iphone 3gs 4.0 GM ervaringen / performance discussie in iPhone algemeen forum; ( verdwijnt na registratie ) Dag allemaal, Ik heb nu een iphone 3G en twijfel over overstappen naar de 3GS of iphone 4. Natuurlijk is die laatste sneller etc., maar ...
|
Registreer | FAQ | Ledenlijst | Kalender | Berichten van vandaag | Zoeken |
|
|||
|
|||
iphone 3gs 4.0 GM ervaringen / performance
Dag allemaal,
Ik heb nu een iphone 3G en twijfel over overstappen naar de 3GS of iphone 4. Natuurlijk is die laatste sneller etc., maar misschien is het overstappen naar de 3GS toch nog iets voor mij. Ik heb firmware 4.0 GM al op mijn iphone 3G gehad, maar daar wordt de iphone enorm traag van, zelfs zonder multitasking en een custom wallpaper. Nu mijn vraag: hoe ervaren jullie (degene die het hebben) firmware 4.0 GM op de iphone 3GS? Is de iphone daarmee merkbaar sneller/langzamer dan met 3.1.3? Ik ben benieuwd naar de ervaringen. |
|
|
Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)
|
|
|||
|
|||
Citaat:
|
|
|||
|
|||
@signs2007 . Draai het maar eens een tijdje en herstel dan naar 3.1.3. Die is zeker een stuk sneller. Ik heb het ook vergeleken met twee iphone 3G's. 1 met 4.0 en 1 met firmware 3.1.3. Het scheelt aanzienlijk met het opstarten van apps. Ter nadele van 4.0.
Anyway, ik heb het liever over iphone 3GS ervaringen |
|
|||
|
|||
heb 4.0 gm draaien op mijn GS, draait zeker even goed als 3.1.3
|
|
|||
|
|||
ik heb IOS 4 op mijn 3G draaien met jailbreak, multitasking en custom wallpaper en hij is een stuk sneller als voordat ik IOS 4 erop had staan. ( reservekopie ook teruggeplaatst)
Ik denk dat het komt omdat winterboard niet werkt en daardoor geen thema draait. Batterij gaat ook langer mee, niet veel maar wel langer. |
|
|||
|
|||
@thespirit als ik een legitieme (niet jailbreak) iphone 3G 3.1.3 met gm 4.0 vergelijk, dan zit er best veel verschil in prestaties. Bij gm 4.0 duurt het starten van apps een stuk langer en hangt het OS heel af en toe. Maar blijkbaar ervaren anderen het positiever. Ik denk dat de iphone 3G net te weinig vermogen heeft voor 4.0.
|
|
|||
|
|||
Wanneer wordt de software 4.0 verwacht voor de 3GS
Weet iemand wanneer de 3GS de software 4.0 kan krijgen of kan verwachten?
En dan bedoel ik via Itunes zonder jailbreak o.i.d. Groetjes, Inekeve |
|
||||
|
||||
|
|
|||
|
|||
Zou geweldig zijn, ik twijfel niet aan jouw informatie maar hoe kom je zoiets aan de weet? Groetjes, Inekeve
|
|
||||
|
||||
|
|
||||
|
||||
Kan je, als je de versie 4 morgen ff wil proberen, ten alle tijde weer terug naar de custom firmware?
|
|
||||
|
||||
|
|
||||
|
||||
|
|
||||
|
||||
IOS4 op 3GS
Heb nu een paar dagen IOS 4.0 GM draaien op mijn 3GS. Hoewel het op zich goed werkt denk ik toch echt dat je een IPHONE4 moet hebben om het optimaal te kunnen gebruiken.
Wat ik met name merk is dat met de 4 versie de batterij veel sneller leeg is (zal ongetwijfeld door multitasking komen). Daarnaast crashen applicaties eerder omdat het beschikbare geheugen snel afneemt doordat alle apps die je nu opent niet echt worden afgesloten. Wanneer je dan een wat zwaardere app start dan crasht deze vaak omdat er geen geheugen meer beschikbaar is. Dit is natuurlijk ook de reden dat in de nieuwe iphone het dubbele geheugen van een 3gs aanwezig is. |
|
|||
|
|||
en hoeveel multitasking apps heb jij dan wel niet staan? bij mij op dit moment maar 1; dropbox. al de rest heeft nog geen update gekregen... moest ios 4 niet werken op de 3GS waarom zou apple deze dan blijven verkopen?
ios4 werkt gewoon... en dat de batterij iets sneller leeg is, is wss omdat je je iphone die dag net wat meer gebruikte dan anders |
|
||||
|
||||
Citaat:
Wat de batterij betreft zie ik dat deze ook 's nachts sneller leegloopt. |
|
|||
|
|||
Citaat:
|
|
|||
|
|||
nou, mijn 3g is erg traag met ios4.
contactpersonen openen ofzo is merkbaar trager geworden! hoop dat er snel een 4.1 komt met performance fixes. |
|
|||
|
|||
Mijn 3gs loopt als een speer met 4.0, voor mijn gevoel loopt alles 'smoother'. Ik merk echt niet dat apps trager starten of zo. Batterijverbruik is ook niet toegenomen, geen crashes, ik ben er blij mee
Laatst gewijzigd door Netepok; 24-06-10 om 23:56. |
|
||||
|
||||
Citaat:
Nee hoor, blijkt wel dat de 3G te weinig werkgeheugen en een te langzame processor heeft. Zelfs zonder JB en dus ook geen multitasking, wallpaper en numeric battery is de iPhone 3G buggy met iOS4. |
Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten) |
|
Soortgelijke discussies |
||||
Discussie | Auteur | Forum | Reacties | Laatste bericht |
GSM antenne performance en 3G mode met iPhone 3GS | Guest-20160229131053 | iPhone algemeen | 0 | 08-09-10 21:43 |
Ervaringen met gebruik Stylus en Iphone 3GS 32Gb Black | iPhonevanFranske | iPhone algemeen | 2 | 14-03-10 22:23 |
iPhone: Performance boost iPhone 2G, 3G, 3GS | Destiny | Jailbreak | 4 | 18-09-09 22:18 |
Ervaringen/Reviews 3GS van forumleden? | sidderke | Archief | 1 | 18-07-09 00:17 |
Nieuwe iPhone 3GS? 3G ervaringen omg. Zwolle | foto-ed | Koopinformatie Nederland | 1 | 28-06-09 08:22 |
|
|