//

iPhone in water gevallen

iPhone in water gevallen discussie in iPhone algemeen forum; ( verdwijnt na registratie ) Eergisteren de i-phone in bad laten gevallen.......oeps.Kreeg een 1\2 minuut een wit scherm waarna hij uitviel. Water eruitgeschud en (zachtjes) de föhn erover. Gisteren de ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > iPhone > iPhone algemeen
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Berichten van vandaag

Reageren

 

Discussietools Weergave
  #161  
Oud 12-04-10, 21:19
louisrr louisrr is offline
• iOS 3.1.3
• 4.3.3
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Apr 2008
Berichten: 24
Standaard

Eergisteren de i-phone in bad laten gevallen.......oeps.Kreeg een 1\2 minuut een wit scherm waarna hij uitviel. Water eruitgeschud en (zachtjes) de föhn erover. Gisteren de telefoon uit elkaar gehaald en laten drogen.......hoewel ik geen water aantrof. Ondanks de vele voorbeelden van i-phones die wel weer gingen werken doet 'ie van mij nog steeds niks. Zal het nog een paar dagen de tijd geven voor ik 'm ter reparatie aan ga bieden. Iemand enig idee wat er (meestal) kapot kan zijn?
T' is een 2G en hij lag (ten hoogste) 5 seconde onder water.

Laatst gewijzigd door louisrr; 12-04-10 om 22:04.
Gesponsorde links
Advertentie
Advertentie

  #162  
Oud 12-04-10, 22:02
iKnidreeg iKnidreeg is offline
• iOS 7.1.2
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jan 2009
Berichten: 105
Standaard

Lees dit eens!
  #163  
Oud 13-04-10, 19:22
Nicolas V Nicolas V is offline
• iOS 3.1.3
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Apr 2010
Berichten: 10
Standaard

je zou toch beginnen denken dat een gsm van €500+ waterdicht is he :z
not !
net heel gevoelig aan water
geldgeldgeldgeldgeld
  #164  
Oud 13-04-10, 22:20
lodevs lodevs is offline
• iOS 8.3
• 8.3
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Sep 2008
Berichten: 108
Standaard

Mijn vriendin heeft mijn ipod touch in de wasmachine gestoken. Deze zat in mijn jas in een zakje. Nadien heeft ze gewoon de jas te drogen opgehangen. Toen ik doorhad dat mijn ipod er nog inzat was het kwaad al geschiet. Ik krijg hem niet meer aan de praat.

Is het best om hem gewoon enkele dagen te laten drogen. (mss op de verwarming)
Of kan het goed doen om met de droger effe er op te zetten.

Hem uit elkaar halen kan ik niet omdat ik nergens schroeven vind:s

HELP !
  #165  
Oud 13-04-10, 22:33
nebilem nebilem is offline
• iOS 7.1.2
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Aug 2009
Berichten: 418
Standaard

Zoek op YouTube hoe je die zooi uitelkaar moet halen is niet erg lastig.
  #166  
Oud 13-04-10, 22:51
lodevs lodevs is offline
• iOS 8.3
• 8.3
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Sep 2008
Berichten: 108
Standaard

ok want ik ben geen technisch wonder
  #167  
Oud 13-05-10, 18:26
yoowim's schermafbeelding
yoowim yoowim is offline
• iOS 4.2.1
• 4.3.2
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jul 2008
Berichten: 1
Standaard

mijn iPhone 3GS ging uit zwemmen ... 2 dagen geleden. Ik heb hem direct uit elkaar gehaald en laten drogen, waarbij ik de telefoon regelmatig heb gedraaid... (ook in een bak met rijst) tot op vandaag nog steeds niets... ik heb hem vanmorgen héél ff op het springbord gehad (aan de lader, 73% batterij) en gezien dat geen van de communicatie interfaces het doen.. (geen Wi-Fi, geen GSM, geen 3G). Mij SIM geprobeerd in een andere tel en deze werkt nog wel...
Ik kan hem wel in restore mode krijgen (aan de laptop hangend) waar ik heb geprobeerd 3.1.2 én 3.1.3 te restoren. Bij het verifiëren naar de Apple-servers geeft hij een foutmelding 1601 en 'hangt'.
Alles wat ik hier over kon vinden en mogelijk een oplossing zou zijn .. niets...
Enige tips van jullie?

Thanx in advance
__________________
NL iPhone 3GS 16GB, 4.0.1 / US iPad 16GB Wi-Fi 3.1.2
US iPhone 2G 8Gb via HongKong, 3.0.1
  #168  
Oud 21-07-10, 15:14
Klako93 Klako93 is offline
• iOS 4.3.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jul 2010
Berichten: 13
Standaard

Voor allen die dit nog niet wisten. Uit elkaar halen kan je volgens mij het beste doen aan de hand van het stappenplan van ifixit.com ze hebben repair guides voor de meeste Apple producten en doen dit aan de hand van foto's en duidelijke beschrijvingen. Voor iedereen een aanrader. Linkje
  #169  
Oud 21-07-10, 15:21
Cor95 Cor95 is offline
• iOS 4.0
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jul 2010
Berichten: 6
Standaard

Vasttapen aan je droogtrommel; hij blijft bewegen en hij droogt misschien wel een beetje warm...
  #170  
Oud 31-07-10, 16:02
emcebog emcebog is offline
• iOS 7.0.4
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jul 2008
Locatie: Amsterdam
Berichten: 4
Angry iphone1G in water, laten drogen, deed t 2 dagen, nu doet ie niks meer

2 weken geleden in onze kano gekanteld (in zoet water) en is m'n iphone 1G nat geworden. Ik heb m savonds opgestart, hij deed t ff maar doofde toen uit. Na 2 dagen heb ik m met hulp van internethandleidingen open gemaakt en 1 week laten drogen. Daarna deed ie t weer perfect, zelfs synchronisatie via mijn Macbook lukte.
Maar plots na 2 dagen, terwijl ie in de lader stond, is ie er mee gestopt. Ik krijg m niet meer opgestart. Voor de zekerheid heb ik m daarna nog 48 uur in een afgesloten zak met rijst gelegd, maar hij doet nog steeds niks.
Wat me opviel was dat de iPhone, vlak voor hij dr definitief mee stopte, heel heet werd, vooral de glasplaat (dat had ik normaal nooit).
Is de accu kapot, of iets anders definitief beschadigd? Ik heb op allerlei internetfora gekeken, maar kan niet precies vinden wat er aan de hand zou kunnen zijn.
Ik heb inmiddels de iPhone 4 besteld maar dat duurt nog zo'n 2 maanden, en het zou fijn zijn als ik mn oude iPhone tot die tijd nog zou kunnen gebruiken.
Weet iemand raad?
  #171  
Oud 31-07-10, 16:04
De Generaal's schermafbeelding
De Generaal De Generaal is offline
iPhone(club) Guru
• iOS 4.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Sep 2009
Berichten: 1.804
Standaard

// Topics samengevoegd

Probeer in de toekomst eerst even via de zoekfunctie te zoeken naar soortgelijke topics aub. In dit topic staan wat tips.
__________________
Voor vragen, zie allereerst onze handige zoekfunctie!
Wiki:
Begrippen Wiki: Handleidingen
  #172  
Oud 31-07-10, 16:16
emcebog emcebog is offline
• iOS 7.0.4
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jul 2008
Locatie: Amsterdam
Berichten: 4
Standaard

ja sorry, heb alle topics erover al bekeken (ook op andere fora), maar heb alles al gedaan om m goed te laten drogen denk ik.
Mij baart vooral zorgen dat de iphone zo heet werd vlak voor ie definitief de geest gaf. Ik wil vooral weten of er definitief binnenin iets beschadigd is, of dat er misschien nog iets te redden valt.
  #173  
Oud 02-08-10, 18:23
emcebog emcebog is offline
• iOS 7.0.4
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jul 2008
Locatie: Amsterdam
Berichten: 4
Standaard

inmiddels gaat de iphone wel aan als ik 'm rechtstreeks op het stopcontact aansluit, maar niet als ik m via de usb-kabel aan mn Macbook koppel.
Via het stopcontact krijg ik alleen kort het grijze apple logootje te zien, dat valt na 15 sec of zo weer weg waarna opnieuw het apple logo verschijnt. Dit herhaalt zich n paar keer tot het beeld wegvalt.
Resetten (home + aanknop) lukt niet. Ik krijg m wel in de Recovery mode.
Maar zodra ik de iphone van de netspanning afhaal valt ie meteen dood. Ook aansluiten via usb aan mijn computer werkt niet.
Betekent dit dat de batterij kapot is?
  #174  
Oud 04-08-10, 15:57
barrels barrels is offline
• iOS 4.0
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Aug 2010
Berichten: 3
Standaard

Heb zelf mijn iphone onlangs ook in het water laten vallen. Hij doet helemaal niks meer. Moederbord defect, lijkt me het meest voor de hand liggend. Gelukkig was mijn abbonement bijna afgelopen en heb ik inmiddels de iphone 4 in bestelling staan.

Ik maak me nu vooral druk om mijn contactpersonen. Deze heb ik nooit gesynchroniseerd met windows. Weet iemand of er nog een mogelijkheid is om alsnog deze van mijn iphone te halen, dus de HD op de een of andere manier uit te lezen?

Alvast bedankt.
  #175  
Oud 04-08-10, 16:09
mdl mdl is offline
• iOS 3.1.2
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Aug 2010
Berichten: 69
Standaard

De oplossing: verzekering

Al is het natuurlijk vaak zo dat je uiteindelijk geen beroep hoeft te doen op je verzekering.
  #176  
Oud 04-08-10, 17:45
emcebog emcebog is offline
• iOS 7.0.4
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jul 2008
Locatie: Amsterdam
Berichten: 4
Standaard

heb je je contactpersonen niet toevallig gecopieerd naar je simkaart?
Dan kun je ze daarvandaan terugzetten op je nieuwe mobiel.
  #177  
Oud 07-08-10, 19:25
barrels barrels is offline
• iOS 4.0
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Aug 2010
Berichten: 3
Standaard

nee helaas, een gedeelte wel maar een groot deel niet.....
  #178  
Oud 07-08-10, 19:32
evmw evmw is offline
iPhone(club) Guru
• iOS 4.0
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Sep 2008
Locatie: Woerden
Berichten: 1.792
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door barrels Bekijk bericht
Heb zelf mijn iphone onlangs ook in het water laten vallen. Hij doet helemaal niks meer. Moederbord defect, lijkt me het meest voor de hand liggend. Gelukkig was mijn abbonement bijna afgelopen en heb ik inmiddels de iphone 4 in bestelling staan.

Ik maak me nu vooral druk om mijn contactpersonen. Deze heb ik nooit gesynchroniseerd met windows. Weet iemand of er nog een mogelijkheid is om alsnog deze van mijn iphone te halen, dus de HD op de een of andere manier uit te lezen?

Alvast bedankt.
Dat gaat niet zomaar, maar met wat geluk is het met een kleine reparatie wel te lukken. Aangezien toestel niet volledig hersteld hoeft te worden als het je echt alleen daar om gaat.
  #179  
Oud 07-08-10, 21:25
barrels barrels is offline
• iOS 4.0
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Aug 2010
Berichten: 3
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door evmw Bekijk bericht
Dat gaat niet zomaar, maar met wat geluk is het met een kleine reparatie wel te lukken. Aangezien toestel niet volledig hersteld hoeft te worden als het je echt alleen daar om gaat.
Hoe gaat dat dan?

Het zou het uiteraard het mooist zijn als het toestel gewoon helemaal weer werkt alleen denk ik dat de kosten van reparatie van het toestel een stuk hoger zullen zijn (waarschijnlijk nieuw moederbord), dan de reparatie die jij bedoeld om 'slechts' mijn contactgegevens uit te lezen. Of heb ik dat mis?
  #180  
Oud 17-08-10, 16:44
martijn332 martijn332 is offline
• iOS 4.0.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Nov 2008
Locatie: gelderland
Berichten: 118
Standaard iPhone 3G in de wc

Hallo,

Mijn zus heeft zaterdag haar iphone 3G in de wc laten vallen, ze heeft hem gelijk rechtop laten drogen op een wc papiertje.
Net hebben we geprobeerd om hem aan te krijgen maar dit werkt niet, aan de laptop gaat het scherm heel lichtjes aan maar daar houd het mee op.

En op het stopcontact zie je heel vaag op de achtergrond het apple logo maar daar blijft deze op hangen.

iemand een tip? de computer herkent de iphone (tot zover) niet dus herstellen zit er ook niet in.

Maar gewoon aan de lader laten liggen in de hoop dat die iets gaat doen?

Ik hoor het graag!!

Martijn
Reageren

Labels
iphone, iphone valt in water, kapot, nat, regen, reparatie, rijst, schade, volume, water, waterschade



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
iphone in water gevallen steventt iPhone algemeen 4 30-04-13 23:32
Iphone in water gevallen zuleyha iPhone algemeen 17 30-04-13 23:32
iPhone in water gevallen karizma50 iPhone algemeen 2 19-06-12 09:19
iphone in het water gevallen opel iPhone algemeen 1 16-02-12 20:59
Iphone in water gevallen!! CODBO Archief 3 27-11-10 19:41

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 07:18.