//

iPhone gecrashed na iOS4 upgrade

iPhone gecrashed na iOS4 upgrade discussie in iPhone algemeen forum; ( verdwijnt na registratie ) Hier ook niet goed gegaan ik krijg hem ook niet verder dan software herstellen gisteren hele avond en nacht bezig geweest op drie Macs! Recovery ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > iPhone > iPhone algemeen
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Berichten van vandaag

Reageren

 

Discussietools Weergave
  #21  
Oud 22-06-10, 19:40
phoontje phoontje is offline
• iOS 7.0.1
• 7.0.3
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Oct 2008
Berichten: 43
Standaard

Hier ook niet goed gegaan ik krijg hem ook niet verder dan software herstellen gisteren hele avond en nacht bezig geweest op drie Macs!
Recovery , dfu hij geeft foutmelding 23.
Ik weet het nu ook even niet meer.
Gesponsorde links
Advertentie
Advertentie

  #22  
Oud 22-06-10, 20:36
Roob811 Roob811 is offline
• iOS 4.0
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jun 2010
Berichten: 14
Standaard

Ben vandaag nog even bij A-Mac geweest in Utrecht. Ook zij kunnen niets betekenen helaas. Alle iPhone service loopt via T-Mobile en de trucs die zij willen toepassen om te herstellen zijn dezelfde als hierboven al genoemd. Maar ja geen garantie meer, dus sowieso geen recht meer ergens op denk ik zo.

De connectors trouwens nog extra stofvrij gemaakt (dr kwam een zooi uit zeg), maar dat mocht ook niet baten.

Ik krijg met iRecovery (Downgrade from iPhone OS 4.0 Beta, Back to iPhone OS 3.1.3 | Mac|Life) mn telefoon wel weer terug in de loop waarin die gisteravond schoot na de upgrade. Die gaat als volgt:
Restart -> Apple logo met vrij donker scherm -> Achtergrond verlichting schiet naar fellere stand -> Beeld wordt een fractie wit met streep -> Restart

In deze loop reageert de telefoon nergens op. Vervolgens kan ik hem uit de loop halen door recovery mode of DFU te gebruiken, maar loop dan met herstellen tegen de error 9 aan.

I'm lost, heb geloof ik alles geprobeerd wat ik in mijn macht had. Ik hou internetnieuws, twitter en forums in de gaten voor eventuele fixes, want dit gaat me echt niet lukken en op hulp van Apple hoef ik ook niet te rekenen. Inmiddels een Nokia E51 uit de kast geplukt en gesynced met mn MobileMe contacten. Heb ik in ieder geval een gewone telefoon.
  #23  
Oud 23-06-10, 09:45
Mafketel Mafketel is offline
• iOS 4.0.2
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Aug 2008
Berichten: 13
Standaard en nu?

nou mooie boel ik doe de update IOS4 naar iphone 3g alles gaat goed totdat iphone opnieuw opstart na de update dan krijg ik melding

"SIMLOCK ACTIEF plaats een geldige simkaart zonder pincode om de iphone te activeren" en hij blijft zeggen dat ie verbonden is met itunes ook als dat niet zo is. op de pc in itunes krijg ik melding dat de iphone gelockt is met een sim met pincode installeer een nieuwe itunes om telefoon te unlocken. Maar dat is toch raar pff ik denk dan dat alles van me iphone weg is en dat wil ik toch graag voorkomen

maakt niet uit wat ik doe hij blijft hierop terug komen uitzetten en dan aan werkt niet harde reboot onmogelijk en via itunes terug naar fabrieks instellingen onmogelijk die optie is er gewoon niet het zit gewoon muur vast!

net opnieuw toch maar itunes op nieuw gedownload en herstellen gekozen maar probleem blijft onveranderd. ik denk dat ik itunes eers compleet moet verwijderen maar omdat ik dan denk ik alles kwijt ben wacht ik daar mooi nog poosje mee misschien komt er oplossing.

iemand oplossing of ideeen?
  #24  
Oud 23-06-10, 09:51
truckdiver's schermafbeelding
truckdiver truckdiver is offline
iPhone(club) Guru
• iOS 9.3.1
• 9.3.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Oct 2007
Locatie: Arendonk
Berichten: 2.510
Stuur een bericht via Instant Messenger naar truckdiver Stuur een bericht via MSN naar truckdiver
Standaard

anders de pincode eens van je simkaart halen via een andere gsm
__________________
at your service
  #25  
Oud 23-06-10, 11:32
Mafketel Mafketel is offline
• iOS 4.0.2
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Aug 2008
Berichten: 13
Standaard

Thnx truckdriver was zelf ook net tot die optie gekomen en het werkt!! Alles is terug en werkt prima
  #26  
Oud 23-06-10, 16:11
ysf ysf is offline
• iOS 5.0.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Mar 2009
Locatie: Limburg
Berichten: 18
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Roob811 Bekijk bericht
Ben vandaag nog even bij A-Mac geweest in Utrecht. Ook zij kunnen niets betekenen helaas. Alle iPhone service loopt via T-Mobile en de trucs die zij willen toepassen om te herstellen zijn dezelfde als hierboven al genoemd. Maar ja geen garantie meer, dus sowieso geen recht meer ergens op denk ik zo.

De connectors trouwens nog extra stofvrij gemaakt (dr kwam een zooi uit zeg), maar dat mocht ook niet baten.

Ik krijg met iRecovery (Downgrade from iPhone OS 4.0 Beta, Back to iPhone OS 3.1.3 | Mac|Life) mn telefoon wel weer terug in de loop waarin die gisteravond schoot na de upgrade. Die gaat als volgt:
Restart -> Apple logo met vrij donker scherm -> Achtergrond verlichting schiet naar fellere stand -> Beeld wordt een fractie wit met streep -> Restart

In deze loop reageert de telefoon nergens op. Vervolgens kan ik hem uit de loop halen door recovery mode of DFU te gebruiken, maar loop dan met herstellen tegen de error 9 aan.

I'm lost, heb geloof ik alles geprobeerd wat ik in mijn macht had. Ik hou internetnieuws, twitter en forums in de gaten voor eventuele fixes, want dit gaat me echt niet lukken en op hulp van Apple hoef ik ook niet te rekenen. Inmiddels een Nokia E51 uit de kast geplukt en gesynced met mn MobileMe contacten. Heb ik in ieder geval een gewone telefoon.
ik vind Irecovery echt een rotzooi.. ik kreeg men iphone half aan de praat totdat irecovery mijn netwerkkaart en usb poorten zijn hardware eruit gooide
blijven zoeken blijven zoeken....
  #27  
Oud 23-06-10, 17:58
ad-ven-tuur ad-ven-tuur is offline
• iOS 4.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jul 2009
Berichten: 13
Standaard

ik heb hem eruit gekregen, IOS4 geinstalleerd en het werkt!!

nu kan ik mij voorstellen dat anderen willen weten hoe ik dat nu gedaan heb:
- ik heb eerst de telefoon uit DFU gehaald, door hem aan te zetten en te wachten op het apple logo (je weet wel, dat inmiddels gewraakte logo op die niet werkende iPhone )
- daarna heb ik (geprobeerd) de iPhone te downgraden naar versie 3.1.3. Dit gaat als volgt in zijn werk:
- laad het iPhone 3.1.3. bestand van van de volgende site van de volgende site: Download iPhone 3.1.3 Firmware | Redmond Pie
- koppel de iPhone aan de Mac
- je krijgt dan het bericht dat de iPhone gerestored moet worden met een knop
- klik die button
- je komt dan in in iTunes en moet dan op herstel drukken.
- dit drukken doe je met alt-enter
- er opent dan een pop-up venster waaruit je het bestand kunt kiezen.
- kies het bestand 'iPhone2,1_3.1.3_7E18_Restore.ipsw.download' in de map downloads
- de downgrade lukte bij mij niet (ik baalde er eerst stevig van)

ik heb de iPhone uit de craddle gehaald en opnieuw in restore modus, kan ook DFU modus geweest zijn, dat ben ik kwijt.
- daarna heb ik uit het directory /Users/JOUW NAAM/Library/iTunes/iPhone Software Updates het iPhone restore bestand verwijderd (je kunt het ook op je desktop zetten)
- vervolgens koppel je de iPhone opnieuw aan de Mac en je zult zien dat opnieuw het IOS4 bestand gedownload wordt. (ik heb dit vanochtend om 08:00 uur gedaan, misschien scheelt het dat de USA nog in diepe rust is, en er minder mensen aan het downloaden zijn).
-vandaaruit start alles opnieuw op, en is het bij mij gladjes verlopen: nu loopt alles soepel, goed en heb ik de functionaliteiten van IOS4.

misschien moet je de laatste drie stappen meerdere keren herhalen, als de download te vroeg stopt.
ik hoop dat ik alle stappen nog goed herinner, dus laat het even weten als het niet werkt, dan screen ik mijn grijze cellen voor het geval dat het jullie niet lukt...

Succes!! René

Laatst gewijzigd door ad-ven-tuur; 23-06-10 om 18:01.
  #28  
Oud 23-06-10, 18:16
rbaas rbaas is offline
• iOS 3.1.3
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jun 2010
Berichten: 7
Standaard

Heb ik ook last van Die van mij doet helemaal niks meer sinds ik hem heb geprobeerd te upgraden! Alleen een ubs-kabel en een Itunes logo op me scherm en Itunes en mijn pc herkennen hem niet....
  #29  
Oud 23-06-10, 19:47
I Xyzyx I I Xyzyx I is offline
• iOS 5.0
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Nov 2008
Locatie: Heerde
Berichten: 340
Stuur een bericht via MSN naar I Xyzyx I
Standaard

Typisch.. Ik had ook geprobeerd 3.1.3 er op te zetten maar hij gaf zo'n error message die hij altijd geeft als je wilt downgraden. Toen met kabeltje van zusje geprobeerd waarna de 4.0 wel er op ging.. Misschien was het dus toch het 3.1.3 er op proberen te zetten dat de telefoon weer tot leven bracht
  #30  
Oud 23-06-10, 19:59
ad-ven-tuur ad-ven-tuur is offline
• iOS 4.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jul 2009
Berichten: 13
Standaard

@XyZyx:

die error message kreeg ik ook.
Jouw conclusie was ook mijn conclusie en de reden waarom ik het hele verhaal hier neergepend heb. blijkbaar werkt het nog ook! Mooi!

geniet van ios4!
  #31  
Oud 23-06-10, 20:03
ysf ysf is offline
• iOS 5.0.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Mar 2009
Locatie: Limburg
Berichten: 18
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door I Xyzyx I Bekijk bericht
Typisch.. Ik had ook geprobeerd 3.1.3 er op te zetten maar hij gaf zo'n error message die hij altijd geeft als je wilt downgraden. Toen met kabeltje van zusje geprobeerd waarna de 4.0 wel er op ging.. Misschien was het dus toch het 3.1.3 er op proberen te zetten dat de telefoon weer tot leven bracht
raar ik heb t ook geprobeerd maar bij mij lukt het niet..
gewoon op herstellen klikken gaat helemaal niet.. --> apple device blabla kan niet gevonden worden.. als hij verder blijft gaan geeft hij 1601 foutcode..
dan volgende poging was shift + herstellen.. eerst 3.1.3 erop gezet, maar dat lukte niet omdat ik wou downgraden..
met 4.0 erop zetten krijg ik weer 1601....
  #32  
Oud 23-06-10, 22:04
ad-ven-tuur ad-ven-tuur is offline
• iOS 4.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jul 2009
Berichten: 13
Standaard

ysf: heb je de ios4 software verwijderd uit Users/JOUW NAAM/Library/iTunes/iPhone Software Updates en vervolgens de iPhone opnieuw aangesloten zodat het bestand opnieuw gedownload wordt? dat maakte bij mij het verschil.
  #33  
Oud 24-06-10, 00:18
ysf ysf is offline
• iOS 5.0.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Mar 2009
Locatie: Limburg
Berichten: 18
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ad-ven-tuur Bekijk bericht
ysf: heb je de ios4 software verwijderd uit Users/JOUW NAAM/Library/iTunes/iPhone Software Updates en vervolgens de iPhone opnieuw aangesloten zodat het bestand opnieuw gedownload wordt? dat maakte bij mij het verschil.
hm dat heb ik nog niet gedaan nee.. maar wel op een ander pc dus dat komt op t zelfde neer..
maar ga nu jou tip opvolgen..
we will see
  #34  
Oud 24-06-10, 00:48
ysf ysf is offline
• iOS 5.0.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Mar 2009
Locatie: Limburg
Berichten: 18
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ysf Bekijk bericht
hm dat heb ik nog niet gedaan nee.. maar wel op een ander pc dus dat komt op t zelfde neer..
maar ga nu jou tip opvolgen..
we will see
en nee nee nee krijg nu weer "Install apple mobile device ( recovery mode)"
balennn
  #35  
Oud 24-06-10, 10:45
Roob811 Roob811 is offline
• iOS 4.0
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jun 2010
Berichten: 14
Standaard

gefeliciteerd @ad-ven-tuur. Ik heb helaas nog niet kunnen testen of die truc bij mij werkt. Ik krijg een structurele error 9 en kijkend naar jouw eerste post, was jouw probleem denk net anders. Want bij mij crasht de restore al gelijk in het begin tijdens "preparing iPhone for restore".

Laatst gewijzigd door Roob811; 24-06-10 om 11:52.
  #36  
Oud 24-06-10, 19:23
Roob811 Roob811 is offline
• iOS 4.0
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jun 2010
Berichten: 14
Standaard

Helaas werkt het bij mij ook niet. Hier heb ik ook nog wat gevonden en geprobeerd: Apple - Support - Discussions - Restore from backup loop after iOS4 ...

Op het moment als iTunes meldt "Preparing iPhone for restore" en mijn iPhone een apple logo en leeg laadbalkje weergeeft, schiet de restore eruit met een "error 9". Ik denk dat er bij de eerste upgrade (althans poging tot) maandag avond er iets onherstelbaars is beschadigd. Erg bizar!

Mooi ***** (ik bedoel "hè wat naar" ) en ik baal er echt als een stekker van, vooral omdat ik er niets raars mee heb gedaan.
  #37  
Oud 24-06-10, 22:27
bas1977 bas1977 is offline
• iOS 4.0.1
• 4.3.5
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jan 2010
Berichten: 7
Standaard

Gebruik iRecovery....fff googlen
  #38  
Oud 25-06-10, 08:57
DJGizbo DJGizbo is offline
• iOS 5.1.1
• 5.1.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jun 2009
Berichten: 22
Standaard

Ik heb een 3G en krijg fout -402653077 tijdens de herstelcyclus. Ik zit nu in een oneindige loop :-( Kan nergens een oplossing vinden. Ik ben geen jailbreaker, dus DFU's enzo zeggen mij niet zoveel... ;-)
  #39  
Oud 25-06-10, 09:15
DJGizbo DJGizbo is offline
• iOS 5.1.1
• 5.1.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jun 2009
Berichten: 22
Standaard

OK, ik heb 'm uit de DFU gekregen (iphoneforum bedankt!). Nu wil ie dat ik ga herstellen,maar dan ben ik alles krijt? Ook sms'jes en dergelijke?
  #40  
Oud 25-06-10, 10:42
Roob811 Roob811 is offline
• iOS 4.0
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jun 2010
Berichten: 14
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door bas1977 Bekijk bericht
Gebruik iRecovery....fff googlen
Bedoel je dit?

Citaat:
This process is universal and tested several times though we are not responsible for any damage (if any) use it at your own risk.

1) Install libusb from the downloaded pack for Windows users only Mac users can skip this step. If you are on Windows Vista then follow the steps given below to install Libusb-Win32.

Right click on this file. Select Properties | Compatibility Click the “Run this program in compatibility mode” box and select “Windows XP (Service Pack2)” from the drop down list.
Right click again and select “Run as “Administrator”. Follow the installation instructions. Running the test program list the usb devices plugged into my computer – but not my new device.
2) Start iRecovery in Terminal / Console with iRecovery -s

3) Execute the following commands:

setenv auto-boot true
saveenv
/exit
4) Reboot your iPhone (keep holding home + sleep for 10 seconds).

If you are still unsure what to do check this article for more step by step details Recover iPhone 3GS from Apple Logo or Recovery Mode loop
Dit heb ik al een paar keer gedaan op een mac dan. Dan krijg ik mijn iPhone in de staat waarin die kwam na de update van maandag avond. Dit filmpje laat precies zien wat er dan gebeurd. Alleen duurt bij mij de loop langer, maar misschien is het filmpje versneld, wat ik op het scherm zie is hetzelfde.

YouTube - iPhone stuck

De oplossing onder het filmpje heb ik ook al gevolgd. Hij wordt dan herkent in iTunes als iPhone waar een restore op moet komen. Maar dan loopt hij vast op een error 9 zoals ik hierboven al vaak heb beschreven.
Reageren

Labels
iphone ungrade crash



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Agenda deugt niet na upgrade iOS4 eeldor iPhone algemeen 4 31-07-10 14:53
Problemen bluetooth na upgrade IOS4 Rob1982 iPhone algemeen 1 30-06-10 14:29
iOS4 Upgrade en mijn gegevens kwijt!!!! Methusalem iPhone algemeen 2 24-06-10 22:29
Upgrade van iOS4-GM naar iOS4-Final lukt niet jpwoesthuis iPhone algemeen 6 23-06-10 10:24
tel gecrashed na upgrade firmware 3.0 vinodbotter iPhone algemeen 4 16-07-09 11:43

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 08:25.