//

gezeur met garantie

gezeur met garantie discussie in iPhone algemeen forum; ( verdwijnt na registratie ) Hoi, Ik heb op dit forum al veel in het verleden al veel informatie gevonden. Echter nu heb ik een probleem waar ik zo snel ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > iPhone > iPhone algemeen
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen
  #1  
Oud 07-02-10, 16:37
J05B J05B is offline
• iOS 5.1.1
• 5.1.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Feb 2010
Berichten: 17
Standaard gezeur met garantie

Hoi,

Ik heb op dit forum al veel in het verleden al veel informatie gevonden. Echter nu heb ik een probleem waar ik zo snel niks op kon vinden dus maak er even een topic voor aan.

Het probleem is het volgende.
Mijn 3G verbinding ligt er echt heel vaak uit, terwijl ik wel gewoon bereik heb. Het ligt ook niet aan het netwerkt want ik heb het namelijk met een vriend getest. Hij kon wel via 3G internetten en bij mij kwam er helemaal niks binnen. Vervolgens krijg ik de melding geen reactie van de server. Of mn internet gaat heel langzaam. Dit probleem heb ik sinds een paar weken. Echter heb ik vorig weekend mn iphone laten vallen en mn hele beeldscherm in naar ****. Nu zeggen ze bij het icenter dat mn garantie zowiezo vergaan is omdat ik dergelijke schade aan mn iphone heb. Zij zeggen dat het niet te zien valt of het mankement met de 3G niet of wel veroorzaakt is door de val. Behoorlijk vervelend dus. Ik wil natuurlijk niet de hele tijd met zo'n scherm rondlopen dus ik heb meteen vanuit america een nieuwe digitizer besteld. Als ik deze zelf vervang, in hoeverre valt dat nog te zien door apple? Ik wil namelijk mn telefoon wel terug sturen voor het 3G probleem. Echter als ik dit nu doe kost het me klauwen met geld. Maar als ik zelf de digitizer vervang heb ik dan kans dat het wel gefixt wordt? Ik ben echt niet uit op garantie fraude of wat dan ook. Maar ik voel me gewoon zwaar gena**** Het is algemeen bekent dat het scherm van de Iphone heel kwetsbaar is. En nu zou ik op andere zaken geen garantie hebben omdat mn scherm stuk is. Ik vindt dit echt onzinning. Mocht deze topic ongepast zijn sluit hem dan gewoon en ga me niet van het forum kicken want dat zou echt zielig zijn.

Ben benieuwd naar de reacties!!
Advertentie
Advertentie Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)

  #2  
Oud 07-02-10, 17:19
evmw evmw is offline
iPhone(club) Guru
• iOS 4.0
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Sep 2008
Locatie: Woerden
Berichten: 1.792
Standaard

Jij laat je iPhone vallen en nu wil je dat het onder garantie hersteld wordt? Als je de digitizer elders laat vervangen zien ze dat waarschijnlijk wel en geven ze je geen garantie, lijkt me niet echt een optie.
  #3  
Oud 07-02-10, 17:46
J05B J05B is offline
• iOS 5.1.1
• 5.1.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Feb 2010
Berichten: 17
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door evmw Bekijk bericht
Jij laat je iPhone vallen en nu wil je dat het onder garantie hersteld wordt? Als je de digitizer elders laat vervangen zien ze dat waarschijnlijk wel en geven ze je geen garantie, lijkt me niet echt een optie.
ik wil dat m'n probleem met de data gefixt wordt onder garantie. Niet m'n scherm.
Maar doen hun moeilijk omdat ik die barst heb. Zij zeggen dat omdat ik een barst heb dat alle garantie meteen verloren is. Maar dat is toch raar... Dat ze m'n scherm niet maken daar heb ik begrip voor. Maar het data probleem ligt waarschijnlijk aan t moederboard. En daar geven ze nu geen garantie op. En dit probleem was er al voordat m'n scherm
stuk ging, maar dat valt in hun ogen niet te bewijzen.
  #4  
Oud 07-02-10, 17:50
evmw evmw is offline
iPhone(club) Guru
• iOS 4.0
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Sep 2008
Locatie: Woerden
Berichten: 1.792
Standaard

Je moet het net even iets anders zien. Omdat je scherm kapot is, weten ze dat er sprake is van gebruikersschade en omdat het probleem met je 3G verbinding mogelijk door diezelfde val komt wordt het niet onder garantie hersteld. Lijkt mij meer dan logisch, zeker vanuit het oogpunt van Apple.
  #5  
Oud 07-02-10, 18:10
XIII's schermafbeelding
XIII XIII is offline
iPhone(club) Guru
• iOS 16.1
• iPadOS 16.1
• Besturingssysteem: macOS
 
Geregistreerd: Jul 2009
Berichten: 10.082
Standaard

En verlies je niet sowieso je garantie als je hem open schroeft en modificeert?

(om je scherm te repareren)
__________________
We are one, but we are not the same... Talk to each other!
  #6  
Oud 07-02-10, 18:45
J05B J05B is offline
• iOS 5.1.1
• 5.1.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Feb 2010
Berichten: 17
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door evmw Bekijk bericht
Je moet het net even iets anders zien. Omdat je scherm kapot is, weten ze dat er sprake is van gebruikersschade en omdat het probleem met je 3G verbinding mogelijk door diezelfde val komt wordt het niet onder garantie hersteld. Lijkt mij meer dan logisch, zeker vanuit het oogpunt van Apple.
Dat zeg ik toch zelf ook. Daarom is mijn vraag ook of het sporen na laat wanneer ik het scherm vervang!! Zit er dus een zegel van binnen.. Een sticker?? Volgens isn is het voor Apple onzichtbaar als het Profesioneel gedaan wordt. Wil hem niet naar hun brengen. 75 euro is te duur. De digitizer los heb ik voor iets van 30 dollar gekocht....
  #7  
Oud 07-02-10, 19:57
evmw evmw is offline
iPhone(club) Guru
• iOS 4.0
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Sep 2008
Locatie: Woerden
Berichten: 1.792
Standaard

Als je het echt heel profi doet dan is het niet zichtbaar dat het display is vervangen. Maar dan moet je ook wel exact hetzelfde touchscreen hebben (ja die kunnen verschillend zijn). Voor deze reparatie hoeft de garantiesticker niet verbroken te worden, dus daar kunnen ze het in principe niet aan zien. Neemt niet weg dat het aan andere dingen te zien is, zoals het touchscreen in de fabriek gemonteerd wordt wordt het namelijk nooit meer (wel optisch, maar als ze even verder kijken dan dr neus lang is hebben ze het direct door).
  #8  
Oud 07-02-10, 20:23
J05B J05B is offline
• iOS 5.1.1
• 5.1.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Feb 2010
Berichten: 17
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door evmw Bekijk bericht
Als je het echt heel profi doet dan is het niet zichtbaar dat het display is vervangen. Maar dan moet je ook wel exact hetzelfde touchscreen hebben (ja die kunnen verschillend zijn). Voor deze reparatie hoeft de garantiesticker niet verbroken te worden, dus daar kunnen ze het in principe niet aan zien. Neemt niet weg dat het aan andere dingen te zien is, zoals het touchscreen in de fabriek gemonteerd wordt wordt het namelijk nooit meer (wel optisch, maar als ze even verder kijken dan dr neus lang is hebben ze het direct door).
Thnx!! Dit was de info waar ik naar opzoek was. Ik ga het gewoon proberen. Weet iig dat het geen verloren zaak is. Als ze bij Apple net zo nauwkeurig zijn als bij Microsoft dan maak ik me niet druk. Ben allang blij te horen dat me garantie niet perse verloren is. Wellicht heb ik straks weer een goed werkende iPhone. Waar zit precies die garantie zegel of of sticker. Waar herken ik het aan??
  #9  
Oud 07-02-10, 20:50
truckdiver's schermafbeelding
truckdiver truckdiver is offline
iPhone(club) Guru
• iOS 9.3.1
• 9.3.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Oct 2007
Locatie: Arendonk
Berichten: 2.510
Stuur een bericht via Instant Messenger naar truckdiver Stuur een bericht via MSN naar truckdiver
Standaard

en hoe is je 3G ontvangst zonder je jailbreak als je iphone volledig clean is?
Probeer dat eerst eens
__________________
at your service
  #10  
Oud 08-02-10, 00:14
b3Gr's schermafbeelding
b3Gr b3Gr is offline
• iOS 4.3.3
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Aug 2008
Berichten: 17
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door J05B Bekijk bericht
Dit probleem heb ik sinds een paar weken. Echter heb ik vorig weekend mn iphone laten vallen
De grote vraag is: als je wekenlang een probleem hebt, waarom meld je dit niet eerder aan je verkoper? Met één telefoontje was je in dit geval gedekt geweest! Misschien hadden ze je zelfs nog wel gematst met het gebroken scherm...

Na diverse keren per ongeluk mijn iPhone van anderhalve meter hoog op een harde vloer te hebben laten vallen, moet ik trouwens zeggen dat de constructie het prima doorstaan heeft. Kleine krasjes op de achterkant, dat is alles.


Chris
  #11  
Oud 08-02-10, 08:13
J05B J05B is offline
• iOS 5.1.1
• 5.1.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Feb 2010
Berichten: 17
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door truckdiver Bekijk bericht
en hoe is je 3G ontvangst zonder je jailbreak als je iphone volledig clean is?
Probeer dat eerst eens
Heeft geen effect gehad. En ja had ik hem maar eerder weggebracht. Dacht eerst dat het netwerk was maar na het met een andere tel getest te hebben wist ik pas dat dit niet zo was. Dat was de week voor de val. M'n iPhone heeft al diverse valpartijen overleeft maar kwam nu ongelukkig terecht denk ik. Precies op de hoek. De stukken glas steken er uit..

De manier waarop die gevallen is is ook behoorlijk lullig. Ik heb een hoesje met een trek touwtje erin. Touwtje zat niet goed. iPhone bleef steken. Ik moest dus super hard trekken om hem eruit te krijgen. Als die dan eenmaal los schiet..... K mag van geluk spreken dat ik hem nog kon vinden. Gebeurt in de hmh. Hij lag met t scherm op de grond. De vloer daar is ook zwart en dat tijdens een hardstyle feest.
  #12  
Oud 16-02-10, 20:53
J05B J05B is offline
• iOS 5.1.1
• 5.1.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Feb 2010
Berichten: 17
Standaard

Ik heb nu nog meer problemen met de iphone. heb nu geen bereik meer. internet doet het nog steeds af en toe wel en af toe niet. Moet ik nu de antenne gaan vervangen of ligt dit mischien ergens anders aan. Ik heb hem binnenkort toch open liggen, wil hem wel weer helemaal up and running hebben...
  #13  
Oud 16-02-10, 21:31
Destiny's schermafbeelding
Destiny Destiny is offline
iPhone(club) Guru
• iOS 5.1.1
• 5.1.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Oct 2007
Locatie: Waalwijk
Berichten: 5.001
Standaard

Als je de digitizer vervangt zonder zichtbare schade aan de buitenkant, dan zullen ze ook niet merken aangezien Solid-Vision en Dynafix de toestellen niet open mag maken.
__________________
twitter.com/marcosnels || gallery.me.com/marcosnels || marcosnels.nl
  #14  
Oud 16-02-10, 22:03
J05B J05B is offline
• iOS 5.1.1
• 5.1.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Feb 2010
Berichten: 17
Standaard

ok, dus glas vervangen en gewoon opsturen onder garantie? ook op XQ geweest?
Reageren



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 
Discussietools
Weergave

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Reparatie iphone met garantie haroldv iPhone algemeen 4 22-02-12 12:56
iPhone: ook garantie met jailbreak? Palme Jailbreak 13 28-02-10 12:46
te koop, 2.0 en pwnagetool met garantie truckdiver Chat en geruchten 1 15-04-08 09:39
Iphone + Itunes = gezeur? JurriaanE Archief 2 08-01-08 00:38

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 14:34.