//

Wat zijn nou de voordelen van een MobileMe account?

Wat zijn nou de voordelen van een MobileMe account? discussie in iPhone algemeen forum; ( verdwijnt na registratie ) Citaat: Oorspronkelijk geplaatst door Shorty007 klopt het trouwens dat nu me e-mail adres van mobileme altijd van mij blijft?? Ook als ik geen mobileme neem ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > iPhone > iPhone algemeen
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Berichten van vandaag

Reageren

 

Discussietools Weergave
  #21  
Oud 24-08-09, 07:55
WDS001's schermafbeelding
WDS001 WDS001 is offline
iPhone(club) Guru
• iOS 9.0.2
• 9.0.2
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jun 2008
Locatie: New York, NY
Berichten: 5.493
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Shorty007 Bekijk bericht
klopt het trouwens dat nu me e-mail adres van mobileme altijd van mij blijft??
Ook als ik geen mobileme neem straks en de trial verlopen is....???
Dus ik kan ALTIJD gebruik blijven maken van xxxxx@me.com??
Dat zal wel niet zeker..? Ze gaan je toch geen e-mailadres cadeau doen?
Gesponsorde links
Advertentie
Advertentie

  #22  
Oud 24-08-09, 08:59
Shorty007 Shorty007 is offline
• iOS 16.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jun 2008
Berichten: 1.828
Standaard

"Na die 60 dagen blijft je accountnaam gewoon bestaan en kun je er voor iChat nog steeds gebruik van maken"....

Dit staat op Forum - iChat Account - macwereld.nl




  #23  
Oud 24-08-09, 14:51
seminifeer seminifeer is offline
 
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: May 2009
Berichten: 116
Standaard

Remotewipe werkt niet meer als de dief de sim verwijdert en de boel reset. Snel gedaan dus.

Syncen is wel leuk. Het is (verbeter me als het niet juist is) de enige manier om een Iphone draadloos te Syncen met je pc.
  #24  
Oud 24-08-09, 15:37
Shorty007 Shorty007 is offline
• iOS 16.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jun 2008
Berichten: 1.828
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door seminifeer Bekijk bericht
Remotewipe werkt niet meer als de dief de sim verwijdert en de boel reset. Snel gedaan dus.
Nou das ook handig NOT!
Dus dan kan je ook nie meer berichtjes sturen.....?? Nja dan maar hopen dat je je iphone gewoon niet uit het oog verliest

Hé maar is er nou echt maar 1 ander persoon die ook MobileMe gebruikt hier op het forum??? Kan toch niet?

Kom op, reageer es ff, zit met vragen
Bijvoorbeeld over het e-mail adres...wat gebeurd er met je e-mail adres al je je MobileMe niet verlengt?

Wat ik trouwens ook ERG frustrerend vind is het volgende:
Ik heb nu:
een hotmail account
een gmail account
een yahoo account
een mobileme account.....
EN NOG KAN IK NIET GEBRUIK MAKEN VAN iCHAT!!!!!!!!!
Ok, ik snap wel beetje hoe dat komt, maar toch Is toch niet normaal haha...
msn contacten die je gewoon niet (op een normale manier) aan iChat kan toevoegen pfff, er is toch wel iets te verzinnen om AOL servers samen te laten werken met de servers die msn en yahoo gebruiken.....
  #25  
Oud 24-08-09, 22:44
drm drm is offline
• iOS 5.1.1
• 5.1.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Nov 2007
Locatie: antwerpen
Berichten: 102
Standaard



Ben nogal een intensieve mm gebruiker:
heb een mac thuis en op het werk en ben vaak met de iphone voor mijn werk onderweg: het syncen van mijn agenda tussen al deze plaatsen is echt een luxe.
Mijn gmail en hotmail wordt naar mijn .mac adres doorgestuurd en en kan ze dus overal lezen, beantwoorden, verwijderen. Die veranderingen worden ineens op elke mac aangpast...geen dubbel werk.
De idisk werkt echt traag, gebruik dat eigenlijk enkel om grote bestanden door de sturen, maar daar heb je genoeg alternatieven voor.

Voor mij dus een must have maar ik kan aannemen dat je al deze dingen eigenlijk niet nodig hebt en dan is 80€ teveel geld want voor de rest heeft het niet zo heel veel meer te bieden
  #26  
Oud 25-08-09, 09:51
Shorty007 Shorty007 is offline
• iOS 16.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jun 2008
Berichten: 1.828
Standaard

Bedankt voor je reactie
ja ik heb nu ook me gmail doorgestuurd naar me me account, via gmail geregeld, niet op @me dmv "extern pop account" of zoiets want dat kreeg ik niet werkend..
Dat syncen is idd handig voor als je heel de dag in de weer ben met van alles...
ben ik zelf niet erg druk mee, dus opzich zou ik het niet NODIG hebben, maar t blijft lkkr makkelijk
My galerry is 'wel leuk' mja heb ook hyves, en daar staan ook me foto's op...
De iDisk is wel weer erg handig om grote bestanden te delen, of door te mailen dmv een linkje Ook voor muziek, want dat doorsturen via msn gaat op me macbook pro SUPER TRAAGGGGG...
Nja ben er nog niet uit of ik idd me mm account ga houden en ga betalen...
wat ik me (nog steeds) sfvraag is of je je @me mailadres houdt, ook als je mm niet verlengt en dus na de trial geen mm meer hebt.
Heb namelijk gelezen ergens dat je je mm account kan blijven gebruiken voor iChat....?? Wat ik overigens niet gebruik omdat ik op msn zit....helaas.
  #27  
Oud 25-08-09, 11:27
Brimme Brimme is offline
• iOS 4.2
• 4.3.2
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Sep 2007
Berichten: 279
Standaard

Ik heb nu ook een tijdje mobile me en ben er zeer tevreden over,Heb een fam account gekocht met mijn familie zodat iedereen maar 23,8pp betaald.Dat is veel aantrekkelijker natuurlijk.Gebruik het vooral voor delen van muziek bestanden via mijn idisk en het synchroniseren van mijn agenda.Gebruik het me email adres niet.Vind de idisk applicatie voor de iphone ook super
  #28  
Oud 25-08-09, 11:47
Shorty007 Shorty007 is offline
• iOS 16.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jun 2008
Berichten: 1.828
Standaard

jup alleen erg balen dat je niet op de iphone documenten zoals excel of word kan downloaden, kan bewerken met bijvoorbeeld wuickoffice, en vervolgens terug kan uppen naar je iDisk
  #29  
Oud 25-08-09, 11:57
kal_el kal_el is offline
• iOS 7.0.3
• 7.0.3
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Oct 2008
Locatie: Oost-Vlaanderen
Berichten: 510
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Shorty007 Bekijk bericht
Bedankt voor je reactie

De iDisk is wel weer erg handig om grote bestanden te delen, of door te mailen dmv een linkje Ook voor muziek, want dat doorsturen via msn gaat op me macbook pro SUPER TRAAGGGGG...
dus eigenlijk is iDisk gewoon online ruimte?
Dan kan je toch beter een website hosting nemen? heb je oneindig aantal email adressen en ook webruimte..
Kan je nog eens een website op smijten ook

en om 80 euro te betalen om agenda's te syncen, ik weet het toch niet hoor..
  #30  
Oud 25-08-09, 12:09
Shorty007 Shorty007 is offline
• iOS 16.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jun 2008
Berichten: 1.828
Standaard

een website hosting zoalsss???
Bedoel je dat je een eigen website kan hosten?
Tja mja daar zet je toch geen bestanden op dan voor jezelf ofso??? of om te delen...
Ik weet het niet...
of misschien een gesloten deel, waar alleen jijzelf bij kan dan...
  #31  
Oud 25-08-09, 12:18
kal_el kal_el is offline
• iOS 7.0.3
• 7.0.3
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Oct 2008
Locatie: Oost-Vlaanderen
Berichten: 510
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Shorty007 Bekijk bericht
een website hosting zoalsss???
Bedoel je dat je een eigen website kan hosten?
Tja mja daar zet je toch geen bestanden op dan voor jezelf ofso??? of om te delen...
Ik weet het niet...
of misschien een gesloten deel, waar alleen jijzelf bij kan dan...
ik betaal een kleine 35 euro per jaar.
Ik heb hierbij een webruimte van 10 gb (dus meer dan genoeg om wat bestandjes te delen)
ik kan m'n eigen website erop draaien en heb oneindig email adressen van die domeinnaam. (net zoals iPhoneclub.nl oneindig veel @iPhoneclub.nl email adressen kan maken)

Niemand kan aan die bestanden want die staan niet visible, die worden geupload via een ftp programma, en enkel als je de url weet kan je eraan.
Eventueel maak je dan zelf nog een sectie waar je enkel toegang tot hebt via een wachtwoord.

Dat bedoel ik
dus ik snap de meerwaarde niet echt van die mobileMe account...
  #32  
Oud 25-08-09, 13:30
Dragon's schermafbeelding
Dragon Dragon is offline
• iOS 14.0
• iPadOS 14.0
• Besturingssysteem: macOS
 
Geregistreerd: Jun 2009
Berichten: 806
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kal_el Bekijk bericht
ik betaal een kleine 35 euro per jaar.
Ik heb hierbij een webruimte van 10 gb (dus meer dan genoeg om wat bestandjes te delen)
ik kan m'n eigen website erop draaien en heb oneindig email adressen van die domeinnaam. (net zoals iPhoneclub.nl oneindig veel @iPhoneclub.nl email adressen kan maken)

Niemand kan aan die bestanden want die staan niet visible, die worden geupload via een ftp programma, en enkel als je de url weet kan je eraan.
Eventueel maak je dan zelf nog een sectie waar je enkel toegang tot hebt via een wachtwoord.
Ook mijn manier van werken. Ook 10GB voor 37.50 per jaar.
Gebruik Google Documents om overal dezelfde bestanden te kunnen wijzigen. En dit dan maar 1 keer te hoeven doen.
  #33  
Oud 25-08-09, 13:49
Shorty007 Shorty007 is offline
• iOS 16.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jun 2008
Berichten: 1.828
Standaard

Ik lees net ergens anders op het forum (het nieuwsbericht: Apple lanceert nieuwe iPhone-applicatie MobileMe iDisk, het volgende:

Rufus kohn zei op 30 juli 2009 om 08:21

Rectificatie: quickoffice haalt gewoon de docs van iDisk en plaatst ze na bewerking netjes weer terug. @rufuskohn:

Hoe doe je dat dan met quickoffice????????Vanaf het beginscherm zeg maar?????????

Laatst gewijzigd door Shorty007; 26-08-09 om 09:16.
  #34  
Oud 25-08-09, 13:54
digimate digimate is offline
• iOS 4.3.3
• 4.3.3
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Aug 2008
Locatie: Harderwijk
Berichten: 6
Standaard

Ik gebruik ook MobileMe, zowel op m'n MacBook, PC als m'n iPhone.

Ik ervaar de volgende voordelen in een pakket (heb trouwens het familie-pakket met vier accounts en extra externe opslagruimte):

- synchroniseren van Mail, iCal (agenda) en contacts (d.m.v. Push-technologie, dus zo goed als onmiddelijke synchronisatie)
- agenda kun je bijv. zo binnen de familie delen (als je dat wilt natuurlijk)
- externe opslagruimte (netwerk harde schijf), handig om allerlei bestanden (foto's maar ook bijv. Quickoffice bestanden) op te zetten voor eigen of publiek/gedeeld gebruik
- 'vind mijn iPhone' functie (met wis-mogelijkheden en mogelijkheden om berichtjes naar je 'verloren' iPhone te kunnen sturen)

En tja... als je het bedrag met anderen kunt delen en omrekent per maand dan valt het nog mee (voor mij althans).

Er zijn hoogstwaarschijnlijk voor de verschillende functies goedkopere alternatieven maar hier zit alles netjes in een voorziening geintegreerd.

Het bedrag wordt jaarlijks, dus in een keer, van je rekening afgeschreven.

Ik hoop/verwacht dat er snel meer functionaliteit en/of meer volume geboden wordt voor hetzelfde geld (wens is de vader van mijn gedachten).

Laatst gewijzigd door digimate; 25-08-09 om 13:58.
  #35  
Oud 26-08-09, 05:46
marcelca marcelca is offline
• iOS 4.3.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jun 2009
Locatie: Almere
Berichten: 89
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door seminifeer Bekijk bericht
Remotewipe werkt niet meer als de dief de sim verwijdert en de boel reset. Snel gedaan dus.

Syncen is wel leuk. Het is (verbeter me als het niet juist is) de enige manier om een Iphone draadloos te Syncen met je pc.
online syncen is wel op meerdere manieren mogelijk en zelfs gratis.......


Mijn vrouw en ik hebbben alebei een iphone 3 GS en hebben onregelmatig werk dus wij syncen de agenda online, met push ( dus altijd up to date ) en gratis...

In het kort zal ik het even uitleggen, mocht er interesse zijn dan typ ik nog wel de volledige uitleg..


- mijn agenda staat in microsoft outlook 2007
- account gemaakt in google calender
- met google calender sync, syncroniseert google calender met mijn outlook
- op je iphone voeg je een account toe bij microsoft exchange server
- hier vul je je inloggevens in van je google calender, en bij servernaam zet je m.google.com
- paar knopjes goed zetten, mail uit en agenda aan


dit is alles, je kan gewoon de push notification aanzetten, en het werkt perfect

het nadeel hiervan is dat het alleen aar je agenda doet, maar dat vind ik niet erg want die heb ik alleen maar nodig
  #36  
Oud 26-08-09, 09:07
Shorty007 Shorty007 is offline
• iOS 16.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jun 2008
Berichten: 1.828
Standaard

Hoe syncen jullie jullie agenda's dan eigenlijk??
Gebruik je dan 1 agenda, met allebei een eigen kleur ofso?
  #37  
Oud 26-08-09, 09:51
joldemans joldemans is offline
• iOS 5.0
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Sep 2008
Berichten: 36
Standaard

Bij google en vele andere aanbieders van online agenda's heb je de mogelijkheid agenda's te delen. Ik en mijn vriendin hebben beide een verschillende google account, maar kunnen we in elkaars agenda kijken of zelfs dingen toevoegen of wijzigen (hangt van je instellingen af)

Ik gebruikte eerst ook mobileMe (maakte elke 2 maanden een andere account aan, dan is t namelijk ook gratis ) Maar vind het systeem van Google om contacten en agenda's te syncen toch handiger en bovenal het is gratis.
  #38  
Oud 26-08-09, 09:53
marcelca marcelca is offline
• iOS 4.3.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jun 2009
Locatie: Almere
Berichten: 89
Standaard

wij hebben gewoon 1 agenda in outlook, met alle afspraken staan van ons allebei, dan zijn we tenminste op de hoogte van elkaars afspraken en diensten voordat je zelf iets afspreekt met iemand....

ik ben zelf buschauffeur en zet dus mijn dienstnummer en tijd erin en mijn vrouw zit in de gezondheidszorg en die zet haar tijden erin, wij kunnen prima de dingen uit elkaar houden door een duidelijke beschrijvin te maken van je afspraak..

syncen doe je dus wel alless, ik heb alle afspraken en diensten van mijn vrouw erin staan en zij de mijne..

ik vind het ideaal werken, ook als zij op het werk is en zij veranderd iets in haar agenda op de iphone dan word het vrijwel direct bij mijn iphone ook automatisch veranderd
  #39  
Oud 26-08-09, 09:56
marcelca marcelca is offline
• iOS 4.3.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jun 2009
Locatie: Almere
Berichten: 89
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door joldemans Bekijk bericht
Bij google en vele andere aanbieders van online agenda's heb je de mogelijkheid agenda's te delen. Ik en mijn vriendin hebben beide een verschillende google account, maar kunnen we in elkaars agenda kijken of zelfs dingen toevoegen of wijzigen (hangt van je instellingen af)

Ik gebruikte eerst ook mobileMe (maakte elke 2 maanden een andere account aan, dan is t namelijk ook gratis ) Maar vind het systeem van Google om contacten en agenda's te syncen toch handiger en bovenal het is gratis.
ik laat alleen mijn agenda van outlook ook nog automatisch syncen met de google calender en ik heb een microsoft exchange account gebruikt op de iphone met de inloggegevens van google calender, zo komt het automatisch in de agenda te staan van je iphone, en hoef je dus niet online je google agenda te raadplegen
  #40  
Oud 26-08-09, 10:05
joldemans joldemans is offline
• iOS 5.0
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Sep 2008
Berichten: 36
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door marcelca Bekijk bericht
ik laat alleen mijn agenda van outlook ook nog automatisch syncen met de google calender en ik heb een microsoft exchange account gebruikt op de iphone met de inloggegevens van google calender, zo komt het automatisch in de agenda te staan van je iphone, en hoef je dus niet online je google agenda te raadplegen
Ik gebruikte eerst ook de google agenda in combinatie met Outlook, maar ik vind het eigenlijk geen fijn programma. Ik heb hem momenteel wel in gebruik voor de mail van m'n bedrijf, maar daar zoek ik eigenlijk ook nog een andere oplossing voor.

Het feit dat je je agenda offline zou kunnen raadplegen heeft google ook al wat op gevonden, namelijk Google Gears Deze bewaard je mail ook lokaal zodat je deze wel gewoon in de webapp kunt bekijken. Nog een leuke bijkomstigheid van Gears is de locatievoorziening. Kijk maar eens naar Google Latitude
Reageren



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
De voordelen van het kopen van een Iphone 4 in België FreezyFreeze Koopinformatie België 8 08-10-10 10:13
Mac OS X: iTunes account (hotmail) omzetten naar mobileme account MichaelJ iTunes 0 28-07-10 13:08
Hoe zit het nou met de aanschaf van een Ipad??? Anneke PP iPad algemeen 9 25-07-10 21:15
ja wat moet je hier nou van zeggen 3g shine:P kuradius Chat en geruchten 10 28-08-09 16:49
Is er wel een oplossing nou? Als je terug gaat naar 1.1.2 van 1.1.3 isyan68 Archief 5 11-02-08 19:28

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 20:59.