
-dp- -dp- is offline
• iOS 5.0.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Nov 2008
Locatie: Zuid-Limburg
Berichten: 32
Standaard

Ik vindt wel dat je lef hebt om een 699,- duur toestel met een paar busjes verf van enkele euro's te gaan spuiten. Ik zou het zelf nooit doen, en van dicht bij zie ik ook redelijk veel oneffenheden.

Maar van ver af zal het wel een eye-catcher zijn . Als ik iemand zo bellend door de stad zou zien lopen keek ik wel ff om, en dat is het effect dat je volgens mij wilde bereiken.
  #23  
Oud 27-01-09, 11:29
daveve daveve is offline
• iOS 4.0.1
• 4.3.3
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Nov 2007
Berichten: 89
Standaard

de bubbeltjes gaan zeker los laten heb dit ook gehad met een oude mobiel .
Waarom gebruik je ook gamma verf ,als er iets slecht is .
voor degene die het ook gaan doen zou ik aanraden om er als eerste
een goede kunstofprimer op te spuiten, dat scheelt een hoop ergenis.
ps. het ziet er wel grappig uit op de bubbels na dan .
  #24  
Oud 27-01-09, 15:41
JohannesVinke JohannesVinke is offline
• iOS 2.2
• Besturingssysteem: MacOS X
 
Geregistreerd: May 2008
Locatie: Delft
Berichten: 9
Standaard

Even een update nadat veel mensen comments hadden geschreven over bubbels/oneffenheden (wat ook terecht was):

Ik heb het rode gedeelte opgeschuurd en nog een keer gespoten, waardoor de grootste oneffenheden er nu uit zijn.

De eerste foto's waren met de flitser er direct opgeknald waardoor je echt alles ziet. Weten veel mensen misschien ook wel als je foto's neemt, dat die met flits er vaak flets en lelijk uitzien. Deze belichting zal normaliter niet voorkomen, tenzij je hem in direct zonlicht gaat houden met een loep voor je neus.

En een kunststofprimer zou waarschijnlijk handig zijn, zelf niet aan gedacht. Denk wel dat dit weer een extra verflaag is, en na 3 of 4 lagen begint het wel lelijk te worden als je een deel niet spuit, vanwege het randje

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door -dp- Bekijk bericht
Ik vindt wel dat je lef hebt om een 699,- duur toestel met een paar busjes verf van enkele euro's te gaan spuiten.
Dankje

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door -dp- Bekijk bericht
Maar van ver af zal het wel een eye-catcher zijn . Als ik iemand zo bellend door de stad zou zien lopen keek ik wel ff om, en dat is het effect dat je volgens mij wilde bereiken.
Exactly
Bijgevoegde afbeelding(e)
Bestandstype: jpg _MG_4840.jpg‎ (219,5 KB, 340x gelezen)
Bestandstype: jpg _MG_4838.jpg‎ (235,9 KB, 322x gelezen)
Bestandstype: jpg _MG_4836.jpg‎ (223,1 KB, 431x gelezen)

Laatst gewijzigd door King1987; 27-01-09 om 15:51. Reden: Edit knop gebruiken aub
  #25  
Oud 27-01-09, 16:07
Mackjenzie's schermafbeelding
Mackjenzie Mackjenzie is offline
• iOS 3.1.3
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Oct 2008
Locatie: België
Berichten: 178
Standaard

Op die 3e foto is ie echt NICE ! Mooi gedaan!
  #26  
Oud 27-01-09, 16:30
JohannesVinke JohannesVinke is offline
• iOS 2.2
• Besturingssysteem: MacOS X
 
Geregistreerd: May 2008
Locatie: Delft
Berichten: 9
Standaard

Ja, ligt er echt maar aan hoe de belichting erop valt, maar daar springt ie er wel uit idd
  #27  
Oud 28-01-09, 10:50
Sleurhutje Sleurhutje is offline
• iOS 6.0.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Nov 2008
Berichten: 30
Standaard

Als je een witte iPhone hebt, kun je de acherkant een paar minuten koken in Dylon. Dat is kleurmiddel voor katoon en verkrijgbaar bij o.a. het Kruidvat. De kleurstof trekt dan in het plastic waardoor de achterkant zijn kleur behoudt bij bijv. krassen of stoten.
  #28  
Oud 30-01-09, 22:38
jordiavp's schermafbeelding
jordiavp jordiavp is offline
• iOS 3.1.2
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jun 2008
Locatie: België
Berichten: 104
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door JohannesVinke Bekijk bericht
FOTO UPDATE 2e PAGINA!

Hallo iedereen!

Ben trotse bezitter van een witte 3G, maar vond de kleur op een gegeven moment een beetje saai en de witte en zwarte iPhones zie je nu écht overal (was nog niet zo met mijn 2G, maar dat is een ander verhaal), dus ik heb hem wat meer kleur gegeven

Waarschuwing vooraf: als je het zelf probeert, en het lukt, gefeliciteerd! post foto's! Lukt het niet, eigen schuld
Zou graag de reactie zien van de T-mob medewerker bij het verhaal dat het spuiten niet helemaal gelukt is en of je een nieuwe krijgt

Verwacht ook geen Colorware kwaliteit, ik weet nog niet hoe goed de verf blijft zitten, hij geeft in ieder geval na een nacht drogen niet meer af, dus ik neem aan dat het wel even blijft zitten.



Wat heb ik gebruikt?

- Gamma zijdeglans Satin Extra dekkend 400ml spuitbus zwart en rood
- 3M schuurpapier korrel 600
- TESA isolatietape 10x15
- Stanleymesje
- Terpentine
- Wattenstaafjes
- Eventueel kleine schroevendraaier

Alles te koop bij de bekende blauwe bouwmarkt.

Haal de simtray eruit

Schuur de achterkant van de iphone op totdat hij niet meer glimt (al een cool effect op zich).

Plak het gedeelte af dat je niet wil spuiten, in mijn geval de camera, het Apple logo en de bovenste knop. Zorg dat alles stof- en vetvrij is met terpentine oid. en maak hem daarna droog, anders blijft de tape niet plakken

(als je het niet-gespoten gedeelte glimmend wilt houden, draai de bovenste stappen om)

Plak alles dat je niet gespoten wilt hebben af, dus touchscreen, glimmend randje, alle openingen zoals speakers en de dock connector. Een wattenstaafje werkt ideaal om de koptelefooningang af te schermen, misschien moet je iets van de watten wegsnijden als hij te groot is. Als je meerdere kleurtjes gaat spuiten natuurlijk ook het gedeelte dat een ander kleurtje krijgt.

De knoppen hoef je op zich niet af te plakken, deze kun je later vrij krabben met het stanleymesje, dat is minder werk. Het beste ontwerp je je kleurenschema zo dat de schakelaars niet geverfd worden want het is wel een beetje een gepiel om het mooi te krijgen, als je 1x met je mesje uitschiet zit er een kras in (is mij gebeurt)

Ik heb zelf de onderste schroeven eruit gedraaid ipv af te plakken, waarschijnlijk wel mijn garantie om zeep geholpen. Ze zijn vast ook wel af te plakken wat je zelf wilt natuurlijk!

Spuit een 1e laagje met de spuitbus erop. Houd goed afstand, het hoeft de 1e keer niet overal te dekken of gelijkmatig te zijn, dat komt de 2e keer wel. Laat het een nacht drogen. Volgende dag 2e laag en weer lekker paar uur laten drogen, langer is beter

Ga zo door totdat je overal van elk kleurtje 2 lagen hebt, en laat alles goed drogen.

Haal voorzichtig de tape eraf, bij mij bleven de randjes goed zitten met de TESA isolatietape, ook al was de verf gedroogd.

Werk eventuele plekjes bij met terpentine, schuurpapier of het mesje totdat het er goed uitziet. Bij mij was een stukje tape niet goed gaan zitten dus er was een beetje verf eronder gekropen, dit is goed weg te halen met het stanleymesje.

Totale kosten: €20.41

Resultaten zijn in hoge resolutie te bekijken op: Flickr: Johannes Vinke's Photostream

Johannes
GAMMA for life
(ik werk daar dus)
"hoe maakt u het? Met GAMMA !"
__________________
iPhone 3G 16GB Wit , Mobistar MY30 abbo.
+ iPhone 8GB 1st gen
  #29  
Oud 28-02-09, 10:32
akron_007 akron_007 is offline
• iOS 3.0 Beta
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Feb 2009
Berichten: 17
Standaard

ik vind het echt heel goed gevonden, en ik vind het ook zeer mooi uitgevoerd, het ziet er echt best uit.

Maar ik zou het toch nooit met men eigen iphone proberen denk ik

akron.
  #30  
Oud 01-03-09, 17:04
Vassili's schermafbeelding
Vassili Vassili is offline
• iOS 4.3.4
• 4.3.4
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jul 2008
Locatie: Haarlem
Berichten: 193
Standaard

Erg mooi gedaan!
Alleen zou ik het zelf nooit doen...
  #31  
Oud 09-03-09, 17:05
Sleurhutje Sleurhutje is offline
• iOS 6.0.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Nov 2008
Berichten: 30
Standaard

Als je een witte iPhone hebt, kun je bij bijv. 't Kruidvat een pakje Dylon halen. Da's kleurstof om kleding te verven. Neem een oude pan met warm water (ca. 70°C), doe zo'n tablet erin en sudder je achterkantje voor een flink tijdje mee. De kleurstof trekt in het plastic waardoor je een krasvaste gekleurde achterkant krijgt.

Ik heb het zelf nog niet met de iPhone gedaan maar al wel met een Nokia en wat andere plastic onderdelen van andere apparaten. Vooral blauw, oranje en groen doen het goed. Zwart niet, rood, roze en geel redelijk (niet effen kleurverdeling).
  #32  
Oud 09-03-09, 20:40
Gekko Gekko is offline
• iOS 5.0.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Sep 2008
Locatie: Delft
Berichten: 175
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sleurhutje Bekijk bericht
Als je een witte iPhone hebt, kun je bij bijv. 't Kruidvat een pakje Dylon halen. Da's kleurstof om kleding te verven. Neem een oude pan met warm water (ca. 70°C), doe zo'n tablet erin en sudder je achterkantje voor een flink tijdje mee. De kleurstof trekt in het plastic waardoor je een krasvaste gekleurde achterkant krijgt.

Ik heb het zelf nog niet met de iPhone gedaan maar al wel met een Nokia en wat andere plastic onderdelen van andere apparaten. Vooral blauw, oranje en groen doen het goed. Zwart niet, rood, roze en geel redelijk (niet effen kleurverdeling).
En hoe hou je het tegen dat het water niet je iPhone inloopt en dus kapot gaat???
__________________
Verwar de mening van de meerderheid niet met die van de waarheid.
  #33  
Oud 09-03-09, 20:56
(((BEAR))) (((BEAR))) is offline
• iOS 6.0
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Aug 2008
Berichten: 16
Standaard

Hij is cool man!!! toffe kleur combi zo!!!

Laatst gewijzigd door (((BEAR))); 09-03-09 om 20:59.
  #34  
Oud 10-03-09, 00:36
owain owain is offline
• iOS 4.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jun 2008
Berichten: 27
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gekko Bekijk bericht
En hoe hou je het tegen dat het water niet je iPhone inloopt en dus kapot gaat???
misschien dom hoor maar je achterkant eraf halen??
of ligt dat nou aan mij
  #35  
Oud 10-03-09, 01:36
kuradius's schermafbeelding
kuradius kuradius is offline
• iOS 7.1.1
• 4.3.5
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Nov 2008
Locatie: naaldwijk
Berichten: 51
Stuur een bericht via MSN naar kuradius
Standaard

Ik kan airbrushen en ik woon in naaldwijk
  #36  
Oud 10-03-09, 09:40
Brian_NL's schermafbeelding
Brian_NL Brian_NL is offline
• iOS 4.3.3
• 4.3.3
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Aug 2008
Berichten: 497
Standaard

Erg vet gedaan!
Alleen waag ik me zelf er niet aan
__________________
*|~iPhone 4 & iPad Wi-Fi~|*
  #37  
Oud 10-03-09, 18:55
Robbor Robbor is offline
• iOS 5.0 Beta
• 4.3.3
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Oct 2007
Berichten: 64
Standaard

Dude, you f*cked up your iPhone!

Om maar even een versie van een moviequote te gebruiken.
  #38  
Oud 11-03-09, 20:52
Luciano- Luciano- is offline
• iOS 4.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Dec 2007
Berichten: 41
Standaard

ziet op het eerse gezicht er nice uit alleen van dichtbij jammer
en je ziet bij het rood nog de letters staan van apple enzo
  #39  
Oud 14-03-09, 17:15
polleke112 polleke112 is offline
• iOS 4.3.3
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: May 2008
Berichten: 4
Stuur een bericht via MSN naar polleke112
Standaard

erg gaaf, maar mij iets te. Lijkt mij inderdaad wel een keer leuk om van zwart naar wit te gaan. Blijft airbrushen echt zoveel beter zitten? Want dit zal wel een stuk duurder zijn dan de 20 euro.
  #40  
Oud 14-03-09, 17:26
DennisVerkoop's schermafbeelding
DennisVerkoop DennisVerkoop is offline
• iOS 2.2.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Feb 2009
Berichten: 7
Standaard

Dan kun je beter zo'n skin bestellen die je zelf kunt ontwerpen. Krijg je geen garantie perikelen en kun je evt je toestel nog een x fatsoenlijk verkopen.
Reageren



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 
Discussietools
Weergave

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Wat voor een cijfer geef jij de iPhone? bjorntje Chat en geruchten 30 10-12-09 08:03

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 23:14.