Imap Universiteit discussie in iPhone algemeen forum; ( verdwijnt na registratie ) Ik krijg de IMAP mail van mijn studentenmail (RUG) niet aan de praat, met exact dezelfde instellingen als op mijn samsung. (waar het wel werkt) ...
|
Registreer | FAQ | Ledenlijst | Kalender | Berichten van vandaag | Zoeken |
|
|||
|
|||
Imap Universiteit
Ik krijg de IMAP mail van mijn studentenmail (RUG) niet aan de praat, met exact dezelfde instellingen als op mijn samsung. (waar het wel werkt)
na lang denken geeft de telefoon de melding : Cannot connect using SSL, try without? Ook zonder SSl geeft het een error dat de smtp niet goed is. maar dat zou niet zoveel uit moeten maken omdat je voortdurend van smtp wisselt met andere Wi-Fi netwerken Iemand een idee? |
|
|
Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)
|
|
||||
|
||||
Ik denk dat je wat zaken door elkaar haalt. Als het goed is wisselt je SMTP-server (Simple Mail Tranfer Protocol) niet als je wisselt van Wi-Fi-netwerk. De smtp-server verzorgt de afhandeling van de verzonden mail.
Nou kan het zijn dat je SMTP-server authenticated is, dat wil zeggen dat je in de instellingen een username en password op moet geven. Voor de rest zou je eventueel contact op kunnen nemen van met een van de techneuten van de RUG.
|
|||
|
|||
beetje laat maar (bijna 3 jaar) maar om je RuGmail te koppelen aan je iPhone doe je de volgende gegevens te gebruiken.
Naam: je eigen naam Adres: je mailadres Beschrijving: je mailadres Server inkomende post..... Hostnaam: imap.rug.nl Gebruikersnaam: je P of S nummer Wachtwoord: je wachtwoord die je ook gebruikt i.c.m. met je P of S nummer. Server uitgaande post........ SMTP: asmtp.rug.nl Gerbuikersnaam en Wachtwoord idem als inkomende post. Onder tapblad geavanceerd: Vink Gebruik SSL aan. Indentiteitscontrole: Wachtwoord. Serverpoort: 993 Dit is de instelling die ik gebruik en die werkt 100%. Nogmaals beetje laat maar voor de volgende is het op tijd...
|
|||
|
|||
Citaat:
|
|
|||
|
|||
Ga via Instellingen -> Mail -> Account toevoegen -> Overig naar voeg mailacount toe.
Vul hier je naam, mailadres en wachtwoord die bij het mailadres hoort in en druk op bewaar. Vervolgens onder tabblad IMAP vul de volgende gegevens in... Server inkomende post..... Hostnaam: imap.rug.nl Gebruikersnaam: je P of S nummer Wachtwoord: je wachtwoord die je ook gebruikt i.c.m. met je P of S nummer. Server uitgaande post........ SMTP: asmtp.rug.nl Gerbuikersnaam en Wachtwoord idem als inkomende post. Onder tapblad geavanceerd: Vink Gebruik SSL aan. Indentiteitscontrole: Wachtwoord. Serverpoort: 993 Dit werkt 100% zeker. |
|
|||
|
|||
Citaat:
|
|
|||
|
|||
Ik laat mijn RuGmail gewoon doorsturen naar Gmail...
|
|
|||
|
|||
|
|
|||
|
|||
ik krijg ook die SSL fout
Server inkomende post..... Hostnaam: imap.rug.nl Gebruikersnaam: je P of S nummer Wachtwoord: je wachtwoord die je ook gebruikt i.c.m. met je P of S nummer. Server uitgaande post........ SMTP: asmtp.rug.nl Gerbuikersnaam en Wachtwoord idem als inkomende post. die hostnaam, hoe weet ik wat ik voor mijn mail-acount daar moet plaatsen? |
|
|||
|
|||
Citaat:
Laatst gewijzigd door macmichel; 24-03-10 om 13:23. |
Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten) |
|
Soortgelijke discussies |
||||
Discussie | Auteur | Forum | Reacties | Laatste bericht |
Universiteit maastricht settings | Rds | iPhone algemeen | 0 | 12-09-10 19:44 |
Wireless op de Universiteit van Tilburg | JOOOST^ | Archief | 3 | 11-11-09 19:27 |
|
|