//

iPhone 3G reageert niet langer (3.1.2)

iPhone 3G reageert niet langer (3.1.2) discussie in iPhone algemeen forum; ( verdwijnt na registratie ) Beste forumlieden, Helaas begeef ik mij nu als probleemhebbende in dit forum. Mijn iPhone is ermee opgehouden. En dus vraag ik jullie hulp / raad ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > iPhone > iPhone algemeen
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen
  #1  
Oud 27-01-10, 09:35
ChiTheDesigner ChiTheDesigner is offline
• iOS 4.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jul 2008
Locatie: Amsterdam
Berichten: 63
Standaard iPhone 3G reageert niet langer (3.1.2)

Beste forumlieden,

Helaas begeef ik mij nu als probleemhebbende in dit forum. Mijn iPhone is ermee opgehouden. En dus vraag ik jullie hulp / raad bij het volgende..

Ik heb een iPhone 3G. Op launchday gehaald, heb de telefoon dus al een flinke tijd. Toen ik de telefoon wilde halen hoorde ik slechte verhalen over het bedrijf wat verzekering bood en besloot maar niet te verzekeren. Natuurlijk stom achteraf, maar ik laat mijn iPhone altijd in een casing for god knows what. Natuurlijk werd ik weer aangereden waardoor m'n iPhone op de grond kletterde en het glas vooraan stuk ging. De dader vertrok en bleef spoorloos. Even later begaf mijn sleep-knop boven het ook.

Goed, dat is al zo'n 8 maanden geleden.. Ik wilde mijn telefoon eerst ter reparatie brengen naar Apple, maar €500,- klinkt niet acceptabel. Later rondgezocht en vond ik een bedrijf (iSN) welke reparaties uitvoerde, maar die zaten "vol". Geweldig.

Dus ik loop al een tijd met een "gebarsten doch werkende" iPhone. Tot gisteren. Ik besloot eergisteravond een nieuwe app te halen en deze had een nieuwere firmwareversie nodig. (3.1.2) Ik zat natuurlijk nog op 3.1 en stribbelde eerst tegen, maar besloot uiteindeljk overstag te gaan. Dus updaten via iTunes.

En toen gebeurde het. iTunes vertelde me dat hij niet kon restoren en kukelde m'n iphone eruit. Op dat moment gaf m'n iPhone geen beeld meer en werd ik een beetje akelig. Na het heen-en-weer halen van de trilswitch kreeg ik wel trilfeedback, wat betekende dat de phone nog aan stond.

Macbook gerestart, iPhone opnieuw in de usb-poort gestopt en wachten op iTunes.. iTunes zegt dat er een iPhone in herstelmodus is gevonden. Ik denk, mooi. 3.1.2 was gedownload en klaar om op de telefoon gezet te worden. Ik druk op 'Herstel' (of Restore in dit geval).

M'n iTunes ging even nadenken en ik besloot wat TV te kijken vanachter mijn bureau. Opeens merk ik dat m'n telefoon flitst (wit scherm) en ik dacht nog "Oh, klaar met updaten". Niet dus. iTunes was vastgelopen en Leopard was zo vrij geweest om de applicatie alvast te vernietigen.

Ik besloot iTunes opnieuw op te starten, maar iTunes vond geen iPhone. Ik haalde voorzichtig mijn iPhone uit de usb poort en haalde de trilschakelaar om - geen reactie. Kabel in netstroom gestoken - geen reactie. Kabel weer terug in laptop - geen reactie van telefoon of Macbook.

Probleem:
Ik heb nu dus een iPhone 3G met een gebroken scherm en een niet-werkende power/sleep knop. Die deed het heel goed, todat iTunes besloot er een potje van te maken. Nu reageert mijn telefoon op geen enkele impuls meer. Door het ontbreken van mijn power/sleep knop weet ik niet of ik in DFU mode kan komen (hoewel ik dit betwijfel - de telefoon geeft geen teken van leven).

Ik dacht heel slim - ik laat m'n telefoon wel leeglopen, dan stop ik daarna de kabel erin en dan heeft hij stroom = reactie. Niet dus. Na anderhalve dag te hebben gewacht nog steeds geen reactie vanuit mijn telefoon.

Vraag:
Heeft iemand op dit forum enig idee hoe ik mijn iPhone 3G uit dit diepe diepe dal kan redden?


Ter informatie:
* Ja, mijn iPhone 3G is ooit gejailbreaked geweest (niet dat dat moet uitmaken)
* Ja, ik heb nu een nieuwe casing om m'n iPhone (nee, geen verzekering)
* Op het moment dat ik de update uitvoerde deed ik geen rare dingen met mijn telefoon - ook geen jailbreak of unlock of pink/yellow/green/white/redsn0w of welke kleur sneeuw dan ook. Ook geen blackra!n. Ik wilde gewoon een nieuw spel spelen.

Misschien dat iemand enig deel van dit probleem herkent.. ik ga zometeen de bekende weg af.. T-Mobile -> Apple Store -> etc. Maar misschien dat iemand iets weet. Als het bijvoorbeeld alsnog mogelijk is om met een powerknop in DFU te komen, moet ik die powerknow ASAP laten fixen natuurlijk.

Jullie gedachten zijn / hulp is van harte welkom.
Advertentie
Advertentie Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)

  #2  
Oud 27-01-10, 10:13
Bomans's schermafbeelding
Bomans Bomans is offline
• iOS 11.1
• 10.2
• Besturingssysteem: OS X
 
Geregistreerd: Feb 2008
Locatie: België
Berichten: 7.361
Standaard

DFU mode is altijd mogelijk.
Maar aangezien je knop stuk is ...
  #3  
Oud 27-01-10, 11:50
ControlSje ControlSje is offline
iPhone(club) Guru
• iOS 5.0.1
• 5.0.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Dec 2007
Locatie: Naarden
Berichten: 1.362
Standaard

Geen idee wat eraan de hand is.
Maar ik zie dat je uit amsterdam komt, als je wilt kan ik er wel naar kijken.
En als we hem kunnen reanimeren heb ik ook nog wel een nieuw scherm liggen als je dat wilt.

Stuur maar een pb'tje als je geintresseert bent.
  #4  
Oud 27-01-10, 14:15
ChiTheDesigner ChiTheDesigner is offline
• iOS 4.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jul 2008
Locatie: Amsterdam
Berichten: 63
Standaard

Ik zal even reageren.
Als iemand ondertussen nog een oplossing heeft, hoor ik het graag.
Reageren



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 
Discussietools
Weergave

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
iPhone 4 niet langer los te koop bij de mediamarkt Sjonie Koopinformatie Nederland 3 03-02-11 16:37
artikel is niet langer beschikbaar mees iPhone Apps 2 24-06-09 13:57

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 10:16.