//

Problemen na update OS 3.1.2

Problemen na update OS 3.1.2 discussie in iPhone algemeen forum; ( verdwijnt na registratie ) Helaas, daar gaan we weer... Waar sommigen FW 3.1 "the worst firmware ever" noemden, lijkt dat voor mijn iPhone FW 3.1.2 te zijn... (ik hoop ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > iPhone > iPhone algemeen
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen
  #1  
Oud 09-10-09, 20:56
XIII's schermafbeelding
XIII XIII is offline
iPhone(club) Guru
• iOS 16.1
• iPadOS 16.1
• Besturingssysteem: macOS
 
Geregistreerd: Jul 2009
Berichten: 10.082
Standaard Problemen na update OS 3.1.2

Helaas, daar gaan we weer...

Waar sommigen FW 3.1 "the worst firmware ever" noemden, lijkt dat voor mijn iPhone FW 3.1.2 te zijn...

(ik hoop dat dit topic minder lang wordt dan het gelijknamige 3.1 topic)

Aan het begin van de avond heb ik mijn iPhone van 3.1 naar 3.1.2 ge-update. Meteen daarna ben ik de stad in gegaan en heb ik af en toe de iPhone gebruikt. Ik constateer 2 vervelende problemen:

1) de 3G verbinding valt voortdurend weg; nog voor Safari een site kan laden. De progress bar komt nog niet tot 10%. Toevallig was ik in de buurt van een T-Mobile winkel. Volgens het personeel daar is er geen 3G storing, dus moet het aan de update liggen...

2) alsof de duvel er mee speelt: toen ik die T-Mobile winkel inliep was het batterijpercentage 80%. Nadat de medewerkster 2 minuten allerlei instellingen had gecontroleerd (ja, die stonden gewoon goed) was er nog maar 49% over! Nog geen 5 minuten later was er nog maar 29% over...

Zal dus zo maar weer eens voor de zoveelste keer de iPhone als nieuw gaan herstellen. Lijkt wel of dat bij iedere FW update nodig is...

Zou fijn zijn als GeoHot BlackRa1n nu vrijgaf voor ik daaraan begin...
__________________
We are one, but we are not the same... Talk to each other!
Advertentie
Advertentie Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)

  #2  
Oud 09-10-09, 22:41
Artey Artey is offline
• iOS 8.3
• 8.3
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Mar 2009
Locatie: Belgie
Berichten: 15
Standaard

Mijn batterij is ook na een dag leeg sinds die update. Als ik hem 1 avond vergeet op te laden ben ik de dag erna gezien. Ik weet echt niet hoe ze bij die "6 uur surfen over Wi-Fi" komen, maar ik kom nog niet aan 2 uur denk ik als hij volledig vol is.
  #3  
Oud 10-10-09, 09:05
theodoor10 theodoor10 is offline
• iOS 3.1.2
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Sep 2009
Berichten: 13
Standaard

Bij mij werkt het goed,gister ochtend geupdate naar 3.1.2, om 19.30 opgeladen naar 100%,3G,bluetooth en GPS aangezet en vanochtend om 8.30 battrij nog steeds 100%
  #4  
Oud 10-10-09, 10:56
MCNO's schermafbeelding
MCNO MCNO is offline
• iOS 11.4
• 11.4
• Besturingssysteem: OS X
 
Geregistreerd: Feb 2008
Locatie: Veluwe
Berichten: 1.211
Standaard

Vooralsnog nog geen problemen hier, org. Iphone, zonder Jailbrake oid...
  #5  
Oud 10-10-09, 12:28
McMeller McMeller is offline
• iOS 4.3.3
• 4.3.3
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jun 2009
Locatie: Monster (ZH)
Berichten: 12
Standaard

Ik heb een originele iPhone 3GS van T-Mobile, zonder JB of andere hacks. Gewoon naturel.

Eerste wat me opviel na de update is dat applicaties direct crashten na het starten. Het installeren van een willekeurige applicatie (of update) was de oplossing. Dit probleem had ik ook met eerdere firmwares (het zij op mijn huidige 3GS of mijn vorige 3G), en is dus nu weer terug. Vroeger had ik dit probleem vaak na het aanzetten van mijn iPhone, dan moest ik ook altijd een applicatie installeren om de boel weer op gang te krijen.

Daarnaast werkt Genius niet meer, ik krijg de melding dat ik deze moet inschakelen via iTunes. Heeft altijd gewoon gewerkt, en ik gebruik het veel.

En, belangrijkste; de batterijduur. Gister ging ik om 17:20 weg van mijn werk met een volledig opgeladen batterij. Ik ging naar vrienden en heb mijn iPhone niet aangeraakt. Ik keek om 20:00 voor het eerst en toen was het batterijniveau gedaald tot 72%. Een uur later, toen ik naar huis ging, was dit 64%.

Zonder tussendoor op te laden 's avonds een uurtje zitten surfen (Wi-Fi). En jawel, daar is die 20%-waarschuwing. Toen zag ik de procentjes wegtikken; 19, 18, 17... Ook vond ik het toestel vrij warm aanvoelen.

Ik heb hem weer eens gereboot en in de oplader gezet. Bewust niet aan een computer maar op 't stopcontact. Vanmorgen weer met 100% begonnen, hij's nu 4,5 uur van de stroom en ik check af en toe even mail/SMS. Zit nu op 77%.

Waar-de-loos.
  #6  
Oud 10-10-09, 12:39
Snizzol Snizzol is offline
 
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Aug 2008
Berichten: 12
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door McMeller Bekijk bericht
Heeft altijd gewoon gewerkt.
Dat meen je niet Melvin

OT: Ik draai nog 3.0 zonder problemen, tip....wacht een aantal dagen met het installeren van deze update's, de bugs duiken snel genoeg op.

Laatst gewijzigd door Snizzol; 10-10-09 om 12:42.
  #7  
Oud 10-10-09, 12:40
McMeller McMeller is offline
• iOS 4.3.3
• 4.3.3
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jun 2009
Locatie: Monster (ZH)
Berichten: 12
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Snizzol Bekijk bericht
Dat meen je niet Melvin
Ja echt, en er is ook al een monteur geweest...
  #8  
Oud 10-10-09, 12:59
S¡mon S¡mon is offline
• iOS 6.0.1
• 6.0.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jun 2009
Berichten: 1.061
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Snizzol Bekijk bericht
Dat meen je niet Melvin

OT: Ik draai nog 3.0 zonder problemen, tip....wacht een aantal dagen met het installeren van deze update's, de bugs duiken snel genoeg op.
Nou, dat is juist het 'probleem' nu. OS 3.1 levert voor veel mensen problemen op, en OS 3.1.2 zou dit moeten oplossen. Dan is het al gouw "Ah, de versie die problemen geeft houden of de nieuwe versie installeren waarbij alles is opgelost volgens Apple".

Dan kom je al gouw bij het laatste. Met de update van 3.0.1 naar 3.1 geef ik je gelijk: daar kon je beter bij wachten inderdaad.
  #9  
Oud 10-10-09, 13:39
Shorty007 Shorty007 is offline
• iOS 16.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jun 2008
Berichten: 1.828
Standaard

Net 3.1.2 erop gezet. Merk dat mijn Wi-Fi minder is. bereik is erg onstabiel. Zodra ik een app open die Wi-Fi gebruik, daalt het bereik gelijk van 3 streepjes naar 2. En soms naar 1 :s
Mja mijn Wi-Fi is eigenlijk op de 3GS (of sinds 3.0) nooit echt goed / stabiel meer geweest, maar met 3.1 was het beter dan nu.
  #10  
Oud 10-10-09, 13:40
marcoryn's schermafbeelding
marcoryn marcoryn is offline
• iOS 7.0.2
• 7.0.2
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Dec 2007
Locatie: LisseZH
Berichten: 565
Stuur een bericht via MSN naar marcoryn
Standaard

Hier veel problemen met 3.1 en 3.1.2. heeft voor mij alle problemen opgelost. Nu nog wachten op de JB van morgen en ik ben weer tevreden.
Ik merk wel van zonder JB de batterij het veel langer volhoudt. Ik JB speciaal voor sbsettings en winterboard..komen die in Appstore, houdt ik hem JB free!!
Voor mij dus een positieve 3.1.2!!
__________________
iPhone 4 16GB, iPad2 16GB, iPod Shuffle, AppleTV2
  #11  
Oud 10-10-09, 13:43
Shorty007 Shorty007 is offline
• iOS 16.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jun 2008
Berichten: 1.828
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door marcoryn Bekijk bericht
Hier veel problemen met 3.1 en 3.1.2. heeft voor mij alle problemen opgelost. Nu nog wachten op de JB van morgen en ik ben weer tevreden.
Ik merk wel van zonder JB de batterij het veel langer volhoudt. Ik JB speciaal voor sbsettings en winterboard..komen die in Appstore, houdt ik hem JB free!!
Voor mij dus een positieve 3.1.2!!
Ja dat was mij idd ook al opgevallen, dat de batterij veel langer mee gaat zonder JB. En ook ik deed het alleen voor Winterboard, niet eens zozeer voor SBSettings, die kan ik wel missen, alhoewel die ook erg handig is
Als Er iets voor themes in de store komt, JB ik ook nie meer. Zit nu trouwens al een tijdje zonder omdat er voor 3.1 nog geen JB was op de 3GS Mis me themes!!
Reageren



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 
Discussietools
Weergave

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Problemen na update 4.3.2 Edgar24 Archief 4 17-04-11 21:37
Update 4.3 problemen MisterWJ iPhone algemeen 2 12-03-11 16:42
Problemen na update OS 3.1 XIII iPhone algemeen 184 08-10-09 17:22
iPhone 1e gen.: Update problemen Ciuciaro Unlock 3 22-07-09 20:10
Update problemen. Cusem iPhone algemeen 3 21-11-08 23:42

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 04:13.