//

3G en IOS4 erg traag

3G en IOS4 erg traag discussie in iPhone algemeen forum; ( verdwijnt na registratie ) Citaat: Oorspronkelijk geplaatst door ChiTheDesigner Downgraden kan ik niet - omdat mijn iPhone sleep button nog steeds stuk is nadat ik ben aangereden en Apple ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > iPhone > iPhone algemeen
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Berichten van vandaag

Reageren

 

Discussietools Weergave
  #41  
Oud 07-07-10, 14:48
jap74's schermafbeelding
jap74 jap74 is offline
• iOS 14.4
• iPadOS 14.4
• Besturingssysteem: macOS
 
Geregistreerd: Feb 2009
Berichten: 800
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ChiTheDesigner Bekijk bericht
Downgraden kan ik niet - omdat mijn iPhone sleep button nog steeds stuk is nadat ik ben aangereden en Apple deze weigert te repareren wat mijn gewoon €500 zal kosten.. Pff.
Heb je het al eens bij T-Mobile geprobeerd? Apple heeft niet echt goede service voor iPhone, omdat ze dit aan de providers overlaten. Ik zou, voordat je hem naar zolder brengt, eens een pogin gwagen bij de T-Mobile Winkel.

Mijn silent-switch is eens afgebroken. Kreeg gewoon een nieuwe iPhone.
Gesponsorde links
Advertentie
Advertentie

  #42  
Oud 07-07-10, 19:51
Rene3g Rene3g is offline
• iOS 4.0
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Oct 2008
Berichten: 262
Standaard

Zelfde verhaal hier. iPhone 3G standaard met ios4. Erg traag.
  #43  
Oud 09-07-10, 13:12
sandersjj sandersjj is offline
• iOS 4.0
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Apr 2009
Berichten: 9
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rene3g Bekijk bericht
Zelfde verhaal hier. iPhone 3G standaard met ios4. Erg traag.
Hoe kan ik op mijn standaard iphone 3g ZONDER JAILBREAK de multitasking uit zetten?
  #44  
Oud 09-07-10, 13:27
signs2007 signs2007 is offline
• iOS 4.3.3
• 4.3.3
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Oct 2007
Berichten: 167
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door sandersjj Bekijk bericht
Hoe kan ik op mijn standaard iphone 3g ZONDER JAILBREAK de multitasking uit zetten?
Met de Iphone 3G kun je niet multitasken, tenzij je hem gejailbreaked hebt maar je geeft aan dat je dat niet hebt gedaan.
  #45  
Oud 09-07-10, 13:30
sandersjj sandersjj is offline
• iOS 4.0
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Apr 2009
Berichten: 9
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door signs2007 Bekijk bericht
Met de Iphone 3G kun je niet multitasken, tenzij je hem gejailbreaked hebt maar je geeft aan dat je dat niet hebt gedaan.
Dat weet ik maar ik begrijp ook dat ondanks dat je niet kunt multitasken, de multitask functie toch aan staat.
  #46  
Oud 09-07-10, 13:31
Bomans's schermafbeelding
Bomans Bomans is offline
• iOS 11.1
• 10.2
• Besturingssysteem: OS X
 
Geregistreerd: Feb 2008
Locatie: België
Berichten: 7.361
Standaard

Neen, op een 3G staat standaard geen multitasking. Dat kan alleen met jailbreak.
Als je geen jailbreak hebt, heb je ook geen multitasking en kan je die dus ook niet uitzetten
  #47  
Oud 09-07-10, 13:32
sandersjj sandersjj is offline
• iOS 4.0
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Apr 2009
Berichten: 9
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bomans Bekijk bericht
Neen, op een 3G staat standaard geen multitasking. Dat kan alleen met jailbreak.
Als je geen jailbreak hebt, heb je ook geen multitasking en kan je die dus ook niet uitzetten
ok. Waarom is mijn 3G dan zo traaaaaaag.
  #48  
Oud 09-07-10, 13:34
Bomans's schermafbeelding
Bomans Bomans is offline
• iOS 11.1
• 10.2
• Besturingssysteem: OS X
 
Geregistreerd: Feb 2008
Locatie: België
Berichten: 7.361
Standaard

Zegt de titel van dit topic niet genoeg dan?

Veel gebruikers van een iPhone 3G klagen dat hun toestel traag is na een update naar iOS4.
  #49  
Oud 12-07-10, 16:45
vem vem is offline
• iOS 4.0
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Nov 2008
Berichten: 1
Standaard

3G iphone bij mij ook traag. maar sluit nu safari niet meer af met geopende pagina maar met een "naamloze", en werkt weer als vanouds.
  #50  
Oud 12-07-10, 17:27
signs2007 signs2007 is offline
• iOS 4.3.3
• 4.3.3
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Oct 2007
Berichten: 167
Standaard

In het begin was m'n 3G ook traag. Na wat speuren op het web heb ik een aantal aanpassingen doorgevoerd:

Uit Cydia: DisableDeamons o.i.d Dit zorgt er niet voor dat er meer RAM beschikbaar komt maar dat alles wel wat snappier moet zijn. Bij het opstarten van de iPhone worden er namelijk +/- 60 deamons (services) opgestart. Veel van deze services heb je niet nodig. DisableDeamons haalt degene eruit welke niet nodig zijn.

Spotlight: Deze heb ik helemaal uitgezet.

Uit Cydia recent o.i.d. gedownload. Als je MS aan hebt staan en je hebt een zooi applicaties geopend, dan zie je deze allemaal terugkomen in de MS bar. Recent haalt alle applicaties uit de MS bar welke op dat moment aan het MS-en zijn.


Zowel Multitasken en Wallpaper heb ik aanstaan. Geen enkel problemen met traagheid o.i.d. Alles is snel. Tuurlijk moet ik weleens iets legen uit de MS bar maarja dat heb je met een beperkt geheugen.

Iedereen verstaat iets anders onder "traag". Als iets traag of niet snappy genoeg gaat dan wordt ik al gek. Maar gek genoeg heeft deze opties mij geholpen zodat ik alsnog de wallpaper + MS kan draaien zonder dat het toestel traag wordt.
  #51  
Oud 12-07-10, 21:13
toontje toontje is offline
• iOS 11.1
• 9.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Mar 2008
Locatie: lanaken belgie
Berichten: 103
Standaard

Sluiten van alle pagina's wil bij mij ook niet helpen. Helaas
  #52  
Oud 13-07-10, 09:51
deuxani's schermafbeelding
deuxani deuxani is offline
• iOS 11.0.2
• 11.0.2
• Besturingssysteem: macOS
 
Geregistreerd: Apr 2008
Locatie: Amsterdam
Berichten: 144
Standaard

De iPhone 3G multitaskt wel uit zich zelf zonder Jailbreak. Als je eenmaal de apps Phone, Mail, Safari en iPod hebt gestart, zijn deze niet meer af te sluiten en wordt je iPhone op den duur ongelooflijk traag. Safari is nog soort van af te sluiten door alle tabbladen te sluiten, waardoor Safari volledig uit het geheugen wordt geladen, maar voor Phone, Mail en iPod is dit niet te doen.

Met name Mail verbruikt veel geheugen en het geheugen dat het inneemt wordt meer en meer, des te langer de iPhone niet gereboot is. Ik heb Push ook uitstaan, zodat Mail in ieder geval niet continu automatisch open blijft staan.

Ik heb mijn 3G gejailbreakt en alleen Multitasking aangezet om Phone, Mail, Safari en iPod handmatig te kunnen afsluiten en om toch op een goede manier te kunnen switchen tussen applicaties. Daarnaast heb ik Remove Recents geinstalleerd waardoor applicaties die geen multitasking gebruiken, niet "actief" blijven.

Uit mijn ervaring was het die Home Wallpaper die mijn iPhone enorm traag deed doen lijken. Als de Home Wallpaper is geactiveerd krijgen alle icoontjes volgens mij een lichte transparantielaag en een schaduweffect over zich heen, waardoor de annimaties aanzienlijk zwaarder worden. Winterboard deed dit niet.

Al met al heb ik nu dezelfde snelheid als voor in 3.x alleen merk ik wel dat mijn batterij sneller leeg gaat.
  #53  
Oud 13-07-10, 14:02
mll7 mll7 is offline
• iOS 4.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Sep 2008
Berichten: 7
Standaard

Alle pagina's sluiten met Safari gedaan, performance werd inderdaad beter, en dacht even dat het het zelfde was als 3.1.3.

Maar uiteindelijk ging ik me toch weer irriteren, toen toch maar downgrade gedaan naar 3.1.3 en wat een verademing zeg! Alsof ik een iPhone 4 heb, ben nu weer blij met mijn 3G, meteen een jailbreak erover gedaan de opties die ik miste in iOS4 voeg ik via Cydia wel toe.

Dus de mensen die zich irriteren aan de traagheid, maak even 1 uurtje vrij en downgrade!
  #54  
Oud 13-07-10, 17:56
ajoeb's schermafbeelding
ajoeb ajoeb is offline
• iOS 5.1
• 5.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jan 2009
Locatie: zoetermeer
Berichten: 4
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door mll7 Bekijk bericht
Alle pagina's sluiten met Safari gedaan, performance werd inderdaad beter, en dacht even dat het het zelfde was als 3.1.3.

Maar uiteindelijk ging ik me toch weer irriteren, toen toch maar downgrade gedaan naar 3.1.3 en wat een verademing zeg! Alsof ik een iPhone 4 heb, ben nu weer blij met mijn 3G, meteen een jailbreak erover gedaan de opties die ik miste in iOS4 voeg ik via Cydia wel toe.

Dus de mensen die zich irriteren aan de traagheid, maak even 1 uurtje vrij en downgrade!

Hoe heb je dit voormekaar gekregen dan??
ik heb een 3G 4.0, maar wil het terug naar 3.13 is dit mogelijk?? OP Win 7?

thnxs
  #55  
Oud 13-07-10, 19:31
mll7 mll7 is offline
• iOS 4.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Sep 2008
Berichten: 7
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ajoeb Bekijk bericht
Hoe heb je dit voormekaar gekregen dan??
ik heb een 3G 4.0, maar wil het terug naar 3.13 is dit mogelijk?? OP Win 7?

thnxs
Misschien staat hier op het forum ook wel ergens in structies ik heb het iig gedaan via de procedures hier:

How to Downgrade Your iPhone 3G[S] from iOS 4 to iOS 3.1.3

Succes!
  #56  
Oud 13-07-10, 22:08
foetsie foetsie is offline
• iOS 10.0.2
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Nov 2009
Berichten: 9
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ajoeb Bekijk bericht
Hoe heb je dit voormekaar gekregen dan??
ik heb een 3G 4.0, maar wil het terug naar 3.13 is dit mogelijk?? OP Win 7?

thnxs
hier staat t ook idd:

Downgrade firmware 3.1.3 naar 3.1.2 of eerdere versies - iPhone Forum - alles over de Apple iPhone, iPhone 4, iPhone 3G S en iPhone 3G
  #57  
Oud 14-07-10, 09:35
jap74's schermafbeelding
jap74 jap74 is offline
• iOS 14.4
• iPadOS 14.4
• Besturingssysteem: macOS
 
Geregistreerd: Feb 2009
Berichten: 800
Standaard

Gisteren m'n iPhone teruggezet naar 3.1.3. Loopt weer als een zonnetje! Mis nu een paar functies, maar kan in ieder geval weer sneller bellen en SMS'en. Ga in de herfst genieten van ios4 op m'n iPad en volgens jaar een nieuwe iPhone 4 (of misschien wel 5)

Laatst gewijzigd door jap74; 14-07-10 om 09:52.
  #58  
Oud 14-07-10, 16:39
rotterdammer53 rotterdammer53 is offline
• iOS 16.4
• iPadOS 14.6
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Mar 2010
Locatie: Rotterdam
Berichten: 24
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Peernij Bekijk bericht
We hebben 2 iPhone's: 1 3G en een 3GS. Allebei deze week geupdate naar IOS4.

De 3GS draait super, maar de 3G is super traag. Het duurt een seconde of 10 voordat een app opstart. Ibook is zowaar nog trager.

Ik lees toch over het algemeen goede verhalen over een 3G met IOS4 dus wat heb ik verkeerd gedaan?

Simlock vrij, oude bootrom, Spirit gebruikt.
Iemand die dit probleem ook gehad heeft?
Ik heb gisteren mijn 3 GS geupdate naar 4.0. Ik heb het gevoel dat sindsdien alles veel sneller werkt. Momentreel gaat het ophalen van mail en verbinding met internet erg vlot. De fouten die eerder op dit forum staan vermeld, hebben zich bij mij niet voorgedaan! Kennelijk dus echt een vooruitgang.
  #59  
Oud 15-07-10, 10:21
eagle-linda eagle-linda is offline
• iOS 4.0.2
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jun 2009
Locatie: Breda
Berichten: 13
Standaard

Ik heb nu sinds 3 dagen iOS 4 (met JB) op me 3g staan

tot nu toe is hij toch echt sneller als eerst en ook mijn batterij gaat langer mee (nu 2 dagen ipv 1 dag)

alleen me sms werkt sinds gisteren niet meer naar behoren
als ik een sms wil versturen moet ik dat via contacten doen omdat de sms niet meer opent in de verzamelmap van berichten (blijft steken bij berichten van 1 contact en gaat niet meer terug)
iemand een id?
  #60  
Oud 15-07-10, 10:32
francebramie's schermafbeelding
francebramie francebramie is offline
• iOS 5.0
• 5.0
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jan 2009
Locatie: Frankrijk
Berichten: 664
Stuur een bericht via MSN naar francebramie
Standaard

Ik heb nu ook al een tijdje mijn iPhon 3G op 4.0 zitten met jailbreak. Multitasking eerst aan, maar nu uit! Verder heb ik niet teveel geinstalleerd via jailbreak. Alleen SBsettings eigenlijk! Hij is er echt sneller van geworden! Als ik m'n iPad krijg dan haal ik alles van m'n iPhone af (jailbreak, games) en gebruik ik hem alleen voor mail, browsing over 3G en natuurlijk bellen!
Reageren

Labels
ios 4, iphone 3g



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Internet en Email ophalen is erg traag Jan-Peter iPhone algemeen 3 21-10-09 22:28
3G na update OS3 erg traag desmodus iPhone algemeen 2 09-07-09 17:06
iPhone ERG traag HDL iPhone algemeen 8 19-03-09 14:26
Iphone 1.0 met 2.0 software erg traag lhy iPhone algemeen 9 27-07-08 10:50

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 02:31.