//

iphone 3gs 4.0 GM ervaringen / performance

iphone 3gs 4.0 GM ervaringen / performance discussie in iPhone algemeen forum; ( verdwijnt na registratie ) Dag allemaal, Ik heb nu een iphone 3G en twijfel over overstappen naar de 3GS of iphone 4. Natuurlijk is die laatste sneller etc., maar ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > iPhone > iPhone algemeen
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen

Reageren

 

Discussietools Weergave
  #1  
Oud 16-06-10, 21:01
jjeroen jjeroen is offline
• iOS 3.0 Beta
• Besturingssysteem: MacOS X
 
Geregistreerd: Jun 2009
Berichten: 27
Standaard iphone 3gs 4.0 GM ervaringen / performance

Dag allemaal,

Ik heb nu een iphone 3G en twijfel over overstappen naar de 3GS of iphone 4. Natuurlijk is die laatste sneller etc., maar misschien is het overstappen naar de 3GS toch nog iets voor mij.

Ik heb firmware 4.0 GM al op mijn iphone 3G gehad, maar daar wordt de iphone enorm traag van, zelfs zonder multitasking en een custom wallpaper.

Nu mijn vraag: hoe ervaren jullie (degene die het hebben) firmware 4.0 GM op de iphone 3GS? Is de iphone daarmee merkbaar sneller/langzamer dan met 3.1.3?

Ik ben benieuwd naar de ervaringen.
Advertentie
Advertentie Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)

  #2  
Oud 16-06-10, 21:38
signs2007 signs2007 is offline
• iOS 4.3.3
• 4.3.3
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Oct 2007
Berichten: 167
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door jjeroen Bekijk bericht
Dag allemaal,

Ik heb nu een iphone 3G en twijfel over overstappen naar de 3GS of iphone 4. Natuurlijk is die laatste sneller etc., maar misschien is het overstappen naar de 3GS toch nog iets voor mij.

Ik heb firmware 4.0 GM al op mijn iphone 3G gehad, maar daar wordt de iphone enorm traag van, zelfs zonder multitasking en een custom wallpaper.

Nu mijn vraag: hoe ervaren jullie (degene die het hebben) firmware 4.0 GM op de iphone 3GS? Is de iphone daarmee merkbaar sneller/langzamer dan met 3.1.3?

Ik ben benieuwd naar de ervaringen.
iOS 4 traag op een 3G ? Ik heb hier ook de GM draaien maar ik merk niets van een trage iPhone.
  #3  
Oud 16-06-10, 21:40
jjeroen jjeroen is offline
• iOS 3.0 Beta
• Besturingssysteem: MacOS X
 
Geregistreerd: Jun 2009
Berichten: 27
Standaard

@signs2007 . Draai het maar eens een tijdje en herstel dan naar 3.1.3. Die is zeker een stuk sneller. Ik heb het ook vergeleken met twee iphone 3G's. 1 met 4.0 en 1 met firmware 3.1.3. Het scheelt aanzienlijk met het opstarten van apps. Ter nadele van 4.0.

Anyway, ik heb het liever over iphone 3GS ervaringen
  #4  
Oud 16-06-10, 21:50
laurensd laurensd is offline
• iOS 8.0.2
• 8.0.2
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jun 2009
Berichten: 64
Standaard

heb 4.0 gm draaien op mijn GS, draait zeker even goed als 3.1.3
  #5  
Oud 16-06-10, 22:13
thespirit thespirit is offline
• iOS 5.0.1
• 5.0.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Sep 2008
Berichten: 145
Standaard

ik heb IOS 4 op mijn 3G draaien met jailbreak, multitasking en custom wallpaper en hij is een stuk sneller als voordat ik IOS 4 erop had staan. ( reservekopie ook teruggeplaatst)

Ik denk dat het komt omdat winterboard niet werkt en daardoor geen thema draait.
Batterij gaat ook langer mee, niet veel maar wel langer.
  #6  
Oud 17-06-10, 00:31
jjeroen jjeroen is offline
• iOS 3.0 Beta
• Besturingssysteem: MacOS X
 
Geregistreerd: Jun 2009
Berichten: 27
Standaard

@thespirit als ik een legitieme (niet jailbreak) iphone 3G 3.1.3 met gm 4.0 vergelijk, dan zit er best veel verschil in prestaties. Bij gm 4.0 duurt het starten van apps een stuk langer en hangt het OS heel af en toe. Maar blijkbaar ervaren anderen het positiever. Ik denk dat de iphone 3G net te weinig vermogen heeft voor 4.0.
  #7  
Oud 20-06-10, 12:25
inekeve inekeve is offline
• iOS 7.0
• 5.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Feb 2010
Locatie: Brabant
Berichten: 12
Question Wanneer wordt de software 4.0 verwacht voor de 3GS

Weet iemand wanneer de 3GS de software 4.0 kan krijgen of kan verwachten?
En dan bedoel ik via Itunes zonder jailbreak o.i.d.
Groetjes, Inekeve
  #8  
Oud 20-06-10, 12:45
iMario's schermafbeelding
iMario iMario is offline
iPhone(club) Guru
• iOS 7.1.2
• 8.4
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Mar 2008
Locatie: /SpringBoard
Berichten: 6.160
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door inekeve Bekijk bericht
Weet iemand wanneer de 3GS de software 4.0 kan krijgen of kan verwachten?
En dan bedoel ik via Itunes zonder jailbreak o.i.d.
Groetjes, Inekeve
Als het goed is morgen (21 juni).
__________________
Game Center ID ORIONSFKNBELT
  #9  
Oud 20-06-10, 13:30
inekeve inekeve is offline
• iOS 7.0
• 5.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Feb 2010
Locatie: Brabant
Berichten: 12
Standaard

Zou geweldig zijn, ik twijfel niet aan jouw informatie maar hoe kom je zoiets aan de weet? Groetjes, Inekeve
  #10  
Oud 20-06-10, 13:44
WDS001's schermafbeelding
WDS001 WDS001 is offline
iPhone(club) Guru
• iOS 9.0.2
• 9.0.2
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jun 2008
Locatie: New York, NY
Berichten: 5.493
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door inekeve Bekijk bericht
Zou geweldig zijn, ik twijfel niet aan jouw informatie maar hoe kom je zoiets aan de weet? Groetjes, Inekeve
Door de aankondigingen van Apple te volgen bijvoorbeeld. Even het nieuws op de homepagina volgen en je bent van alles op de hoogte
  #11  
Oud 20-06-10, 13:48
Harley4's schermafbeelding
Harley4 Harley4 is offline
• iOS 9.3
• 9.3
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Aug 2009
Locatie: Grunn
Berichten: 674
Standaard

Kan je, als je de versie 4 morgen ff wil proberen, ten alle tijde weer terug naar de custom firmware?
  #12  
Oud 20-06-10, 13:55
iMario's schermafbeelding
iMario iMario is offline
iPhone(club) Guru
• iOS 7.1.2
• 8.4
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Mar 2008
Locatie: /SpringBoard
Berichten: 6.160
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Harley4 Bekijk bericht
Kan je, als je de versie 4 morgen ff wil proberen, ten alle tijde weer terug naar de custom firmware?
Ja, alleen weet niet of je afhankelijk bent van een unlock, dan kun je beter even wachten.
  #13  
Oud 20-06-10, 13:56
Harley4's schermafbeelding
Harley4 Harley4 is offline
• iOS 9.3
• 9.3
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Aug 2009
Locatie: Grunn
Berichten: 674
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door iMario Bekijk bericht
Ja, alleen weet niet of je afhankelijk bent van een unlock, dan kun je beter even wachten.
Ok thx, nee is een simlockvrije
  #14  
Oud 20-06-10, 21:12
lapje's schermafbeelding
lapje lapje is offline
• iOS 5.0 Beta
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jun 2009
Locatie: Enschede
Berichten: 73
Standaard IOS4 op 3GS

Heb nu een paar dagen IOS 4.0 GM draaien op mijn 3GS. Hoewel het op zich goed werkt denk ik toch echt dat je een IPHONE4 moet hebben om het optimaal te kunnen gebruiken.

Wat ik met name merk is dat met de 4 versie de batterij veel sneller leeg is (zal ongetwijfeld door multitasking komen). Daarnaast crashen applicaties eerder omdat het beschikbare geheugen snel afneemt doordat alle apps die je nu opent niet echt worden afgesloten. Wanneer je dan een wat zwaardere app start dan crasht deze vaak omdat er geen geheugen meer beschikbaar is. Dit is natuurlijk ook de reden dat in de nieuwe iphone het dubbele geheugen van een 3gs aanwezig is.
  #15  
Oud 20-06-10, 21:16
laurensd laurensd is offline
• iOS 8.0.2
• 8.0.2
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jun 2009
Berichten: 64
Standaard

en hoeveel multitasking apps heb jij dan wel niet staan? bij mij op dit moment maar 1; dropbox. al de rest heeft nog geen update gekregen... moest ios 4 niet werken op de 3GS waarom zou apple deze dan blijven verkopen?

ios4 werkt gewoon... en dat de batterij iets sneller leeg is, is wss omdat je je iphone die dag net wat meer gebruikte dan anders
  #16  
Oud 20-06-10, 22:09
lapje's schermafbeelding
lapje lapje is offline
• iOS 5.0 Beta
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jun 2009
Locatie: Enschede
Berichten: 73
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door laurensd Bekijk bericht
en hoeveel multitasking apps heb jij dan wel niet staan? bij mij op dit moment maar 1; dropbox. al de rest heeft nog geen update gekregen... moest ios 4 niet werken op de 3GS waarom zou apple deze dan blijven verkopen?

ios4 werkt gewoon... en dat de batterij iets sneller leeg is, is wss omdat je je iphone die dag net wat meer gebruikte dan anders
Ik zeg niet dat het niet werkt!!!! Lezen aub... Ik geef aan dat de hoeveelheid geheugen op de 3gs minimaal is voor multitasking gebruik. Het feit is dat elke app die je opent en sluit op de normale manier in de dropbox blijft staan. Stel dat ik uitga van 5 apps dan zit het geheugen al vol. Dit constateer ik door met memory manager de status van het geheugen te bekijken. Pas als ik geforceerd de apps afsluit komt er weer genoeg geheugen vrij.

Wat de batterij betreft zie ik dat deze ook 's nachts sneller leegloopt.
  #17  
Oud 20-06-10, 22:49
jjeroen jjeroen is offline
• iOS 3.0 Beta
• Besturingssysteem: MacOS X
 
Geregistreerd: Jun 2009
Berichten: 27
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lapje Bekijk bericht
Heb nu een paar dagen IOS 4.0 GM draaien op mijn 3GS. Hoewel het op zich goed werkt denk ik toch echt dat je een IPHONE4 moet hebben om het optimaal te kunnen gebruiken.

Wat ik met name merk is dat met de 4 versie de batterij veel sneller leeg is (zal ongetwijfeld door multitasking komen). Daarnaast crashen applicaties eerder omdat het beschikbare geheugen snel afneemt doordat alle apps die je nu opent niet echt worden afgesloten. Wanneer je dan een wat zwaardere app start dan crasht deze vaak omdat er geen geheugen meer beschikbaar is. Dit is natuurlijk ook de reden dat in de nieuwe iphone het dubbele geheugen van een 3gs aanwezig is.
bedankt voor je feedback! Naar dit soort dingen ben ik op zoek. Dit geeft meer duidelijkheid of ik van mijn 3G moet overstappen naar iphone 4 of 3GS
  #18  
Oud 24-06-10, 21:10
snake06 snake06 is offline
• iOS 8.0
• 8.0
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Mar 2009
Berichten: 19
Standaard

nou, mijn 3g is erg traag met ios4.
contactpersonen openen ofzo is merkbaar trager geworden!
hoop dat er snel een 4.1 komt met performance fixes.
  #19  
Oud 24-06-10, 23:54
Netepok Netepok is offline
• iOS 4.0
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Nov 2008
Berichten: 8
Standaard

Mijn 3gs loopt als een speer met 4.0, voor mijn gevoel loopt alles 'smoother'. Ik merk echt niet dat apps trager starten of zo. Batterijverbruik is ook niet toegenomen, geen crashes, ik ben er blij mee

Laatst gewijzigd door Netepok; 24-06-10 om 23:56.
  #20  
Oud 25-06-10, 09:24
Dragon's schermafbeelding
Dragon Dragon is offline
• iOS 14.0
• iPadOS 14.0
• Besturingssysteem: macOS
 
Geregistreerd: Jun 2009
Berichten: 806
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door snake06 Bekijk bericht
nou, mijn 3g is erg traag met ios4.
contactpersonen openen ofzo is merkbaar trager geworden!
hoop dat er snel een 4.1 komt met performance fixes.
Verkoop stunt.....Zorg dat iedereen die een 3G heeft en die wil profiteren van iOS4 de nieuwe iPhone 4 of de 3GS gaat aanschaffen. Dus bouw de versie van de 3G vol met bugs....

Nee hoor, blijkt wel dat de 3G te weinig werkgeheugen en een te langzame processor heeft.

Zelfs zonder JB en dus ook geen multitasking, wallpaper en numeric battery is de iPhone 3G buggy met iOS4.
Reageren



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 
Discussietools
Weergave

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
GSM antenne performance en 3G mode met iPhone 3GS Guest-20160229131053 iPhone algemeen 0 08-09-10 21:43
Ervaringen met gebruik Stylus en Iphone 3GS 32Gb Black iPhonevanFranske iPhone algemeen 2 14-03-10 22:23
iPhone: Performance boost iPhone 2G, 3G, 3GS Destiny Jailbreak 4 18-09-09 22:18
Ervaringen/Reviews 3GS van forumleden? sidderke Archief 1 18-07-09 00:17
Nieuwe iPhone 3GS? 3G ervaringen omg. Zwolle foto-ed Koopinformatie Nederland 1 28-06-09 08:22

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 03:26.