//

iPhone gecrashed na iOS4 upgrade

iPhone gecrashed na iOS4 upgrade discussie in iPhone algemeen forum; ( verdwijnt na registratie ) Ook ik heb hetzelfde probleem, restore error (9) Heb verschillende macbooks geprobeerd, verschillende kabels, verschillende usbpoorten, disk permissions gerepareerd, dfu, niets helpt... hopelijk snel een ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > iPhone > iPhone algemeen
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen

Reageren

 

Discussietools Weergave
  #41  
Oud 25-06-10, 12:33
mbtje mbtje is offline
• iOS 4.0
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jun 2010
Berichten: 5
Standaard error 9

Ook ik heb hetzelfde probleem, restore error (9)
Heb verschillende macbooks geprobeerd, verschillende kabels, verschillende usbpoorten, disk permissions gerepareerd, dfu, niets helpt...

hopelijk snel een oplossing, mijn iphone doet nu helemaal niets
Advertentie
Advertentie Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)

  #42  
Oud 25-06-10, 12:35
mbtje mbtje is offline
• iOS 4.0
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jun 2010
Berichten: 5
Standaard

Ook ik heb hetzelfde probleem, error 9 bij een restore...
Heb van alles geprobeerd: dfu mode, verschillende usb poorten, verschillende usb kabels, verschillende macbooks, repair disk permissions... zonder succes..
Mijn iphone lijkt overleden
  #43  
Oud 25-06-10, 13:10
I Xyzyx I I Xyzyx I is offline
• iOS 5.0
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Nov 2008
Locatie: Heerde
Berichten: 340
Stuur een bericht via MSN naar I Xyzyx I
Standaard

Ook geprobeerd 3.1.3 er op te zetten totdat hij een error message geeft en daarna weer herstellen via iTunes? Dat werkte bij een vriend van mij ook.. en waarschijnlijk was dat ook waardoor die van mij het weer ging doen..
  #44  
Oud 25-06-10, 13:12
mbtje mbtje is offline
• iOS 4.0
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jun 2010
Berichten: 5
Standaard

bedoel je 'm weer terugzetten naar 3.1.3?
  #45  
Oud 25-06-10, 13:23
mbtje mbtje is offline
• iOS 4.0
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jun 2010
Berichten: 5
Standaard

kan je eigenlijk een aangemaakt bericht zelf verwijderen? sorry, ben nieuw hier en weet nog niet zo goed hoe alles werkt.. ik wilde dit geplaatste berichtje eigenlijk helemaal niet plaatsen maar krijg het niet meer weg

Laatst gewijzigd door mbtje; 25-06-10 om 13:26.
  #46  
Oud 25-06-10, 13:24
I Xyzyx I I Xyzyx I is offline
• iOS 5.0
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Nov 2008
Locatie: Heerde
Berichten: 340
Stuur een bericht via MSN naar I Xyzyx I
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door mbtje Bekijk bericht
bedoel je 'm weer terugzetten naar 3.1.3?
Yep, alleen aan het einde van de installatie procedure geeft hij dan een error wat normaal is. Daarna weer iOS4 er op proberen te zetten door weer te herstellen.
  #47  
Oud 25-06-10, 16:15
Roob811 Roob811 is offline
• iOS 4.0
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jun 2010
Berichten: 14
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door I Xyzyx I Bekijk bericht
Ook geprobeerd 3.1.3 er op te zetten totdat hij een error message geeft en daarna weer herstellen via iTunes? Dat werkte bij een vriend van mij ook.. en waarschijnlijk was dat ook waardoor die van mij het weer ging doen..
Ik heb dat al wel geprobeerd, maar loop dan tegen die duivelse error 9 aan wanneer de restore begint ("Preparing iPhone for Restore"). Op m'n iPhone zie ik dan het appeltje en een leeg laadbalkje wat dan weer gelijk wegschiet na de error en een reboot begint. De restore is dan nog geeneens begonnen.
  #48  
Oud 25-06-10, 17:06
bas1977 bas1977 is offline
• iOS 4.0.1
• 4.3.5
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jan 2010
Berichten: 7
Standaard

Probeer eerst eens deze tutorial tot het jailbreakgedeelte; die heb ik ook gedaan en werkt perfect. Daarna iRecovery uitvoeren zoals je beschreef, een zien of at werkt. Ik ben benieuwd, suc6!


I’ve successfully have jailbroken the Apple iPhone3Gs that was accidentally updated to iOS4, to any previous versions of Apple Firmware. Follow the steps below to take a iPhone 3Gs with 4.0 downgraded to 3.1.2

NO PERVIOUS JAILBREAK NEEDED!

Step 1) Download iTunes 9.2 version
Step 2) Plug in the iPhone to PC/Mac
Step 3) Put the iPhone in DFU mode (MUST BE IN TRUE DFU MODE) Screen should be black but still be showing up in itunes with a warning “iPhone is detected in recovery mode”
Step 4) Download a legit version of an older ipsw from apple untouched (NOT A HACKED VERSION A LIGET NORMAL FIRMWARE UPDATE like 3.1.2)
Step 5) Option- click-restore on MAC, or Shift-click-restore on WIN for iPhone and select the Legit Apple firmware 3.1.2 you downloaded in step 4.
Step 6) Watch how Apple confirms that its legit Firmware your trying to restore to on their servers, (HAHA cause its Legit software from Apple so why wouldn’t they let you DOWN Grade to it) The Firmware then gets applied to your iPhone watch as the progress bar moves across and no error pop up.
Step 7) Success! You just took your iPhone3Gs from iOS4 to 3.1.2 Firmware!!!

With these steps completed all you have to do is now jailbreak your 3.1.2 Legit Apple Firmware which is easy as Pie. So I’m not gonna sit here and type out the directions.

He clarified it further by stating that the baseband couldn’t be changed, otherwise everything went smooth!

Update: The above method doesn’t work anymore, try the new method below which is shared by Kamrul.

1. Open the file C:\Windows\System32\drivers\etc\hosts (Windows) or /etc/hosts (Mac OS X) and add the following entry to the bottom of the file.
74.208.10.249 gs.apple.com

Restore
———-
2. Connect your iPhone to the USB and put it into DFU mode. iTunes will display an alert stating you need to restore your device, click ok then hold option + click restore and navigate to your previously downloaded 3.1.2 FW.

3. After the restore finishes you should be hit with a 1015 error. That’s expected. Your phone should be in Recovery mode now and iTunes will tell you to restore again. Click OK then hold option + click on restore again – this time you do not have to go into DFU mode – and navigate to the 3.1.2 FW.

Jailbreak
———–
4. After the restore finishes again it’ll throw another 1015 error. That’s expected again. This time, just select OK and close iTunes. Fire up redsn0w – make sure it’s the 0.9.4 version – and jailbreak as normal. Uncheck all the ticks while jailbreaking.

5. After the jailbreak is finalized your device should reboot and strange enough you successfully downgraded to 3.1.2.
  #49  
Oud 25-06-10, 18:14
ysf ysf is offline
• iOS 5.0.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Mar 2009
Locatie: Limburg
Berichten: 18
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door bas1977 Bekijk bericht
Step 4) Download a legit version of an older ipsw from apple untouched (NOT A HACKED VERSION A LIGET NORMAL FIRMWARE UPDATE like 3.1.2)
Step 5) Option- click-restore on MAC, or Shift-click-restore on WIN for iPhone and select the Legit Apple firmware 3.1.2 you downloaded in step 4.
Step 6) Watch how Apple confirms that its legit Firmware your trying to restore to on their servers, (HAHA cause its Legit software from Apple so why wouldn’t they let you DOWN Grade to it) The Firmware then gets applied to your iPhone watch as the progress bar moves across and no error pop up.
Step 7) Success! You just took your iPhone3Gs from iOS4 to 3.1.2 Firmware!!
bij mijn weten (en ervaring) lukt stap 6 niet eens omdat je gewoonweg niet kunt downgraden..
ik krijg foutcode 1601 of een 3.. fout
  #50  
Oud 25-06-10, 18:52
bas1977 bas1977 is offline
• iOS 4.0.1
• 4.3.5
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jan 2010
Berichten: 7
Standaard

Ik heb een iPhone 3GS nieuwe bootrom. Ik head ios4 GM geinstalleerd nadat ik perongeluk 3.1.3 had geistalleerd. Gisteren kwam ik dit tegen en heb maar eens een poging gewaagd. En voila.... Gedowngrade naar 3.1.2.... Met behoud van de nieuwe baseband maar die heb ik unlocked met ultrasnow. Ik kreeg na installatie foutcode 1504, daarna nog eens hersteld naar 3.1.2 en weer foutcode 1504... Uit de recovery mode gehaald met iRecovery en gejailbreaked.

Laatst gewijzigd door bas1977; 25-06-10 om 18:54.
  #51  
Oud 25-06-10, 18:54
Roob811 Roob811 is offline
• iOS 4.0
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jun 2010
Berichten: 14
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ysf Bekijk bericht
bij mijn weten (en ervaring) lukt stap 6 niet eens omdat je gewoonweg niet kunt downgraden..
ik krijg foutcode 1601 of een 3.. fout
Same here, nog even geprobeerd voor de zekerheid. Maar gewoon weer die error 9.

K geef t op.... Misschien dat er iets gefixt wordt, met een iTunes of iOS update, maar ik reken er niet meer op. Op verschillende fora lees je ook dat mensen bij een error 9 gewoon een nieuwe iPhone hebben gekregen, omdat de Apple mensen er ook niet uitkwamen. Heb helaas geen service op mijn buitenlandse iPhone.
  #52  
Oud 25-06-10, 18:57
bas1977 bas1977 is offline
• iOS 4.0.1
• 4.3.5
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jan 2010
Berichten: 7
Standaard

Okeej...het was iig het proberen waard...
  #53  
Oud 25-06-10, 19:04
ysf ysf is offline
• iOS 5.0.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Mar 2009
Locatie: Limburg
Berichten: 18
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Roob811 Bekijk bericht
Same here, nog even geprobeerd voor de zekerheid. Maar gewoon weer die error 9.

K geef t op.... Misschien dat er iets gefixt wordt, met een iTunes of iOS update, maar ik reken er niet meer op. Op verschillende fora lees je ook dat mensen bij een error 9 gewoon een nieuwe iPhone hebben gekregen, omdat de Apple mensen er ook niet uitkwamen. Heb helaas geen service op mijn buitenlandse iPhone.
Hm ik heb nog garantie, eens kijken wat ze gaan zeggen...
  #54  
Oud 25-06-10, 19:15
mbtje mbtje is offline
• iOS 4.0
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jun 2010
Berichten: 5
Standaard

Ook ik heb het downgraden geprobeerd, alles ging goed, tot de restore... opnieuw error 9 Kom dus niet verder helaas...
  #55  
Oud 25-06-10, 19:20
Roob811 Roob811 is offline
• iOS 4.0
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jun 2010
Berichten: 14
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ysf Bekijk bericht
Hm ik heb nog garantie, eens kijken wat ze gaan zeggen...
Daar ben ik wel benieuwd naar ja.
  #56  
Oud 26-06-10, 13:48
ysf ysf is offline
• iOS 5.0.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Mar 2009
Locatie: Limburg
Berichten: 18
Standaard

Iphone 3 weken weg voor herstelling.. afwachten
  #57  
Oud 20-07-10, 19:34
ysf ysf is offline
• iOS 5.0.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Mar 2009
Locatie: Limburg
Berichten: 18
Standaard

Ok vrienden na 3 weken en paar dagen is men iphone terug van herstelling.. hij is in orde naar mijn grote verbazing, had hem gekregen als "emergency call" en nadat ik hem heb ingestoken kon ik hem aan de praat krijgen..

maar nu ben ik bang om het volgende te doen
iphone vraagt nu het volgende;
dfd.jpg

ik durf niet reserve kopie aan te duiden, gebeurt er iets als ik vanaf reservekopie herstel? want bij sync was mijn iphone op 3.1.3..

Reageren

Labels
iphone ungrade crash



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 
Discussietools
Weergave

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Agenda deugt niet na upgrade iOS4 eeldor iPhone algemeen 4 31-07-10 14:53
Problemen bluetooth na upgrade IOS4 Rob1982 iPhone algemeen 1 30-06-10 14:29
iOS4 Upgrade en mijn gegevens kwijt!!!! Methusalem iPhone algemeen 2 24-06-10 22:29
Upgrade van iOS4-GM naar iOS4-Final lukt niet jpwoesthuis iPhone algemeen 6 23-06-10 10:24
tel gecrashed na upgrade firmware 3.0 vinodbotter iPhone algemeen 4 16-07-09 11:43

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 03:47.