//

push notification

push notification discussie in iPhone algemeen forum; ( verdwijnt na registratie ) Hallo, even een vraagje: heb ergens gelezen dat wanneer er push berichten zijn, het scherm van de ipod/iphone moet aanstaan om deze te ontvangen. Wanneer ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > iPhone > iPhone algemeen
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen

Reageren

 

Discussietools Weergave
  #1  
Oud 09-12-09, 11:24
john wings john wings is offline
• iOS 12.2
• 12.2
• Besturingssysteem: OS X
 
Geregistreerd: Mar 2008
Berichten: 158
Standaard push notification

Hallo, even een vraagje: heb ergens gelezen dat wanneer er push berichten zijn, het scherm van de ipod/iphone moet aanstaan om deze te ontvangen. Wanneer het scherm niet aanstaat, wordt er maar om de 15 minuten gecontroleerd of er notificaties zijn. Kan je dit ergens instellen dat dit veel frequenter kan gedaan worden, bv om de paar minuten. Als je met push voetbalwedstrijden wil volgen en je moet een 15 tal minuten wachten voor je het bericht krijgt, dan is er niet veel voordeel mee te halen. Alvast bedankt voor de reactie.
Advertentie
Advertentie Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)

  #2  
Oud 09-12-09, 11:45
colliehome's schermafbeelding
colliehome colliehome is offline
• iOS 14.0
• iPadOS 14.0
• Besturingssysteem: OS X
 
Geregistreerd: Mar 2008
Locatie: Beringen
Berichten: 2.477
Stuur een bericht via Instant Messenger naar colliehome Stuur een bericht via MSN naar colliehome Stuur een bericht via Yahoo naar colliehome
Standaard

Push komt altijd aan. Scherm op of niet? Zoals een smsje. Zodra het bericht op de server is duwt - als het ware- de server het bericht jou richting uit.
Sommige servers werken niet echtr snel ( bv ; Simply Tweet)
__________________
Australian Shepherds Tinkerooz
Tinkerooz Blog

Slotjes blijven slotjes.
  #3  
Oud 09-12-09, 12:05
john wings john wings is offline
• iOS 12.2
• 12.2
• Besturingssysteem: OS X
 
Geregistreerd: Mar 2008
Berichten: 158
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door colliehome Bekijk bericht
Push komt altijd aan. Scherm op of niet? Zoals een smsje. Zodra het bericht op de server is duwt - als het ware- de server het bericht jou richting uit.
Sommige servers werken niet echtr snel ( bv ; Simply Tweet)
werkt dit ook op een iPod touch? En moet ik dan bepaalde instellingen veranderen ? Ik hen nog een 1ste gen iPhone en gebruik mijn zoons iPod touch voor push. Wanneer ik deze unlock met de slide knop komen de push not direct toe, maar niet als hij gelockt is.
Iemand een idee?
@colliehome: alvast bedankt voor de snelle reactie.
  #4  
Oud 09-12-09, 12:47
RandyJC RandyJC is offline
 
• 5.0.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: May 2008
Locatie: zwolle
Berichten: 80
Stuur een bericht via MSN naar RandyJC
Standaard

ik ben blij dat deze topic geopend is.

Niet zozeer het feit dat of het scherm wel of niet open staat. maar meer het onderwerp Push Notification.

Ik vind het echt een interessante ontwikkeling, alleen ik snap er werkelijk waar nog niet zo heel veel van.

Zoals mijn Gmail, die pusht idd netjes bijna net zo snel als dat die aankomt op de website.

Maar hyves bijv. (en ja ik heb de instellingen aangepast zodat je ook alles ontvangt) krijg ik geen enkel berichtje binnen.

Vind het jammer dat ik mijn telefoon nog niet kan Jailbreaken (ja kan wel maar ik wil niet de *** zijn als ik moet booten dat ik dan een computer nodig heb)

maar die lockscreen info met agenda en shit enzo ziet er echt mooi uit.
Hoop dat Apple ooit dit nog toelaat om dit te veranderen voor ons.
  #5  
Oud 10-12-09, 20:14
john wings john wings is offline
• iOS 12.2
• 12.2
• Besturingssysteem: OS X
 
Geregistreerd: Mar 2008
Berichten: 158
Standaard

Nog wat opgezocht en wat blijkt: een iPod moet inderdaad uit de sluimerstand staan om een push notification te kunnen ontvangen, anders zou hij maar om de 15 minuten controleren op berichten. Ik vraag me dan af waarom er verschil moet zijn tussen een iPhone en een iPod want ik meen begrepen te hebben dat op een iPhone de push notifications wel direct toekomen, waar zit hem dan het verschil. Het heeft toch geen zin om App's te kopen met push voor de iPod als je toch 15 min moet wachten of steeds het scherm aan laten staan alvorens men een bericht kan krijgen.
Zijn er al oplossingen (vrij eenvoudige) om push werkend te krijgen op een iPhone van de eerste generatie?
  #6  
Oud 11-12-09, 00:54
ducky ducky is offline
• iOS 4.2.1
• 4.2.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jan 2008
Berichten: 87
Standaard

ik heb hier een iphone 3g ik had hiervoor een jailbreak waar mijn push berichten het niet doen dus had ik mijn iphone dan gewoon via itunes op herstellen geklikt waardoor er nu natuurlijk geen cydia staat maar het rare is dat mim(make it mine) nog aanstaat zonder dat ik die app heb en er bij de batterij de percentage aangeeft. khad hierna mijn push gecheckt maar hij werkt nog steeds niet. Ik dacht dat het is opgelost als je weer naar official firmware bent ? iemand hulp zou fijn zijn

tanx
  #7  
Oud 02-01-10, 05:12
Anna1972 Anna1972 is offline
• iOS 3.1.2
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jan 2010
Berichten: 1
Standaard

Ik heb ongeveer hetzelfde probleem. Een gejailbrakte iPhone gekocht, per ongeluk laatste firmware gedownload, maar toch kunnen gebruiken wegens een (simonly) t-Mobile abonnement.

Mijn push doet het niet en helaas weet ik niet of hij het deed toen hij geunlocked was. Kan iemand ons helpen? Op internet staan er vele programma;s maar dat zijn enkel voor gejailbroken iPhones.
  #8  
Oud 02-01-10, 11:35
Thaan Thaan is offline
• iOS 5.1.1
• 5.1.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Mar 2008
Locatie: Thaan.nl
Berichten: 217
Standaard

Push hoort gewoon te werken, als je officieel activeert. Dus jailbreaken is niet het probleem, het activeren. Even 2 situaties:

1. Je hebt een T-mobile iPhone
Hier zal je dus altijd push op kunnen laten werken, gejailbreakt of niet. Je hoeft hem alleen maar met je officiele T-mobile sim te activeren, en vervolgens kun je hem jailbreaken als je wilt, en dan werkt push.

2. Je hebt een Engelse/Amerikaanse iPhone
Hier kun je dus geen push op hebben, tenzij je een werkende engelse/amerikaanse simkaart hebt om je iPhone te activeren.
  #9  
Oud 12-01-10, 21:10
Imemyself Imemyself is offline
• iOS 5.0.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Oct 2009
Locatie: Groningen
Berichten: 59
Standaard

Nu ik deze reacties heb gelezen, heb ik nog niet echt een antwoord op het feit dat push het gewoon niet tot nauwelijks doet...

Ik heb het bijvoorbeeld bij hyves en birthdayreminder aan staan, en zelfs na 15 min krijg ik niks.
ook niet als ik mijn scherm gewoon aanheb, en als sms verschijnt het al helemaal niet...
laten we zeggen dat ik 1x per maand een push bericht krijg
(dat is alleen als ik mijn iphone (3G) uitzet en daarna weer aan)

heb hem door t-mobile laten unlocken omdat ik al langer dan 1 jaar mijn abonnement had...heb nu kpn..

heeft het daar wat mee te maken?
  #10  
Oud 13-01-10, 10:48
Dragon's schermafbeelding
Dragon Dragon is offline
• iOS 14.0
• iPadOS 14.0
• Besturingssysteem: macOS
 
Geregistreerd: Jun 2009
Berichten: 806
Standaard

Men weet het niet waaraan het zou liggen. De meeste geruchten gaan naar het unlocken van de iPhone, dat hij geen push meer ondersteund bij een unlock.
Nu heb jij het legaal gedaan dus weet niet of dat voor jou ook geld.

Ik ontvang mijn mail notificatie direct via push, scheelt echt maar een paar seconden. Ook mijn agenda werkt goed via push, overal real-time up-to-date. Ook Twitter werkt perfect onder push.

Maar heb ook Hyves en heb nog nooit een push bericht via Hyves ontvangen dus het kan dat het bij Hyves of andere apps zelf ligt.
  #11  
Oud 13-01-10, 10:59
colliehome's schermafbeelding
colliehome colliehome is offline
• iOS 14.0
• iPadOS 14.0
• Besturingssysteem: OS X
 
Geregistreerd: Mar 2008
Locatie: Beringen
Berichten: 2.477
Stuur een bericht via Instant Messenger naar colliehome Stuur een bericht via MSN naar colliehome Stuur een bericht via Yahoo naar colliehome
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dragon Bekijk bericht
Men weet het niet waaraan het zou liggen. De meeste geruchten gaan naar het unlocken van de iPhone, dat hij geen push meer ondersteund bij een unlock.
Nu heb jij het legaal gedaan dus weet niet of dat voor jou ook geld.

Ik ontvang mijn mail notificatie direct via push, scheelt echt maar een paar seconden. Ook mijn agenda werkt goed via push, overal real-time up-to-date. Ook Twitter werkt perfect onder push.

Maar heb ook Hyves en heb nog nooit een push bericht via Hyves ontvangen dus het kan dat het bij Hyves of andere apps zelf ligt.
het is de server van een bepaalde applicatie ; bv Hyves , zelf die de push berichten stuurt. Dus als hun server niet goed werkt krijg je ze niet aan -of later dan zou moeten.
  #12  
Oud 13-01-10, 14:31
Imemyself Imemyself is offline
• iOS 5.0.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Oct 2009
Locatie: Groningen
Berichten: 59
Standaard

Okee, iemand anders een idee?
Of heb ik gewoon de verkeerde Apps eropstaan?

Wat is dan bijvoorbeeld een (gratis) app waarvan push het in ieder geval snel doet die ik even kan uitproberen?
  #13  
Oud 13-01-10, 14:32
colliehome's schermafbeelding
colliehome colliehome is offline
• iOS 14.0
• iPadOS 14.0
• Besturingssysteem: OS X
 
Geregistreerd: Mar 2008
Locatie: Beringen
Berichten: 2.477
Stuur een bericht via Instant Messenger naar colliehome Stuur een bericht via MSN naar colliehome Stuur een bericht via Yahoo naar colliehome
Standaard

FaceBook werkt momenteel ook met push
  #14  
Oud 13-01-10, 16:26
Imemyself Imemyself is offline
• iOS 5.0.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Oct 2009
Locatie: Groningen
Berichten: 59
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door colliehome Bekijk bericht
FaceBook werkt momenteel ook met push

En dan zou hij in principe bij elk nieuw gebeuren( vriendschap invite, photo comment of reactie op prikbord)
een push bericht sturen?

Ik krijg helemaal niks...
Kan het komen door de Wi-Fi, aangezien als je je iPhone op "standby" zet de verbinding met Wi-Fi verbreekt totdat je hem weer aanzet?

( ik noem maar wat?)
  #15  
Oud 13-01-10, 16:39
colliehome's schermafbeelding
colliehome colliehome is offline
• iOS 14.0
• iPadOS 14.0
• Besturingssysteem: OS X
 
Geregistreerd: Mar 2008
Locatie: Beringen
Berichten: 2.477
Stuur een bericht via Instant Messenger naar colliehome Stuur een bericht via MSN naar colliehome Stuur een bericht via Yahoo naar colliehome
Standaard

hij werkt hier prima, in instellingen en programmas kan je alles aanduiden. Ook berichtgeving aanzetten he
  #16  
Oud 13-01-10, 18:44
Imemyself Imemyself is offline
• iOS 5.0.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Oct 2009
Locatie: Groningen
Berichten: 59
Standaard

Is er dan niemand anders die dit zelfde
problee
heeft?
  #17  
Oud 15-01-10, 13:40
marjonkampfraat marjonkampfraat is offline
• iOS 5.0.1
• 5.0.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Oct 2009
Berichten: 9
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Imemyself Bekijk bericht
Is er dan niemand anders die dit zelfde
problee
heeft?
Hallo,
Ik heb dit probleem ook. Van alles krijg ik push behalve van Hyves. Alle instellingen heb ik goed. Ben al tijden bezig om dit uit te zoeken. Ik hoop dat iemand ons kan helpen?
  #18  
Oud 15-01-10, 17:12
Imemyself Imemyself is offline
• iOS 5.0.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Oct 2009
Locatie: Groningen
Berichten: 59
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door marjonkampfraat Bekijk bericht
Hallo,
Ik heb dit probleem ook. Van alles krijg ik push behalve van Hyves. Alle instellingen heb ik goed. Ben al tijden bezig om dit uit te zoeken. Ik hoop dat iemand ons kan helpen?
okee maar dan is
mijn vraag aan jou, welke apps gebruik jij die pushhebben?
(het push systeem van Hyves is volgensmij gewoon langzaam tot helemaal niks...

Enn, gebruik jij 3G of zit je gewoon op Wi-Fi?
  #19  
Oud 15-01-10, 17:34
kuotje's schermafbeelding
kuotje kuotje is offline
• iOS 5.0.1
• 5.0.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jun 2009
Locatie: Den Bosch
Berichten: 2.038
Standaard

de push van hyves is erg slecht, krijg ook amper berichtjes !
__________________
~ "You have more fun with your pants off!" >>
  #20  
Oud 16-01-10, 14:26
mrfred mrfred is offline
• iOS 7.1.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Aug 2009
Locatie: leiden
Berichten: 235
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kuotje Bekijk bericht
de push van hyves is erg slecht, krijg ook amper berichtjes !
sinds herstel van mijn iphone ook geen push berichten meer van hyves
Reageren



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 
Discussietools
Weergave

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Push notification werkt niet. Dutchdevil_ iPhone algemeen 0 13-07-10 15:39
Push notification na spirit yvesdeclercq Jailbreak apps en thema's 5 06-05-10 21:15
Push Notification op iPhone 2G Mitch2 iPhone algemeen 31 05-04-10 12:38
Autosilent Push Notification Maradona10 Jailbreak apps en thema's 0 14-12-09 17:02
Push Notification markvwijnen Ontwikkelen voor iOS 2 02-10-09 14:11

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 09:10.