//

batterijduur 3.0 Wat zijn je ervaringen.

batterijduur 3.0 Wat zijn je ervaringen. discussie in iPhone algemeen forum; ( verdwijnt na registratie ) Citaat: Oorspronkelijk geplaatst door Undertaxxx Gisteren 3.1 Firmware Beta2 voorzien op men 3GS en push werkt eindelijk zoals het hoort. Heb momenteel al 12u lang ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > iPhone > iPhone algemeen
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen
  #161  
Oud 19-07-09, 14:12
apotheosis apotheosis is offline
• iOS 10.2.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Anders
 
Geregistreerd: Jan 2009
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 4.751
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Undertaxxx Bekijk bericht
Gisteren 3.1 Firmware Beta2 voorzien op men 3GS en push werkt eindelijk zoals het hoort. Heb momenteel al 12u lang de Push optie aanstaan voor BeejiveIM en batterij verbruik is amper met 4% gedaald ! Ik herinner dat met 3.0 Firmware na een uur of 4 de batterij leeg was, dus dit is een gigantische verbetering en push kan eindelijk normaal gebruikt worden.
Geen verbetering van gps?
Gesponsorde links
Advertentie
Advertentie

  #162  
Oud 19-07-09, 14:14
Undertaxxx's schermafbeelding
Undertaxxx Undertaxxx is offline
iPhone(club) Guru
• iOS 7.0.4
• 7.0.4
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Mar 2008
Locatie: België (Vlaams Brabant)
Berichten: 1.208
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door apotheosis Bekijk bericht
Geen verbetering van gps?
Ik had sowieso al weinig tot geen problemen met de gps, Navigon functioneerde al heel erg goed hier. Zal vanavond alsnog eens even een test ritje gaan doen en kijken of ik enig verschil opmerk.
  #163  
Oud 19-07-09, 15:34
lapje's schermafbeelding
lapje lapje is offline
• iOS 5.0 Beta
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jun 2009
Locatie: Enschede
Berichten: 73
Standaard

Ik ben zelf in het bezit van de Iphone 3GS en ik moet zeggen dat ik best wel tevreden ben over de batterij.

Gebruik:
Ik gebruik de Iphone waarvoor hij bedoelt is. Multifuncioneel. Ik lees en verstuur e-mail (exchange), Internet, luister muziek, navigeer (Navigon), speel spelletjes en gebruik vele apps voor raadplegen van weer en nieuws en beursinfo.

Instellingen:
Ik heb bijna alles standaard aan staan. 3G, Wi-Fi, Positiebepaling. Alleen bluetooth zet ik alleen aan in de auto voor synchroniseren met Parrot 3200. Ook gebruik ik geen push maar haal de mail elk half uur binnen.

Verhouding standby en gebruik:
Gemiddeld is mijn verhouding standby: 2 dgn en gebruik rond de 8 uur. Dat vind ik zeer acceptabel voor een telefoon met zoveel mogelijkheden.

Batterij opladen:
De bovenstaande verhouding tussen standby/gebruik heb ik gehaald met 1 keer opladen en totdat de batterij leeg was. Normaal laad ik de telefoon regelmatig even tussentijds weer bij. Met I-tunes, in de auto. Ik vind het eigenlijk ook onzin om de Iphone een hele nacht aan de oplader te hangen omdat het volledig opladen veel sneller gaat. Het verhaal dat je de batterij soms helemaal leeg en weer 100% moet opladen zijn fabeltjes. De huidige batterijen zijn juist zeer geschikt om ze te gebruiken en af en toe bij te laden.

Psychologische grens:
Wat ik zelf vaak had is dat wanneer de batterij nog maar 30-20 % heeft dat je je dan al zorgen gaat maken over hoe lang je telefoon het nog zal vol houden. Het valt me op dat je dan nog best wel lang de telefoon gewoon kunt gebruiken.

Kortom ben ik zeer tevereden over de batterij. Alleen navigeren doe ik standaard met gebruik van een sigarettenaansteker.

Laatst gewijzigd door lapje; 19-07-09 om 15:47.
  #164  
Oud 19-07-09, 17:35
apotheosis apotheosis is offline
• iOS 10.2.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Anders
 
Geregistreerd: Jan 2009
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 4.751
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lapje Bekijk bericht
Ik ben zelf in het bezit van de Iphone 3GS en ik moet zeggen dat ik best wel tevreden ben over de batterij.

Gebruik:
Ik gebruik de Iphone waarvoor hij bedoelt is. Multifuncioneel. Ik lees en verstuur e-mail (exchange), Internet, luister muziek, navigeer (Navigon), speel spelletjes en gebruik vele apps voor raadplegen van weer en nieuws en beursinfo.

Instellingen:
Ik heb bijna alles standaard aan staan. 3G, Wi-Fi, Positiebepaling. Alleen bluetooth zet ik alleen aan in de auto voor synchroniseren met Parrot 3200. Ook gebruik ik geen push maar haal de mail elk half uur binnen.

Verhouding standby en gebruik:
Gemiddeld is mijn verhouding standby: 2 dgn en gebruik rond de 8 uur. Dat vind ik zeer acceptabel voor een telefoon met zoveel mogelijkheden.

Batterij opladen:
De bovenstaande verhouding tussen standby/gebruik heb ik gehaald met 1 keer opladen en totdat de batterij leeg was. Normaal laad ik de telefoon regelmatig even tussentijds weer bij. Met I-tunes, in de auto. Ik vind het eigenlijk ook onzin om de Iphone een hele nacht aan de oplader te hangen omdat het volledig opladen veel sneller gaat. Het verhaal dat je de batterij soms helemaal leeg en weer 100% moet opladen zijn fabeltjes. De huidige batterijen zijn juist zeer geschikt om ze te gebruiken en af en toe bij te laden.

Psychologische grens:
Wat ik zelf vaak had is dat wanneer de batterij nog maar 30-20 % heeft dat je je dan al zorgen gaat maken over hoe lang je telefoon het nog zal vol houden. Het valt me op dat je dan nog best wel lang de telefoon gewoon kunt gebruiken.

Kortom ben ik zeer tevereden over de batterij. Alleen navigeren doe ik standaard met gebruik van een sigarettenaansteker.
idd,als je op 30% staat kan je er idd wel nog effe meedoen zolang je maar niet navigeerd of games op speelt want dan zal het al minder lang duren .
  #165  
Oud 19-07-09, 19:16
WDS001's schermafbeelding
WDS001 WDS001 is offline
iPhone(club) Guru
• iOS 9.0.2
• 9.0.2
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jun 2008
Locatie: New York, NY
Berichten: 5.493
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Undertaxxx Bekijk bericht
Gisteren 3.1 Firmware Beta2 voorzien op men 3GS en push werkt eindelijk zoals het hoort. Heb momenteel al 12u lang de Push optie aanstaan voor BeejiveIM en batterij verbruik is amper met 4% gedaald ! Ik herinner dat met 3.0 Firmware na een uur of 4 de batterij leeg was, dus dit is een gigantische verbetering en push kan eindelijk normaal gebruikt worden.
En werkt Wi-Fi al beter of had je daar geen problemen mee?
  #166  
Oud 19-07-09, 19:21
Undertaxxx's schermafbeelding
Undertaxxx Undertaxxx is offline
iPhone(club) Guru
• iOS 7.0.4
• 7.0.4
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Mar 2008
Locatie: België (Vlaams Brabant)
Berichten: 1.208
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door WDS001 Bekijk bericht
En werkt Wi-Fi al beter of had je daar geen problemen mee?
Ik had daarvoor ook niet veel problemen aangezien ik 3m van mijn router zit, ik heb wel het gevoel dat de connectie sneller tot stand komt nu en stabieler blijft. Maar de modem firmware is geüpdatet en dat zie je maar al te goed. Ik kan nu push notificaties gewoon normaal gebruiken, alsook de push voor mail etc werkt weer goed zonder dramatische batterij verbruik te constateren.

Die 3.1 firmware is één grote stap, voorruit voor de 3GS althans.
  #167  
Oud 19-07-09, 19:30
AeronNL AeronNL is offline
• iOS 8.0
• 7.1.2
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Nov 2007
Berichten: 354
Standaard iPhone 3g batterij opeens snel leeg...Restore een oplossing?

Mijn iphone 3g is een klein jaartje oud en ik heb nooit geen problemen met de batterijduur gehad.
Ik gebruik regelmatig Wi-Fi en internet, luister muziek etc etc.
Evengoed ging mijn iPhone 2 tot 3 dagen mee.

Maar sinds 2 dagen loopt mijn batterij heel snel leeg.
Vooral als ik bel, dan lijkt het wel alsof het percentage met de minuut omlaag gaat, en ook als ik Wi-Fi gebruik.
Wat als gevolg heeft dat hij na een dag alweer aan de lader kan.

Ik heb alles uitstaan als ik er geen gebruik van maak, en ook de helderheid staat laag.
Push staat ook uit, kortom alle tips die ik over de batterijduur ben tegen gekomen heb ik opgevolgd.

Is een restore wellicht een oplossing?
Of zal dit niets uithalen?
  #168  
Oud 19-07-09, 19:40
apotheosis apotheosis is offline
• iOS 10.2.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Anders
 
Geregistreerd: Jan 2009
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 4.751
Standaard

Wi-fi werkt heel goed bij mij op de iphone.
Op de 3 plaatsen waar ik soms eens kom onthoud deze het en schakelt deze automatisch over naar wi-fi dan,wel super.
  #169  
Oud 19-07-09, 19:45
RHCPeter RHCPeter is offline
• iOS 3.1.3
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jun 2008
Berichten: 269
Standaard

Heb je sinds 2 dagen 3.0 erop staan toevallig?
  #170  
Oud 19-07-09, 20:49
AeronNL AeronNL is offline
• iOS 8.0
• 7.1.2
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Nov 2007
Berichten: 354
Standaard

Nee die staat er al een week of 2 op... Dus dat kan t niet zijn denk ik!
  #171  
Oud 19-07-09, 22:54
lapje's schermafbeelding
lapje lapje is offline
• iOS 5.0 Beta
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jun 2009
Locatie: Enschede
Berichten: 73
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door WDS001 Bekijk bericht
En werkt Wi-Fi al beter of had je daar geen problemen mee?
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Undertaxxx Bekijk bericht
Gisteren 3.1 Firmware Beta2 voorzien op men 3GS en push werkt eindelijk zoals het hoort. Heb momenteel al 12u lang de Push optie aanstaan voor BeejiveIM en batterij verbruik is amper met 4% gedaald ! Ik herinner dat met 3.0 Firmware na een uur of 4 de batterij leeg was, dus dit is een gigantische verbetering en push kan eindelijk normaal gebruikt worden.
Hoe kom je nu al aan de 3.1 Beta 2 firmware?
  #172  
Oud 20-07-09, 00:28
Hjalmarr Hjalmarr is offline
 
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Aug 2008
Berichten: 39
Standaard

Heb sinds enkele dagen de Iphone 3gs, de batterij duur in standby modus is OK.
Wi-Fi / bluetooth staan uit. Fetch om de 15 min.
Heb Smacktalk welke na sluiting een paar seconden toch doorgaat, daarna hoor ik niets meer. Betekend dat de applicatie dan echt is afgesloten?

Verder navigeer ik ieder weekend naar Limburg en wordt mijn batterij toch nog gebruikt terwijl deze in de oplader zit... Dus na 2 uur en 30 min van 100% naar 81...
  #173  
Oud 20-07-09, 19:23
AeronNL AeronNL is offline
• iOS 8.0
• 7.1.2
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Nov 2007
Berichten: 354
Standaard

Na een restore en gekozen voor configureren als nieuwe iphone werkt de batterij weer naar behoren.
Ik heb het idee dat het fout ging na de installatie en deinstallatie van ibluetooth...
Deze werkt ook niet goed onder 3.0 las ik later, misschien dat dit de boosdoener was.

Maar gelukkig doet hij het weer normaal nu!
  #174  
Oud 21-07-09, 14:03
S¡mon S¡mon is offline
• iOS 6.0.1
• 6.0.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jun 2009
Berichten: 1.061
Standaard

iPhone 3Gs:

Stand-by: 2 dagen 0 uur
Gebruik: 9 uur 0 minuten

(ja precies ) en nu is de batterij op 1% dus nu ga ik hem weer opl,aden
  #175  
Oud 21-07-09, 19:03
dennismacpro dennismacpro is offline
• iOS 3.0
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jul 2009
Berichten: 1
Standaard

Vanochtend om 08:00 uur uit de lader getrokken en nu 18:00 uur nog 50% vol na zeker 15 smsjes, en ongeveer 2 uur apps downloaden via 3GS en spelletjes proberen.

Ben nieuwe gebruiker en ben erg tevreden over de accu, apple accu's zijn echt fantastisch, zowel in de macbook's als in de iPhone, wat een mogelijkheden...

(nee haha werk niet bij apple )
  #176  
Oud 22-07-09, 12:09
labombanl labombanl is offline
• iOS 5.0
• 4.3.3
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jul 2009
Berichten: 7
Standaard

Ik had eerst met firmware 3.0 dat me batterij heel snel leeg ging, heb nu herstel gedaan en nu gaatie veeel langer mee!
  #177  
Oud 22-07-09, 12:21
Shorty007 Shorty007 is offline
• iOS 16.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jun 2008
Berichten: 1.828
Standaard

ik heb gisteren een video geupload naar youtube, via me iphone. was alleen vergeten van te VOREN Wi-Fi aan te zetten. Is die het dus via EDGE gaan uppen Daarna gelijk me batterij voor 60% leeg
Blijkt dus dat als je Wi-Fi daarna pas aanzet, hij toch via edge blijft doen :s was mij al eerder opgevallen met iets anders, dat de iphone niet Wi-Fi overpak zodra je die aanzet en je bent bijv. een mail aan t verzenden...blijft die op dat moment over edge doen en de volgende mail pakt die pas over Wi-Fi...
  #178  
Oud 22-07-09, 12:29
Destiny's schermafbeelding
Destiny Destiny is offline
iPhone(club) Guru
• iOS 5.1.1
• 5.1.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Oct 2007
Locatie: Waalwijk
Berichten: 5.001
Standaard

Ik merk zelf dat icm 3.1 beta 2 mijn Wi-Fi veel sneller is. Hij pakt veel sneller Wi-Fi op en surfen gaat echt merkbaar sneller.
__________________
twitter.com/marcosnels || gallery.me.com/marcosnels || marcosnels.nl
  #179  
Oud 22-07-09, 22:28
WDS001's schermafbeelding
WDS001 WDS001 is offline
iPhone(club) Guru
• iOS 9.0.2
• 9.0.2
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jun 2008
Locatie: New York, NY
Berichten: 5.493
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Destiny Bekijk bericht
Ik merk zelf dat icm 3.1 beta 2 mijn Wi-Fi veel sneller is. Hij pakt veel sneller Wi-Fi op en surfen gaat echt merkbaar sneller.
Zeeeeeeeer goed
Hopelijk zijn dan al mijn Wi-Fi problemen opgelost met 3.1..
  #180  
Oud 22-07-09, 22:40
Brimme Brimme is offline
• iOS 4.2
• 4.3.2
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Sep 2007
Berichten: 279
Standaard

Wat vind je verder van 3.1 tot nu toe? Stabiel en goede batterij duur?
Reageren

Labels
batterijduur



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 
Discussietools
Weergave

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Goede ervaring met T-Mobile garantie; hoe zijn jullie ervaringen? McMeller Odido (T-Mobile) 5 28-03-10 14:57
Wat zijn jou top 10 apps RV17 Archief 7 04-01-10 00:53
Ervaringen over de Batterijduur/opladen Tjainie iPhone algemeen 1 03-09-08 10:42
Ervaringen met batterijduur Yorick iPhone algemeen 54 15-06-08 11:39
[Heb 1.1.1 al voordat ik hem uit de doos haalde] Wat te doen en wat zijn de nadelen? Pietje123456 Archief 11 15-10-07 11:48

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 17:11.