iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   iPhone algemeen (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f32/iphone-algemeen/)
-   -   Gesprekken afgebroken (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f32/iphone-algemeen/52754-gesprekken-afgebroken.html)

daank 10-02-10 12:02

Mja, Al moet ik zeggen dat ze nou niet zo bijzonder veel hebben verbeterd aan 3.1.3 als ik dat allemaal zo lees.

Zou er trouwens ergens worden bijgehouden welke applicaties allemaal een keer geinstalleerd zijn? het begint een beetje needle and a haystack verhaal te worden ben ik bang.

paulture 17-02-10 11:17

Ik heb een aantal nieuwe programma's verwijderd, Iphone gereset.
Nu al bijna een week geen problemen met de verbinding.

Hopelijk blijft het zo en was toch 1 van mijn applicaties de boosdoener.

daank 17-02-10 11:20

Welke programma's heb je verwijderd?
En mijn iphone reset ik op het moment regelmatig..
ik zit er sterk aan te denken om 3.1.2 er opnieuw op te zetten, en dan weer opnieuw te beginnen

paulture 17-02-10 11:36

Eerlijk gezegd weet ik het niet precies. Sowieso programma's die ik dus nooit gebruikte.

Volgens mij in ieder geval:

- uitzending gemist
- eWi-Fi
- Shazam

De meeste programma's die ik download staan op een gegeven moment in de gratis Top50 in de Appstore.

Wat ik verder nog gedaan heb is EDGE aangezet via SB Settings.
Waarom weet ik niet, maar soms probeer je eens wat.

Maar zoals gezegd, ik weet niet of het probleem hiermee is opgelost.
Normaal had ik minimaal 1 x per dag een wegvallende verbinding, nu al een kleine week niks aan de hand.

daank 17-02-10 11:45

Shazam heb ik ook draaien maar die heb ik geïnstalleerd toen het probleem er al was.
Ik heb helaas geen EDGE knopje in SB-settings heb daarvoor net even gekeken in Rock, maar ook niet kunnen vinden.
Is edge trouwens niet hetzelfde als 3G?
Als ik die namelijk uitzet heb ik ook geen problemen meer... maar dat lijkt me niet de juiste oplossing.

paulture 17-02-10 11:55

In SBSettings kun je via "More" extra "Toggles" toevoegen.
O.a. dus ook de Toggle EDGE.

Edge is niet helemaal hetzelfde als 3G en is, volgens Wikipedia, in Nederland zelfs niet meer beschikbaar. Maar aangezien de Iphone dan ook niet Nederlands is, vond ik het het proberen waard.

daank 17-02-10 12:57

Heb het geprobeerd, maar nu ben ik mijn data verbinding helemaal kwijt als edge uitstaat.
Blijkbaar is edge toch gerelateerd aan 3G of in ieder geval het wel / niet hebben van een internet verbinding.

The search continues...

sielunlento 17-02-10 13:10

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door ds83 (Bericht 414622)
Ik heb tmobile met dit probleem gebeld. Maar ze wisten nergens van en hadden hier nog nooit van gehoord. Vertelden die vrouw dat 2 vrienden van mij exact hetzelfde probleem hebben. Maar zij was totaal onbekend met dit probleem.

Ze sturen nu een nieuwe simkaart op. Hopelijk lost dat het op.

En, al getest? Ben zeer benieuwd..

ds83 23-02-10 16:22

Nee ik heb het nog niet geprobeerd. Sinds ik de simkaart ontvangen heb is het eigenlijk niet meer voorgekomen. Als het weer gebeurd ga ik alsnog van simkaart wisselen. Als het helpt zal ik hier wel een bericht achterlaten.
Maar ik betwijfel of de simkaart het probleem is.

bjornpieneman 26-02-10 22:07

FW 3.1.2 opnieuw installeren heeft geen nut, heb het gisteren gedaan en houd dezelfde problemen. Vooral bij het ophalen van mail val het volgende mij op:
- Ophalen duurt lang en lukt uiteindelijk niet (verbinding mailserver verbroken)
- Vervolgens valt signaal weg tot de melding 'geen service'
Niet veel later begint alles weer op te komen. Mijn details hetzelfde als die van Pauture, alleen ik heb de 3G:
- 3G met Vodafone netwerk.
- Firmware 3.1.2 (7D11)
- Modemfirmware 05.11.07
- Unlocked/jailbreaked met blacksn0w/blackra1n

Ben benieuwd of hier een oplossing voor komt, erg vervelend.

paulture 12-03-10 13:23

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door paulture (Bericht 417571)
Ik heb een aantal nieuwe programma's verwijderd, Iphone gereset.
Nu al bijna een week geen problemen met de verbinding.

Hopelijk blijft het zo en was toch 1 van mijn applicaties de boosdoener.

Helaas, het probleem treedt opnieuw op. Vanochtend na een minuut, verbinding verbroken en een reset van het netwerk.
Het is totaal willekeurig. Vaak gaat het een een paar dagen goed en dan ineens weer problemen.

Wordt wel erg vervelend nu.... :mad:

daank 12-03-10 17:04

ik zet tegenwoordig waar ik het niet nodig heb mijn 3G uit, alleen dan blijft het werken, maarjah uiteindelijk schiet dat niet op op deze manier.

Binnenkort heb ik even een dagje de tijd om een volledige reinstall te doen.
Gewoon 3.1.2 er weer schoon op, jailbreaken en unlocken, en dan heel voorzichtig de applicaties weer installeren....

reprise3 13-03-10 04:04

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Sven-moh (Bericht 410700)
het is niet meer nodig, heb een e-mail gehad van me provider dat het aan hun licht en niet aan me telefoon, tog bedankt dat je me wou helpen !!:D

Wat was de oplossing van T-mobile? (overigens spelling liGt en toCH...)

Bij mij exact zelfde probleem zoals geschetst door anderen: gesprek valt weg en opnieuw bellen is enige mogelijkheid gesprek voort te zetten.

bjornpieneman 18-03-10 22:18

Volgens mij gevonden, bij mijn iPhone iig. Omdat het me niet lekker zat heb ik FW 3.1.2 opnieuw erop gezet. Via Blackra1n jailbreak en unlock toegepast. Settings opnieuw ingesteld, geen backup teruggezet via iTunes. Netwerk instellingen voor vodafone opnieuw ingesteld en alles werkte weer prima, en snel.

Het verschil met de vorige setup was de tethering via Benm...... Ik installeerde gelijk de Vodafone business IPCC erop. Nu niet geinstalleerd, maar geen problemen meer met het wegvallen van een gesprek of trage 3G verbinding. Dus geen tehter mogelijkheid, maar wel een perfecte setup voor de iPhone. Of dit voor iedereen zo werkt, geen idee, maar wel het proberen waard denk ik.

sielunlento 19-03-10 17:54

Hmmm, het proberen waard. Wanneer je geen backup terugzet ben je wel al je data kwijt toch?

Contacten -> kunnen opnieuw gesynct worden
Berichten -> Ben je dan kwijt?
Muziek -> opnieuw syncen
Foto's -> kan dit gesynct worden?
Mail en agenda worden al gesynt

Alle instellingen opnieuw instellen
Alle cydia programma's opnieuw instaleren

Welke firmware (link?) en versie van blackra1n heb je precies gebruikt?

wes_bmx 20-03-10 11:41

Iemand hier al een oplossing voor?
Ik heb zelf Mobile Vikings met voorlopig nog edge.
Sinds mijn overstap naar MV vallen mijn gesprekken ook weg,soms horen mijn contacten me niet bij aanvang van gesprek.
MV zegt dat het probleem niet langs hun kant zit,maar aan mijn toestel.
Mijn 3G valt nog onder garantie.

bjornpieneman 20-03-10 21:48

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door sielunlento (Bericht 427990)
Hmmm, het proberen waard. Wanneer je geen backup terugzet ben je wel al je data kwijt toch?

Contacten -> kunnen opnieuw gesynct worden
Berichten -> Ben je dan kwijt?
Muziek -> opnieuw syncen
Foto's -> kan dit gesynct worden?
Mail en agenda worden al gesynt

Alle instellingen opnieuw instellen
Alle cydia programma's opnieuw instaleren

Welke firmware (link?) en versie van blackra1n heb je precies gebruikt?

Contacten, Agenda en Mail doe ik via Exchange, dus die zijn zo terug. Berichten ben ik kwijt, en foto's vooraf even via Explorer eraf halen. En muziek gaat idd via Itunes.

Ik heb de versie van Blackra1n gepakt dit op de gelijknamige site staat.

Ben ondertussen ook weer een paar dagen verder en nog steeds geen problemen.

Succes.

paulture 07-04-10 16:28

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door bjornpieneman (Bericht 428305)
Ben ondertussen ook weer een paar dagen verder en nog steeds geen problemen.

Succes.

Inmiddels zijn we een paar weken verder. Hoe gaat het nu?
Bij mij ging het ook ruim een week goed en toen begon het opnieuw.

Heb ook gedacht dat het aan het BenM vodafone profiel lag, vandaar dat ik deze heb verwijderd. Voor mij was het probleem daarmee niet opgelost.

bjornpieneman 07-04-10 16:45

@PaulTure,

Nog steeds geen problemen ondervonden. Vreemd dat het bij jou niet lukt. Helemaal vanaf standaard opgebouwd?

paulture 07-04-10 16:59

Nee dat niet. Ik had alleen het vodafone profiel verwijderd, maar dat bleek niet de oplossing.

Aangezien het bij jou nu al een tijd lang zonder problemen gaat, ga ik ook de firmware maar eens opnieuw installeren.


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 02:55.