//

A2DP bluetooth lijkt niet te werken in 3.0GM (iphone 3G)

A2DP bluetooth lijkt niet te werken in 3.0GM (iphone 3G) discussie in iPhone algemeen forum; ( verdwijnt na registratie ) Eergister mijn iPhone 3G geupdate met de nieuwste firmware 3.0GM en meteen mijn sony DR-BT22 bluetooth headset getest (ondersteund A2DP / AVRCP / HFP / ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > iPhone > iPhone algemeen
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Berichten van vandaag

Reageren

 

Discussietools Weergave
  #1  
Oud 11-06-09, 18:21
Maciver Maciver is offline
• iOS 2.0.2
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Nov 2007
Berichten: 7
Standaard A2DP bluetooth lijkt niet te werken in 3.0GM (iphone 3G)

Eergister mijn iPhone 3G geupdate met de nieuwste firmware 3.0GM en meteen mijn sony DR-BT22 bluetooth headset getest (ondersteund A2DP / AVRCP / HFP / HSP) Maar de iPhone herkent hem blijkbaar niet, dit vind ik raar aangezien 3.0 bluetooth A2DP zou moeten gaan ondersteunen.

Iemand anders ook een soortgelijk probleem?

Alvast bedankt.
Advertentie
Advertentie Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)

  #2  
Oud 11-06-09, 18:24
iScorpio's schermafbeelding
iScorpio iScorpio is offline
iPhone(club) Guru
• iOS 14.0
• iPadOS 14.0
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Mar 2008
Locatie: Veluwe
Berichten: 11.220
Standaard

Werkt anders hier zeer goed!
__________________

PB's met vragen worden niet beantwoord, post deze op het forum!
  #3  
Oud 11-06-09, 18:27
Maciver Maciver is offline
• iOS 2.0.2
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Nov 2007
Berichten: 7
Standaard

En jij gebruikt dezelfde headset (sony DR-BT22) ?
  #4  
Oud 11-06-09, 18:42
iScorpio's schermafbeelding
iScorpio iScorpio is offline
iPhone(club) Guru
• iOS 14.0
• iPadOS 14.0
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Mar 2008
Locatie: Veluwe
Berichten: 11.220
Standaard

Nee, maar A2DP werkt hier. Dus dan weet je in idd geval dat het A2DP protocol onder 3.0 GM wel werkt.
  #5  
Oud 11-06-09, 22:02
Maciver Maciver is offline
• iOS 2.0.2
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Nov 2007
Berichten: 7
Standaard

Hmm.. oke dus dat zou moeten betekenen dat de headset van Sony geen A2DP van de iPhone herkent, klinkt een beetje aan een bug als je het mij vraagt. Hopelijk brengen ze hier nog een update voor uit in de toekomst. Bedankt voor je reactie.
  #6  
Oud 13-06-09, 20:49
Lezz Lezz is offline
• iOS 6.0
• 6.0
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Mar 2008
Berichten: 38
Standaard

Ik heb het getest bij mijn Kenwood BT8041 autoradio. Wat mij wel opvalt is dat de audio kwaliteit slechter is dan via de dock connector. Vooral in de hoge tonen merk ik dat het klinkt als een slecht gecomprimeerde mp3. Bij het ene nummer is het beter te horen dan bij de andere.

Nu weet ik niet of dat aan de iPhone ligt of aan mijn Kenwood (die hadden namelijk in het begin ook al problemen met de audiokwaliteit bij het bellen via bluetooth).

Graag hoor ik van anderen ervaringen met betrekking tot de audiokwaliteit bij A2DP.

Laatst gewijzigd door Lezz; 13-06-09 om 20:52.
  #7  
Oud 14-06-09, 09:46
pieterwillems pieterwillems is offline
• iOS 6.0.2
• 6.0.2
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Dec 2008
Locatie: belgie
Berichten: 573
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Maciver Bekijk bericht
Eergister mijn iPhone 3G geupdate met de nieuwste firmware 3.0GM en meteen mijn sony DR-BT22 bluetooth headset getest (ondersteund A2DP / AVRCP / HFP / HSP) Maar de iPhone herkent hem blijkbaar niet, dit vind ik raar aangezien 3.0 bluetooth A2DP zou moeten gaan ondersteunen.

Iemand anders ook een soortgelijk probleem?

Alvast bedankt.
Ik had dit ook met men headset, bij mij moest ik blijkbaar op een bep. Knopje duwen zotad men iphone hem kon vinden, staat meestal in de handleiding
  #8  
Oud 14-06-09, 10:33
Dejive Dejive is offline
• iOS 7.0.3
• 7.0.4
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jul 2008
Locatie: Groningen
Berichten: 263
Standaard

Gaaf hoor..als het goed is moet dat ook lukken met mijn autoradio straks..geen gekloot meer met cd'tjes ofzo, heerlijk door je albums heen bladeren.
Kan niet wachten tot het woensdag is.
  #9  
Oud 14-06-09, 10:36
Melbuuln Melbuuln is offline
• iOS 4.3
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jun 2009
Locatie: Borne
Berichten: 6
Standaard

Mijn Philips Bluetooth-stereohoofdtelefoon SHB6100 (A2DP en AVRCP) werkt ook niet met 3.0
De iPhone ziet hem wel als een audio apparaat , maar krijg toch het Bluetooth symbool (iPod) niet in beeld ??

Een telefoontje aannemen via de headset werkt wel normaal en zelfs beter dan bij de vorige firmware.
  #10  
Oud 14-06-09, 10:40
RobertoCoppi RobertoCoppi is offline
• iOS 5.0 Beta
• 5.0 Beta
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Apr 2009
Locatie: Groningen
Berichten: 34
Standaard

Kent iemand een goede simpele bluetooth receiver met a2dp die je aan je versterker kunt hangen met tulp?
  #11  
Oud 14-06-09, 10:58
Melbuuln Melbuuln is offline
• iOS 4.3
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jun 2009
Locatie: Borne
Berichten: 6
Standaard

Bij mijn Philips SHB6100 zit een losse Bluetooth Dongle waaraan tulp stekker zit.

De SHB6100 kan met 2 bluetooth apparaten tegelijk verbinding maken , iPhone en Bluetooth Dongle.
Zo gauw er een gesprek binnenkomt schakelt de Philips automatisch over na de headset en als het gesprek is afgelopen wordt er weer een verbinding gemaakt met de Dongle.
De Bluetooth Dongle werkt met elke apparaat waarop een jackplug 3,5mm (uitgang) zit.
  #12  
Oud 15-06-09, 18:16
Ewout Ewout is offline
• iOS 4.3.3
• 4.3.3
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Feb 2008
Locatie: Hvittingfoss, Noorwegen
Berichten: 6
Standaard

Ik heb sinds vandaag een Nokia BH-604 headset en die werkt zeer goed met de iPhone samen. Alleen track forward/backward werkt niet. Volgens mij is niet de hele Bluetooth stack geïmplementeerd. Het geluid is fantastisch.
  #13  
Oud 16-06-09, 00:56
Runaque Runaque is offline
• iOS 6.1.2
• 6.1.2
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Dec 2008
Berichten: 560
Standaard

Iphone OS 3.0 werkt idd wel met A2DP, maar helaas niet met AVRCP. Geluidskwaliteit is prima wetende dat het via radiofrequentie overgedragen wordt. Hopelijk is het AVRCP profiel aanwezig bij de definitieve versie van 3.0.
  #14  
Oud 16-06-09, 09:16
Lezz Lezz is offline
• iOS 6.0
• 6.0
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Mar 2008
Berichten: 38
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Runaque Bekijk bericht
Geluidskwaliteit is prima wetende dat het via radiofrequentie overgedragen wordt.
Kan dit het geluidsverschil verklaren in helderheid dat ik hoor vergeleken met de dock connector?

Ik heb het ook nog niet kunnen vergelijken met een ander A2DP enabled device om daarmee de kwaliteit te kunnen troubleshooten...
  #15  
Oud 16-06-09, 12:39
Runaque Runaque is offline
• iOS 6.1.2
• 6.1.2
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Dec 2008
Berichten: 560
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Lezz Bekijk bericht
Kan dit het geluidsverschil verklaren in helderheid dat ik hoor vergeleken met de dock connector?

Ik heb het ook nog niet kunnen vergelijken met een ander A2DP enabled device om daarmee de kwaliteit te kunnen troubleshooten...
Er speelt een groot verschil in kwaliteit tussen Bluetooth v1.2 en v2.0, de 2.0 zal aanzienlijk betere kwaliteit van geluid voortbrengen. De iPhone 3G zelf is voorzien van v2.0, de 3G S dan weer van v2.1.
Het apparaat dat het geluid voortbrengt, dus de iphone in dit geval, zal (normaal gesproken, want bij Apple tart men soms alle logica) overweg kunnen met Bluetooth apparaten met dezelfde versie Bluetooth en lager. Tracht je een Bluetooth apparaat met een hogere versie (neem v2.1) te verbinden met de iPhone, dan kan dit resulteren in een slechter geluid dan als je een apparaat gebruikt met de juiste of lagere versie en in het slechtste geval doet het apparaat het helemaal niet.
Elke nieuwere versie Bluetooth is ook sneller dan de vorige en dat betekend dat er ook meer data per seconde verzonden kan worden, waardoor de geluidskwaliteit aanzienlijk verbeterd kan worden., uiteraard speelt de kwaliteit van de ontvanger die het signaal moet decoderen een rol hierin.

Tussen de BlueNext dockconnector en in device Bluetooth van de iPhone hoor ik geen verschil, maar ik gebruik de dockconnector omwille van de aanwezige AVRCP, voor de rest is alles hetzelfde in geluid en snelheid, alleen kan ik via de BlueNext connector geen oproepen ontvangen en dat gaat wel als je via de iPhone op Bluetooth werkt.
  #16  
Oud 19-08-09, 17:41
ferrari2010's schermafbeelding
ferrari2010 ferrari2010 is offline
• iOS 10.2.1
• 10.2.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Aug 2009
Locatie: schagen
Berichten: 13
Standaard

ok heb een philips shb6100 ik kan er wel mee bellen maar muziek gaat niet ik heb fw 3.0 iph 3gs dan moet het toch werken
Reageren



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
jailbrake met Spirit lijkt te werken maar werkt toch niet kaasdebaas Jailbreak 3 03-02-11 16:27
Iphone scherm lijkt niet meer te werken nxken iPhone algemeen 7 02-01-10 11:30
Muziek: Iphone 2G en A2DP stereo bluetooth inception Muziek, foto & video 0 27-06-09 12:58
Bluetooth Stereo adapter (A2DP) voor iPhone KSH iPhone accessoires en onderdelen 35 21-04-09 16:16

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 12:59.