Opladen met USB verlengkabel. discussie in iPhone algemeen forum; ( verdwijnt na registratie ) Ik heb normaal geen problemen met het opladen van mijn iPhone als ik alleen de USB laadkabel (origineel) gebruik. Maar als ik een USB verlangkabel ...
|
Registreer | FAQ | Ledenlijst | Kalender | Berichten van vandaag | Zoeken |
|
||||
|
||||
Opladen met USB verlengkabel.
Ik heb normaal geen problemen met het opladen van mijn iPhone als ik alleen de USB laadkabel (origineel) gebruik. Maar als ik een USB verlangkabel ertussen (PC en laadkabel) plaats dan laad mijn iPhone niet meer op.
Hoe kan dat? |
|
|
Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)
|
|
|||
|
|||
Lange kabels geven problemen ja, dat is het nadeel van USB.
Ik zal technische details besparen, maar het is in principe vermogensverlies door weerstand van de kabel (langere kabel meer weerstand). Wellicht met professionele USB-kabel minder problemen (beter geisoleerd en minder weerstand), of anders kortere verlengkabel proberen. |
|
||||
|
||||
Ok bedankt, maar het is maar een verlangkabel van 1m. Geeft die dan al problemen. Ben nog geen apparaat tegen gekomen die bij 1m kabel of zelfs iets meer problemen geeft.
Thnx... |
|
|||
|
|||
De iPhone is dan ook zeer gevoelig (of in ieder geval dermate gevoelig dat hij precies een bepaalde spanning/stroom nodig heeft om 'opladen' aan te geven; opladen doet hij namelijk wel zonder dat je het ziet).
|
|
||||
|
||||
Het kan ook zijn dat je verlengkabel niet geschikt is voor de iPhone 3G(S). Ook bijv. autoladers die wel werkten met de 2G bleken niet te werken bij de later toestellen. Was iets met bedrading/firewire oid.
|
Soortgelijke discussies |
||||
Discussie | Auteur | Forum | Reacties | Laatste bericht |
Gezocht: artikel/post over opladen met USB | Snirus | iPhone algemeen | 0 | 14-04-11 13:23 |
Opladen uit via USB | midego | iPad algemeen | 13 | 12-08-10 15:54 |
Opladen via USB voorkomen | Firesphere | iPhone algemeen | 5 | 17-01-10 14:37 |
Iphone opladen door usb maar als laptop uit is stopt opladen. | Ancotje | iPhone algemeen | 4 | 11-12-09 09:37 |
|
|